Nyt mummoa nyppii!

Mummo akkuviidakossa

Löysin kaapin perukalta monia vuosia sitten heräteostona hankitun kameran mallia: Nytech ND-6360. Laturi ja piuhat tallessa, mutta akku sökö. Kameraa tarvittiin joskus reissulla, kun virallisempi jäi kotiin ja kuvia piti napsia. Ihan hyviä kuvia tuolla saikin ja nyt haluaisin antaa kamerani lapsenlapselle, mutta akkua en tuohon onnistu löytämään mistään!!! Voisiko joku viisaampi auttaa? Miksii hemmetissä akkuja pitää olla miljoonia erilaisia??

8

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • mummoa ei enää nypi

        Enempi kuin linnuradalla on ihmeitä - niin sinulle kiitoksia. AAsiat, jotka osaa, ovat helppoja..

        Akkuja tilattu ja maksettu, joten eikun odottamaan :)


      • kiltti mummo
        mummoa ei enää nypi kirjoitti:

        Enempi kuin linnuradalla on ihmeitä - niin sinulle kiitoksia. AAsiat, jotka osaa, ovat helppoja..

        Akkuja tilattu ja maksettu, joten eikun odottamaan :)

        Innoissani vielä kirjoitin virheitäkin sain aikaan. Joista sori.

        Kyseisellä kameralla olen ottanut muutaman sellaisen kuvan, joista muistan aina, miten elämäni ensimmäiset raudut nousivat jään alta. Jos vaikka kipinä tarttuisi lapsenlapseen...


      • 9 euroa
        kiltti mummo kirjoitti:

        Innoissani vielä kirjoitin virheitäkin sain aikaan. Joista sori.

        Kyseisellä kameralla olen ottanut muutaman sellaisen kuvan, joista muistan aina, miten elämäni ensimmäiset raudut nousivat jään alta. Jos vaikka kipinä tarttuisi lapsenlapseen...

        Tosi nopeaa toimintaa, onnittelen! Kiva, jos googlettamisestani oli apua. Toivottavasti kaupat onnistuvat kaikin puolin ja lapsenlapsesta saadaan yksi innokas fotoilija lisää.

        Itse olen jo seitsemännellä kymmenelläni. Ensimmäiset valokuvani olen ottanut puolisen vuosisataa sitten, mutta en ole saanut pilkityksi vielä ensimmäistäkään kalaani jään läpi (taannoisista yrityksistä huolimatta). Ehkäpä vielä joskus onnaa.

        En ole myöskään saanut vielä ensimmäistäkään lapsenlastani. Ovat nuo nykyajan nuoretmiehet (keski-ikää lähentelevät) aika saamatonta sorttia, sanoisin... Mutta eletään toivossa!

        >Kyseisellä kameralla olen ottanut muutaman sellaisen kuvan,
        >joista muistan aina, miten elämäni ensimmäiset raudut
        >nousivat jään alta. Jos vaikka kipinä tarttuisi lapsenlapseen...

        Toivottavasti jään alta ei nouse sentään rauduskoivuja eikä kipinä tartu mummon rakkaaseen niin että lapsiparka vallan kärähtää!


      • leppoistunut mummo
        9 euroa kirjoitti:

        Tosi nopeaa toimintaa, onnittelen! Kiva, jos googlettamisestani oli apua. Toivottavasti kaupat onnistuvat kaikin puolin ja lapsenlapsesta saadaan yksi innokas fotoilija lisää.

        Itse olen jo seitsemännellä kymmenelläni. Ensimmäiset valokuvani olen ottanut puolisen vuosisataa sitten, mutta en ole saanut pilkityksi vielä ensimmäistäkään kalaani jään läpi (taannoisista yrityksistä huolimatta). Ehkäpä vielä joskus onnaa.

        En ole myöskään saanut vielä ensimmäistäkään lapsenlastani. Ovat nuo nykyajan nuoretmiehet (keski-ikää lähentelevät) aika saamatonta sorttia, sanoisin... Mutta eletään toivossa!

        >Kyseisellä kameralla olen ottanut muutaman sellaisen kuvan,
        >joista muistan aina, miten elämäni ensimmäiset raudut
        >nousivat jään alta. Jos vaikka kipinä tarttuisi lapsenlapseen...

        Toivottavasti jään alta ei nouse sentään rauduskoivuja eikä kipinä tartu mummon rakkaaseen niin että lapsiparka vallan kärähtää!

        Se pilkkiminen ei ole kovin vaikeaa.. Paitsi jos menettää sydämensä sille..

        Ei se määrä, vaan laatu pätee monessa. Mut kuva tarvitsee sinut kokonaan. Ei yksikään kamera ole muuta kuin kuvaava väline ja sinä olet se, joka näkymän ottaa talteen.

        Lapsessa on ainesta kuvaamaan ja siksi hälle nyt tää ensikamera. Kiitos sinun, se onnistunee! Suuntaahan sinäkin vaikka Jerisjärvelle pilkkimään:)


    • mummoilla kuumia aaltoja?
      tarvitaanko siihenkin nykyään akkuja?

      • Mummo nukkuu

        Kas. Miten aaltoilevia kameroiden akkuasiat ovat? Veikkaan, ettet tiedä kummastakaan?


    • Helmuli

      Subtel on yksi kehnoimmista verkkoliikkeistä. Tomitusajat pettävät todella paljon. Tilasin tuotteita maaliskuussa, enkä ole vielä toistaiseksi saanut muuta kuin naurettavia selityksiä Subteliltä.

      En todellakaan suosittele ostamaan noilta Lapin polttajilta yhtään mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe