Kani synnytti jalattoman poikasen

murmeli.

Eli kanini on juuri parhaillaan synnyttämässä, pesälootassa potkii 4 hyväkuntoista ja tervettä poikasta, mutta viidennen poikasen kani synnyttti jostain syystä pesän ulkopuolelle. Tällä viidennellä ei ole kuitenkaan mitään mahdollisuutta selviytyä; raasu syntyi ilman takajalkoja laisinkaan! Suolet ja muut sisälmykset vain tursuavat siitä kohtaa missä jalkojen pitäisi olla :( Onko tämä kuinka eriskummallinen tapaus, ja mistä luulette että se voi johtua? Kani itsekin ilmeisesti tiesi, että jotain on nyt vinossa, koska synnytti sen pesän ulkopuolelle, vaikka muut syntyivät pesässä.

10

369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murmeli.

Ja sitten vielä sellainen juttu, että nyt kun poikaset ovat syntyneet ja ryömineet kuka minnekkin, niin siirtääkö kani ne ihan itse pesään vai tuleeko minun tehdä se?

• Belieber

Se kani jolla ei oo takajalkoja niin eiköhän se kannattaisi tappaa kun kärsii vaan? o;

• helps

Tä kuulostaa ja on raakaa .. Mut sun pitää tappaa se ;P Kanis tuskin alkaa hoitamaan sitä ja ei se voi selvitä ilman takajalkoja...

• nimetön888

Paras olisi lopettaa ellet ole jo lopettanut. Oletko varma, ettei ''sisälmykset'' ole esim istukkaa ja jalat ole piilossa niiden seassa? Ei tule selviämään ilman jalkoja ja varmasti kituu, jos sisälmykset on tulossa ulos/on suurelta alueelta nahkat auki

• Ruokinta?????

Luulen että emokani on jyrsinyt poikasta, syynä voi olla tiettyjen vitamiinien ja hiveaineiden puute, stressi tai jos poikanen juuttui aluksi kiinni ja emo yritti "poistaa" sen jyrsimällä.

• siirilydia

Mistäs tuon tiedon oot pierassut :D Sellasta huuhaata taas että ei paremmasta väliä.

Mutta joo, hätälopetus on tuossa tilanteessa oikea vaihtoehto, tietenkin kannattaa tarkistaa ettei ole vain se istukka kyseessä ja jalat siellä piilossa. Poikaset harvemmin alkavat poistumaan pesästä ennen kuin ovat siihen tarpeeksi vanhoja (ikää en nyt muista mutta mm. puput.netissä tästä lisää), jos tulevat ihan vastasyntyneinäkin pesästä poies niin toki voit ne sinne takaisin nostaa, täytyy pitää huoli että poikaset pysyvät pesässä ja lämpimänä. Muistathan ennen poikasten käsittelyä hieroa käsiisi emon hajua sen karvoista/heinän hajua, jottei emo hylkäisi poikasiaan, näinkin voi käydä.

• niin_2

Itsekin epäilen, että emo on syönyt puoleksi poikasensa jos suolet ihan tursuavat ulos. Kyllähän tuollaista tapahtuu.

• Emokani
        siirilydia kirjoitti:

Mistäs tuon tiedon oot pierassut :D Sellasta huuhaata taas että ei paremmasta väliä.

Mutta joo, hätälopetus on tuossa tilanteessa oikea vaihtoehto, tietenkin kannattaa tarkistaa ettei ole vain se istukka kyseessä ja jalat siellä piilossa. Poikaset harvemmin alkavat poistumaan pesästä ennen kuin ovat siihen tarpeeksi vanhoja (ikää en nyt muista mutta mm. puput.netissä tästä lisää), jos tulevat ihan vastasyntyneinäkin pesästä poies niin toki voit ne sinne takaisin nostaa, täytyy pitää huoli että poikaset pysyvät pesässä ja lämpimänä. Muistathan ennen poikasten käsittelyä hieroa käsiisi emon hajua sen karvoista/heinän hajua, jottei emo hylkäisi poikasiaan, näinkin voi käydä.

Aito kanitietäjä puhuu :DD Älä sinä pirpana puhu asioista joista et tiedä.

• kk

Minulla oli pikkutyttönä kani joka teki kaks poikuetta peräkkäin ensimmäisessä oli kans tällanen heikompi poikanen ja äitini muistaa aina sen kun näki kun emokani söi sen, kuten ed. mainituissa viesteissäkin on todettu jos emo esim. stressaantunut niin näin voi käydä tai poikanen on ollu jo syntyessään sairas.

• kk

niin piti vielä lisätä että poikaset sitte aikanaan kyllä pomppii itse pois pesästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      192
      1368
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      862
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      761
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      637
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      320
      614
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      595
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      589
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe