YIT ja NCC kesäduunina?

3 + 17

Millaisia kokemuksia on kesätöistä suurissa rakennusalan yrityksissä YIT ja NCC?

8

622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halb ettevõte

YIT:lla ja varmaan NCC:llkin kannattaa osata ainakin Viron kielen alkeet.

• Yit

Höpö Höpö. Itsehän olin 2011 kesätöissä YIT. Yit valittiin mm. vastuullisimmaksi kesäduunipaikaksi.

Palkka oli se TES 1 ryhmä - 9,27e

Se riippuu ihan työmaan mestareista mihin hommiin pääset. Itsellä oli suht huono tuuri tämän suhteen. Jouduin kanto ja siivous hommiin. Mutta selvitä nekin hyvin niin käy niin kuin mulle. Nyt valmistuin ja samassa paikassa töissä, ja nyt tehdäänki "paskahommien" sijasta timpurin työparina ihan "kunnon töitä".

Ja ei täällä virolaisia ole, sillon tällön kohtaa ja sekin on aina aliurakoitsija. Omia miehiä ei ole virolaisia.

• Tyhmä ja Halpa

Miksi ei ole Virolaisia ?

Eikö YIT ymmärrä hyvän päälle ?

• viriklkklk

Tietenkään Yitin kirjoilla ei oo virolaisia. Eihän ne ny ota omille kirjoille vaan käyttää niitä nimenomaan alihankkijoina. Näkyhän se tossa YLE:n MOT:ssa, kuinka hanakasti Yit käyttää halpatyövoimaa.

• tuleva homepesä

Kun olin YIT:n työmaalla niin julkisivujen rakentaminen oli annettu virolaisille
        alihankintana. Maalausfirma käytti unkarilaisia maalareita 4€/h.
        Ei valvonta toimi, vaikka oli Helsingin kaupungin työmaa.

• 9 + 11

Miten pitkiä kesäduuni työsopimuksia esim YIT:llä tehdään? Saako olla töissä koko kesän, jos haluaa vai esim. vain 1 kk?

• Yit

Jaa, kauan on aikaa kysymyksestä mutta laitetaan silti vastaus.

Itse sain olla koko kesän, mutta esim. kaveri vain 1kk. Solmivan paljon ainakin YIT noita 1kk sopimuksia, mutta tee selväksi heti työhakemuksessa jo että on halua olla koko kesä töissä. Todennäköisesti olet hakemuksen jo lähettänyt.Näihin aikoihin viime vuonna oli työhaastattelut, joten siellä sanot työpäällikölle että koko kesäksi vaan.

• Sähkömies..

Ncc aloitti uimahallin saneerauksen meiän kylällä heti alkoi ilmestymään viron autoja ja miehiä ovat töissä siellä viikonloputkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      262
      4606
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      132
      3003
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      43
      2786
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1761
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1614
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1493
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      58
      1351
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      94
      1253
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1129
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      212
      1128
    Aihe