Se on arvaamaton, ekkäpikainen rotu, joka täysin ylläyyäen saattaa näykkäistä ihmisiä, hyökätä lasten kimppuun tai alkaa tappelemaan toisten koirien kanssa. Räksyttää koko ajan, eikä kuinkaan osaa totetta. Metsästyksessä päättää itse, minkä riistan perään lähtee. jatkuvasti joudutaan tuomaan piikeille luonnevikaisia suomenpystykorvia. Myös todella altis jo epilepsiallekin.
Onneksi monet ovat tajunneet nämä ongelmat rodussa ja siirtyneet pohjanpystykorvaan, joka on terveempi, sosiaalisempi, tottelevaisempi, lapsiraaakkmpi, hiljaisempi sekä metsällä kuuliaisempi. Parempi perhekoira ja sopii kaikelle riistalle. Ei niin epilepsioiden peitoissakaan kuin suomenpystykorva. Agilityradallakin pohjanpystykorva menee uskollisesti ohjaajansa mukana, mutta suomenpystykorva minne sattuu.
Minulla on ollut molempia, enkä enää ikinä hanki ainuttakaan suomenpystykorvaa, enkä myöskaan luovu pohjanpystykorvista.
T: maailman parhaan rodun omistaja
Suomenpystykorvat voitaisiin metsästää sukupuuttoon
14
334
Vastaukset
- Pohjis täälläkin
Olen pohjanpystykorvan omistaja minäkin mutta IHAN OIKEASTI JOTAIN RAJAA!
En minäkään suomalaista ykkösenä pidä mutta tuo on törkeää! Voisit pitää tuollaset mölyt mahassasi! - just´
Kiitos paljon.
T: suomalaisen omistaja - pohjisomistaja myös
Jokaisella saa olla omat suosikkirotunsa, mutta ei silti tarvitse alkaa kritisoimaan toisten suosikkeja ! Jos pohjanpystykorva on sosiaalinen rotu, niin sinä et ainakaan ole pohjanpystykorvaa kuvastava ihminen, koska olet äärimmäisen epäsosiaalinen.
Minä toivotan onnellista elämää onnellisten koiriensa kanssa kaikille suomenpystisten ja pohjanpystisten omistajille.
Tuollaisilla viesteillä pilaat pohjanpystykorvien ja niiden omistajien maineen, aivan samoin kuin Mikael Granlundinkin maine ollaan jo pilattu jatkuvalla liputuksella mediassa. - luuleejatietää2er
Oletkos katsonut peiliin? Olisiko vika voinut olla myös itsessäsi eikä vain koirassa?
Pitäisikö sinun hankkia faktoja luulojen sijasta? - Perseenuolijat down!
Totta! Kerrankin kunnon aloitus! Aloittaja puhuu asiaa!!
- idiootitmarssista
Kunnon provo olet. Toivottavasti moni lankeaa tähän ansaan, että päästään lukemaan kunnon keskustelu... :P
- spk
Sanon tämän yksinkertaisesti ja suoraan:
Haista paska!- nahka ora
Haista ite mokoma oravan nahkan omistaja ai niin siihen hommaan ehoton tuo suomen pystis
- spk
Nahka oralle, miekin olen suomen pystärin kannalla. Mikäli minulle rupesit vittuilemaan :D
Mutta mitäpä näistä makuasioista riitelemään, mutta AP:n viesti oli kyllä aika törkeä!- spk38
Itehän aloit vitt'*********een suomen pöljin kusihousu,joten haist ite!!!
- PK on kansalliskoira
jonka mm. Gallen-Kallela maalasi tauluunsa?
Täällähän pyörii perin sivistymätöntä joukkoa
häpen puolestanne ja millä argumenteillä täällä mennään.
Yleisesti ottaen mitä järkeä on roduista kinaamisessa kun kuitenkin on niin että koulustus ja turvallisuus koiran kasvatuksessa on ne määräävimmät tekijät.
Voisin sanoa että yleisesti ottaen aloitus oli rasistinen ja hyvin kapea-alainen - PPKU
Kyllä suomenpystykorvalla ja pohjanpystykorvalla on omat ominaisuutensa, mutta kyllä tuo juttusi on todella ihmeellinen.
Itselläni on sen verran kokemusta suomenpystykorvista, että en mitenkään voi allekirjoittaa tuota väittämääsi.
Pohjanpystykorvan omistan nykyään ja allekirjoitan nuo kuvauksesi rodusta, mutta vertaamatta suomenpystykorvaan.
Mielelläni sanoisin myös pohjanpystykorvaa maailman parhaaksi roduksi, mutta se on turhaa sanottu. - Sipsip
Musta suomen pystykorvissakaan ei oo mitään vikaa. Se on omistajasta kiinni miten saa koirasa koulutettua. Aika törkeetä ruveta täällä haukkumaan jotain rotua ja yleistää näin pahasti että tämmösii on nää kaikki! Teistäki suurin osa varmasti vaan näitten pohjanpystykorvien kanssa enemmän tekemisissä joten monella varmasti hyvin hatarat OIKEAT tiedot suomen pystykorvista.
- SÄÄLITTÄVÄÄ!
"Se on arvaamaton, ekkäpikainen rotu, joka täysin ylläyyäen saattaa näykkäistä ihmisiä, hyökätä lasten kimppuun tai alkaa tappelemaan toisten koirien kanssa. Räksyttää koko ajan, eikä kuinkaan osaa totetta. Metsästyksessä päättää itse, minkä riistan perään lähtee."
Ehkä riippuu kuule vähän koulutuksesta ja siitä, onko koiran sukulaiset olleet hyviä metsällä. Et ehkä ole osannut suomenpystykorviasi kouluttaa, mutta turha panna omat mokat rodun viaksi. Jokaisessa rodussa on jotain vikoja, mutta useimmiten koirien käytösongelmat johtuvat omistajasta. Eli katsos kuule peiliin vaan!
Omasta mielestäni muiden rotujen pilkkaaminen tai halveksiminen varsinkin julkisesti on SÄÄLITTÄVÄÄ. Kaikilla on oma mielipide, ja veikkaampa, että todellinen koiraihminen ei käyttäytyisi noin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269