Scootti temput!

En ollut varma tuleeko tämä tänne vai harrastuksiin,mutta btw.

Eli olen tälläinen nuori TYTTÖ,joka harrastaa scoottausta ja tarkoitus olisi oppia monia scootti temppuja... Ja päästää scoottaamaan tuttujen jätkien kanssa (Y) :D!

Miten niitä oppisi parhaiten?
Onko youtubessa esim: opetusvideoita?
Millaset temput olisivat hyviä aloittelijoille?
Onko www sivuja?

Eli kaikki neuvot jopa kirjalliset olisivat todella tarpeen! Voi kertoa muutakin scoottauksesta,mutta sitä itse olen jo koht puolitoista vuotta tehnyt,mutta temppuja ei ole opittu. Kiitos jos joku vois auttaa!

62

4337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moivaan...

      finscooter.com foorumilta löytyy vinkkejä temppuihin, youtubessa on paljon scootti videoita, voit itse katsoa onko niistä apua (:
      ekaksi ehkä tailwhip tai joku vastaava? itse en kovin paljon tiedä, sillä skeittaan



      HYVÄ, että tytötkin scoottaa (:
      itsekin olen tyttö, joka skeittaa

      • Anonyymi

        Jos kannatat tasa-arvoa niin tue ei ollut sellaista. Tasa-arvoisessa maassamme lähtökohtaisesti ei pitäisi olla mikään Ihme, että tyttökin skeittaa. No, emme me nyt kuitenkaan niin pitkällä ole.


    • Osaan manualii vähän ja tolla sivulla käyn päivittöin. Katsotaan löytyykö muita. Minusta on mukavaa,että tytötkin harrastavat "poikien lajeja". Skeittaus on varmasti kivaa,mutten osaa :(( ON HYVÄ!!

      • nobaoöb<g a

        Mun mielestä tuo oli ihan alunperin enemmänki tyttöjen laji tuo potkulautailu......seon aika säälittävää kun nykyään jopa 14v jätkät valtaa parkit scootteineen. -,- Skeittaus on hieno taitolaji ja pitää jaksaa opetella.


      • Scoottaajaaa
        nobaoöb<g a kirjoitti:

        Mun mielestä tuo oli ihan alunperin enemmänki tyttöjen laji tuo potkulautailu......seon aika säälittävää kun nykyään jopa 14v jätkät valtaa parkit scootteineen. -,- Skeittaus on hieno taitolaji ja pitää jaksaa opetella.

        Miten skeittaus liittyy tähän?


      • Skröbä
        nobaoöb<g a kirjoitti:

        Mun mielestä tuo oli ihan alunperin enemmänki tyttöjen laji tuo potkulautailu......seon aika säälittävää kun nykyään jopa 14v jätkät valtaa parkit scootteineen. -,- Skeittaus on hieno taitolaji ja pitää jaksaa opetella.

        Siis mitä vittua te skeittaajat luulette olevanne? Täälä tyttö kysyy apua scoottauksen aloittamiseen nii skeittaajat on tänneki löytäny haukkumaan. Ihan virun ylimielistä käytöstä.


    • scoottijee

      Joo että hyvä että tytötkin harrastavat tälläisiä lajeja Itse olen poika mutta mulla on toi sama problema :D

      • scoottausta jee21

        joo mut voihan tytöt ja pojat scootata vai miks ei kommentoikaa jos on jotain vastaa


    • Noob98

      Voiks perus scootti temppuja harjoitella tavallisella potkulaudalla

      • Skeitterboi

        Skuuttaajat vittuun parkeilta, ootte aina eessä ja ootte olevinanne jotakin vitun kuninkaita siellä, onko se vaikee ymmärtää että ne on SKEITTI / BMX parkkeja?


      • \ /
        Skeitterboi kirjoitti:

        Skuuttaajat vittuun parkeilta, ootte aina eessä ja ootte olevinanne jotakin vitun kuninkaita siellä, onko se vaikee ymmärtää että ne on SKEITTI / BMX parkkeja?

        Oot oikees mut mun mielest ne bmx tyypit sais myös painuu helvettii


      • Skeitterboi
        \ / kirjoitti:

        Oot oikees mut mun mielest ne bmx tyypit sais myös painuu helvettii

        Bmx:xäilijät menee jos ei tuu eteen, ja on niitä ihan mukava kattoo jos ne osaa :)


      • *scoottaaja
        Skeitterboi kirjoitti:

        Skuuttaajat vittuun parkeilta, ootte aina eessä ja ootte olevinanne jotakin vitun kuninkaita siellä, onko se vaikee ymmärtää että ne on SKEITTI / BMX parkkeja?

        Joo mee sää vaa ite pois!!!! Tee niitä sun ske
        de/bmx temppujas vaik flatilla kotipihassas?!?!!! Parkit on kaikkia varten bmx,skede tai scootti,kaikkia varten se on eikä vaa skdeejii!!


      • moi vaan
        Skeitterboi kirjoitti:

        Skuuttaajat vittuun parkeilta, ootte aina eessä ja ootte olevinanne jotakin vitun kuninkaita siellä, onko se vaikee ymmärtää että ne on SKEITTI / BMX parkkeja?

        ne on kaikkien käytös siel voi vaik juosta jos ei oo muut tekemistä

        ps. ne on myös scoottaajien parkkeja!!


      • hahrehsrhsrg
        *scoottaaja kirjoitti:

        Joo mee sää vaa ite pois!!!! Tee niitä sun ske
        de/bmx temppujas vaik flatilla kotipihassas?!?!!! Parkit on kaikkia varten bmx,skede tai scootti,kaikkia varten se on eikä vaa skdeejii!!

        Mieti ny miltä näytätte ko isotki jätkät siellä pomppii sellasten peltiputkien kanssa ko ennen se oli kova laji kuusvuotiaitten keskuudessa.....


      • scoottaaja69
        *scoottaaja kirjoitti:

        Joo mee sää vaa ite pois!!!! Tee niitä sun ske
        de/bmx temppujas vaik flatilla kotipihassas?!?!!! Parkit on kaikkia varten bmx,skede tai scootti,kaikkia varten se on eikä vaa skdeejii!!

        ite scoottaan ja skeittaan. meillä päin ainakaan oo kukaa ees skeittaajat skeitatkoo rauhas ja scuuttaajat myös. ja rampeil saa käydä vaikki mopolla jos siltä tunnustaa


      • toulouse69
        Skeitterboi kirjoitti:

        Skuuttaajat vittuun parkeilta, ootte aina eessä ja ootte olevinanne jotakin vitun kuninkaita siellä, onko se vaikee ymmärtää että ne on SKEITTI / BMX parkkeja?

        No tuota. ymmärrän että parkit on alunperin ne oli skeittaajille mutta jos olet käynyt nykyään parkeissa huomaat että siellä on valtaosa scoottaajia, parkitolisivat aavekaupunkeja jos ei olisi soittaja. R
        en tarkoita että ne olisi pelkästään scooteille kyllä sinne mahtuu molempia ja bmx:ät ppäälle kunhan noudatetaan sääntöjä


      • Vittu! Haista paska!
        hahrehsrhsrg kirjoitti:

        Mieti ny miltä näytätte ko isotki jätkät siellä pomppii sellasten peltiputkien kanssa ko ennen se oli kova laji kuusvuotiaitten keskuudessa.....

        No noi saatan skeittaajat jotka valittaa joka vitun asiasta sais painua vittuun!
        Jos scoottaus on jollain metalliputkilla ajamaista niin skeittaus on ylipitkällä jäätelötikulla heilumista!


      • Skeittaaja_ja_scoottaaja
        Skeitterboi kirjoitti:

        Skuuttaajat vittuun parkeilta, ootte aina eessä ja ootte olevinanne jotakin vitun kuninkaita siellä, onko se vaikee ymmärtää että ne on SKEITTI / BMX parkkeja?

        Mitä väliä ketä siellä on kuha ei vaa oo pikkulapsii :D


      • scuuttaaja
        Skeitterboi kirjoitti:

        Skuuttaajat vittuun parkeilta, ootte aina eessä ja ootte olevinanne jotakin vitun kuninkaita siellä, onko se vaikee ymmärtää että ne on SKEITTI / BMX parkkeja?

        no mieti ittees potkit siellä laudan kappaleitten kanssa ja olette muka helvetimmoisia jumalia eikö sun mielestä skeittaajat ikinä tuu tielle ja kyllä jos on joku saatanan alottelija ni kyllä mullaki menee hermot vaikka itekki scuuttaan


      • Scootterboiii

        No potkulauta iha normi sellane ni ei kestä oikee ja sil o vaikeeta harjotella scootti temppui et kannattaa ostaa vaa scootti iha suoraa koska scootti on paljo jämäkämpi ja paaaljon parempi harjotella tenppui


      • Anonyymi
        \ / kirjoitti:

        Oot oikees mut mun mielest ne bmx tyypit sais myös painuu helvettii

        Mun mielestä ne parkit on tarkotettu ihan kaikille. Meivät sitten skeitillä scootilla tai bmx:ällä.


      • Anonyymi
        Skeitterboi kirjoitti:

        Skuuttaajat vittuun parkeilta, ootte aina eessä ja ootte olevinanne jotakin vitun kuninkaita siellä, onko se vaikee ymmärtää että ne on SKEITTI / BMX parkkeja?

        🤦🏻‍♂️ voi vi*** teiän skeittaajien kanssa


      • Anonyymi
        *scoottaaja kirjoitti:

        Joo mee sää vaa ite pois!!!! Tee niitä sun ske
        de/bmx temppujas vaik flatilla kotipihassas?!?!!! Parkit on kaikkia varten bmx,skede tai scootti,kaikkia varten se on eikä vaa skdeejii!!

        Just näi


      • Anonyymi
        Skeitterboi kirjoitti:

        Skuuttaajat vittuun parkeilta, ootte aina eessä ja ootte olevinanne jotakin vitun kuninkaita siellä, onko se vaikee ymmärtää että ne on SKEITTI / BMX parkkeja?

        Ole sinä hiljaa vammane äpärä vittu


      • Anonyymi
        *scoottaaja kirjoitti:

        Joo mee sää vaa ite pois!!!! Tee niitä sun ske
        de/bmx temppujas vaik flatilla kotipihassas?!?!!! Parkit on kaikkia varten bmx,skede tai scootti,kaikkia varten se on eikä vaa skdeejii!!

        Ja bleidaus


    • scootpro

      ootte kateelisia!

    • skeittarit on ho,,,

      skeittarit neon siel edes et painukaa vi,,,,,tuun apinat

      • fsg dggfdsgf

        Perustakaa jumalauta omat scootparkit joihin ei muut saa astua nii kaikilla on hyvä mieli...skeittaajille neon alunperin tehty


      • scoottaajiapoika
        fsg dggfdsgf kirjoitti:

        Perustakaa jumalauta omat scootparkit joihin ei muut saa astua nii kaikilla on hyvä mieli...skeittaajille neon alunperin tehty

        Öööö... Ekaksi "perustakaa omat parkit" no ei skeittaajat rakentanut omia parkkejaan. Jos asut helsingissä niin varmaan tiedät kontulan, sieltä lopetettiin scoottivuorot, sen jälkeen scooter perusti sisällön mihin on kaikki tervetulleita. Tuosta viimeisestä lauseesta olen samaa mieltä kanssasi


      • Anonyymi
        fsg dggfdsgf kirjoitti:

        Perustakaa jumalauta omat scootparkit joihin ei muut saa astua nii kaikilla on hyvä mieli...skeittaajille neon alunperin tehty

        Turpas kiinni


    • peeämäxboooyyy

      skuuttaus on persiistä
      t. bmx boy

      • fuckbmx

        pääskii


      • Anonyymi

        Opetteleppa kirjottamaan eka ennenku tuut vittuilee.


    • skeittaus

    • tytttöööö:)

      skeittaus !!!

    • vituttaa tommoset

      se on ihan sama scoottaako vai skeittaa. ite harrastan molempia ja te mulkut jotka haukkuu scoottaajia mut ite vaa skeitin pääl seisoo parkil nii voi olla hiljaa.

    • Ergi123

      Jumalauta kaikki apinat v:ittuun! Oikeesti! Nyt niitä vinkkejä, sivuja ja kaikkee! Vauhtii mäki haluun oppii! Laittakaa poliis myös bmx-temppuij ku mul on sellanen ki [scooti lisäks ;)] ja osaan sil vaa 180 90 ja 360 ja keulii noin 1km. :[ En muut. Scootil menee whip bunny hobby manuu noin 3metrii endoo [jos sen nimine ;D] ja sit viä 90 astet ja 180 astet ja hiuka jotai paskaa. Mut vinkkeij? ;]

    • Siis sä haluut

      Siis oot tyttö ja skuuttaat voi perkele mihin maailma on menossa

      • aboanfjan

        Niimpä ennen suurin osa scoottaajista oli tyttöjä.....meinaan josku vuonna 2007


    • scoottaaja1

      mee youtubee ja hakusana helmeri pirinen ja sil on opetus videoi

      • I<3MTB

        Ei vittu mitä kuraa MTB on se asiallinen laji ei mikään scoottaus. Olen samaa mieltä skeittajien ja bmx:xäjien kaa mutta kun ne homot/lesbot loikkii ja leikkii siellä dirt radalla jos ei saa olla parkissa, kyllä voisimme mennä metsään mutta siellä koirankusettajia ja mummoja kokovituajan tiellä. Kiitos ja kumarrus :-D


    • Haistakaa...

      Ja mitä siitä vaikka tyttö skuuttaa/skeittaa jos 14-vuotias TYTTÖKIN on voittanut X GAMES kisan että menkää vaa itkemään sinne rampeille iteki oon tyttö ja scooottaan ja osaan paaaljoon enemmän ku useampi mua kolme vuotta vanhempi poika!!! Nii et ei se oo poikien laji pojat vaan harrastaa sitä enemmän!! Ja jos ette usko tota että tyttö on voittanut X games kisan nii kattokaa vuoden 2013 guinnesin ennätys kirjasta!"!

    • qwerty0023

      Moi! Jos ei oo viel selvää mistä niit vidoit kattoo; niin täs pari linkkii YouTubeen:
      http://www.youtube.com/user/ScooterZoneVideos
      Toi on "hands down" paras scoottaus tutojen tekijä! kannattaa kattoo! Itekkin alottelin vasta scoottauksen ja joku whippii just menee ja manuaali 10m!

    • HDJKXNC

      bars spin on vitun helppo ja menee 520 ja 360 whip guad whip menee hikisee
      inwardissa on viel ländäys


      ei oikeesti menee bars spin jotenki ja vippi ei mee



      XDXDXDXDXDXDDXDXDXDXDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • aaashuuk

        520 nigga what tarkotaks 540


    • scoottaaja 11

      Jaaha,ite harrastan scootaust ja se on hiton kivaa...... JA SAATANA LOPETTAKAA SE TOISTENNE HAUKKUMINEN!!!

    • harrastelija4

      no kannataa opetellä tailwhip ekä sit siirtyy muihin

      • kaikki yhtä hyvii...

        Vittu ku suurin osa skeittaajist on sellasii vitu wanna bee bossei ni vähä vaikeet siel on mitää parkeil tehä, ku aina ne tulee selittää jostai "vitun scoottaajist " jne. Itte harrastan skeittausta, scoottausta ja bmx:ää.
        Jos haluut oppii scoottaa ni kirjota you tubee että easy scooter tricks.


    • Scoottaus on mun mielestä siisti laji jota kaikki voi harrastaa ja ne parkit on varmaan tehty ihan kaikkii varten että ihan sama meneekö kirpparilta ostetulla kolmipyörällä vai 800e bmx vai sellanen 400e scootti ja itsellä on sama ongelma että tykkään scootata mutta en osaa temppuja eikä kaverini harrasta lajia joten se on joskus tylsää mennä vaan yksin kaupungille heittää trickkii portaista tai jostain muista sellasist tasantesit mutta on yks tai kaks kaverii jokka sceittaa ja yks pyörätaituri mutta mitä sanotte pystyykö normi 50e scootilla vetää trickkii tarpeeks hyvin ja käytättekö itse mitään suojavarusteita itse käytän vain hanskoja ja polvi-ja kyynärsuojia

    • skuutti poju

      Oisko kellään tietoa, että onko tommonen Blazer Pro Ambush scootti kestävä/hyvä.
      Haluaisin tietää ku mun slammista on mennossa dekki poikki ja ostan ehkä tommosen. :)

      • scoot"

        kannattaaa ostaa se itelllä onse :)kestäny hyvi jnii.


    • Scootiboy

      Noi skeittajjat vois lopettaa sen valitamisen että scoottaajat on aina tiellä. Eikö ole teille skeittaajille koskaan tullu mieleen että tekin voitte olla tiellä ja Niin kuin aika usein oottekin. Teille ei välttämättä. Sanota siitä mitään koska muuten alkaa vittuilu ja rähinä...

      • Anonyymi

        Niih, siis ymmärrän ku jotkut (harva) sneikkaa mut ite en ainakaa ja annan aina tien ja nii,ja sitte nää vaa valittaa.


    • tyyppi1

      Siis onko tuollaisessa minkäänlaista järkeä kinastella vaan täällä mikä on paras scoottaus skeittaus vai bmxäily mutta parkeilla voi käydä vaikka katsomassa muita ei siis siinä ole mitään järkeä kinastella et skoottaajat täyttää parkin! tärkeintä on kun on hauskaa

    • tänx

      Homo saa olla mut ei scootaaja.

    • Esa Näppylänaama

      Bri Quad whip kicklessriwind inward kanttii opetella ekaks ja teemo on myös hyvä temppu

    • Bmxskeittariskuuttaaja

      Voit myös kysyy tyypeilt jotka skuuttaa ku tänne kerran tommosii jonnei kilpailee siit kumpi o parempi skuutti skeitti bmx iha vitun sama ne parkit ja kadut on julkisia paikkoja joissa saa vaik rullaluistella jos ei muuta! Ja ittelläni on kaikenlisäks ollu molemmat nykyään kylläkin vain bmx ja skuutti mut suurin osa mun kavereist skeittaa eikä ne auo mulle päätä tai tuu häätää mua pois kun oon skuutin kaa enkä mä myöskään niien tai bmx pyöräilijöiden toimintaa oo moittimassa. Mihin tä ihmiskunta on menoss ku oikeesti ootte vaa kateellisii toisten pyörille, dekeille, skuuteille ja muille kaiken maaailman härveleille. Ja vielä poikkeette aiheesta mitä kuuluuis kirjottaa. Sori muute ku suurin osa täst ei liittyny tähä mut jotkut ei osaa pitää vaa turpaansa kii

    • Jokkejuoppo

      Hiili homoo baarssi homoo:)

    • Anonyymi

      Lopettakaa se väitteleminen itse scoottaan. Tailwhip, barspin, grind rail, fakie, manuaali, feeble. Noilla pääsee alkuun

      • Anonyymi

        Mä skuuttaan kosk se o vitu hyvä laji barspin on helppo temppu kandee ajaa ilma korttii mopol


    • Anonyymi

      Mitä mä teen ku pump track radalla 8n kusi päitä ku mä yritä treenaa vippiä mut ne valtaa kaikki hyvät boxit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe