Tutkimusluvasta (sen täyttöön apua)

havannager

Olen tekemässä gradua ja haastattelen ihmisiä sitä varten. Graduohjaajani ei ole vastannut viesteihini ja yritän tässä täyttää tutkimuslupaa, jota varten olisin kaivannut apua. Osaisitteko te neuvoa?

Tutkimuslupahakemuksessa on kohdassa:

3) "Arvio sosiaali- ja terveydenhuollon toimialalle aiheutuvista ylimääräisistä
kustannuksista (aineiston hankkiminen yms.)."

Täytyykö tähän merkitä, että haastattelut vievät työntekijöiden aikaa jotenkin? Muitahan
kustannuksia ei synny.

7) "Tutkimuksessa käytettävät tiedot: " Muut tiedot (esim. tutkittavilta haastatteluin /
kyselyin saatavat tiedot, näytteet yms.; mallit yhteydenotto- ja informointi-kirjeestä ja
suostumusasiakirjasta liitteeksi)

Mitä tällä tarkoitetaan? Siis tutkittavilta haastatteluin saatavat tiedot? (mallit
kirjeistä laitan liitteeksi).

9) Tutkimusaineisto ei sisällä tunnistetietoja

Olen rastittanut kohdan "ei sisällä tunnistetietoja". Ei varmaankaan
haastatteluaineistosta nouse tunnistetietoja?

10) Tutkimusrekisterin hävittäminen

Tämä kohta oli varmaan oikea kohta rastittaa?

"Tutkimusrekisteri hävitetään, kun henkilötiedot eivät ole enää tarpeen tutkimuksen
suorittamiseksi tai sen tulosten asianmukaisuuden vahvistamiseksi".

Kiitos jos jaksatte vastata ystävällisesti :)

2

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3) kannattaa tuo työaika mainita. sehän ei ole sun kuluja, mutta silti
      7) no haastattelulomake ja saatekirjeet mukaan luonnollisesti. Jos otat vaikka verinäytteitä tms. niin siitä maininta
      9) tarkoittaa siis sitä, ettei kyselystäsi voida erottaa yksittäisen vastaajan vastauksia (= et kysy sotua tai nimeä tms). Rastin pitäisi kyllä riittää
      10) Jep

    • sipulisanni

      7) Tähän voisi laittaa (jotkut vaatii)vielä haastattelukysymykset vähintään teemoittain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe