Flight Forum :)

suomen kansalainen

On herkullinen keskustelupalsta, jossa moderaattorit toimivat kuin ennen Venäjällä.
Siellä ei saa puhua totuutta, lentää banniin, varsinkin jos moittii Finnairia.
Foorumin on perustanut eräs "matalaotsainen" Finnairin perämies joka toimii siellä päämoderaattorina kuin Hitler ikään.
Jäi astian maku hienosta FF-yritelmästä.
No, aikansa kutakin , sanoi lentopässi kun bannia sai.
Suomessa on sananvapaus, sitä lakia rikotaan siellä FF:ssä törkeästi

93

9320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sohvatiikeri2

      Koetapa tosiaan pysyä totuudessa.

      Sananvapaus on Suomessa juu. Mutta, se ei tarkoita sitä, että jokaisen lehden pitäisi julkaista kaikki yleisönosastokirjoitukset. Eikä se tarkoita sitä, etteikö keskustelupalstaa saisi moderoida.

      Sananvapaus on sitä, että voit ihan itse perustaa oman sivuston, jossa saat julkaista (melkein) mitä vain.

      • lentojaska

        suomen kansalainen taisi puhua asiaa


      • parapatr
        lentojaska kirjoitti:

        suomen kansalainen taisi puhua asiaa

        Minkähänlainen rekisteröityminen siellä FF:ssa on?

        Olen yrittänyt useamman kerran ja saanut tunnukset jne mutta koskaan ei ole tullut sitä moderin hyväksyntää.

        Myöskään en ole saanut vastauksia sähköposteihini jotka olen heille osoittanut!

        Taitaa syy olla kun asun vuoroin Ruotsin ja vuoroin Suomen puolella.


      • en muista
        parapatr kirjoitti:

        Minkähänlainen rekisteröityminen siellä FF:ssa on?

        Olen yrittänyt useamman kerran ja saanut tunnukset jne mutta koskaan ei ole tullut sitä moderin hyväksyntää.

        Myöskään en ole saanut vastauksia sähköposteihini jotka olen heille osoittanut!

        Taitaa syy olla kun asun vuoroin Ruotsin ja vuoroin Suomen puolella.

        Olen ollut jäsen usean vuoden, ei mitään vaikeutta silloin kirjautua. Tuo asumispaikka tuskin vaikuttaa, siellä on porukkaa ympäri maailman.


      • parapatr
        en muista kirjoitti:

        Olen ollut jäsen usean vuoden, ei mitään vaikeutta silloin kirjautua. Tuo asumispaikka tuskin vaikuttaa, siellä on porukkaa ympäri maailman.

        Sain tunnuksen ja salasanan mutta kertoivat sen olevan käytössä kunhan mode sen hyväksyy.

        Eipä ole tähän päivään mennessä kyseinen mode sitä tehnyt.

        Siis missä oikein tökkii?

        Ei ole edes vastannut useisiin sähköposteihini jotka olen lähettänyt.


    • kiristääkö pipoasi

      Voittaa suoli24:n mennen tullen, ehkäpä juuri sen moderoinnin takia. Kaikkea siellä saa arvostella ja melkoinen piikittelykin on sallittu, joten ihan pienestä ei banaania tipahda kyllä.

      • lentojaska

        Täällä on ainakin sana vapaa


    • banaania

      Aktiivisimmalla modella on kai "suojatteja". Lentokerhoista Itä-Suomessa kirjoittamalla saa varmasti bannia ja heti.

    • Lennän kuin alasin!

      Kyllä Flight Forumilla haiskahtaa pieni lemahdus siitä että eräillä on laajennetumpi sanan- ja vänkyttämisenvapaus kuin toisilla. Puhumattakaan siitä, että jos esittää saivartelun ja tetrapiloktomian ( hiuksen halkomisen 4:n osaan) vähentämistä, suunsoitto eräiden taholta vain yltyy. Toki aivan asiattomuudet pitkääkin siivota pois, mutta liika nettihygienia kansalaisfoorumeilla on mielestäni pahasta.

      Mistähän näitä tee-se-itse ilmanatseja aina putkahteleekin.

    • LentoJaska

      Kyllä Suomeen kaivattaisiin kunnollista ilmailun keskustelukanavaa.

      FF on totaalisesti epäonnistunut yritelmä. Sääli.
      Tuonne FF:ään ei viitsi todelliset ammattilaiset edes vastata, vaikka heiltä saisi todella kullanarvoisia neuvoja

    • icke-besserwisser

      Siellä FF:ssä liian moni ''pikkunätisti'' vittuilee ja antaa veemäisiä kommentteja rivien välistä. Sellaista kuhipäistä besserwisseröintiä yli puolet.
      Kuitenkin tosi fiksua porukkaa myös mutta ne fiksut ei menekään ilmailukeskusteluissaan niihin älyttömyyksiin kun palstalla epätoivoisesti roikkujat:

      Ilmailukeskustelu:
      -laivat
      -rekka-autot
      -autot ai ostit sen ja sen jenkin toivottavasti ei tule suuria remonttikuluja....!
      -ja kaikkea muuta maan ja taivaan välillä anti-ilmailua!

      • älä väännä asiaa

        Siellä on "vapaa keskustelu"-osio, jossa nimen mukaisesti keskustellaan vapaista aiheista, niin kuin monilla muillakin palstoilla löytyy. Siihen sopii laivat, junat, autot, Tukiainen, verotus, Big Brother, Amazing Race, mopot, luontokuvat jne, kaikki laillinen asia ilmailun ulkopuolelta.


    • Meno rauhoittunut

      On totta, että Finnair on Flight Forumilla "pyhä asia". Pääosa foorumilaisista on kuitenkin 15v ja alle olevia besserwissereitä. Kaikkein huvittavinta on se, että jos lehdessä on joku lentämistä koskeva juttu on näille pikkujampoille tärkeintä se että jutussa kenties mainittu konetyyppi on just eikä melkein oikein. Jos kuvassa on Airbus 320 vaikka pitäisi olla 321 niin siitä syntyy viikkoja kestävä haloo.

      Foorumin on perustanut todellakin joku Finskin nykyinen lentojamppa, mutta viime aikoina on Finnairia käsitteleviä juttuja moderoitu enemmänkin lempeällä kädellä. Syynä voi olla tietenkin se, että kaiken kohelluksen ja irtisanomisien jälkeen ei oman väen keskuudessa Finnair ole enää se "suurin ja komein". Siinä tekee jo mieli laskea läpi hieman enemmänkin läpi omaa työnantajaa arvostelevaa kirjoittelua vaikka se rassakkin noita Finskiurasta haaveilevia "pikkupilotteja".

    • palleilta

      Kiellettyjä aiheita on. Esimerkkinä tdi - koemoottorien järkyttävät kustannukset: Ne ovat " hyvä veli " porukassa sovittu vaiettavaksi, koska oikea tieto pudottaisi hankintoja perustelleet kaverit palleilta.

    • Puursipi

      Meidänkään kerhossa Thielert ei näy edes menoina virallisissa tileissä. Siinä kohtaa lukee vain pienellä lisäys: Ei tdi!

      • käkönäkö

        Nin salaistahan se koneitten hallinta on etenkin tulot ja menot, kun tulot on huhujen mukaan niin suuret ettei tiedä mihin rahat pannaan kun ylijäämää on että kanattaa ostaa uusia koneta, jolla ei tee mitään raskaitten purtsikouden hinaamiseen kunhan kiitotie riittää.lykkyä ettei romua tule.....


      • kökönökö
        käkönäkö kirjoitti:

        Nin salaistahan se koneitten hallinta on etenkin tulot ja menot, kun tulot on huhujen mukaan niin suuret ettei tiedä mihin rahat pannaan kun ylijäämää on että kanattaa ostaa uusia koneta, jolla ei tee mitään raskaitten purtsikouden hinaamiseen kunhan kiitotie riittää.lykkyä ettei romua tule.....

        Töyhtähyypä
        Linnut tulloo ja yrittää laskeutua kentälle mutt ruuhka on purjekoneitten hinauksessa ja laskuissa ettei pesäpaikkaa löydy ku pakoaasut tukkii maan
        ruuhkaa on pitää siirtyä viroon.


      • sipipi

        Se tuo pallolento vie järjen


    • Mikkihiiriset

      Siellä Itä-Suomessa kenttä lukkiutuu ja kuulemani mukaa hallitkin lukitaan ettei vieraat pääse katsomaan hitä halleissa on siis sähkölukot ja uudet sarjoitukset halleihin.Tämä tuntuu kuin vankilat, jossa avataan joku ovi joillekin avainsarjan omistajalle kahvilaan pääsee kun on maksanut huiman hinnan avaimesta jolla saa kahvin ja munkin, mutta ei muuta, kun vasta olet maksanut suojelurahaa.
      Kuka suojelee koneita ja kirjallisuutta ja toisen lyhteitä. Olisi hyvä jos avoimmoisuus säilyisi ilmailussa ja harrastuksessa.
      Hip hei missä lentäjät kun tiavaalla ei ole kuin pölyä....

      • mikkihiiriset

        Paeppas sivulle huonot ajat kerhoissa siellä kaivataan kommettia kaikesta jutuista ja suljetuista ympyröistä hei vaan


    • hei paappa ripa

      teitä vaan vituttaa siellä kun tatu tietää.

      • Aatu Kissanen

        Miks toi yks lukihäiriöinen kaveri kirjottelee itsensä kanssa? Ei kai sinne FF:lle ole pakko kirjoittaa jos ärsyttää että joku (esim. Tatu) tietää?


    • kummaa porukkaa

      ilmailuihmiset ovat niin sisäänpäin kasvanutta ryhmää että niitä vituttaa kaikki ulkopuoliset ja uudet asiat.

      Terveisin,kerholainen Vaasasta

      • Samaa mieltä..

        Tossa olen täysin samaa mieltä. Toinen toistaan viisaampia?


    • mistä niitä tulee

      Joka palstalla on aina joku insinööri"tatu" joka tietää ihan kaiken sukupuolitaudeista sukkapuikkoon. Ja onhan aina kookle josta koti-inssi voi tarkistaa ja taas tatuilla palstoilla.

    • centuryago
      • Ota-taas Niemestä

        Nyt hermostúu palstan perustaja ,muka-Lentäjä Sami, kun meinaavat leikata hänen palkkoja ja kirjoittajat julgeavat arvostella vielä Finnairin toimintaa :) :)


    • exfoorumilainen

      Olin aikanaan sinne rekisteröitynyt mutta tosiaan tuo paskan määrä ja se että eräiden "gurujen" annetaan suoltaa aivoperujaan päivästä toiseen, riiti.

    • KÄKÖNÄKÖ

      Ilmailu liitonjotoo nalitaanhenkilöitä joka taitavia tekemeen pöydällä hienoja ratekoja kuten pitkä ajan retekiota kute 30v /km paperilla joka ei kostkaantule harrastajan hyödyksi vaa asiat mutkistuu aina ja vaatimuksia tulee lisää johon omistajat ei aina kykene niin koneita menee orsille odottamaan myyntiä tai parempia aikoja.

      • Tattari Suoolta

        Ilmailulitto on eliittiurheilijoiden yhteenliittymä. Hyviä jätkiä väärissä ympyröissä.
        Puhutaan paskaa ja ryypätään kahvia. Päätetään jotain ja mennään kotiin nussimaan :)


    • Tattarisuolta

      Pahasti sanottu, mutta totta

    • ota niemestä

      jopa digitaalirunkku heräs, se joka tuon paskan perusti. leikkii hitleriä. Ampuis itsensä.

    • diiipadaapaavoorumil

      Nyt sitten jalkapallo pitää kieltää.
      Suuria tietäjiä siellä voorumilla.......

      • silti vaan sitä

        Noinkin tarkkaan lueskelet, kun pieni vapaan keskustelun mielipidelause osuu silmiin. Taitaa kiinnostaa FF kovinkin, eipä vaan ole itselläs mitään annettavaa sinne.


    • _SURO_

      Flight forum on surkea proo tyypien sivusto jossa ei saa sanoa omaa mielipidettä

    • Viihdefoorumi

      Banaania tuli ilmailuvalokuvien / videoiden postailusta!

      http://www.youtube.com/watch?v=lip3KU-pI-8

      • tiedonhaluinen

        Banaania tuli ilmailuvalokuvien / videoiden postailusta!

        Mikä selitys oli saatteena?


    • ota niemestä7

      >Tatulla on liikennelentäjän pahvit taskussa ... eli kyllä tietopohjaa pojalta löytyy<

      mutta järkeä jaettaessa ei ollut paikalla. Tollaseen liikennekoneeseen en astuisi, jossa hän olisi edes perämiehenä, tai edes purserina.

      On mullakin liikennelentäjän lupakirja ollut vuosikymmeniä, mutta en tollaseen sönkköön ole aikaisemmin törmännyt

      • no niin varmaan

        Ja just joo, uskoo ken tahtoo.


      • Wuhwuh

        Näinpä :)


      • Wuhwuh

        ...en astuisi minäkään...mokoma tyytymätön ja kateellinen olio:)


    • Huono Foorumi
      • Ei noin vain

        Ei sieltä foorumilta noin vain lähdetä ilman hyvää syytä.

        Ps. Sami on Finskin Airbus kippari!!!


      • B Wisser
        Ei noin vain kirjoitti:

        Ei sieltä foorumilta noin vain lähdetä ilman hyvää syytä.

        Ps. Sami on Finskin Airbus kippari!!!

        Höpön höpön. Ei vielä moneen vuoteen. CPL-mieshän(poika) se vielä lie.
        Ja jos sittenkään.


    • Arska561

      FF parasta antia minun mielestä on ollut historiapuoli ja toisaalta nyt käytävä keskustelu Ilmailuliiton tilanteesta. Sen verran kauan olen tuotakin Foorumia seurannut, että Moderaattorit ovat hyvin herkkiä Itä-Suomen kerhojen toimien arvostelulle. Kaikkea muuta saa kyllä arvostella eli sen suuri tuntuu toimivan.
      Tietysti kaikkea älämölöä ei tarvitse päästää läpi, mutta kun pienikin erimielisyys tuntuu välillä olevan pannassa. Itse en ole tuonne kirjoitellut ja tuskin tulen kirjoittamaan, pelkkä lukeminenkin riittää.

    • Jarppi

      FF:llä käydään vilkasta keskutelua SIL:n huonosti hoidetusta taloudesta yms. Ymmärtääkseni SIL:n hallituksessa istuu tälläkin hetkellä henkilöitä, jotka ovat olleet hallituksessa useamman vuoden. Mitkä ovat olleet ja ovat hallituksen vastuut taloudesta? Outoa? Miksi vasta nyt puututaan näihin asioihin? Eli arvostellaan myös omia tekemisiään siinä ns. analyysissä.
      Analyysin perusteella ilmailuliitossa ei ole osattu tehdä mitään oikein? Onkohan näin? Epäilen. Sitä ei ainakaan ole kerrottu.

    • Proo Maliniemi

      Sen verran kauan olen tuotakin Foorumia seurannut, että Moderaattorit ovat hyvin herkkiä Itä-Suomen kerhojen toimien arvostelulle. Kaikkea muuta saa kyllä arvostella eli sen suuri tuntuu toimivan.
      Tietysti kaikkea älämölöä ei tarvitse päästää läpi, mutta kun pienikin erimielisyys tuntuu välillä olevan pannassa. Itse en ole tuonne kirjoitellut ja tuskin tulen kirjoittamaan, pelkkä lukeminenkin riittää. Onko tuo nyt yllätys kun eräs Maliniemi sukunimen omaama on moderoimassa keskustelua Kuopion suunnasta.

    • ihme homma

      Ps. Sami on Finskin Airbus kippari!!!
      Tekeekö se hänestä paremman ihmisen kuin meistä muista ihme asenne tässä!

    • Elitin valta pois

      Harri the iso pyhä lehmä
      Lainaus käyttäjältä: Harri Koskinen - 26.03.10, 20:27
      "Kuten jo EFHK-ketjussa kirjoitin, niin kukaan ei kerro julkisella nettifoorumilla valtiovierailujen ja muidenkaan yksityislentojen lentoaikatauluja vaikka sattuisi tietämäänkin."

      Toki ymmärän, että noista ei saa huudella, mutta ei sekään ole kivaa, kun odotat esim vesisateessa tunti tolkulla keskellä yötä, jonkun koneen lähtöä, joka sitten lähteekin, vaikka seuraavana päivänä. Sitten tulee kuvat tyllin FAP.fi tai http://flyfinland.fi/ koneen lähdöstä, kun itse et tätä vältämättä, enää nää oltuasi tunti tolkulla keskellä yötä kuvaamassa kentän laidalla. Ihme elitti kerholaisia tullut foorumille ja muuallekin ilmailun eri harrastus muotoja koskien, ulkopuolisille ei kerrota mitään ja nauretaan porukassa, sitten, miten tyhmiä he ovatkaan. Minusta tämä harrastus, kuten lentokoneiden kuvaaminen pitäisi kuulua kaikille tasa vertaisesti, myös tietojen osalta. Kumminkin niistä lentokoneiden tulo ja lähtö ajoista tietoja liikuu ja huhuja.

      • ei oo kivaa joo

        Mutta kun siellä ei omalla nimellä voi kertoa salaisia juttuja, kuten ymmärrät. Saattas loppua duunit saman tein, vähintään, tai koppi heilahtaa. Niinpä jokainen joutuu itse päättelemään lentoja ja aikoja. Jos joku jotain tietää ja kaverille kertoo vaan, se on sitten voi voi, itellä on vaan väärä jobi, josta tietoja ei irtoa. Näin on itselläkin, toki työ ja etäisyys Vantaalle muutenkin asiaa häiritsee pahoin.


      • huhhuh1

        Kovin kuppikuntaista... Kuvat on aina ja tuo Koskisen viesti, joka ainanen kerta kun jotain valtiovierailua tms on.


    • suro tietää

      Re: CDM-toimintatapa käyttöön EFHK:lla
      « Vastaus #30 : Tänään kello 00:14:37 »
      (ja sivunyanssina, huomasin tuossa aiemmin ... Hauskaa että jollain asiaan kytkeytyvällä herralla on näköjään aiempien tässä ketjussa esittämieni kriittisten(?) mielipiteiden jälkeen ollut aikaa postata minusta haukkumisia eräälle anonyymipalstalle, mutta ei ole ollut pokkaa tulla tänne omalla nimellään juttelemaan..? Hienosti vedetty!)

    • lentäjäpilotti

      Nyt ne nokittelee ja tappelee latinaksi jota kukaan ei ymmärrä mutta jostakin löytävät hienoja lauseita........
      Kun fiksu lentäjä kertoo miksei nuoria lentäjiä pitäisi sorsia niin kateelliset kuvaajabongaajat älähtävät isotellen ja kertoen että lentäjä ja bussikuski ovat samaa jengiä, ei mitään eroa -haloo!

    • banaanitasavalta

      Ammatikseen lentäjät pikkuhiljaa hilpaisevat forumilta muualle. Ei kiinnosta kaikkia mutta kyllä ammattilaisilta on kuullut paljon tietoa alasta mitä ei muuten kuulisi.

