Datamaksua tyhjästä?????

Auttaisitko

Mistä datamaksua voi syntyä, kun en ole käyttänyt mitään datayhteyksiä?

Olen vain puhunut ja lähettänyt muutamia tekstiviestejä.

Laskussa on kuitenkin jokunen kymppi datamaksua.

Mistä se voi syntyä, ilman ettei itse huomaa?

Soitin laskutukseen, sanoivat että jotain dataa on siirretty.

En käytä mitään puhelimen datapalveluita.

Voiko joku soittaa puhelimeen niin että minulle tulee datamaksua?

15

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgfnfn

      kato lokista ajat ja sovellus mikä sitä syö, mikäli älypuhelin

      soittamalla se ei kuluta dataa

    • Jos sinulla on Nokian älypuhelin niin Widgetit voivat olla online tilassa.

      • Auttaisitko

        Mikä on widget , anteeksi tyhmyyteni ? Mulla on peruskapula sellainen alle satasen vehje, uusi kyllä jossa on perusjutut pääsee nettiin mutta mitään en oo käyttänyt.

        (vanha kapula tippui vesilätäkköön , piti ostaa uusi)


    • rgegeg

      Voisitko kenties kertoa mikä puhelin on kyseessä niin valaisis heti asian,kosketusnäyttö älypuhelin vai tavallinen näppis

      kosketusnäytöissä ja älypuhelimissa on yleensä on widgetit,ei perus luureissa

    • Pu5

      MMS viestitlähettäminen ja vastaanottoa.. ja dataa siirtyy

    • gfffggfh

      mms viestit on kiinteä hintasia joten vaikka dataa menee se ei kasvata tiedonsiirto laskua

      • auttaisitko

        Kapula on nokia c2 eli näppäinpuhelin, peruskamaa. Muuta en tehnyt kun latasin asetuksista uuden soittoäänen!? Sitä etsiessä onko voinut siirtyä dataa?

        (on se hyvä että voi vapaasti olla tyhmä näissä asioissa, vaikka ahistaa silti)

        Otin nyt kuitenkin halvan parin euron(tarjous) datapaketin varmuuden vuoksi ettei tule yllätyksiä enään, tarkoittaa etten paina jotain nappulaa ymmärtämättä, tajuamatta että dataa siirtyy.

        Siis voiko soittoäänen lataamisesta siirtyä dataa? Tää on tällänen peruspuhelin kun pitää olla taskussa koko ajan, ihan karseeta olisikin jos joku 600 sadan euron aifouni tippus loskalätäkköön.


      • auttaisitko kirjoitti:

        Kapula on nokia c2 eli näppäinpuhelin, peruskamaa. Muuta en tehnyt kun latasin asetuksista uuden soittoäänen!? Sitä etsiessä onko voinut siirtyä dataa?

        (on se hyvä että voi vapaasti olla tyhmä näissä asioissa, vaikka ahistaa silti)

        Otin nyt kuitenkin halvan parin euron(tarjous) datapaketin varmuuden vuoksi ettei tule yllätyksiä enään, tarkoittaa etten paina jotain nappulaa ymmärtämättä, tajuamatta että dataa siirtyy.

        Siis voiko soittoäänen lataamisesta siirtyä dataa? Tää on tällänen peruspuhelin kun pitää olla taskussa koko ajan, ihan karseeta olisikin jos joku 600 sadan euron aifouni tippus loskalätäkköön.

        Mistä latasit sen soittoäänen? Et kai jostain maksullisesta palvelusta? Ne ovat kaikki kestotilauksia ja maksat vaikka sata vuotta kympin kuussa siitä soittoäänestä.

        Tuo puhelimesi ei ole älypuhelin, joten se ei niin helposti mene itse nettiin. Toki siinäkin on nettitoiminnot, joten datapaketti on ihan paikallaan.


      • auttaisitko
        okaro kirjoitti:

        Mistä latasit sen soittoäänen? Et kai jostain maksullisesta palvelusta? Ne ovat kaikki kestotilauksia ja maksat vaikka sata vuotta kympin kuussa siitä soittoäänestä.

        Tuo puhelimesi ei ole älypuhelin, joten se ei niin helposti mene itse nettiin. Toki siinäkin on nettitoiminnot, joten datapaketti on ihan paikallaan.

        Latasin soittoäänen jostain sieltä puhelimen asetuksista, en tilannut mitään mistään.

        Mutta näppyttelin tietysti kaikkia näppäimiä eestaas kun kokeilin miten puhelin toimii.

        Toimin ihan samoin kuin muidenkin vastaavien Nokioiden kanssa.

        Ei mitään tajua mistä maksu tuli mutta saa olla tarkkana, näköjään.

        Sitä mietin että kun en tartte puhelinta muuhun kuin soittamiseen ja tekstiviesteihin , niin kannattaisiko laittaa joku datan esto voimaan.

        Toinen mahis olisi siirtyä käyttämään kunnon älypuhelinta ja käyttää siinä lähinnä dataa.

        Ollaan kuitenkin tilanteessa ettei operaatorikaan osaa sanoa mistä datansiirto on syntynyt mutta laskuttaa kuiteskin.


    • sfsreg

      kyllä siinä dataa menee jos lataat asetuksista mikä yhdistää puhelimen nettiin ja nokia kauppaan..mutta nythän voit rauhassa lataillla

    • Mikä puhelin?
      Mikä operaattori?
      Kuinka tuli edes mieleen jättää noi mainitsematta?

      Älypuhelimeen tulee aina ottaa datapaketti tai dataesto. Eikö ostaessasi myyjä ehdottanut datapakettia vai ajattelitko, että sinä kyllä osaat, etkä tarvitse datapakettia. Ole onnellinen, ettei tullut satoja euroja.

      Muista, että jos menet ulkomaille, sinun ottaa ulkomaandatan kalliimpi hinta huomioon ja ottaa esimerkiksi dataroaming esto.

      • Avutonaatu

        Näkyykö sivuhistoria data/puhelinlaskussa joka tulee sähköpostiin vastatkaa plz olen kipeästi tämän tiedon tarpeessa vastatkaa te jotka tiedätte näistä kapuloista


      • auttaisitko

        nokia c2
        dna

        Ei ehdottanut eikä maininnut että datasta saattaa tulla maksua.
        Ajattelin että osaan kun toi mun känny ei ole mikään kummoinenkaan älypuhelin, eikä ole ennen tullut mitään ylimääräisiä maksuja.

        Joo niin olenkin tyytyväinen ettei tullut mitään useampaa saturaista.

        Kiitos tosta dataroaming tiedosta.

        Mutta ihmettelen kun toimin niinkuin ennekin. Eli datamaksua tuli ihan itsestään ´pyytämättä ja salaa´.


    • 5230,. (500)

      ei näy mitään semmosta millä sivuilla pyörit,operaattoreita se ei kiinnosta ja ovat muutenkin yksityisasioita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe