Onko minusta tehty katoamisilmoitus?

kadotettukko

Yritän tässä kertoa mahdollisimman seikkaperäisesti asiani, etten kerro liikaa yksityiskohtia.
Olen nuori aikuinen ja päätin muuttaa kauas pois sen aikaisesta asuinpaikastani. Vaihdoin numeronkin jossain vaiheessa uuteen, enkä antanut sitä kenellekkään.
Rajasin ystäväpiirini vain muutamaan henkilöön. Sukulaisia ei sinänsä ole, vaikka on niin en ole ollutkaan heihin missään hyvissä väleissä. Pahemmin koskaan nähtykään.
Tällä hetkellä ei ole puhelinta käytössä ja poliisista soitettiin eräälle toiselle henkilölle taloudessani ja kyseltiin minusta ja kehotettiin ottamaan yhteyttä ensi viikolla (entisen paikkakuntani poliisiin, jollekkin tietylle henkilölle).
Minulla ei ole mitään rikostaustaa jota pakenisin tai muuta vastaavaa, mutta mietitytti se, että onkohan minusta tehty katoamisilmoitus?
Ja miten se asia ratkaistaan? Saavatko ilmoituksen tekijä tietää missä asun?

Haluan päästä heistä eroon, en halua olla missään tekemisissä. Ja tällainen melkein vuoden "poissaololla" varmaankin saattaa olla tekemistä että ihmetellään missä mahdan olla.
Mutta, jos jokin viisas voisi kertoa ja vaikka ihan omia kokemuksiaankin.

Kiitoksia etukäteen.

9

3727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+17

Mahdollinen ilmoituksen tekijä ei saa tietää, missä olet/asut, jos kiellät poliisia kertomasta. Teistä omaehtoisesti "kadonneista" oli joskus Hesarin kuukausiliitteessä juttua, ja siinä kerrottiin eräästä miehestä, jota etsittiin -80-luvun alussa yhden perinnön takia. Hän löytyi sitten Ranskasta, mutta ei halunnut palata Suomeen, ei välittänyt perinnöstä tai ylipäänsä halunnut olla yhteydessä sukuunsa. Poliisi vain ilmoitti sitten, että henkilö on elossa (ei tainnut kertoa edes maata, jossa asui). Siinä kaikki.

• kadotettukko

Kiitoksia vastauksesta!

• Testamentin

takia vaan yrittävät tavoittaa, koska olet ainoa edeunsaaja, mutta eihän sitä mikään pakko ole ottaa vastaan. Valtio tarvitseekin nyt rahaa ja kreikan valtio etenkin.

Lähisukulaiset voivat yrittää tavoittaa, jos joku vaikka vakavasti sairaana, mutta jos ei ole, niin ei sitten.

• älköön udelko

Menkööt lääkäriin jos ovat sairaita. en halua heistä kuulla mitään.
        Kipeä tai sairas kuolkoon pois. Perinnötkään ei kiinosta.

• ....

Esimerkiksi kun oma isäni kuoli, ilmoitettiin poliisin kautta koska omaiseni eivät tienneet osoitettani. Perunkirjoitukseen on pakko osallistua tai järjestää valtakirja.
        Loputtomiin ei kukaan haeskele, nämä ovat vain lakiin perustuvia asioita.
        Että puhukaa vasta kun tiedätte.

• kadotettukko

Tämä asia olikin ihan muu juttu, mutta kiitoksia kuitenkin vastauksista vastaavaisuuden varalle!

• mietin vaan

Tuskin kukaan saa kertoa olinpaikkaasi jos niin sanot. Mutta olisi hyvä ilmoittaa että on elossa, jos joku on ollut vuoden kovin huolissaan. Tai kaipaa. Mitä jos joku haluaisi olla facebookissa kaverisi tai laittaa viestin, luotettavat voi kai sinne ottaa. Epäluotettaville ei ole pakko vastata.

• Moni haluaa

kadota facebook "kavereiden" takia.

• MIRJA lARTAMO

KAIKILLA IHMISILLÄ ON JOKU JOKA KAIPAA .
      POLIISI EI VOI KERTOA OLINPAIKKAASI JOS ET ITSE ANNA LUPAA, MUTTA HE KERTOVAT OMAISILLE ETTÄ SINU´T ON LÖYDETTY.
      MINUN KUMMIPOIKANI SIMO PALOMÄKI KATOSI 1.11.2011 JA VOIN SANOA ETTÄ SE ON OMAISILLE ERITTÄIN RASKAST KUN EI TIEDÄ MISSÄ ONKO HENGISSÄ OLLENKAAN. JA SIIHEN LIITTYY NIIN PALJON JO PAPERIASIOINTIA KADONNEEN KOTONA ETTÄ SEKIN VIE VIIMEISETKIN VOIMAT.
      jOS KESKUSTELET MUIDEN KADONNEIDEN KANSSA VAIKKA TÄLLÄ PALSTALLA NIIN KERRO sIMOSTA JA KERRO ETTÄ ME RAKASTAMME HÄNTÄ JA KAIVATAAN KOTIIN.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      50
      11482
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      82
      7739
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      55
      5838
    4. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      78
      5782
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      78
      4942
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      4283
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      48
      3116
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      3084
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      41
      2575
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      2500
    Aihe