Hei,
onnistuuko Excelissä tehdä kaavaa, joka ottaa ylemmän solun arvon. Siis kaavassa pitäisi olla sama sarake ja ko.rivi -1.
Jos laitan esim. A2:seen kaavan "=A1", se toimii, mutta jos lisään väliin rivin, niin silloin vanhasta A2:sta tulee A3 ja se lukee edelleen A1:n arvon, kun tällöin sen pitäisi lukea A2:n arvo.
Kaavaan ylemmän solun arvo
dasdsadsada
3
88
Vastaukset
=EPÄSUORA("A"& RIVI()-1)
=INDIRECT("A"& ROW()-1)
Keep EXCELing
@Kunde- dasdsadsada
Mikä minulla menee pieleen, kun haluan, että sarake säilyy, ettei tarvi joka sarakkeelle muuttaa erikseen saraketunnusta
=INDIRECT(COLUMN() & ROW()-1) dasdsadsada kirjoitti:
Mikä minulla menee pieleen, kun haluan, että sarake säilyy, ettei tarvi joka sarakkeelle muuttaa erikseen saraketunnusta
=INDIRECT(COLUMN() & ROW()-1)=EPÄSUORA(OSOITE(RIVI()-1;SARAKE()))
=INDIRECT(ADDRESS(ROW()-1);COLUMN() ))
Keep EXCELing
@Kunde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elina Valtosella täydellinen mahalasku Ylen Ykkösaamussa. Ei hallitse alkuunkaan tonttiaan.
Ulkoministerimme Elina Valtosen haastattelu Ylen Ykkösaamussa 25.1.2025 oli jotain niin kiusallista katsottavaa, ettei4713283- 1491506
- 851231
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL1191114- 2261073
Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,441011Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta
Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.37981Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi40980- 10930
- 102922