Torninosturinkuljettajat, jotka ajatte ruoka- ja kahvitauot ja olette kopissa jo heti klo seitsemältä; teille saattaa tulla yllätys siinä vaiheessa kun talo on valmis! Yhtiön pääosakkaat eivät tulekaan laittamaan mitalia rintapieleenne eivätkä ojenna suurta rahakuorta kiitokseksi suuresta typeryydestä, jonka olette kyseisen yhtiön eteen tehneet.
Tornikuskeille yllätys?
11
1602
Vastaukset
- 2323
Kyse ei oo välttämättä mitalin metsästyksestä. Jotku ihmiset tuntee niin suurta intohimoa työtä kohtaan ettei malta pitää taukoja.
Henkilökohtasesti putkihommissa jää pitämättä 95% kahvitauoista. Jos energiat on tallella se 15 minuutin tauko on hemmetin tuskallinen ja tuottaa vaan ylimäärästä stressiä. Tauko tulee pietettyä, jos energiat on vähissä ja tuntee, että tarvii tauon. Ymmärrän, että joku toinen työntekijä voi tuntea itsensä jollain tapaa uhatuksi piettäessään tauot. Omalla kohdalla tulee kuitenkin useinmiten työskenneltyä yksin joten ei tarvi sitä miettiä.
Onneks itselle oikea ala löyty rakennuspuolelta. Työssä missä työn tulokset ei olis selkeästi näkyvillä, porukka luultavasti savustais ulos puhumalla paskaa selän takana. Rakennuspuolella paskanjauhajille ei oo tilaa, työn jälki ja määrä puhuu tekijästä enemmän kuin tuhat sanaa. - Lantavasarat
Tornikuskien kannattaisi pitää taukonsa ja jaloitella taukojen aikana.
Tornikuskit ovat ammattiryhmänä lähes kärjessä kaikista nuorimpina kuolevina. Sairaseläkkeelle jäädään reilusti alle 60 vuotiaana ja vain harva ajelee vielä 65 vuotiaana. Runsas tupakointi ja paikallaan useita tunteja istuminen lisää veritulppa riskiä jalossa. "Työmaat "eivät välitä pätkääkään kuskien terveydestä jotka nykyään ovat lähes kaikki vuokrakuskeja, kun kuski kupsahtaa niin uusi vuokrakuski tilalle. Jotkut rakennusliikkeet ovat keksineet tuoda orjakuskeja ulkomailta, nämä naiset istuvat koneessa koko päivän normaalisti yli kymmenen tuntia, syövät ja ulostavat samassa kopissa missä työskentelevät. - KRÖLLI
Meillä päin noita sanotaan ylitöiksi. Rakennusteollisuus ja Rakennusliitto ovat yhdessä sopineet että niitä voi teettää työntekijän suostumuksella tietyn määrän vuodessa. Ylitöistä on aina ilmoitettava ennen edellisen työvuoron loppua. Jokainen kuljettaja hinnoittelee ne mieleisekseen. Minulla kahvit ja ruokikset ovat 50%:n tunti per tauko. Jos olen koneessa seitsemältä, niin vartin yli kolme alkaa päivittäinen ylityö. Eli suora päivä 06.45. - 15.30. Ylitöistä saatava lisä on 30 euron tuntipalkalla 135 euroa netto. Sillä saa korillisen Kossua, millä voi huuhdella lihaksiin imeytyneen urean ja laskimoihin juuttuneen tulpan pois.
Vähemmän toisaalta harmittaa, kun pitää tauot ajallaan ja ajaa konetta pienemmillä pykälillä. Saa olla työmaallakin pidempään, eikä ole kiire pakkolomalle. Kukin taaplaa tyylillään, mutta jos on ammattitaitoa, niin ei sitä tarvitse halvalla myydä. Joidenkin kuskien harjoittama omaehtoinen hintakilpailu on säälittävää. Suomessa piirit on niin pienet, että kyseiset kusihousut paljastuu ennen pitkää. - Åbå
Aika harvalla työmaalla nykyään ilmoitetaan ylitöistä etukäteen. Monta kertaa kun on lähdössä kotiin, huudellaan perään että mihin helv... sä olet menossa. Itse laskutan myös kahvitauoista mutta kun ei ihan aina ja jokapäivä huvittaisi taukoja ajaa ja joskus olisi kiva päästä kotiin "normaali" aikaan. Joskus kun kuskeilla on jotain menoja ja sällit ilmoittavat että tänään en tee kuin vaikka klo 18.00 asti, menee ilmoitus usein kuuroille korville. Kossullahan jo suuri osa liuottaa tulppiaan, maksoja paukkuu ihan yhtenään. Mutta päissään ajavasta kuskista pidetään koska he ajavat tauot kun eivät kykene käymään alhaalla. Muistakaa kuskit myös hoitaa tarkastukset vaikka niille ei nykyään anneta aikaa.
- KRÖLLI
Noihin ylläriövereihin on ihan pätevä konsti. Kun Sinulle ilmoitetaan kolmelta, että tänään askarrellaan myöhempään, niin Sinulla on sinä päivänä neljältä tapaaminen lakimiehen, psykiatrin, erikoislääkärin, ennustajan tms. kanssa. Ajan voi perua, mutta tiliin joutuu sitten lisäämään ylitöiden lisäksi pari satasta kulujen korvaamiseksi. Ajan mittaan oppivat ilmoittamaan ylityöt ajallaan. Toinen konsti on, että työsuhteen alussa asiallisesti kertoo mestareille pelisäännöt. On sitten helpompaa molemmille osapuolille, kun tiedetään kupletin juoni. Eli puhuminen auttaa tässäkin asiassa.
Tämänkin asian ovat jotkut kuskit itse pilanneet nöyristelemällä. Ei tässä matoisessa maailmassa pärjää pelkästään häntäänsä heiluttamalla. Neuvottelemalla asioita hoidetaan.
Mitä noihin tarkastuksiin tulee, niin päivittäiset rajan kokeilut tehkää ainakin. Viikottaiset kuuluu vastaavan mesun määrätä. Älkääkä missään nimessä merkatko vihreään kirjaan tarkastuksia tehdyksi, ellei niitä ole tehty. Se on asiakirjaväärennös, ja kyseinen kuski on vahingon sattuessa kaulaansa myöten kusessa. Tästä on tulossa hyviä esimerkkejä Uudeltamaalta.
- Kahleitta
Nyt on vain käynyt niin että eräällä vastaavalla on edellisellä työmaalla ollut orja nosturissa ja nyt hän haluaisi samanlaisen orjan. Kuskin tulee olla ohjaamossa klo 7.00 joten radan ja nosturin päivittäinen tarkastus tulee tehdä omalla ajalla tai jättää tekemättä. Kavitaukoja ei saisi pitää eikä mielelään ruokataukoa. Päivä loppuu milloin loppuu mutta ei koskaan 15.30 ( vatsaava lähtee tietenkin jo 15.30 ja joka päivä) Viikkotarkastus pitää tehdä niin että sitä ei tehdä ainakaan työ-aikana vaan omalla ajalla. Näiden mestareiden tulisi ymmärtää että kaikki kuskit eivät tahdo syödä ja ulostaa samassa kopissa, ei edes rahalla. Niin tai näin niin väitän että tämäkin työmaa löytää sen oman orjansa, sääli.
- Onninen Toivo
Useat rakkenuslikkeet käyttävät nykyään mielummin vuokrakuskeja koska heitä voi käsitellä mielivaltaisesti eikä heidän terveydestä tarvitse välittää, kun yksi kuolla kupsashtaa tai muuten vaan menettää ajokykynsä löytyy tilalle uusi vuorakuljettaja. Myöskään työstä johtuvat sairauslomat eivät haittaa kun käytetään vuokrakuljettajia. Työaikalakeja rikotaan useilla työmailla ja muutenkin touhu alkaa olla jo aika villiä. Sillä ajaako kuljettaja turvallisesti ei ole mitään merkitystä, isoja johtajia ei haittaa kuinka "hullusti" elementit liikkuu ja onnettomuuden sattuessa on aina vastaava mestari.
- tottori
Veritulpan vaara staattisessa istumatyössä ja pitkillä lennoilla
1.8.2002
Kun istut pitkään polvet taivutettuina samassa asennossa, voi tapahtua seuraavaa:
Reisiesi suuret verisuonet voivat puristua, jolloin veren on vaikeampi päästä kiertämään.
Pitkä liikkumattomuus voi aiheuttaa lihasjännitystä, selkäsärkyä sekä uupumuksen tunnetta.
Pitkäaikainen paikallaan olo istuma-asennossa estää kehosi nesteiden normaalia kiertoa ja saa ne pakkautumaan jalkoihisi. Tästä johtuu jalkojen turpoaminen pitkillä lento-, juna- ja automatkoilla tai yksitoikkoisessa istumatyössä.
Pitkään jatkuva liikkumattomuus voi johtaa verihyytymien eli veritulpan syntymiseen jalkojen laskimoihin eli sydämeen päin johtaviin verisuoniin. Alaraajojen laskimoista irronneiden verihyytymien kiilautuminen keuhkoverisuoniin voi pahimmassa tapauksessa johtaa keuhkoveritulppaan ja kuolemaan. - Mestareiden mestari
Tulee niin hyvä mieli kun perjantaisin lähden ajelemaan kesämökilleni ja tiedän että nosturikuski jää vielä tekemään ylitöitä ja tulee vielä lauantainakin töihin. on hienoa että nosturikuljettajat ymmärtävät että heidän ei tule hankkia perhettä vaan heidän tulee elää vain ja ainoastaan työmaaiden vuoksi. Kyllä sitten se aika vielä tulee kun pääsette nauttimaan elämästä, viimeistään sitten sairaseläkkeellä.
- Rane Raanakuski
Ei tarvitse enää ajaa kahvi ja ruokataukoja. Firmat käyttävät niihin ilmaisia työharjoittelijoita. Hieno homma, pääsee tauoille.
- Ilmaiset orjat
Nuo ilmaiset työmarkkinatukiharjoittelijat on löydetty monella muulla alalla jo yli 10v sitten, todella käteviä orjia, niille kun ei tarvi maksaa yhtikäs mistään yhtikäs mitään JA kaiken lisäksi niitä voi muistuttaa joka käänteessä siitä, miten harjottelupaikalla on "velvollisuus" ilmoitella työppäriin laiminlyönneistä jne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai949397Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki724877Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.444561Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j82348Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001576- 431385
Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota521305Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441286Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641252Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1691174