    • Koiruus

      Ei se Koiranen ole pahimmasta päästä ko foorumilla. Löytyy näitä yhden lauseen trolleja joilla ei yleensä ole itse asian kanssa mitään tekoa. Yleensä Koiranen, valitettavasti, tietää asian, on tutkinut faktat ja vastaa kysymyksiin. Antaa nuoren miehen kirjoittaa. Aukokaa päätä takaisin.

    • huono asia
      • Lähti taas lapasesta

        Pikkupilotit nokkivat taas ensin mediaa ja lopuksi toisiaan. Taitaa Onnettomuustutkintakeskuskin saada osansa kun "ammattilaiset" ruotii tapausta. Ei voi muuta sanoa FS Nordicin touhulle kun että "hyvää päivää" ja nauraa päälle.

        http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,105891.0.html


      • Aviatrix
        Lähti taas lapasesta kirjoitti:

        Pikkupilotit nokkivat taas ensin mediaa ja lopuksi toisiaan. Taitaa Onnettomuustutkintakeskuskin saada osansa kun "ammattilaiset" ruotii tapausta. Ei voi muuta sanoa FS Nordicin touhulle kun että "hyvää päivää" ja nauraa päälle.

        http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,105891.0.html

        Pari kertaa tullut oltua rotaatiokivillä kun tullut ylösveto. Kyllä siinä moottorit laulaa iloisesti hoosiannaa.


    • tietämätön
      • hapelo

        Jos olet tunnarin sinne saanut tottakai...


    • tosi on

      Kyllä se tähtönen on kaikkienaikojen omahyväinen paska. Haukkuu nyt jotain kerhoa erottamisestaan. Mies jolla on useita omia koneita ei tiedä nykysestä huoltojärjestelmästä muka mitään.

      Tuollainen mollaaja pitäisi erottaa liitosta.

      • Peter T

        Hei sinä nimimerkin takaa huuteleva viisas. Keskustelen mielelläni asiasta, varsinkin jos sen myötä sinullekin ja kaltaisillesi selviäisi, mitä kerhossa voidaan ja erityisesti ei voida tehdä. Ja että koneissa olevia vikoja ei todellakaan tule salata toisilta lentäjiltä.

        Mitä osaa kirjoituksestani et ymmärtänyt?

        Toiseksi, mitä osaa EASA:n huoltotoiminta-asetuksesta ja kansallisesta ilmailumääräyksestä OPS M1-12 en ole mielestäsi ymmärtänyt. Tai sinä et ymmärtänyt? Tai ylimalkaan, mitä osia yhdistydlaista et ole ymmärtänyt? Opetan sinulle ne asiat mielelläni.

        Saamme varmasti aikaan opettavaisen keskustelun.


      • Onko kyseessä
        Peter T kirjoitti:

        Hei sinä nimimerkin takaa huuteleva viisas. Keskustelen mielelläni asiasta, varsinkin jos sen myötä sinullekin ja kaltaisillesi selviäisi, mitä kerhossa voidaan ja erityisesti ei voida tehdä. Ja että koneissa olevia vikoja ei todellakaan tule salata toisilta lentäjiltä.

        Mitä osaa kirjoituksestani et ymmärtänyt?

        Toiseksi, mitä osaa EASA:n huoltotoiminta-asetuksesta ja kansallisesta ilmailumääräyksestä OPS M1-12 en ole mielestäsi ymmärtänyt. Tai sinä et ymmärtänyt? Tai ylimalkaan, mitä osia yhdistydlaista et ole ymmärtänyt? Opetan sinulle ne asiat mielelläni.

        Saamme varmasti aikaan opettavaisen keskustelun.

        Keskustellaanko tässä nyt kenties jossakin muualla olevan kirjoituksen ymmärtämisestä? Jotain kerhoa on ilmeisesti haukuttu ja tämä on tapahtunut jossain muussa foorumissa ... kaiketi?

        Olisi hyvä saada vähän tarkempaa faktaa asiasta!


    • Peter T
      • Onko kyseessä

        Aika kummallinen episodihan tuo kyllä kieltämättä on. Kyllä Peter T:n puolustukseksi täytyy nyt todeta että en nyt kyllä saa tuota ylempänä olevan kirjoittajan "kerhon haukkumista" millään muotoa esille. Tai sitten olen joko täysin sokea tai en ymmärrä lainkaan lukemaani. Kyseisen kerhon puheenjohtaja tuossa on ilmeisesti huomannut, että nyt tuli siipeen ja yritti suorittaa jonkin sortin korjaavan toimenpiteen omalta osaltaan. Toimenpiteet ei näytä ainakaan näin sivullisen silmin katsottuna menneen ihan putkeen. Onkohan muuten tuolla mainitulla "tosi on" nimimerkillä jotain henkilökohtaista kontaktia tähän tapahtumasarjaan kun kimpaantui. Mene ja tiedä sillä tuon tyyppisestä reaktiosta voisi hyvinkin näin päätellä.

        Itse tähän kyseiseen tapahtumasarjaan puuttumatta on huvittavaa huomata miten tuossa kyseisessä Flight Forumin keskustelussa jossain vaiheessa juttu karkaa täysin aiheesta. Lopuksi kiistellään jostain lentokoneen polttoaineen kulutuksesta ja sitten jo aletaan pyydellä anteeksi. Tuo täälläkin mainittu Koiranen vaikuttaa melkoiselta inttäjältä.

        Onko tuo tapahtumasarja Peter T:n osalta jo "clousattu" vai jatkuuko selvittely?


      • Peter T
        Onko kyseessä kirjoitti:

        Aika kummallinen episodihan tuo kyllä kieltämättä on. Kyllä Peter T:n puolustukseksi täytyy nyt todeta että en nyt kyllä saa tuota ylempänä olevan kirjoittajan "kerhon haukkumista" millään muotoa esille. Tai sitten olen joko täysin sokea tai en ymmärrä lainkaan lukemaani. Kyseisen kerhon puheenjohtaja tuossa on ilmeisesti huomannut, että nyt tuli siipeen ja yritti suorittaa jonkin sortin korjaavan toimenpiteen omalta osaltaan. Toimenpiteet ei näytä ainakaan näin sivullisen silmin katsottuna menneen ihan putkeen. Onkohan muuten tuolla mainitulla "tosi on" nimimerkillä jotain henkilökohtaista kontaktia tähän tapahtumasarjaan kun kimpaantui. Mene ja tiedä sillä tuon tyyppisestä reaktiosta voisi hyvinkin näin päätellä.

        Itse tähän kyseiseen tapahtumasarjaan puuttumatta on huvittavaa huomata miten tuossa kyseisessä Flight Forumin keskustelussa jossain vaiheessa juttu karkaa täysin aiheesta. Lopuksi kiistellään jostain lentokoneen polttoaineen kulutuksesta ja sitten jo aletaan pyydellä anteeksi. Tuo täälläkin mainittu Koiranen vaikuttaa melkoiselta inttäjältä.

        Onko tuo tapahtumasarja Peter T:n osalta jo "clousattu" vai jatkuuko selvittely?

        Kuten myös Flight Forumilta voimme nähdä, asia on saanut asiallisen päätöksen ja virheellinen päätös purettu.


    • Hattivatti

      Lopettakaa se vikinä siellä forumilla ja hoitakaa asiat kerhossa kunnolla. Tehkää oma MEL jonka mukaan toimitte. Jos MEL antaa luvan lähteä lennolle niin se on avot ja taivaalle ja jos ei niin kahvia pöytään. Laittakaa viat kirjaan ja joka kerta kun niitä ilmemee. Hyvin huollettu ilma-alus maksaa pidemmän päälle vähemmän kuin huonosti lapuilla ja diipa daapa menttaliteetilla hoidettu surmanloukku.

    • häp

      Peter T päätit siirtää lentoonlähdössä moottorihäiriön saaneen Piper Chieftainin aikanaan Kuusamosta pois, eikä lähtiessäsi yksi puuttuva pakoventtiili ja turbo kai paljon haitannut! Niin se ajatusmaailma muuttuu!

      • tuttuako

        Suomen Ilmailuliiton katastrofiin en löydä muuta tuttua, kuin Mäkinen ja Pricewaterhousecoopers.


      • Peter T

        Ei ei. Mulla oli pakoventtiili mutta se Kuusamo puuttui.

        Ei maar. Mitä sieniä te olette täällä syöneet?


      • oksa2
        tuttuako kirjoitti:

        Suomen Ilmailuliiton katastrofiin en löydä muuta tuttua, kuin Mäkinen ja Pricewaterhousecoopers.

        Juuri näin! Hännystelijät vielä kuriin.


      • VHo 199?

        No, selittelemällä selviää vai miten se olikaan?

        Mikäs se olikaan öljyvuodon syy arrowissa joka estänyt lentelyä?


      • Peter T
        VHo 199? kirjoitti:

        No, selittelemällä selviää vai miten se olikaan?

        Mikäs se olikaan öljyvuodon syy arrowissa joka estänyt lentelyä?

        Minusta olisi mukava keskustella ihmisten kanssa, jotka voin tunnistaa kaikissa tilanteissa. Nimimerkkiä käyttävistä se ei ole mahdollista. Minusta on myös helpompaa keskustella, kun keskustelussa sanotaan suoraan mitä tarkoitetaan. Sellainen viestintä vähentää epäselvyyksiä ja väärinymmärtämistä.

        Aiemmin omistamassani maailman parhaaksi arvioidussa Arrowissa (ks. Airliners.net: OH-PMI) esiintyi öljyvuoto lohkon keskisaumasta vuonna 2004 puolojaksoa käyneessä moottorissa. Minulla ei ole ollut mitään syytä säästää huoltokustannuksissa, ostin koneeseen heti tehdasuuden moottorin. Investointi osoittautui hyväksi. Samana vuonna voitin poikieni kanssa samalla koneella myös Maltan kansainvälisen lentorallin.

        Lentäminen on kivaa ja mielenkiintoista. Toivon, että sinäkin saat tällaisia mieliinpainuvia elämyksiä jalossa harrastuksessa. Omasta mielestäni ne ovat pitkässä juoksussa mahdollisia ja parhaimmillaan lennetessä sääntöjen ja ohjeiden mukaan hyvin huolletuilla ja asianmukaisesti varustelluilla lentokoneilla.


      • Mukavaa jutustelua
        Peter T kirjoitti:

        Minusta olisi mukava keskustella ihmisten kanssa, jotka voin tunnistaa kaikissa tilanteissa. Nimimerkkiä käyttävistä se ei ole mahdollista. Minusta on myös helpompaa keskustella, kun keskustelussa sanotaan suoraan mitä tarkoitetaan. Sellainen viestintä vähentää epäselvyyksiä ja väärinymmärtämistä.

        Aiemmin omistamassani maailman parhaaksi arvioidussa Arrowissa (ks. Airliners.net: OH-PMI) esiintyi öljyvuoto lohkon keskisaumasta vuonna 2004 puolojaksoa käyneessä moottorissa. Minulla ei ole ollut mitään syytä säästää huoltokustannuksissa, ostin koneeseen heti tehdasuuden moottorin. Investointi osoittautui hyväksi. Samana vuonna voitin poikieni kanssa samalla koneella myös Maltan kansainvälisen lentorallin.

        Lentäminen on kivaa ja mielenkiintoista. Toivon, että sinäkin saat tällaisia mieliinpainuvia elämyksiä jalossa harrastuksessa. Omasta mielestäni ne ovat pitkässä juoksussa mahdollisia ja parhaimmillaan lennetessä sääntöjen ja ohjeiden mukaan hyvin huolletuilla ja asianmukaisesti varustelluilla lentokoneilla.

        En haluaisi sanoa mutta kun on pakko eli "money talks".

        Lentäminen on varmaan kivaa ja mielenkiintoista, kaikilla ei vaan ole mahdollisuutta ostella maailman parhaita Arroweja ja niihin tehdasuusia moottoreita saati muita huippukilkkeitä. Monen kerhon homma pyörii valitettavasti "hattu kouraan" periaatteella kun jäsenistö ei koostu kultalusikka suussa syntyneistä. Tästä ei nyt kannata ottaa hernettä nenään että omillaa rahoillaan ei jokainen saisi tehdä mitä haluaa. Vaikka lentäminen onkin ns. rahakkaiden harrastus niin mukavan keskustelun ylläpitämiseksi näitä "money talks" juttuja ei ehkä kannata hirveästi viljellä.

        Lentäjät olisi ehkä syytä alkaa merkitsemään kuten vasikat korvaan laitettavalla eMerkillä. Merkissä olisi tiedot lentäjän lupakirjoista, lentotunneista, lentämiseen käytettävästä rahamäärästä, kalustosta ja sen varustelusta. Lukulaitteella voisi silloin helposti selvittää onko kyseinen merkkiä kantava yksilö kelvollista keskusteluseuraa.


      • Ralli5
        Peter T kirjoitti:

        Minusta olisi mukava keskustella ihmisten kanssa, jotka voin tunnistaa kaikissa tilanteissa. Nimimerkkiä käyttävistä se ei ole mahdollista. Minusta on myös helpompaa keskustella, kun keskustelussa sanotaan suoraan mitä tarkoitetaan. Sellainen viestintä vähentää epäselvyyksiä ja väärinymmärtämistä.

        Aiemmin omistamassani maailman parhaaksi arvioidussa Arrowissa (ks. Airliners.net: OH-PMI) esiintyi öljyvuoto lohkon keskisaumasta vuonna 2004 puolojaksoa käyneessä moottorissa. Minulla ei ole ollut mitään syytä säästää huoltokustannuksissa, ostin koneeseen heti tehdasuuden moottorin. Investointi osoittautui hyväksi. Samana vuonna voitin poikieni kanssa samalla koneella myös Maltan kansainvälisen lentorallin.

        Lentäminen on kivaa ja mielenkiintoista. Toivon, että sinäkin saat tällaisia mieliinpainuvia elämyksiä jalossa harrastuksessa. Omasta mielestäni ne ovat pitkässä juoksussa mahdollisia ja parhaimmillaan lennetessä sääntöjen ja ohjeiden mukaan hyvin huolletuilla ja asianmukaisesti varustelluilla lentokoneilla.

        Kova heppu sarjassaan.


      • Wanhus
        Peter T kirjoitti:

        Minusta olisi mukava keskustella ihmisten kanssa, jotka voin tunnistaa kaikissa tilanteissa. Nimimerkkiä käyttävistä se ei ole mahdollista. Minusta on myös helpompaa keskustella, kun keskustelussa sanotaan suoraan mitä tarkoitetaan. Sellainen viestintä vähentää epäselvyyksiä ja väärinymmärtämistä.

        Aiemmin omistamassani maailman parhaaksi arvioidussa Arrowissa (ks. Airliners.net: OH-PMI) esiintyi öljyvuoto lohkon keskisaumasta vuonna 2004 puolojaksoa käyneessä moottorissa. Minulla ei ole ollut mitään syytä säästää huoltokustannuksissa, ostin koneeseen heti tehdasuuden moottorin. Investointi osoittautui hyväksi. Samana vuonna voitin poikieni kanssa samalla koneella myös Maltan kansainvälisen lentorallin.

        Lentäminen on kivaa ja mielenkiintoista. Toivon, että sinäkin saat tällaisia mieliinpainuvia elämyksiä jalossa harrastuksessa. Omasta mielestäni ne ovat pitkässä juoksussa mahdollisia ja parhaimmillaan lennetessä sääntöjen ja ohjeiden mukaan hyvin huolletuilla ja asianmukaisesti varustelluilla lentokoneilla.

        Suomen vanhin Arrow


    • YankeeOscar

      Taas motorilentäjät kinailee täällä... Ettekö voisi edes joskus olla sulassa sovussa...
      Tuosta flightforumista, olen lähettänyt siihen hakemuksen, mutta jostakin syystä minua ei olla hyväksytty sinne. Olen myös kirjoittanut ylläpitoon, mutta mitään vastausta en ole saannut..

      Ps: kevät on ovella, joten noustaan taivaalle, ja nautitaan taas lentämisestä (jos säät sallii....).

    • GS Troll

      FF hiljenee silmissä. Eikö riitä jutun juurta vai onko joku muu paikka missä jutellaan?

    • Joopa joo

      Nyt ei saa edes painaa "ilmoita valvojalle" painiketta. Modet päättää mistä viestistä saa painaa "ilmaita valvojalle" ja mistä ei :S

      • puro sa

        no älä paina.


      • rata12
        puro sa kirjoitti:

        no älä paina.

        Sami tuu appuun,en pärjää!!!


      • Satuako?

        Eikö? Toi oli uutta?


    • Thielert_vastustaja

      Aina puhutaan, että ajat muuttuu. Lentelin aikanaan enemmänkin Cessnoilla, mutta minun entisessä Lappeenrantalaisessa kerhossa, näillä koneilla lentäviä alettiin haukkua ja muutenkin ahdistaa. Kuuleman mukaan niillä pilattiin lentokäsiala. Ajat ilmailufoorumilla muuttuu myös, koska kolme vuotta sitten, kun kommentoin asiallisesti dieselien ostoa, seurasi välittömästi tunnuksieni poisto. Näinkin on ajat muuttuneet!

    • ojasta alikkoon

      Ojasta alikkoon. Flightfoorumilta Suomi24:jään....

    • Sami757

      Asiasta kukkaruukkuun: Ei kukaan sattuisi tietämään miten oma Flightforum käyttäjä poistetaan? Voiko sitä tehdä itse vai pitääkö se tehdä ylläpitäjän kautta? Profiilin asetuksista en onnistunut profiiliani poistamaan...

    • Karu-kohtalo

      Flight Forum voi lähteä sinusta mutta sinä et voi lähteä Flight Forumista!

    • Suroilia

      Pistä Surolle viestii

    • saatananpunikit

      Eihän siellä ole kuin punikkilentäjiä, ilmapiikoja ja heidän kommunistikavereita.

      • himohässijä

        sulla ei ole koskaan ollut kavereita


    • poikalentää

      Noo mitäpä tuota asiallinen foorumi,, kun asiallisesti kaikki keskustelloo, tietoo kaikki halluu ilimailusta ja uskoisin että sitä saa jos haluaa :-)

    • Anonyymi

      Onpa alatyylistä, perusteetonta vuodatusta!

    • Anonyymi

      Suomessa on myös julkaisuvapaus. Se tarkoittaa sitä, että lehden, foorumin tai muun median ylläpitäjä saa valita mitä heidän mediassaan julkaistaan. Kaikkia houreita ei tarvitse julkaista, etenkään jos niissä rikotaan esim. median määrittelemiä sääntöjä.
      Julkaisuvapauden käyttäminen ei ole sen enempää sensuuria kuin sananvapauden rikkomista. Se on tavanomaista sisältömoderointia.

      • Anonyymi

        Jaahas, renteli on eksynyt tänne! Helppo päätellä kun siivettiä on mainostettu lisäksi. 5 piikin mies?


    Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4934
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3237
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1385
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1216
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      64
      897
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      718
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe