Nyt mummoa nyppii!

Mummo akkuviidakossa

Löysin kaapin perukalta monia vuosia sitten heräteostona hankitun kameran mallia: Nytech ND-6360. Laturi ja piuhat tallessa, mutta akku sökö. Kameraa tarvittiin joskus reissulla, kun virallisempi jäi kotiin ja kuvia piti napsia. Ihan hyviä kuvia tuolla saikin ja nyt haluaisin antaa kamerani lapsenlapselle, mutta akkua en tuohon onnistu löytämään mistään!!! Voisiko joku viisaampi auttaa? Miksii hemmetissä akkuja pitää olla miljoonia erilaisia??

8

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • mummoa ei enää nypi

Enempi kuin linnuradalla on ihmeitä - niin sinulle kiitoksia. AAsiat, jotka osaa, ovat helppoja..

Akkuja tilattu ja maksettu, joten eikun odottamaan :)

• kiltti mummo
        mummoa ei enää nypi kirjoitti:

Enempi kuin linnuradalla on ihmeitä - niin sinulle kiitoksia. AAsiat, jotka osaa, ovat helppoja..

Akkuja tilattu ja maksettu, joten eikun odottamaan :)

Innoissani vielä kirjoitin virheitäkin sain aikaan. Joista sori.

Kyseisellä kameralla olen ottanut muutaman sellaisen kuvan, joista muistan aina, miten elämäni ensimmäiset raudut nousivat jään alta. Jos vaikka kipinä tarttuisi lapsenlapseen...

• 9 euroa
        kiltti mummo kirjoitti:

Innoissani vielä kirjoitin virheitäkin sain aikaan. Joista sori.

Kyseisellä kameralla olen ottanut muutaman sellaisen kuvan, joista muistan aina, miten elämäni ensimmäiset raudut nousivat jään alta. Jos vaikka kipinä tarttuisi lapsenlapseen...

Tosi nopeaa toimintaa, onnittelen! Kiva, jos googlettamisestani oli apua. Toivottavasti kaupat onnistuvat kaikin puolin ja lapsenlapsesta saadaan yksi innokas fotoilija lisää.

Itse olen jo seitsemännellä kymmenelläni. Ensimmäiset valokuvani olen ottanut puolisen vuosisataa sitten, mutta en ole saanut pilkityksi vielä ensimmäistäkään kalaani jään läpi (taannoisista yrityksistä huolimatta). Ehkäpä vielä joskus onnaa.

En ole myöskään saanut vielä ensimmäistäkään lapsenlastani. Ovat nuo nykyajan nuoretmiehet (keski-ikää lähentelevät) aika saamatonta sorttia, sanoisin... Mutta eletään toivossa!

>Kyseisellä kameralla olen ottanut muutaman sellaisen kuvan,
        >joista muistan aina, miten elämäni ensimmäiset raudut
        >nousivat jään alta. Jos vaikka kipinä tarttuisi lapsenlapseen...

Toivottavasti jään alta ei nouse sentään rauduskoivuja eikä kipinä tartu mummon rakkaaseen niin että lapsiparka vallan kärähtää!

• leppoistunut mummo
        9 euroa kirjoitti:

Tosi nopeaa toimintaa, onnittelen! Kiva, jos googlettamisestani oli apua. Toivottavasti kaupat onnistuvat kaikin puolin ja lapsenlapsesta saadaan yksi innokas fotoilija lisää.

Itse olen jo seitsemännellä kymmenelläni. Ensimmäiset valokuvani olen ottanut puolisen vuosisataa sitten, mutta en ole saanut pilkityksi vielä ensimmäistäkään kalaani jään läpi (taannoisista yrityksistä huolimatta). Ehkäpä vielä joskus onnaa.

En ole myöskään saanut vielä ensimmäistäkään lapsenlastani. Ovat nuo nykyajan nuoretmiehet (keski-ikää lähentelevät) aika saamatonta sorttia, sanoisin... Mutta eletään toivossa!

>Kyseisellä kameralla olen ottanut muutaman sellaisen kuvan,
        >joista muistan aina, miten elämäni ensimmäiset raudut
        >nousivat jään alta. Jos vaikka kipinä tarttuisi lapsenlapseen...

Toivottavasti jään alta ei nouse sentään rauduskoivuja eikä kipinä tartu mummon rakkaaseen niin että lapsiparka vallan kärähtää!

Se pilkkiminen ei ole kovin vaikeaa.. Paitsi jos menettää sydämensä sille..

Ei se määrä, vaan laatu pätee monessa. Mut kuva tarvitsee sinut kokonaan. Ei yksikään kamera ole muuta kuin kuvaava väline ja sinä olet se, joka näkymän ottaa talteen.

Lapsessa on ainesta kuvaamaan ja siksi hälle nyt tää ensikamera. Kiitos sinun, se onnistunee! Suuntaahan sinäkin vaikka Jerisjärvelle pilkkimään:)

• mummoilla kuumia aaltoja?
      tarvitaanko siihenkin nykyään akkuja?

• Mummo nukkuu

Kas. Miten aaltoilevia kameroiden akkuasiat ovat? Veikkaan, ettet tiedä kummastakaan?

• Helmuli

Subtel on yksi kehnoimmista verkkoliikkeistä. Tomitusajat pettävät todella paljon. Tilasin tuotteita maaliskuussa, enkä ole vielä toistaiseksi saanut muuta kuin naurettavia selityksiä Subteliltä.

En todellakaan suosittele ostamaan noilta Lapin polttajilta yhtään mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4463
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3228
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2894
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      117
      2697
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2539
    6. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      16
      2530
    7. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2487
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2285
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2075
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1727
    Aihe