Sony vai Pana?

Sulo

Mulla on tarkoitus hankkia dv-kamera perhekäyttöön. Noilta molemmilta on olemassa perusmallit, Sony DCR-HC14 ja Panasonic NV-GS11.
Hintaluokka molemmilla Saksassa n. 400 euroa. Pitääkö paikkansa, että Sonyn kuvanvakaaja on parempi kuin Panasonicin vastaava noissa malleissa. Onko kenelläkään kokemusta mikä oleellisesti paranee, kun verrataan kyseisten valmistajien parempiin malleihin? Esim. Sony DCR-HC40 joka maksaa 670 euroa. Kannattaako erosta maksaa?

13

4380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olli

      Panasonic olen itse käyttänyt kauan, ja todennut sen olevan kuva/ ääni ominaisuuksiltaan erinomainen.

    • mooni

      Itsellä puolestaan ollut Sonyn kamera varmaan 3 vuotta käytössä.
      Ehdottoman hyvä ollut, ja ainakin mitä myyjät sanovat että Sony olisi johtava malli kameroissa, muuta en pahemmin tiedä ^^'
      Kohtapuoliin uuteen kameraan vaihtaessani tulen ehdottomasti valitsemaan Sonyn ja mallikin on tiedossa =)

    • Töpsel

      Käytän tapauskohtaisesti Sonya, Panasonicia ja Canonia. Sonyn ostin itselleni, koska eri editointiohjelmat tukevat sitä parhaiten. Akut ovat vakioita ja eri laitetyypeittäin yhteensopivia. Lisäksi Sonylla on paras lisälaitevalikoima, joita kamerani tukee aukottomasti.

      Toimin alalla ammatissa ja ammattilaisten valinta näyttää olevan poikkeuksetta Sony.

    • Vertailija

      Mulla oli viikonloppuna sama ongelma - pohdin pitkään näiden kahden merkin välillä. Kumpaan merkkiin tahansa päädytkin niin älä ota noita malleja. Suosittelen Sonylta esim HC20 ja Panalta NV-GS 15. HC maksaa muutaman kympin enemmän - laajassa Camcorderinfo.comin vertailussa pana vei voiton. Panassa lisänä DV in/out sekä muistikortti joita HC20 ei ole!!!

      Päädyin pitkän miettimisen ja vertailun jälkeen Panasonicin NV-GS 15 malliin. Tilasin eilen aamulla kameran Ranskasta Pixmanilta ja tänään iltapäivällä paketti saapui kotiin. Todella helppoa ja hyvää palvelua!...niin ja se hinta:Suomessa suositushinta 849 ja nyt kotiintuotuna 550 euroa!

      Nämä sivut auttoivat suuresti DV-kameran ostopäätöksessä. Erinomaisia arvostelua paljon eri kameroista! Suosittelen!

      http://www.camcorderinfo.com

      • Fanni

        Kysyisin vielä että mikä on tuon mainitsemasi Pixmanin nettiosoite. Kiitos.


      • Sulo

      • Vertailija
        Sulo kirjoitti:

        osoite netissä:http://www.idealo.de/preisvergleich/MainProductCategory.html
        Täma palvelu etsii sinulle halvimman hinnan, esim. tuo Pana 15 näyttää olevan hiukan yli 400 euroa toimituskulut.

        Itsekin katsoin eri hintavertailujen sivuilta mistä saisi parhaimpaan hintaan ja missä firmoissa pystyy asioimaan englanniksi.
        Olin valmis maksamaan enemmän ettei tarvitse odottaa kameraa muutamaa viikkoa ja pystyisin keskustelemaan englannin kielellä jos jotain ongelmia lähetyksessä/tuotteessa. Kuitenkin säästin sen verran suomen hintoihin että enää ei vajaan satasen hintaero ollut paha kun sain kameran nopeasti & luotettavasti kotiovelle.
        Pixmanin osoite on Pixman.com


      • N. T.
        Vertailija kirjoitti:

        Itsekin katsoin eri hintavertailujen sivuilta mistä saisi parhaimpaan hintaan ja missä firmoissa pystyy asioimaan englanniksi.
        Olin valmis maksamaan enemmän ettei tarvitse odottaa kameraa muutamaa viikkoa ja pystyisin keskustelemaan englannin kielellä jos jotain ongelmia lähetyksessä/tuotteessa. Kuitenkin säästin sen verran suomen hintoihin että enää ei vajaan satasen hintaero ollut paha kun sain kameran nopeasti & luotettavasti kotiovelle.
        Pixmanin osoite on Pixman.com

        Panasoniceissa on parempi käytettävyys. Sonyssa on lki aina äärimmäisen huono kosketusnäyttö käyttöliittymä. Miten ihmeessä voi ruutua käyttää enää etsimenä sen jälkeen kun on tökkinyt sitä sormellaan?? Lisäksi Sonyssa kasetti ladataan pohjasta, eli joudut irrottamaan kameran joka kerta jalustasta kasetin vaihdossa. Tosi ärsyttävää sekin...
        Panassa kasetti ladataan sivusta, ja ohjaimet on oikeissa napeissa eikä missään näytössä.

        Sonyssa tosiaan on kyllä parempi vakaaja...


      • Pelle
        N. T. kirjoitti:

        Panasoniceissa on parempi käytettävyys. Sonyssa on lki aina äärimmäisen huono kosketusnäyttö käyttöliittymä. Miten ihmeessä voi ruutua käyttää enää etsimenä sen jälkeen kun on tökkinyt sitä sormellaan?? Lisäksi Sonyssa kasetti ladataan pohjasta, eli joudut irrottamaan kameran joka kerta jalustasta kasetin vaihdossa. Tosi ärsyttävää sekin...
        Panassa kasetti ladataan sivusta, ja ohjaimet on oikeissa napeissa eikä missään näytössä.

        Sonyssa tosiaan on kyllä parempi vakaaja...

        Joku Pelle Peloton voisi kehitellä korokkeen Sonyn ja jalustan välille. Sellaisen, että kasetin saa pois, vaikka kamera on jalustassa kiinni. Eihan kamera tukeudu kasettiluukun pohjan osalta kuitenkaan jalustaan, vai? Eiköhän siitä saisi tukevan kiinnityksen. 100x60 pala puolentoista - kahden millin peltiä, muutama reikä, pari pokkausta, mutteri, pultti (ettei pyöri), pari palaa ohutta liimattavaa kumimattoa, taidanpa tehdä itse, mahtaakohan heilua??! Mä vaan ajattelin... Itselläni on Sonyn pikkuruinen TRV-22(?), muuten hyvä peli.


      • Sulo
        N. T. kirjoitti:

        Panasoniceissa on parempi käytettävyys. Sonyssa on lki aina äärimmäisen huono kosketusnäyttö käyttöliittymä. Miten ihmeessä voi ruutua käyttää enää etsimenä sen jälkeen kun on tökkinyt sitä sormellaan?? Lisäksi Sonyssa kasetti ladataan pohjasta, eli joudut irrottamaan kameran joka kerta jalustasta kasetin vaihdossa. Tosi ärsyttävää sekin...
        Panassa kasetti ladataan sivusta, ja ohjaimet on oikeissa napeissa eikä missään näytössä.

        Sonyssa tosiaan on kyllä parempi vakaaja...

        Ostin tuon Sonyn uuden HC40E -mallin. Hinta jäi alle 700 euron lomamatkalla Saksassa. Olen tyytyväinen vaikka tuo kosketusnäyttö on mielestäni turha juttu. Kamera on tosi kätevän kokoinen, helppo pitää mukana. Kuvanlaatu on hyvä.


      • sssas
        Vertailija kirjoitti:

        Itsekin katsoin eri hintavertailujen sivuilta mistä saisi parhaimpaan hintaan ja missä firmoissa pystyy asioimaan englanniksi.
        Olin valmis maksamaan enemmän ettei tarvitse odottaa kameraa muutamaa viikkoa ja pystyisin keskustelemaan englannin kielellä jos jotain ongelmia lähetyksessä/tuotteessa. Kuitenkin säästin sen verran suomen hintoihin että enää ei vajaan satasen hintaero ollut paha kun sain kameran nopeasti & luotettavasti kotiovelle.
        Pixmanin osoite on Pixman.com

        se on pixmania.com
        korjaus :)


    • Hajoaa

      Sony kamerat "happanee" vaikkei niitä käyttäisikään eli ne on rakennettu hajoamaan. Minä en enää aijo ostaa mitään sonya

    • erilaisia

      Sony on hyvä niin kauan kun se toimii. Sitten kun hajoaa niin huolto onkin kallista. Myös Panasonicin maahantuojahuolto on mennyt jokunen vuosi sitten todella paljon huonompaan suuntaan kun Kaukomarkkinat ulkoisti huollon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2519
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      198
      2234
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      56
      2232
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      173
      1743
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      9
      1263
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1222
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe