Sisko kiusaa

pigguweli

Oon 13v poika ja mun isosisko kiusaa mua. se on aina ollu mulle ilkee. Se on isompi enkä mä voi sille mitää ku en pärjää voimil. Me ollaa samas huonees eikä siin pysty sitä oikee edes väistelee. aikasemmin se on rääpiny päätää mut nyt se on jo jonki aikaa lyöny ja potkinu. Mä oon ihan kiltti ja hiljanen, en tee mitää mistä saada turpaa pitäs. Äitelle sanoin eilen et sisko potkii mua ja sattuu, mut se vaa sano et me saadaa ite selvittää välit et se ei puutu. Jotenki on nii noloo. Noloo se et saa likalta turpii mut ku se viä potkii munia, toki kaikki paikat käy mut ne on suosikkii. Ku se sattuu. Tänä aamuna multa tippu kirja sängyn alle ja ku konttasin hakee sitä nii se potkas takaa suoraa munii. Tätä ei enää oikee kestä. en osaa sanoo tai tehä mitään. Pelottaaki. Oikeesti paljonki. tulee sillee säikky ku pelkää et taas sattuu. ja sit ku munat on viä kipeet pitkäaikaa eikä tiä et miten se menee ohi.

33

2382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lovesyster

      hehhhehhheeeee..... mä taidanki olla sun siskos!!!!!!!! :DDD

      • ihquuu

        Niin mäkin :D Meitä on monta:D Annan mäki broidille kyytii ainku tilaisuus tulee! Se on kyl mua vanhempi mut ei maha mulle mitää ku vaan osun kunnol! Kippuras vaan haukkoo happee :DDD


      • Anonyymi

        Voikko tulla meille nii saat sellasen selkäsaunan että muistat varmaan kaks vuotta ja enemmän vitu mulkku


    • Ikävä tilanne

      Kurja lukee tollasta... Apua sä kyllä tarvisit, ei tuolla tavalla voi olla. Onko sulla lähellä ketään miestä, jolle voisit asiasta kertoa? Mies ymmärtää, miltä se tuntuu, eikä varmasti vähättele asiaa.
      Siskollesi ei ilmeisesti voi puhua ja koittaa saada ymmärtämään, kuinka paljon satuttaa sua?

    • pigguweli

      ei oo ketää miestä meillä ku asutaan kolmistaa. Opet on ainoot mut ei nekää ku ei olla koulus eikä niille sitkää tällasta voi sanoo.

      • ....uiuiui....

        v....n vinku!!!!!!!!!!!!!!


    • Kosta prkl

      Hehehehe mun sisko yritti kerran hakkaa mut ja se loppu niin että se lähti itkukurkus ja mä nauroin räkäsesti hehehehe >:D ja se on mua 5 vuot vanhempi (: ja olin sillo joku 12 (: Ja hei ooksä joku neiti ku et uskalla pistää hanttii sisaruksilla o oikeus kiduttaa toisiaan (:

      • Pigguweli

        Kai mä sit oon neiti. Mä en vaa pärjää sille ku se on isompi. Revi siit. Ja entäs tää ku tänään itkin ku sattu nii paljo.


      • Pigguweli

        Ku se sattuu niin paljo. Ei sitä pysty muuta ku koittaa olla jotenki. En anna mitää aihetta. Se vaa lyö ja potkii.


    • eoigf

      Saanko kysyä miks se sua pahoinpitlelee??

      Aina on syy

    • siskos on perseest:D

      mulla sama juttu mut oon tyttö ja isoveli kiusaa välil :( jos meil tulee riitaa nii se potkii ölyö yms. se on tietenki mua voimakkaampi joten en voi tehä muuta ku mennä omaa roomii itkee. eikä äiti tietenkää tee mtn :/

      mut anna samal mital takas. kyl se pikkuhiljaa oppii et sulle i urputeta ;) jos se potkasee - se luulee ettet tee mtn - ja ku se ei nää, täysiä potkua perseelle. suosittelen :D ja tee kepposia sille ;) jos se pelkää hämppäreit, ei muuta ku hämppis sänkyy :DD sit jos se ei enää kestä sitä, nii sovi rauhaa et te kumpiki lopetatte toistenne kiusaamisen. tai juttele koulukuraattorille.

      • No no! Kaikkihan me ollaan PERSEEST. Jos koulussa kiusataan niin heti yhteys opettajaan, vanhempiin ja koulukuraattoriin. Mutta ÄLÄ VAAN MISSÄÄN TAPAUKSESSA TEE ITSARIA. Mä oon ite pikkupoipakan löyny siskooni, mut sittemmin rauhottunu.


    • VOI HYVÄ LUOJA! Ottakaa nyt hemmetissä yhteyttä kasvatusneuvojaan. Eihän tollasista vanhemmista oo mihinkää. Mun nuormepi sisko pitkas kerran "niille", kun asuin vielä kotona, mut se oli iha vahinko. Jaloissa on voimaa enemmän kuin käsissä. Potkase sitä pilluun.

    • Auts...

      Sun kantsis kyl keksii jotain ku se tol menol kyl rikkoo sun pallis!!!

    • pölöjä?

      Minkä ihmeen takii tytöt tahtoo potkii poikii muniin? voisko joku kertoo et mikä siin on se nii kamalan hauska jutska? Mä oon poika enkä ikinä haluis satuttaa ketää tyttöö et sitä sattuis nii paljo.

      • Tolleen

        Se ny vaan on niin superia ja hauskaa, kaikki likat sitä tekee tai ainaki tahtois jos uskaltais. Kundit kyl tykkää ku niiden vehkeet saa huomioo.


    • hhjjhhg

      Kais luitte kuinka mies oli kuollu kun eukko oli puristanu sitä kiveksistä? Kiinassa sattu mut kai ne pallit siellä on samaa tavaraa ku täällä. Kai tääki on jonkun mielestä hauskaa???

    • tilanne seis!

      Onhan tuo nyt perhana että kotonaan pitää yhtä hullua pelätä ja tuollaista fyysistä vahingoittamista! Ensinnäkään sä et oo mikään neiti, vaan se normaali teistä kahdesta sisaruksesta. Isosiskosi on vinksahtanut jossain kohtaa kehitystään, ja purkaa sekopäisyyttään väkivaltana, mikä on ihan helkkarin väärin. AINA.
      Jos siis kerrot nyt koulussa terkkarille, että tää on ongelma, kotona pahoinpidellään, niin koulun puolella on vastuu ottaa yhteys a) vanhempiin ja b) kasvatusneuvontaan ja c) tarvittaessa muihin viranomaisiin.
      Alkaa siinä siskolla alahuuli väpättää kun on tosi kyseessä ja joutuu vastatusten tekemisiensä kanssa.

      Kosto ei palvele tarkoitusta, eikä ratkaise tilannetta kuitenkaan. Se vaan lisää väkivaltaa ja tunnelma kotona kiristyy entisestään ja pelko vaan voimistuu.
      Älä siis opettele lyömään, ei siskoa eikä ketään, se ominaisuus pilaa tulevat ihmissuhteesi. Kukaan tyttö ei halua poikakaveria joka lyö.

    • tee se

      pistä hanttii ennenku isyys menee !!!

    • matafakin badass

      turpakii ja vedät sitä dunkkuu vaikka rengasraudal, kyl se oppii paikkansa.

      • Ei väkivaltaa

        Älä missään nimessä anna tuon enää jatkua, kivekset voi oikeasti pysyvästi vahingoittua potkuista.
        Siskosi on jotenkin nyt mielenterveydeltään häiriintynyt, ei normaali ihminen oikeasti tee noin.

        Itse olen nainen eikä ikinä, ikinä ole tullut mieleenkään potkia ketään munille.
        Se vain on liian SAIRASTA pilaa.

        Äitisi on liian lepsu kasvattamaan siskoasi, joten nyt menet KOULUTERVEYDEN HOITAJALLE yhtään häpeilemättä, hän on terveysasioiden ammattilainen ja tietää että potkut kiveksille eivät ole leikkiä , vaan vakava juttu josta voi tulla pysyvää vikaa.

        Pyydät että HÄN ottaa asian puheeksi äitisi kanssa, ammattilainen voi vähän selittää mitä siitä voi seurata kun antaa isomman ihmisen potkia toista kiveksille.
        Pahimmassa tapauksessa et nimittäin voi isona saada lapsia vaikka haluaisit, jos ehtii tulla pysyvää vikaa.

        Siskosi on oikeasti niin sekaisin, että sinun on nyt rohkaistuttava pyytämään apua keneltä tahansa että tuo hulluus loppuu.Tai sitten muutat olohuoneeseen ja sanot äidillesi, ettet todellakaan palaa siskon kanssa samaan, niin kauan kuin sisko saa äidin piittaamatta harrastaa perheväkivaltaa.

        Lupaa ettet enää salli moista hakematta apua !
        Olet liian arvokas ja aivan mahtava tyyppi - ei löydy niin hyvää syytä maailmasta ,että se oikeuttaisi ketään pahoinpitelemään sinua.

        Tiesitkö että se mitä siskosi tekee, on RIKOS lain mukaan, jos menisit poliisiasemalle tekemään siitä ilmoituksen, siskosi joutuisi maksamaan sinulle noista potkuista. Väkivalta MISSÄÄN muodossa ei vain ole Suomessa sallittua, ei edes kotiväen kesken.


      • Tgkhgg
        Ei väkivaltaa kirjoitti:

        Älä missään nimessä anna tuon enää jatkua, kivekset voi oikeasti pysyvästi vahingoittua potkuista.
        Siskosi on jotenkin nyt mielenterveydeltään häiriintynyt, ei normaali ihminen oikeasti tee noin.

        Itse olen nainen eikä ikinä, ikinä ole tullut mieleenkään potkia ketään munille.
        Se vain on liian SAIRASTA pilaa.

        Äitisi on liian lepsu kasvattamaan siskoasi, joten nyt menet KOULUTERVEYDEN HOITAJALLE yhtään häpeilemättä, hän on terveysasioiden ammattilainen ja tietää että potkut kiveksille eivät ole leikkiä , vaan vakava juttu josta voi tulla pysyvää vikaa.

        Pyydät että HÄN ottaa asian puheeksi äitisi kanssa, ammattilainen voi vähän selittää mitä siitä voi seurata kun antaa isomman ihmisen potkia toista kiveksille.
        Pahimmassa tapauksessa et nimittäin voi isona saada lapsia vaikka haluaisit, jos ehtii tulla pysyvää vikaa.

        Siskosi on oikeasti niin sekaisin, että sinun on nyt rohkaistuttava pyytämään apua keneltä tahansa että tuo hulluus loppuu.Tai sitten muutat olohuoneeseen ja sanot äidillesi, ettet todellakaan palaa siskon kanssa samaan, niin kauan kuin sisko saa äidin piittaamatta harrastaa perheväkivaltaa.

        Lupaa ettet enää salli moista hakematta apua !
        Olet liian arvokas ja aivan mahtava tyyppi - ei löydy niin hyvää syytä maailmasta ,että se oikeuttaisi ketään pahoinpitelemään sinua.

        Tiesitkö että se mitä siskosi tekee, on RIKOS lain mukaan, jos menisit poliisiasemalle tekemään siitä ilmoituksen, siskosi joutuisi maksamaan sinulle noista potkuista. Väkivalta MISSÄÄN muodossa ei vain ole Suomessa sallittua, ei edes kotiväen kesken.

        Sossulle vaan


    • hopeanuoli ja weed

      minä olen pikku veli mua kiusataan iso sisko on ilkeitä

      • Lyöjä >w<

        Mä lyön aina mun kamun kaa pikku poikii kasseille. Me ollaa 14 ja lyyää jotaa 9-10 vuotiait. Ei me isompii viititä.


    • juuhhuu

      On toi törkeetä. ette te likat kyl yhtään mieti et mitä teette pojille. Pieniki potku tai lyönti vehkeille sattuu hirveästi. olis kiva kuulla alottajalta et onko saanu olla rauhassa

    • :-D

      Miten voi sanoo sille pahasti tai jtn nii et se ei enää tekis sillee? :-D

    • Väkivalta on aina väärin, oli kyseessä perheenjäsen tai ulkopuolinen. Sinulla on oikeus saada suojelua. Mm. voit kysyä apua www.nettiturvakoti.fi. Sieltä löytyy yksilöaikoja sekä yhteisiä keskusteluja.
      Toivon, että perhetilanteesi ratkeaa pian!

    • Voi surku :(

      Oikeesti jotku varmaa käkättää tälle mut tä on jo oikeesti vakava asia. Tää on pahoinpitelyä jos on noi surkeita vanhempia et ei tee noi vakavalle asialle mitää nii ite tekis ainaki mieli vetää turpii tota sun isosiskoos! Jos ei lopeta nii ilmottakaa ny hyvät ihmiset väkivaltaisuudesta jonnekki lastensuojeluviranomaisille!

    • hi kids

      Mikä vittu teeän vanhempia vaivaa, kun eivät puutu? Soittakaa sossuun! Siellä selviävät nämä asiat.

      • Väsynyt pikkusisko

        Mun isosisko tulee koulun jälkeen aina jankkaa et onko läksyt tehty? Meil riidat tulee siskoni kanssa siit kun mä meen sen huoneeseen. Tällä viikolla se oli kokeillut siideria ja sille oltiin vihaisia ja annettiin kotiaresti niin se rupes mulle huutaa.... Jos mä haluan lepää koulun jälkeen niin se alkaa kiusaamaan mua.. Esim: tulee kutittamaan , menee repulleni, lukee mun kaikki vihkot, paperit, päiväkirjani ja sit kertoo asiat omille kavereilleen... Toissa päivänä se tuli mun huoneeseen kavereittensa kanssa kiusaa mua... Näin: otti mun repusta päiväkirjani ja alkoi lukee sitä kavereilleen... Sit se hajotti sen repimällä sivut irti.... Antoi mun meikit parhaalle kaverilleen , otti lompakostani 30 e ja lähti ostaa karkii ja sit kun ne tuli takas ni se laittoi kuitin mun lompakkoon .... Se tietää että isä on meille todella ankara... Oon saanut siskoni takia 2 lk kesäloman kotiarestia ja siskoni vain kavereittensa kanssa nauroi kun mä juoduin olee kotona.... Miten saan kiusaamisen loppumaan???? Se on 12v ja mä 10 v. Joskus oon toivonut että vielä vanhemmat saisi antaa selkäsaunoja..... En kestä enään kun siskoni koulussakin kiusaa: repii välkällä vihkoni , haukkuu mua, piirtää pilakuvia koulunseinille, auheuttaa jälkää..... Saisiko neuvoja pliis!!!


      • kokemuss
        Väsynyt pikkusisko kirjoitti:

        Mun isosisko tulee koulun jälkeen aina jankkaa et onko läksyt tehty? Meil riidat tulee siskoni kanssa siit kun mä meen sen huoneeseen. Tällä viikolla se oli kokeillut siideria ja sille oltiin vihaisia ja annettiin kotiaresti niin se rupes mulle huutaa.... Jos mä haluan lepää koulun jälkeen niin se alkaa kiusaamaan mua.. Esim: tulee kutittamaan , menee repulleni, lukee mun kaikki vihkot, paperit, päiväkirjani ja sit kertoo asiat omille kavereilleen... Toissa päivänä se tuli mun huoneeseen kavereittensa kanssa kiusaa mua... Näin: otti mun repusta päiväkirjani ja alkoi lukee sitä kavereilleen... Sit se hajotti sen repimällä sivut irti.... Antoi mun meikit parhaalle kaverilleen , otti lompakostani 30 e ja lähti ostaa karkii ja sit kun ne tuli takas ni se laittoi kuitin mun lompakkoon .... Se tietää että isä on meille todella ankara... Oon saanut siskoni takia 2 lk kesäloman kotiarestia ja siskoni vain kavereittensa kanssa nauroi kun mä juoduin olee kotona.... Miten saan kiusaamisen loppumaan???? Se on 12v ja mä 10 v. Joskus oon toivonut että vielä vanhemmat saisi antaa selkäsaunoja..... En kestä enään kun siskoni koulussakin kiusaa: repii välkällä vihkoni , haukkuu mua, piirtää pilakuvia koulunseinille, auheuttaa jälkää..... Saisiko neuvoja pliis!!!

        Kannattaa kertoo isälles et se repii sun vihkoi ja lukee päivä kirjaa ja varastaa rahaa ja muita tavaroita ja mitä se sit ikinä tekeekää.


    • hjgdkthty

      Tämähän tapaus on selvä: Törkeä pahoinpitely, tee ilmoitus poliisille

    • väsynyt:,(

      Munki sisko kiusaa mua jatkuvasti. Se haukkuu ,potkii,lyö,rikkoo mun tavaroita, varastaa se myös moittii mua mun kavereista ja kertoo koko ajan miten ruma oon ja niin edespäin. Äiti kyllä yrittää sille aina puhua mutta se ei auta:( yritän olla aina välittämättä ku se kiusaa mutta en jaksa olla välittämättä enään! Mun itstunto on laskenu kauheena ja mun siskon seurassa joudun aina miettiin mitä teen ettei se alkais kiusaan!! Oon NIIN vasyny tähän :,(

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe