Onko tällä palstalla muita

uskovia?

Uskohan ei ole koskaan mikään "muotiasia", mutta mitä sillä on väliä.
Parasta, mitä elämässä voi olla on usko, se on kuin henkivakuutus,
mutta monin verroin parempi. Moni tänne palstalle kirjoittava on yksinäinen,
ahdistunut, miettii jopa itsemurhaa.
Minäkin olen yksinäinen, joskus jopa ahdistunut, mutta itsemurhaa en mieti.
Miksikö? Koska rakastan elämää. Odotan innolla jokaista uutta päivää
ja olen oikeasti onnellinen, että saan elää.
Tietysti minäkin haluaisin löytää elämänkumppanin, mutta en ole sitä
vielä löytänyt. Ilmankin on hyvä elää, uskosta saa voimaa kestää vastoinkäymisiä
ja se antaa perspektiiviä elämään. En minä silti pilvissä leiju, enkä ole mikään
"hihhuli". Tiedän, että kaikesta huolimatta minä ole saanut jo kaikista parhaimman asian, mitä ihminen voi saada, iankaikkisen elämän ja uskon Jeesukseen, mitä mikään raha ja tyhjät lupaukset eivät voi voittaa.

41

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totta on mitä kirj

Elämän arvot ovat kohdallaan. Kuitenkin ihmisinä sitä täällä eletään ja ihmisen ovat vaivat, ei usko takaa helppoa elämää, mutta takaa sen ettei tarvi yksin kohdata elämän vastoinkäymisiä, ja se on jo paljon se.

Toivon, että löydät elämänkumppanin. Jumala kun on taipuvainen vastaamaan rukouksiin:)

• juu.

Onko tällä palstalla muita
      uskovia?
      16.3.2012 22:44

Onhan täällä.

• 6+7

Samoin täällä. Näyttäsin myös ajattelevan asioista hyvin samalla tavalla kuin sinä :)

• Ian Kakkinen

Iankaikkien elämä olisi ihan perseestä, jos sellainen olisi. Onneksi ei ole.

• 19

Uskossa on vaaransa, kun uskovaiselta pettää uskonsa pohja niin se on menoa.
      Varasuunnitelmaa ei ole, toisin kuin meillä syntisillä kuolevaisilla.

• Ei petä

Niinkuin eräässä laulussa lauletaan:
        "Ystävät jättää voi milloin vaan, Jeesus ei hylkää sua milloinkaan.
        Kun päivät vaihtuu, ei muutu Hän, uskollisesti Hän välittää."

• 9
        Ei petä kirjoitti:

Niinkuin eräässä laulussa lauletaan:
        "Ystävät jättää voi milloin vaan, Jeesus ei hylkää sua milloinkaan.
        Kun päivät vaihtuu, ei muutu Hän, uskollisesti Hän välittää."

Uskotko aina sokeasti mitä lauluissa sanotaan.
        Meilläpäin tuollaista kutsutaan lapsenuskoksi.

• Ei petä
        9 kirjoitti:

Uskotko aina sokeasti mitä lauluissa sanotaan.
        Meilläpäin tuollaista kutsutaan lapsenuskoksi.

Kyllä se luvataan myös Raamatussa ja tiedän ja olen kokenut, että se on totta. :)

• 13
        Ei petä kirjoitti:

Kyllä se luvataan myös Raamatussa ja tiedän ja olen kokenut, että se on totta. :)

Niinpä, uskossa on helppo olla kun voi jättää aivot narikkaan.
        Tietämättömyys on taivas.
        Mutta pääasia että on onnellinen tavallaan.

• uskovainen olen ....

Tässä on ainakin toinen uskovainen. Kirjoittelen palstoilla, mutta aina ei voi uskoa tuoda esille. Jotenkin sen vain kokee, milloin pitää suoraan uskon asioilla rohkaista, milloin ei. Joskus joku jo suoraltaan torjuu kun näkee että kirjoittaja on uskossa: kokee olevansa käännytyksen kohde.

Totta on että ilman Jumalaa, Jeesusta ja uskoa elämään kuoleman jälkeen, niin ei elämässä ole todellista pohjaa ja tulevaisuutta.

• 5

Mitä sillä tiedolla tekee onko kuoleman jälkeistä elämää vai ei, silloinhan on kuollut ja ei kuollut enä'ä tietoa kaipaa.
        Taitaa olla vain niin että olisit henkisesti hajalla ilman uskoasi, usko on kuin ankkuri joka pitää sinut tolkuissasi.
        Elikkäs olet uskossa vain ja ainoastaan itsesi vuoksi, et luodaksesi hyvää muille, meilläpäin tuollaista kutsutaan itsekkyydeksi.

• ...
        5 kirjoitti:

Mitä sillä tiedolla tekee onko kuoleman jälkeistä elämää vai ei, silloinhan on kuollut ja ei kuollut enä'ä tietoa kaipaa.
        Taitaa olla vain niin että olisit henkisesti hajalla ilman uskoasi, usko on kuin ankkuri joka pitää sinut tolkuissasi.
        Elikkäs olet uskossa vain ja ainoastaan itsesi vuoksi, et luodaksesi hyvää muille, meilläpäin tuollaista kutsutaan itsekkyydeksi.

5: "et luodaksesi hyvää muille"

Sinä se näyt luovan hyvää mieltä kaikille tämänkin ketjun lukijoille, vai mitä?

• moipoika

Elämän tarkoitus ei ole vielä selvinnyt mulle (18v), mutta sen verran oon oivaltanu, että kapitalisti suorituskulttuuripaska ja talouskasvun palvominen on pelkkää muovia.

En usko kirkon kaikkiin virallisiin oppeihin (neitseellien sikiäminen, kaksoisluontoisuus oppi jne)
      Usko mulla kuitenkin on. Kuulun ihan ev.lut kirkkoon.

Oon tavallaan aika kiitollinen siitä, että oon ollut masentunut 12 vuotiaasta asti, siinä mielessä, että jos masennus oli kerran tullakseen, se tuli siihen aikaan kun määritellään oma identiteetti. Arvot on nyt kohdallaan ainakin.

Voimia kaikille.

• 6

Elämän tarkoitus nyt ei ole kummoinen.

Kun katselee minkä vuoksi täällä jokainen touhujaan touhuilee niin ei sieltä löydy kuin yksi ja ainoa asia jonka vuoksi täällä eletään, se on vain aina verhottu eri kaapuun.

• masentunu uskis

Täällä kirjoittelee masentunut uskovainen. Olen rukoillut jo pitkään, että Jumala voisi siunata minua edes kuolemalla.

• hgfhjkjh

Oletko kokeillut terapiaa? Kokeile etsiä uskovia ystäviä.

• masentunut uskis
        hgfhjkjh kirjoitti:

Oletko kokeillut terapiaa? Kokeile etsiä uskovia ystäviä.

Vuosia yritin käydä seurakunnassa, mutta sisäpiiriin on todella vaikea päästä. Yksin siellä sai olla.

• hji3ofj
        masentunut uskis kirjoitti:

Vuosia yritin käydä seurakunnassa, mutta sisäpiiriin on todella vaikea päästä. Yksin siellä sai olla.

Entä jos menisit mukaan johonkin työmuotoon, siellä on monesti helpompi tutustua.
        Tietysti riippuu seurakunnasta, millainen ilmapiiri ja mitä toimintoja siellä on.
        Mutta jos olet oikeasti sydämen uskossa niin mene rukoillen seurakuntaan ja ehkä voit tutustua siellä toiseen yksinäiseen.

• hgfhjkjh

http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4880

Tuolla on useita ilmoituksia, joissa uskovaiset etsivät ystäviä.

• ?

Ikävä kuulla, että jäit seurakunnassa ulkopuoliseksi. Otitko tilanteesi puheeksi papin tai jonkun muun vastuuhenkilön kanssa? Jos et ottanut, kannattaa tehdä niin, koska sen avulla voi löytyä hienotunteinen ratkaisu tutustumisongelmiin. Pappi voi esim. kertoa, missä vapaaehtoistehtävässä on helppo tutustua muihin, tai sisällyttää joihinkin tilaisuuksiin parikeskusteluja tai muuta sellaista ohjelmaa, joka tekee tutustumisesta helpompaa.

• masentunu uskis
        hji3ofj kirjoitti:

Entä jos menisit mukaan johonkin työmuotoon, siellä on monesti helpompi tutustua.
        Tietysti riippuu seurakunnasta, millainen ilmapiiri ja mitä toimintoja siellä on.
        Mutta jos olet oikeasti sydämen uskossa niin mene rukoillen seurakuntaan ja ehkä voit tutustua siellä toiseen yksinäiseen.

"Mutta jos olet oikeasti sydämen uskossa niin mene rukoillen seurakuntaan.."

Luuletko etten ole rukoillut ystäviä elämääni? Enää en jaksa. Nuorena tunsin fyysistä kipua yksinäisinä hetkinä kun kukaan ei ollut minun kanssani nuortenilloissa tai muissa vastaavissa paikoissa. Niin ja olen uskossa, ottanut Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena vapahjanani.

"..ja ehkä voit tutustua siellä toiseen yksinäiseen. "

Niinpä. Kumpa kukaan yksinäinen ei tule sinun sisäpiiriäsi sotkemaan. Pysykööt keskenään!

• hij3ofj
        masentunu uskis kirjoitti:

"Mutta jos olet oikeasti sydämen uskossa niin mene rukoillen seurakuntaan.."

Luuletko etten ole rukoillut ystäviä elämääni? Enää en jaksa. Nuorena tunsin fyysistä kipua yksinäisinä hetkinä kun kukaan ei ollut minun kanssani nuortenilloissa tai muissa vastaavissa paikoissa. Niin ja olen uskossa, ottanut Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena vapahjanani.

"..ja ehkä voit tutustua siellä toiseen yksinäiseen. "

Niinpä. Kumpa kukaan yksinäinen ei tule sinun sisäpiiriäsi sotkemaan. Pysykööt keskenään!

No, hyvä että olet Jeesuksen oma. Ihmetyttää millaisessa seurakunnassa käyt jos tuolla tavalla jätetään ulkopuolelle.
        Olen kyllä itsekin aikoinani ollut yksinäinen, kun muutin toiselle paikkakunnalle ja menin nuorteniltoihin ja tuntui, että olen ihan erilainen ja ulkopuolinen. Monet uskovaiset nuoret vaikuttivat myös kovin pinnallisilta. Se oli tosi vaikeaa epävarmalle nuorelle. Onneksi rohkaistuin lähtemään kesällä mukaan muutaman päivän kestävään "aktioon" ja siellä tapasin ja tutustuin seurakuntani evankelioimisryhmän nuoriin. He ottivat minut lämmöllä vastaan ja löysin samalla oman paikkani.

Sanoin, että "ehkä voit tutustua toiseen yksinäiseen", koska sehän olisi ihana asia myös sille toiselle. Itse ainakin olen aina kun mahdollista, mennyt juttelemaan juuri yksinäisen oloisille ja saanut sillä tavalla todella hyviä ystäviä.

• jessijii

täällä yksi nuori uskova hesasta

• meteor_

Hmm..usko on pelastunut monia..joten ei mielestäni turha juttu.

Olenko uskovainen? En usko raamatun Jumalaan mutta johonkin kuitenkin..onhan meillä tämä ihmeellinen maailmamme ja elämämme. Me näemme sen eri tavoin.

Uskonko Jeesukseen? Kyllä. Ihan hyvä moraalisaarnaaja..mutta raamattu liian tuomitseva.

Uskonko kuolemanjälkeiseen elämään? En ainakaan siinä muodossa että olisi millään lailla tietoinen.

Uskonko sieluun? Oikeastaan kyllä. Uskon sen sijaitsevan sydämessä koska suurimmat tunteet..viha, rakkaus, ja suru tuntuvat sydämessä ja voi pahimmillaan tappaa. Jännä juttu..jos noita tunteita on kokenut..niin kyllä se pistää uskomaan sieluun.

Eniten ärsyttää suvaitsemattomat kapeakatseiset ihmiset jotka eivät voi sallia toisten elää ja uskoa miten haluaa. Loppujen lopuksi emme tiedä maailmasta paljon paskaakaan..ärsyttää vaan ne jotka luulevat tietävänsä paremmin..

• Invisible boy

Suvaitsemattomista ja kapeakatseisista ihmisistä voisit puhua uskovaisten kohdalla. He ovat niitä, jotka syrjivät tiettyjä ihmisryhmiä. He lyövät kätensä ristiin ja rukoilevat jumalaansa, kun kohtaavat saastaisen ja syntisen homon, tai jonkun, joka ei usko heidän horinoihinsa. Ei varmaankaan tarvitse muistuttaa ristiretkistä ja noitavainoista. Usko kyllä pelasti monia silloin, mutta se sama asia tiputti enemmän päitä ihmisten hartioilta ja sai ihmisiä palamaan roviolla, jos nämä eivät uskoneetkaan. Kohta on tulossa toinen kierros, mutta tällä kertaa uskoa tulee tarkistamaan islam.

Kukin saa toki uskoa mihin lystää, mutta järjestäytyneet instituutiot, kuten kirkko ja kaikki muut valmiit paketit, joissa kaikki on ajateltu valmiiksi yksilön puolesta niin, että ne aivot voi todellakin heittää narikkaan ja ruveta tottelemaan ohjeita palkinnon toivossa, tai rangaistuksen pelossa, ovat asioita, joita vastustan. Ne voivat olla hyvin vaarallisia.

Tässä aiheeseen liittyen pähkinä purtavaksi. Mikä on videon yhdistävä tekijä?

http://www.youtube.com/watch?v=fc-_t-SS-WQ

• meteor_
        Invisible boy kirjoitti:

Suvaitsemattomista ja kapeakatseisista ihmisistä voisit puhua uskovaisten kohdalla. He ovat niitä, jotka syrjivät tiettyjä ihmisryhmiä. He lyövät kätensä ristiin ja rukoilevat jumalaansa, kun kohtaavat saastaisen ja syntisen homon, tai jonkun, joka ei usko heidän horinoihinsa. Ei varmaankaan tarvitse muistuttaa ristiretkistä ja noitavainoista. Usko kyllä pelasti monia silloin, mutta se sama asia tiputti enemmän päitä ihmisten hartioilta ja sai ihmisiä palamaan roviolla, jos nämä eivät uskoneetkaan. Kohta on tulossa toinen kierros, mutta tällä kertaa uskoa tulee tarkistamaan islam.

Kukin saa toki uskoa mihin lystää, mutta järjestäytyneet instituutiot, kuten kirkko ja kaikki muut valmiit paketit, joissa kaikki on ajateltu valmiiksi yksilön puolesta niin, että ne aivot voi todellakin heittää narikkaan ja ruveta tottelemaan ohjeita palkinnon toivossa, tai rangaistuksen pelossa, ovat asioita, joita vastustan. Ne voivat olla hyvin vaarallisia.

No kuten sanoin en usko raamatun jumalaan. Tai kristinuskon jumalaan. Ja totta kai ihmiset pilaa helposti kaiken. Kaiken sen hyvänkin. Ja kuten sanoin myös että raamattu on liian tuomitseva.

Jokaisen ihmisen pitäisi itse määritellä elämänkatsomuksensa/uskonsa. Eikä luottaa ihmisten perustamiin instituutioihin. Jep..

Mutta mikä tämän kaiken takana on? Se on se juttu.

• kjhgfsdfghjkl
        Invisible boy kirjoitti:

En minä ihmisiä tuomitse.Ihmisarvoa ei vie mikään pois, mutta kaikki asiat eivät ole oikein ja hyväksyttäviä. Miksi toisen vakaumusta ei kunnioiteta?

• Invisible boy
        kjhgfsdfghjkl kirjoitti:

En minä ihmisiä tuomitse.Ihmisarvoa ei vie mikään pois, mutta kaikki asiat eivät ole oikein ja hyväksyttäviä. Miksi toisen vakaumusta ei kunnioiteta?

No, jos se vakaumus käsittää toisten ihmisten sortamista, tai syrjimistä, niin aika vaikea kunnioittaa tuollaisen vakaumuksen omaavia ihmisiä, varsinkin jos vakaumuksen arvot, jotka johtavat muiden ihmisten kaltoinkohteluun eivät ole edes millään tavoin perusteltuja, eikä niitä voi kyseenalaistaa, tai olla noudattamatta, koska oma palkinnon tavoittelu kärsisi siitä.

Ketään, tai mitään ei pitäisi koskaan idolisoida ja nostaa jalustalle, koska sillä voi olla hyvin pahoja seuraamuksia, kuten tuo linkittämäni video selventää. Tämä juuri on homman nimi näissä valmiiksi ajatelluissa paketeissa, joihin vain liitytään ja aletaan totella. Tämä koskettaa niin uskontoja, kuin politiikkaakin ja kaiken maailman muita aatteita ja ideologioita.

• kiinnostaa
        Invisible boy kirjoitti:

No, jos se vakaumus käsittää toisten ihmisten sortamista, tai syrjimistä, niin aika vaikea kunnioittaa tuollaisen vakaumuksen omaavia ihmisiä, varsinkin jos vakaumuksen arvot, jotka johtavat muiden ihmisten kaltoinkohteluun eivät ole edes millään tavoin perusteltuja, eikä niitä voi kyseenalaistaa, tai olla noudattamatta, koska oma palkinnon tavoittelu kärsisi siitä.

Ketään, tai mitään ei pitäisi koskaan idolisoida ja nostaa jalustalle, koska sillä voi olla hyvin pahoja seuraamuksia, kuten tuo linkittämäni video selventää. Tämä juuri on homman nimi näissä valmiiksi ajatelluissa paketeissa, joihin vain liitytään ja aletaan totella. Tämä koskettaa niin uskontoja, kuin politiikkaakin ja kaiken maailman muita aatteita ja ideologioita.

Voitko vielä selventää, että mitä ovat nuo vakaumukset, joihin kuuluu toisten sortaminen ja syrjiminen?

• Invisible boy
        kiinnostaa kirjoitti:

Voitko vielä selventää, että mitä ovat nuo vakaumukset, joihin kuuluu toisten sortaminen ja syrjiminen?

No, uskonnolliset vakaumukset esimerkiksi. Käsikirja sanoo kantansa esim. homoudesta ja vakaumukselliset uskovaiset käyttäytyvät homoja kohtaan syrjivästi. Islam on hyvä esimerkki suvaitsemattomuudesta "vääräuskoisia" kohtaan. Jos joku juoksee pommit kainalossa kafiirien sekaan ja poksahtaa, niin se vaatii jo vakaumuksellisuutta, eikä tuo muiden räjäyttäminen tunnu kovin muita ihmisiä kunnioittavalta touhulta. Islam edustaa samanlaista totalitariaa, kuin natsismikin, ja miksi tuollaisia asioita edustavien ihmisten vakaumusta pitäisi kunnioittaa?

• kiinnostaa
        Invisible boy kirjoitti:

No, uskonnolliset vakaumukset esimerkiksi. Käsikirja sanoo kantansa esim. homoudesta ja vakaumukselliset uskovaiset käyttäytyvät homoja kohtaan syrjivästi. Islam on hyvä esimerkki suvaitsemattomuudesta "vääräuskoisia" kohtaan. Jos joku juoksee pommit kainalossa kafiirien sekaan ja poksahtaa, niin se vaatii jo vakaumuksellisuutta, eikä tuo muiden räjäyttäminen tunnu kovin muita ihmisiä kunnioittavalta touhulta. Islam edustaa samanlaista totalitariaa, kuin natsismikin, ja miksi tuollaisia asioita edustavien ihmisten vakaumusta pitäisi kunnioittaa?

Minusta on aika naiivia ajatella, että syrjiminen tai sortaminen olisi jotain mikä juontuisi uskonnollisesta vakaumuksesta. Kyllä se varmaan ennemmin on peräisin ihan ihmisyydestä ja ihmisen pahuudesta, riippumatta onko hänellä jotain vakaumusta tai ei. Vai luuletko, että uskonnoton ihminen ei syrji tai sorra ketään?
        Koraania en ole lukenut, enkä osaa siitä sanoa, mutta kristinuskon sanoma ainakin on nimenomaan rakkaus ja yksi keskeisimpiä ohjeita on, että, mitä tahdot toisten tekevän itsellesi, tee samoin heille. Sekä rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi.
        Myös se kokemus mitä minulla on krist. seurakunnista, niin kyllä sinne on olleet kaikki tervetulleita. Olen monesti ihmetellytkin sitä, että missähän muualla voi samalla tavalla niin erilaisen taustan omaavat ihmiset olla yhdessä kaikki yhtä arvokkaina.
        Tietysti jollain toisella voi olla toisenlaisia kokemuksia, mutta kyllä uskaltaisin väittää, että loppujen lopuksi seurakunta on se paikka missä hyväksytään erilaiset ihmiset.

• Invisible boy
        kiinnostaa kirjoitti:

Minusta on aika naiivia ajatella, että syrjiminen tai sortaminen olisi jotain mikä juontuisi uskonnollisesta vakaumuksesta. Kyllä se varmaan ennemmin on peräisin ihan ihmisyydestä ja ihmisen pahuudesta, riippumatta onko hänellä jotain vakaumusta tai ei. Vai luuletko, että uskonnoton ihminen ei syrji tai sorra ketään?
        Koraania en ole lukenut, enkä osaa siitä sanoa, mutta kristinuskon sanoma ainakin on nimenomaan rakkaus ja yksi keskeisimpiä ohjeita on, että, mitä tahdot toisten tekevän itsellesi, tee samoin heille. Sekä rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi.
        Myös se kokemus mitä minulla on krist. seurakunnista, niin kyllä sinne on olleet kaikki tervetulleita. Olen monesti ihmetellytkin sitä, että missähän muualla voi samalla tavalla niin erilaisen taustan omaavat ihmiset olla yhdessä kaikki yhtä arvokkaina.
        Tietysti jollain toisella voi olla toisenlaisia kokemuksia, mutta kyllä uskaltaisin väittää, että loppujen lopuksi seurakunta on se paikka missä hyväksytään erilaiset ihmiset.

Mutta uskonnoilla on omat totuutensa ja sääntönsä, joita noudattamalla voi saada palkinnon, tai tottelemattomana saada rangaistuksen. Uskonnot perustuvat jumalan pelkoon ja sillä tavalla ihmisiä kyykytetään ja heidät voi saada tekemään radikaaleja tekoja. Kuten juuri tuossa islamissa, koraani lupaa varman paikan paratiisissa ja siihen päälle vielä 72 neitsyttä, joiden kanssa harrastetaan lihallisia iloja, jos kuolee Allahin puolesta pyhässä sodassa vääräuskoisia vastaan. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että pistetään ne pommit kainaloon ja räjäytetään itsensä muiden, kuin muslimien seassa.

Tuossa tietopaketti siitä "rauhan" uskonnosta ja miten vakavasta aiheesta on kysymys.

http://www.youtube.com/watch?v=sbLfpqBx2TU

Raamatusta löytyy monia kohtia noiden rakkausjuttujen lisäksi, joissa aivan suoraan käsketään tappamaan. Moni ihminen menetti aikoinaan henkensä, kun jumalansa sanaa noudattavat noudattivat kohtaa "Noitanaisen älä anna elää". Noidiksi katsottiin esim. ihmiset, jotka eivät noudattaneet kristinuskon oppeja. Tuolla uskonto palstoillakin voi lukea hyvinkin suvaitsemattomia juttuja. Uskovaiset käyvät ateisti palstalla riehumassa ja toivomassa ateistien kuolemaa. Katolilaisten palstalla on saanut lukea, kuinka missään nimessä ei pidä mennä naimisiin minkään muun uskonnon edustajien kanssa, eikä edes pyöriä sellaisten porukoissa, koska he ovat moraalisesti epäilyttäviä ja annettu ymmärtää, että he ovat "väärien oppiensa" takia alemmalla tasolla.

Kyllähän niitä toki on muitakin syitä syrjiä, kuin uskontojen opit, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että uskontojen takia maailmassa on tapahtunut ja tapahtuu edelleenkin pahoja asioita. Mutta kuten sanoinkin, tämä idolin sanan noudattaminen koskettaa muitakin asioita, kuin uskontoja. Moni ihminen on helposti vietävissä ja juuri tällaisia varten on olemassa nämä paketit, joihin värvättyään näistä saadaan ehkä fanaattisiakin kannattajia/uskovia. Ehkäpä vielä yksinäisen ihmisen on helpompi liittyä tällaisiin, koska niistä saa yhteenkuuluvuuden tunnetta ja toverillisuutta niin kauan, kuin tukee samaa asiaa.

• kiinnostaa
        Invisible boy kirjoitti:

Mutta uskonnoilla on omat totuutensa ja sääntönsä, joita noudattamalla voi saada palkinnon, tai tottelemattomana saada rangaistuksen. Uskonnot perustuvat jumalan pelkoon ja sillä tavalla ihmisiä kyykytetään ja heidät voi saada tekemään radikaaleja tekoja. Kuten juuri tuossa islamissa, koraani lupaa varman paikan paratiisissa ja siihen päälle vielä 72 neitsyttä, joiden kanssa harrastetaan lihallisia iloja, jos kuolee Allahin puolesta pyhässä sodassa vääräuskoisia vastaan. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että pistetään ne pommit kainaloon ja räjäytetään itsensä muiden, kuin muslimien seassa.

Tuossa tietopaketti siitä "rauhan" uskonnosta ja miten vakavasta aiheesta on kysymys.

http://www.youtube.com/watch?v=sbLfpqBx2TU

Raamatusta löytyy monia kohtia noiden rakkausjuttujen lisäksi, joissa aivan suoraan käsketään tappamaan. Moni ihminen menetti aikoinaan henkensä, kun jumalansa sanaa noudattavat noudattivat kohtaa "Noitanaisen älä anna elää". Noidiksi katsottiin esim. ihmiset, jotka eivät noudattaneet kristinuskon oppeja. Tuolla uskonto palstoillakin voi lukea hyvinkin suvaitsemattomia juttuja. Uskovaiset käyvät ateisti palstalla riehumassa ja toivomassa ateistien kuolemaa. Katolilaisten palstalla on saanut lukea, kuinka missään nimessä ei pidä mennä naimisiin minkään muun uskonnon edustajien kanssa, eikä edes pyöriä sellaisten porukoissa, koska he ovat moraalisesti epäilyttäviä ja annettu ymmärtää, että he ovat "väärien oppiensa" takia alemmalla tasolla.

Kyllähän niitä toki on muitakin syitä syrjiä, kuin uskontojen opit, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että uskontojen takia maailmassa on tapahtunut ja tapahtuu edelleenkin pahoja asioita. Mutta kuten sanoinkin, tämä idolin sanan noudattaminen koskettaa muitakin asioita, kuin uskontoja. Moni ihminen on helposti vietävissä ja juuri tällaisia varten on olemassa nämä paketit, joihin värvättyään näistä saadaan ehkä fanaattisiakin kannattajia/uskovia. Ehkäpä vielä yksinäisen ihmisen on helpompi liittyä tällaisiin, koska niistä saa yhteenkuuluvuuden tunnetta ja toverillisuutta niin kauan, kuin tukee samaa asiaa.

Et ole tainnut kuitenkaan perehtyä raamattuun, jos luulet, että siellä käsketään tappamaan. Ensinnäkin pitää ymmärtää kokonaisuudesta jotain, eli esim. että Vanhan Testamentin säädökset eivät ole enää voimassa. Kun Jeesus tuli Hän opetti, että ihminen pelastuu armosta, uskomalla Häneen. En tässä viitsi enempää rueta selittämään, mutta jos kiinnostaa niin lue itse Raamatusta (evankeliumeista) Jeesuksesta.
        Jokatapauksessa Jeesus kehoitti esim. rukoilemaan vihamiesten puolesta.

Se, että ihmiset tekevät pahaa jonkun aatteen nimissä, ei tee siitä aatteesta pahaa. Ja ihan turha on kenenkään omia pahoja tekoja puolustella raamatulla, koska raamatun sanoma on ihan päinvastainen.

Nykypäivän Suomessa tapahtuu koulusurmia, väkivaltaa, kiusaamista jne niin kouluissa, työpaikoilla kuin perheissäkin. Jos olet oikeasti kiinnostunut syrjityistä ja halukas heitä auttamaan, niin siihen varmaan löytyy mahdollisuuksia.
        Seurakunnat myös tarjoavat monenlaista apua tarvitseville, keskustelua, kerhoja, tukiryhmiä, ruoka-apua jne.

• Invisible boy
        kiinnostaa kirjoitti:

Et ole tainnut kuitenkaan perehtyä raamattuun, jos luulet, että siellä käsketään tappamaan. Ensinnäkin pitää ymmärtää kokonaisuudesta jotain, eli esim. että Vanhan Testamentin säädökset eivät ole enää voimassa. Kun Jeesus tuli Hän opetti, että ihminen pelastuu armosta, uskomalla Häneen. En tässä viitsi enempää rueta selittämään, mutta jos kiinnostaa niin lue itse Raamatusta (evankeliumeista) Jeesuksesta.
        Jokatapauksessa Jeesus kehoitti esim. rukoilemaan vihamiesten puolesta.

Se, että ihmiset tekevät pahaa jonkun aatteen nimissä, ei tee siitä aatteesta pahaa. Ja ihan turha on kenenkään omia pahoja tekoja puolustella raamatulla, koska raamatun sanoma on ihan päinvastainen.

Nykypäivän Suomessa tapahtuu koulusurmia, väkivaltaa, kiusaamista jne niin kouluissa, työpaikoilla kuin perheissäkin. Jos olet oikeasti kiinnostunut syrjityistä ja halukas heitä auttamaan, niin siihen varmaan löytyy mahdollisuuksia.
        Seurakunnat myös tarjoavat monenlaista apua tarvitseville, keskustelua, kerhoja, tukiryhmiä, ruoka-apua jne.

Mutta miksi jumalan sanaa pitäisi päivittää? Onko kaikkivaltias tehnyt virheen, kun onkin pitänyt pistää kasaan uusi testamentti, ja eikös siitä edellisestä päivityksestä ole jo sen verran aikaa, että voisi nyt jo pikkuhiljaa ruveta päivittämään nykyaikaisempaan versioon? Ja eikös muuten ensimmäinen juttu koko raamatussa ole vanhan testamentin alussa oleva luomistarina. Siitä kyllä pidetään kiinni, vaikka vanhan testamentin ei pitäisi enää päteä.

Matt. 5:17 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään."
        Matt. 5:18 "Sillä totisesti minä (Jeesus) sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."

Jeesus itse sanoo monessa uuden testamentin kohdassa, että vanhan testamentin lait sitovat ikuisesti. Toisaalta joissain kohdissa hän taas sanoo päinvastaista. Kuka on ylipäätään päättänyt, että kumpi noista pätee? Vastaavanlaisia ristiriitoja on koko raamattu täynnä, silti ihmisillä on olevinaan selkeä käsitys siitä, mitä raamattu sanoo.

Eikö mielestäsi esim. natsismi ole aatteena paha, vaikka se eriarvoistaa ihmisiä pahasti?

Kiusaamista tapahtuu myös uskontojen taholta. Ei täällä Suomi24:lla turhaan ole Uskontojen uhrit -niminen palsta. Monet Jehovan todistajien perheissä kasvaneet ovat kertoneet, kuinka lapsuus oli yhtä helvettiä omassa kodissa, ja jos joku ei usko jehovan oppeihin ja hän haluaa erota, niin sukulaiset katkaisevat välit kokonaan tähän. Vähän outoa, että tuollainenkin toiminta on lain mukaan hyväksyttävää, vaikka varsinkin nuorelle ihmiselle siitä voi aiheutua vakavia henkisiä haittoja.

• kiinnostaa
        Invisible boy kirjoitti:

Mutta miksi jumalan sanaa pitäisi päivittää? Onko kaikkivaltias tehnyt virheen, kun onkin pitänyt pistää kasaan uusi testamentti, ja eikös siitä edellisestä päivityksestä ole jo sen verran aikaa, että voisi nyt jo pikkuhiljaa ruveta päivittämään nykyaikaisempaan versioon? Ja eikös muuten ensimmäinen juttu koko raamatussa ole vanhan testamentin alussa oleva luomistarina. Siitä kyllä pidetään kiinni, vaikka vanhan testamentin ei pitäisi enää päteä.

Matt. 5:17 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään."
        Matt. 5:18 "Sillä totisesti minä (Jeesus) sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."

Jeesus itse sanoo monessa uuden testamentin kohdassa, että vanhan testamentin lait sitovat ikuisesti. Toisaalta joissain kohdissa hän taas sanoo päinvastaista. Kuka on ylipäätään päättänyt, että kumpi noista pätee? Vastaavanlaisia ristiriitoja on koko raamattu täynnä, silti ihmisillä on olevinaan selkeä käsitys siitä, mitä raamattu sanoo.

Eikö mielestäsi esim. natsismi ole aatteena paha, vaikka se eriarvoistaa ihmisiä pahasti?

Kiusaamista tapahtuu myös uskontojen taholta. Ei täällä Suomi24:lla turhaan ole Uskontojen uhrit -niminen palsta. Monet Jehovan todistajien perheissä kasvaneet ovat kertoneet, kuinka lapsuus oli yhtä helvettiä omassa kodissa, ja jos joku ei usko jehovan oppeihin ja hän haluaa erota, niin sukulaiset katkaisevat välit kokonaan tähän. Vähän outoa, että tuollainenkin toiminta on lain mukaan hyväksyttävää, vaikka varsinkin nuorelle ihmiselle siitä voi aiheutua vakavia henkisiä haittoja.

Raamattu etenee suht kronologisesti ja punainen lanka löytyy ihan alusta loppuun.
        Vanhassa Testamentissa Jumala puhuu, että Hän lähettää vielä Pelastajan jne. Nämä asiat tapahtuvat sitten UT:ssä.
        Mutta ei siitä sen enempää tässä.
        Tärkeintä on se, että Jeesus edelleen elää ja haluaa auttaa ja pelastaa ne, jotka ottavat Hänet vastaan. Ja niinkuin Sanassa sanotaan, Hän on erityisen lähellä niitä, joilla on "särjetty sydän ja murtunut mieli".

• Jeesus rakastaa
    • Vilkasen joskus tätäkin palstaa. En koe itsekkään olevani se "hihhuli" ainakaan täydellisesti, kun nuo "hihhulimenot" jää käymättä. Enempi ajatusten ja toivottavasti tekojen tasolla pikemminkin.

Itse asustelen itä-suomessa, mutta jos etsii elämänkumppania itsekukin omalta asuinsuunnaltaan niin täältä voi joku uskova etsivä joskus löytää jonkun sopivan:

http://www.kotisatamandeitti.fi/

• Täälläkin uskova

Silloin tällöin luen näitä palstoja, nyt ollut pidempi tauko. Olen aika yksinäinen. Yksinäisyys tuli elämääni aikuisiällä. Jumalan avulla jaksan elää.

• todella yksin

Sama tilanne. Lapsena ja nuorena oli laaja kaveripiiri, nyt aikuisena olen hyvin yksinäinen. Niin moni asia on muuttunut vuosien aikana.

Olen aina ollut omalla tavallani uskossa, mutta en ole ollut minkään seurakunnan toiminnassa mukana. Teinivuosina oli rajojen hakemista ja alkoholinkäyttöä, minkä vuoksi ajauduin kauemmas Jeesuksesta. Aikuisille yksinäisille ei ole oikein mitään seurakunnassa. Joitakin sinkkuiltoja tmv järjestävät, mutta ne ovat nuorille aikuisille.

Minulla menee päiviä, viikkojakin etten puhu kenenkään muun kuin lapseni ja Jeesuksen kanssa. Puhelimessa juttelen välillä sukulaisille. On kauhean raskasta kun ei ole ketään aikuista kenen kanssa jutella. Usein tulee mieleen joku asia ja alan pohtia sitä innostuneena, tekisi kauheasti mieli jutella siitä jonkun kanssa. Vaan ei ole ketään muita kuin Jeesus jolle puhua. Toistaiseksi en puhu Hänelle ääneen, kai valkotakkiset veisivät piipaa-autolla ja antaisivat hieman antipsykootteja, jos alan ihan ääneen puhua.

Odotan oikeastaan vain kuolemaa, koska silloin yksinäisyys loppuu varmasti. Kai tämä on ristini, joka on kannettava.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3684
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      2011
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1333
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      135
      1226
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      107
      1108
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1075
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1020
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      975
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35