On herkullinen keskustelupalsta, jossa moderaattorit toimivat kuin ennen Venäjällä.
Siellä ei saa puhua totuutta, lentää banniin, varsinkin jos moittii Finnairia.
Foorumin on perustanut eräs "matalaotsainen" Finnairin perämies joka toimii siellä päämoderaattorina kuin Hitler ikään.
Jäi astian maku hienosta FF-yritelmästä.
No, aikansa kutakin , sanoi lentopässi kun bannia sai.
Suomessa on sananvapaus, sitä lakia rikotaan siellä FF:ssä törkeästi
Flight Forum :)
93
9709
Vastaukset
- Sohvatiikeri2
Koetapa tosiaan pysyä totuudessa.
Sananvapaus on Suomessa juu. Mutta, se ei tarkoita sitä, että jokaisen lehden pitäisi julkaista kaikki yleisönosastokirjoitukset. Eikä se tarkoita sitä, etteikö keskustelupalstaa saisi moderoida.
Sananvapaus on sitä, että voit ihan itse perustaa oman sivuston, jossa saat julkaista (melkein) mitä vain.- lentojaska
suomen kansalainen taisi puhua asiaa
- parapatr
lentojaska kirjoitti:
suomen kansalainen taisi puhua asiaa
Minkähänlainen rekisteröityminen siellä FF:ssa on?
Olen yrittänyt useamman kerran ja saanut tunnukset jne mutta koskaan ei ole tullut sitä moderin hyväksyntää.
Myöskään en ole saanut vastauksia sähköposteihini jotka olen heille osoittanut!
Taitaa syy olla kun asun vuoroin Ruotsin ja vuoroin Suomen puolella. - en muista
parapatr kirjoitti:
Minkähänlainen rekisteröityminen siellä FF:ssa on?
Olen yrittänyt useamman kerran ja saanut tunnukset jne mutta koskaan ei ole tullut sitä moderin hyväksyntää.
Myöskään en ole saanut vastauksia sähköposteihini jotka olen heille osoittanut!
Taitaa syy olla kun asun vuoroin Ruotsin ja vuoroin Suomen puolella.Olen ollut jäsen usean vuoden, ei mitään vaikeutta silloin kirjautua. Tuo asumispaikka tuskin vaikuttaa, siellä on porukkaa ympäri maailman.
- parapatr
en muista kirjoitti:
Olen ollut jäsen usean vuoden, ei mitään vaikeutta silloin kirjautua. Tuo asumispaikka tuskin vaikuttaa, siellä on porukkaa ympäri maailman.
Sain tunnuksen ja salasanan mutta kertoivat sen olevan käytössä kunhan mode sen hyväksyy.
Eipä ole tähän päivään mennessä kyseinen mode sitä tehnyt.
Siis missä oikein tökkii?
Ei ole edes vastannut useisiin sähköposteihini jotka olen lähettänyt.
- kiristääkö pipoasi
Voittaa suoli24:n mennen tullen, ehkäpä juuri sen moderoinnin takia. Kaikkea siellä saa arvostella ja melkoinen piikittelykin on sallittu, joten ihan pienestä ei banaania tipahda kyllä.
- lentojaska
Täällä on ainakin sana vapaa
- banaania
Aktiivisimmalla modella on kai "suojatteja". Lentokerhoista Itä-Suomessa kirjoittamalla saa varmasti bannia ja heti.
- Lennän kuin alasin!
Kyllä Flight Forumilla haiskahtaa pieni lemahdus siitä että eräillä on laajennetumpi sanan- ja vänkyttämisenvapaus kuin toisilla. Puhumattakaan siitä, että jos esittää saivartelun ja tetrapiloktomian ( hiuksen halkomisen 4:n osaan) vähentämistä, suunsoitto eräiden taholta vain yltyy. Toki aivan asiattomuudet pitkääkin siivota pois, mutta liika nettihygienia kansalaisfoorumeilla on mielestäni pahasta.
Mistähän näitä tee-se-itse ilmanatseja aina putkahteleekin. - LentoJaska
Kyllä Suomeen kaivattaisiin kunnollista ilmailun keskustelukanavaa.
FF on totaalisesti epäonnistunut yritelmä. Sääli.
Tuonne FF:ään ei viitsi todelliset ammattilaiset edes vastata, vaikka heiltä saisi todella kullanarvoisia neuvoja - icke-besserwisser
Siellä FF:ssä liian moni ''pikkunätisti'' vittuilee ja antaa veemäisiä kommentteja rivien välistä. Sellaista kuhipäistä besserwisseröintiä yli puolet.
Kuitenkin tosi fiksua porukkaa myös mutta ne fiksut ei menekään ilmailukeskusteluissaan niihin älyttömyyksiin kun palstalla epätoivoisesti roikkujat:
Ilmailukeskustelu:
-laivat
-rekka-autot
-autot ai ostit sen ja sen jenkin toivottavasti ei tule suuria remonttikuluja....!
-ja kaikkea muuta maan ja taivaan välillä anti-ilmailua!- älä väännä asiaa
Siellä on "vapaa keskustelu"-osio, jossa nimen mukaisesti keskustellaan vapaista aiheista, niin kuin monilla muillakin palstoilla löytyy. Siihen sopii laivat, junat, autot, Tukiainen, verotus, Big Brother, Amazing Race, mopot, luontokuvat jne, kaikki laillinen asia ilmailun ulkopuolelta.
- Meno rauhoittunut
On totta, että Finnair on Flight Forumilla "pyhä asia". Pääosa foorumilaisista on kuitenkin 15v ja alle olevia besserwissereitä. Kaikkein huvittavinta on se, että jos lehdessä on joku lentämistä koskeva juttu on näille pikkujampoille tärkeintä se että jutussa kenties mainittu konetyyppi on just eikä melkein oikein. Jos kuvassa on Airbus 320 vaikka pitäisi olla 321 niin siitä syntyy viikkoja kestävä haloo.
Foorumin on perustanut todellakin joku Finskin nykyinen lentojamppa, mutta viime aikoina on Finnairia käsitteleviä juttuja moderoitu enemmänkin lempeällä kädellä. Syynä voi olla tietenkin se, että kaiken kohelluksen ja irtisanomisien jälkeen ei oman väen keskuudessa Finnair ole enää se "suurin ja komein". Siinä tekee jo mieli laskea läpi hieman enemmänkin läpi omaa työnantajaa arvostelevaa kirjoittelua vaikka se rassakkin noita Finskiurasta haaveilevia "pikkupilotteja". - palleilta
Kiellettyjä aiheita on. Esimerkkinä tdi - koemoottorien järkyttävät kustannukset: Ne ovat " hyvä veli " porukassa sovittu vaiettavaksi, koska oikea tieto pudottaisi hankintoja perustelleet kaverit palleilta.
- Puursipi
Meidänkään kerhossa Thielert ei näy edes menoina virallisissa tileissä. Siinä kohtaa lukee vain pienellä lisäys: Ei tdi!
- käkönäkö
Nin salaistahan se koneitten hallinta on etenkin tulot ja menot, kun tulot on huhujen mukaan niin suuret ettei tiedä mihin rahat pannaan kun ylijäämää on että kanattaa ostaa uusia koneta, jolla ei tee mitään raskaitten purtsikouden hinaamiseen kunhan kiitotie riittää.lykkyä ettei romua tule.....
- kökönökö
käkönäkö kirjoitti:
Nin salaistahan se koneitten hallinta on etenkin tulot ja menot, kun tulot on huhujen mukaan niin suuret ettei tiedä mihin rahat pannaan kun ylijäämää on että kanattaa ostaa uusia koneta, jolla ei tee mitään raskaitten purtsikouden hinaamiseen kunhan kiitotie riittää.lykkyä ettei romua tule.....
Töyhtähyypä
Linnut tulloo ja yrittää laskeutua kentälle mutt ruuhka on purjekoneitten hinauksessa ja laskuissa ettei pesäpaikkaa löydy ku pakoaasut tukkii maan
ruuhkaa on pitää siirtyä viroon. - sipipi
Se tuo pallolento vie järjen
- Mikkihiiriset
Siellä Itä-Suomessa kenttä lukkiutuu ja kuulemani mukaa hallitkin lukitaan ettei vieraat pääse katsomaan hitä halleissa on siis sähkölukot ja uudet sarjoitukset halleihin.Tämä tuntuu kuin vankilat, jossa avataan joku ovi joillekin avainsarjan omistajalle kahvilaan pääsee kun on maksanut huiman hinnan avaimesta jolla saa kahvin ja munkin, mutta ei muuta, kun vasta olet maksanut suojelurahaa.
Kuka suojelee koneita ja kirjallisuutta ja toisen lyhteitä. Olisi hyvä jos avoimmoisuus säilyisi ilmailussa ja harrastuksessa.
Hip hei missä lentäjät kun tiavaalla ei ole kuin pölyä....- mikkihiiriset
Paeppas sivulle huonot ajat kerhoissa siellä kaivataan kommettia kaikesta jutuista ja suljetuista ympyröistä hei vaan
- hei paappa ripa
teitä vaan vituttaa siellä kun tatu tietää.
- Aatu Kissanen
Miks toi yks lukihäiriöinen kaveri kirjottelee itsensä kanssa? Ei kai sinne FF:lle ole pakko kirjoittaa jos ärsyttää että joku (esim. Tatu) tietää?
- kummaa porukkaa
ilmailuihmiset ovat niin sisäänpäin kasvanutta ryhmää että niitä vituttaa kaikki ulkopuoliset ja uudet asiat.
Terveisin,kerholainen Vaasasta- Samaa mieltä..
Tossa olen täysin samaa mieltä. Toinen toistaan viisaampia?
- mistä niitä tulee
Joka palstalla on aina joku insinööri"tatu" joka tietää ihan kaiken sukupuolitaudeista sukkapuikkoon. Ja onhan aina kookle josta koti-inssi voi tarkistaa ja taas tatuilla palstoilla.
- centuryago
The first ancient planes and helicopters 100 years ago. http://centuryago.eu/aviation/
- Ota-taas Niemestä
Nyt hermostúu palstan perustaja ,muka-Lentäjä Sami, kun meinaavat leikata hänen palkkoja ja kirjoittajat julgeavat arvostella vielä Finnairin toimintaa :) :)
- exfoorumilainen
Olin aikanaan sinne rekisteröitynyt mutta tosiaan tuo paskan määrä ja se että eräiden "gurujen" annetaan suoltaa aivoperujaan päivästä toiseen, riiti.
- KÄKÖNÄKÖ
Ilmailu liitonjotoo nalitaanhenkilöitä joka taitavia tekemeen pöydällä hienoja ratekoja kuten pitkä ajan retekiota kute 30v /km paperilla joka ei kostkaantule harrastajan hyödyksi vaa asiat mutkistuu aina ja vaatimuksia tulee lisää johon omistajat ei aina kykene niin koneita menee orsille odottamaan myyntiä tai parempia aikoja.
- Tattari Suoolta
Ilmailulitto on eliittiurheilijoiden yhteenliittymä. Hyviä jätkiä väärissä ympyröissä.
Puhutaan paskaa ja ryypätään kahvia. Päätetään jotain ja mennään kotiin nussimaan :)
- Tattarisuolta
Pahasti sanottu, mutta totta
- ota niemestä
jopa digitaalirunkku heräs, se joka tuon paskan perusti. leikkii hitleriä. Ampuis itsensä.
- diiipadaapaavoorumil
Nyt sitten jalkapallo pitää kieltää.
Suuria tietäjiä siellä voorumilla.......- silti vaan sitä
Noinkin tarkkaan lueskelet, kun pieni vapaan keskustelun mielipidelause osuu silmiin. Taitaa kiinnostaa FF kovinkin, eipä vaan ole itselläs mitään annettavaa sinne.
- _SURO_
Flight forum on surkea proo tyypien sivusto jossa ei saa sanoa omaa mielipidettä
- Viihdefoorumi
Banaania tuli ilmailuvalokuvien / videoiden postailusta!
http://www.youtube.com/watch?v=lip3KU-pI-8- tiedonhaluinen
Banaania tuli ilmailuvalokuvien / videoiden postailusta!
Mikä selitys oli saatteena?
- ota niemestä7
>Tatulla on liikennelentäjän pahvit taskussa ... eli kyllä tietopohjaa pojalta löytyy<
mutta järkeä jaettaessa ei ollut paikalla. Tollaseen liikennekoneeseen en astuisi, jossa hän olisi edes perämiehenä, tai edes purserina.
On mullakin liikennelentäjän lupakirja ollut vuosikymmeniä, mutta en tollaseen sönkköön ole aikaisemmin törmännyt- no niin varmaan
Ja just joo, uskoo ken tahtoo.
- Wuhwuh
Näinpä :)
- Wuhwuh
...en astuisi minäkään...mokoma tyytymätön ja kateellinen olio:)
- Huono Foorumi
Hyvä Hyvä lisää vaan lähtiöitä, tekee Administratorille hyvää:P
http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,104127.0.html- Ei noin vain
Ei sieltä foorumilta noin vain lähdetä ilman hyvää syytä.
Ps. Sami on Finskin Airbus kippari!!! - B Wisser
Ei noin vain kirjoitti:
Ei sieltä foorumilta noin vain lähdetä ilman hyvää syytä.
Ps. Sami on Finskin Airbus kippari!!!Höpön höpön. Ei vielä moneen vuoteen. CPL-mieshän(poika) se vielä lie.
Ja jos sittenkään.
- Arska561
FF parasta antia minun mielestä on ollut historiapuoli ja toisaalta nyt käytävä keskustelu Ilmailuliiton tilanteesta. Sen verran kauan olen tuotakin Foorumia seurannut, että Moderaattorit ovat hyvin herkkiä Itä-Suomen kerhojen toimien arvostelulle. Kaikkea muuta saa kyllä arvostella eli sen suuri tuntuu toimivan.
Tietysti kaikkea älämölöä ei tarvitse päästää läpi, mutta kun pienikin erimielisyys tuntuu välillä olevan pannassa. Itse en ole tuonne kirjoitellut ja tuskin tulen kirjoittamaan, pelkkä lukeminenkin riittää. - Jarppi
FF:llä käydään vilkasta keskutelua SIL:n huonosti hoidetusta taloudesta yms. Ymmärtääkseni SIL:n hallituksessa istuu tälläkin hetkellä henkilöitä, jotka ovat olleet hallituksessa useamman vuoden. Mitkä ovat olleet ja ovat hallituksen vastuut taloudesta? Outoa? Miksi vasta nyt puututaan näihin asioihin? Eli arvostellaan myös omia tekemisiään siinä ns. analyysissä.
Analyysin perusteella ilmailuliitossa ei ole osattu tehdä mitään oikein? Onkohan näin? Epäilen. Sitä ei ainakaan ole kerrottu. - Proo Maliniemi
Sen verran kauan olen tuotakin Foorumia seurannut, että Moderaattorit ovat hyvin herkkiä Itä-Suomen kerhojen toimien arvostelulle. Kaikkea muuta saa kyllä arvostella eli sen suuri tuntuu toimivan.
Tietysti kaikkea älämölöä ei tarvitse päästää läpi, mutta kun pienikin erimielisyys tuntuu välillä olevan pannassa. Itse en ole tuonne kirjoitellut ja tuskin tulen kirjoittamaan, pelkkä lukeminenkin riittää. Onko tuo nyt yllätys kun eräs Maliniemi sukunimen omaama on moderoimassa keskustelua Kuopion suunnasta. - ihme homma
Ps. Sami on Finskin Airbus kippari!!!
Tekeekö se hänestä paremman ihmisen kuin meistä muista ihme asenne tässä! - Elitin valta pois
Harri the iso pyhä lehmä
Lainaus käyttäjältä: Harri Koskinen - 26.03.10, 20:27
"Kuten jo EFHK-ketjussa kirjoitin, niin kukaan ei kerro julkisella nettifoorumilla valtiovierailujen ja muidenkaan yksityislentojen lentoaikatauluja vaikka sattuisi tietämäänkin."
Toki ymmärän, että noista ei saa huudella, mutta ei sekään ole kivaa, kun odotat esim vesisateessa tunti tolkulla keskellä yötä, jonkun koneen lähtöä, joka sitten lähteekin, vaikka seuraavana päivänä. Sitten tulee kuvat tyllin FAP.fi tai http://flyfinland.fi/ koneen lähdöstä, kun itse et tätä vältämättä, enää nää oltuasi tunti tolkulla keskellä yötä kuvaamassa kentän laidalla. Ihme elitti kerholaisia tullut foorumille ja muuallekin ilmailun eri harrastus muotoja koskien, ulkopuolisille ei kerrota mitään ja nauretaan porukassa, sitten, miten tyhmiä he ovatkaan. Minusta tämä harrastus, kuten lentokoneiden kuvaaminen pitäisi kuulua kaikille tasa vertaisesti, myös tietojen osalta. Kumminkin niistä lentokoneiden tulo ja lähtö ajoista tietoja liikuu ja huhuja.- ei oo kivaa joo
Mutta kun siellä ei omalla nimellä voi kertoa salaisia juttuja, kuten ymmärrät. Saattas loppua duunit saman tein, vähintään, tai koppi heilahtaa. Niinpä jokainen joutuu itse päättelemään lentoja ja aikoja. Jos joku jotain tietää ja kaverille kertoo vaan, se on sitten voi voi, itellä on vaan väärä jobi, josta tietoja ei irtoa. Näin on itselläkin, toki työ ja etäisyys Vantaalle muutenkin asiaa häiritsee pahoin.
- huhhuh1
Kovin kuppikuntaista... Kuvat on aina ja tuo Koskisen viesti, joka ainanen kerta kun jotain valtiovierailua tms on.
- suro tietää
Re: CDM-toimintatapa käyttöön EFHK:lla
« Vastaus #30 : Tänään kello 00:14:37 »
(ja sivunyanssina, huomasin tuossa aiemmin ... Hauskaa että jollain asiaan kytkeytyvällä herralla on näköjään aiempien tässä ketjussa esittämieni kriittisten(?) mielipiteiden jälkeen ollut aikaa postata minusta haukkumisia eräälle anonyymipalstalle, mutta ei ole ollut pokkaa tulla tänne omalla nimellään juttelemaan..? Hienosti vedetty!) - lentäjäpilotti
Nyt ne nokittelee ja tappelee latinaksi jota kukaan ei ymmärrä mutta jostakin löytävät hienoja lauseita........
Kun fiksu lentäjä kertoo miksei nuoria lentäjiä pitäisi sorsia niin kateelliset kuvaajabongaajat älähtävät isotellen ja kertoen että lentäjä ja bussikuski ovat samaa jengiä, ei mitään eroa -haloo! - banaanitasavalta
Ammatikseen lentäjät pikkuhiljaa hilpaisevat forumilta muualle. Ei kiinnosta kaikkia mutta kyllä ammattilaisilta on kuullut paljon tietoa alasta mitä ei muuten kuulisi.
- Koiruus
Ei se Koiranen ole pahimmasta päästä ko foorumilla. Löytyy näitä yhden lauseen trolleja joilla ei yleensä ole itse asian kanssa mitään tekoa. Yleensä Koiranen, valitettavasti, tietää asian, on tutkinut faktat ja vastaa kysymyksiin. Antaa nuoren miehen kirjoittaa. Aukokaa päätä takaisin.
- huono asia
http://www.guru-group.fi/tsh/ff2013.png
Kertonee aika hyvin foorumin nyky tasosta tämä kuva- Lähti taas lapasesta
Pikkupilotit nokkivat taas ensin mediaa ja lopuksi toisiaan. Taitaa Onnettomuustutkintakeskuskin saada osansa kun "ammattilaiset" ruotii tapausta. Ei voi muuta sanoa FS Nordicin touhulle kun että "hyvää päivää" ja nauraa päälle.
http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,105891.0.html - Aviatrix
Lähti taas lapasesta kirjoitti:
Pikkupilotit nokkivat taas ensin mediaa ja lopuksi toisiaan. Taitaa Onnettomuustutkintakeskuskin saada osansa kun "ammattilaiset" ruotii tapausta. Ei voi muuta sanoa FS Nordicin touhulle kun että "hyvää päivää" ja nauraa päälle.
http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,105891.0.htmlPari kertaa tullut oltua rotaatiokivillä kun tullut ylösveto. Kyllä siinä moottorit laulaa iloisesti hoosiannaa.
- tietämätön
http://www.youtube.com/watch?v=IaknFb9g2hk
Saisikohan siellä foorumilla julkistaa tätä videota?- hapelo
Jos olet tunnarin sinne saanut tottakai...
- tosi on
Kyllä se tähtönen on kaikkienaikojen omahyväinen paska. Haukkuu nyt jotain kerhoa erottamisestaan. Mies jolla on useita omia koneita ei tiedä nykysestä huoltojärjestelmästä muka mitään.
Tuollainen mollaaja pitäisi erottaa liitosta.- Peter T
Hei sinä nimimerkin takaa huuteleva viisas. Keskustelen mielelläni asiasta, varsinkin jos sen myötä sinullekin ja kaltaisillesi selviäisi, mitä kerhossa voidaan ja erityisesti ei voida tehdä. Ja että koneissa olevia vikoja ei todellakaan tule salata toisilta lentäjiltä.
Mitä osaa kirjoituksestani et ymmärtänyt?
Toiseksi, mitä osaa EASA:n huoltotoiminta-asetuksesta ja kansallisesta ilmailumääräyksestä OPS M1-12 en ole mielestäsi ymmärtänyt. Tai sinä et ymmärtänyt? Tai ylimalkaan, mitä osia yhdistydlaista et ole ymmärtänyt? Opetan sinulle ne asiat mielelläni.
Saamme varmasti aikaan opettavaisen keskustelun. - Onko kyseessä
Peter T kirjoitti:
Hei sinä nimimerkin takaa huuteleva viisas. Keskustelen mielelläni asiasta, varsinkin jos sen myötä sinullekin ja kaltaisillesi selviäisi, mitä kerhossa voidaan ja erityisesti ei voida tehdä. Ja että koneissa olevia vikoja ei todellakaan tule salata toisilta lentäjiltä.
Mitä osaa kirjoituksestani et ymmärtänyt?
Toiseksi, mitä osaa EASA:n huoltotoiminta-asetuksesta ja kansallisesta ilmailumääräyksestä OPS M1-12 en ole mielestäsi ymmärtänyt. Tai sinä et ymmärtänyt? Tai ylimalkaan, mitä osia yhdistydlaista et ole ymmärtänyt? Opetan sinulle ne asiat mielelläni.
Saamme varmasti aikaan opettavaisen keskustelun.Keskustellaanko tässä nyt kenties jossakin muualla olevan kirjoituksen ymmärtämisestä? Jotain kerhoa on ilmeisesti haukuttu ja tämä on tapahtunut jossain muussa foorumissa ... kaiketi?
Olisi hyvä saada vähän tarkempaa faktaa asiasta!
- Peter T
Siitäpä juuri. Olen esittänyt Flight Forumilla kuvauksen eriskummallisesta tapahtumasarjasta
http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,105642.0.html
ja syystä tai toisesta nimimerkki "tosi on" on siitä kimpaantunut.- Onko kyseessä
Aika kummallinen episodihan tuo kyllä kieltämättä on. Kyllä Peter T:n puolustukseksi täytyy nyt todeta että en nyt kyllä saa tuota ylempänä olevan kirjoittajan "kerhon haukkumista" millään muotoa esille. Tai sitten olen joko täysin sokea tai en ymmärrä lainkaan lukemaani. Kyseisen kerhon puheenjohtaja tuossa on ilmeisesti huomannut, että nyt tuli siipeen ja yritti suorittaa jonkin sortin korjaavan toimenpiteen omalta osaltaan. Toimenpiteet ei näytä ainakaan näin sivullisen silmin katsottuna menneen ihan putkeen. Onkohan muuten tuolla mainitulla "tosi on" nimimerkillä jotain henkilökohtaista kontaktia tähän tapahtumasarjaan kun kimpaantui. Mene ja tiedä sillä tuon tyyppisestä reaktiosta voisi hyvinkin näin päätellä.
Itse tähän kyseiseen tapahtumasarjaan puuttumatta on huvittavaa huomata miten tuossa kyseisessä Flight Forumin keskustelussa jossain vaiheessa juttu karkaa täysin aiheesta. Lopuksi kiistellään jostain lentokoneen polttoaineen kulutuksesta ja sitten jo aletaan pyydellä anteeksi. Tuo täälläkin mainittu Koiranen vaikuttaa melkoiselta inttäjältä.
Onko tuo tapahtumasarja Peter T:n osalta jo "clousattu" vai jatkuuko selvittely? - Peter T
Onko kyseessä kirjoitti:
Aika kummallinen episodihan tuo kyllä kieltämättä on. Kyllä Peter T:n puolustukseksi täytyy nyt todeta että en nyt kyllä saa tuota ylempänä olevan kirjoittajan "kerhon haukkumista" millään muotoa esille. Tai sitten olen joko täysin sokea tai en ymmärrä lainkaan lukemaani. Kyseisen kerhon puheenjohtaja tuossa on ilmeisesti huomannut, että nyt tuli siipeen ja yritti suorittaa jonkin sortin korjaavan toimenpiteen omalta osaltaan. Toimenpiteet ei näytä ainakaan näin sivullisen silmin katsottuna menneen ihan putkeen. Onkohan muuten tuolla mainitulla "tosi on" nimimerkillä jotain henkilökohtaista kontaktia tähän tapahtumasarjaan kun kimpaantui. Mene ja tiedä sillä tuon tyyppisestä reaktiosta voisi hyvinkin näin päätellä.
Itse tähän kyseiseen tapahtumasarjaan puuttumatta on huvittavaa huomata miten tuossa kyseisessä Flight Forumin keskustelussa jossain vaiheessa juttu karkaa täysin aiheesta. Lopuksi kiistellään jostain lentokoneen polttoaineen kulutuksesta ja sitten jo aletaan pyydellä anteeksi. Tuo täälläkin mainittu Koiranen vaikuttaa melkoiselta inttäjältä.
Onko tuo tapahtumasarja Peter T:n osalta jo "clousattu" vai jatkuuko selvittely?Kuten myös Flight Forumilta voimme nähdä, asia on saanut asiallisen päätöksen ja virheellinen päätös purettu.
- Hattivatti
Lopettakaa se vikinä siellä forumilla ja hoitakaa asiat kerhossa kunnolla. Tehkää oma MEL jonka mukaan toimitte. Jos MEL antaa luvan lähteä lennolle niin se on avot ja taivaalle ja jos ei niin kahvia pöytään. Laittakaa viat kirjaan ja joka kerta kun niitä ilmemee. Hyvin huollettu ilma-alus maksaa pidemmän päälle vähemmän kuin huonosti lapuilla ja diipa daapa menttaliteetilla hoidettu surmanloukku.
- häp
Peter T päätit siirtää lentoonlähdössä moottorihäiriön saaneen Piper Chieftainin aikanaan Kuusamosta pois, eikä lähtiessäsi yksi puuttuva pakoventtiili ja turbo kai paljon haitannut! Niin se ajatusmaailma muuttuu!
- tuttuako
Suomen Ilmailuliiton katastrofiin en löydä muuta tuttua, kuin Mäkinen ja Pricewaterhousecoopers.
- Peter T
Ei ei. Mulla oli pakoventtiili mutta se Kuusamo puuttui.
Ei maar. Mitä sieniä te olette täällä syöneet? - oksa2
tuttuako kirjoitti:
Suomen Ilmailuliiton katastrofiin en löydä muuta tuttua, kuin Mäkinen ja Pricewaterhousecoopers.
Juuri näin! Hännystelijät vielä kuriin.
- VHo 199?
No, selittelemällä selviää vai miten se olikaan?
Mikäs se olikaan öljyvuodon syy arrowissa joka estänyt lentelyä? - Peter T
VHo 199? kirjoitti:
No, selittelemällä selviää vai miten se olikaan?
Mikäs se olikaan öljyvuodon syy arrowissa joka estänyt lentelyä?Minusta olisi mukava keskustella ihmisten kanssa, jotka voin tunnistaa kaikissa tilanteissa. Nimimerkkiä käyttävistä se ei ole mahdollista. Minusta on myös helpompaa keskustella, kun keskustelussa sanotaan suoraan mitä tarkoitetaan. Sellainen viestintä vähentää epäselvyyksiä ja väärinymmärtämistä.
Aiemmin omistamassani maailman parhaaksi arvioidussa Arrowissa (ks. Airliners.net: OH-PMI) esiintyi öljyvuoto lohkon keskisaumasta vuonna 2004 puolojaksoa käyneessä moottorissa. Minulla ei ole ollut mitään syytä säästää huoltokustannuksissa, ostin koneeseen heti tehdasuuden moottorin. Investointi osoittautui hyväksi. Samana vuonna voitin poikieni kanssa samalla koneella myös Maltan kansainvälisen lentorallin.
Lentäminen on kivaa ja mielenkiintoista. Toivon, että sinäkin saat tällaisia mieliinpainuvia elämyksiä jalossa harrastuksessa. Omasta mielestäni ne ovat pitkässä juoksussa mahdollisia ja parhaimmillaan lennetessä sääntöjen ja ohjeiden mukaan hyvin huolletuilla ja asianmukaisesti varustelluilla lentokoneilla. - Mukavaa jutustelua
Peter T kirjoitti:
Minusta olisi mukava keskustella ihmisten kanssa, jotka voin tunnistaa kaikissa tilanteissa. Nimimerkkiä käyttävistä se ei ole mahdollista. Minusta on myös helpompaa keskustella, kun keskustelussa sanotaan suoraan mitä tarkoitetaan. Sellainen viestintä vähentää epäselvyyksiä ja väärinymmärtämistä.
Aiemmin omistamassani maailman parhaaksi arvioidussa Arrowissa (ks. Airliners.net: OH-PMI) esiintyi öljyvuoto lohkon keskisaumasta vuonna 2004 puolojaksoa käyneessä moottorissa. Minulla ei ole ollut mitään syytä säästää huoltokustannuksissa, ostin koneeseen heti tehdasuuden moottorin. Investointi osoittautui hyväksi. Samana vuonna voitin poikieni kanssa samalla koneella myös Maltan kansainvälisen lentorallin.
Lentäminen on kivaa ja mielenkiintoista. Toivon, että sinäkin saat tällaisia mieliinpainuvia elämyksiä jalossa harrastuksessa. Omasta mielestäni ne ovat pitkässä juoksussa mahdollisia ja parhaimmillaan lennetessä sääntöjen ja ohjeiden mukaan hyvin huolletuilla ja asianmukaisesti varustelluilla lentokoneilla.En haluaisi sanoa mutta kun on pakko eli "money talks".
Lentäminen on varmaan kivaa ja mielenkiintoista, kaikilla ei vaan ole mahdollisuutta ostella maailman parhaita Arroweja ja niihin tehdasuusia moottoreita saati muita huippukilkkeitä. Monen kerhon homma pyörii valitettavasti "hattu kouraan" periaatteella kun jäsenistö ei koostu kultalusikka suussa syntyneistä. Tästä ei nyt kannata ottaa hernettä nenään että omillaa rahoillaan ei jokainen saisi tehdä mitä haluaa. Vaikka lentäminen onkin ns. rahakkaiden harrastus niin mukavan keskustelun ylläpitämiseksi näitä "money talks" juttuja ei ehkä kannata hirveästi viljellä.
Lentäjät olisi ehkä syytä alkaa merkitsemään kuten vasikat korvaan laitettavalla eMerkillä. Merkissä olisi tiedot lentäjän lupakirjoista, lentotunneista, lentämiseen käytettävästä rahamäärästä, kalustosta ja sen varustelusta. Lukulaitteella voisi silloin helposti selvittää onko kyseinen merkkiä kantava yksilö kelvollista keskusteluseuraa. - Ralli5
Peter T kirjoitti:
Minusta olisi mukava keskustella ihmisten kanssa, jotka voin tunnistaa kaikissa tilanteissa. Nimimerkkiä käyttävistä se ei ole mahdollista. Minusta on myös helpompaa keskustella, kun keskustelussa sanotaan suoraan mitä tarkoitetaan. Sellainen viestintä vähentää epäselvyyksiä ja väärinymmärtämistä.
Aiemmin omistamassani maailman parhaaksi arvioidussa Arrowissa (ks. Airliners.net: OH-PMI) esiintyi öljyvuoto lohkon keskisaumasta vuonna 2004 puolojaksoa käyneessä moottorissa. Minulla ei ole ollut mitään syytä säästää huoltokustannuksissa, ostin koneeseen heti tehdasuuden moottorin. Investointi osoittautui hyväksi. Samana vuonna voitin poikieni kanssa samalla koneella myös Maltan kansainvälisen lentorallin.
Lentäminen on kivaa ja mielenkiintoista. Toivon, että sinäkin saat tällaisia mieliinpainuvia elämyksiä jalossa harrastuksessa. Omasta mielestäni ne ovat pitkässä juoksussa mahdollisia ja parhaimmillaan lennetessä sääntöjen ja ohjeiden mukaan hyvin huolletuilla ja asianmukaisesti varustelluilla lentokoneilla.Kova heppu sarjassaan.
- Wanhus
Peter T kirjoitti:
Minusta olisi mukava keskustella ihmisten kanssa, jotka voin tunnistaa kaikissa tilanteissa. Nimimerkkiä käyttävistä se ei ole mahdollista. Minusta on myös helpompaa keskustella, kun keskustelussa sanotaan suoraan mitä tarkoitetaan. Sellainen viestintä vähentää epäselvyyksiä ja väärinymmärtämistä.
Aiemmin omistamassani maailman parhaaksi arvioidussa Arrowissa (ks. Airliners.net: OH-PMI) esiintyi öljyvuoto lohkon keskisaumasta vuonna 2004 puolojaksoa käyneessä moottorissa. Minulla ei ole ollut mitään syytä säästää huoltokustannuksissa, ostin koneeseen heti tehdasuuden moottorin. Investointi osoittautui hyväksi. Samana vuonna voitin poikieni kanssa samalla koneella myös Maltan kansainvälisen lentorallin.
Lentäminen on kivaa ja mielenkiintoista. Toivon, että sinäkin saat tällaisia mieliinpainuvia elämyksiä jalossa harrastuksessa. Omasta mielestäni ne ovat pitkässä juoksussa mahdollisia ja parhaimmillaan lennetessä sääntöjen ja ohjeiden mukaan hyvin huolletuilla ja asianmukaisesti varustelluilla lentokoneilla.Suomen vanhin Arrow
- YankeeOscar
Taas motorilentäjät kinailee täällä... Ettekö voisi edes joskus olla sulassa sovussa...
Tuosta flightforumista, olen lähettänyt siihen hakemuksen, mutta jostakin syystä minua ei olla hyväksytty sinne. Olen myös kirjoittanut ylläpitoon, mutta mitään vastausta en ole saannut..
Ps: kevät on ovella, joten noustaan taivaalle, ja nautitaan taas lentämisestä (jos säät sallii....). - GS Troll
FF hiljenee silmissä. Eikö riitä jutun juurta vai onko joku muu paikka missä jutellaan?
- Joopa joo
Nyt ei saa edes painaa "ilmoita valvojalle" painiketta. Modet päättää mistä viestistä saa painaa "ilmaita valvojalle" ja mistä ei :S
- puro sa
no älä paina.
- rata12
puro sa kirjoitti:
no älä paina.
Sami tuu appuun,en pärjää!!!
- Satuako?
Eikö? Toi oli uutta?
- Thielert_vastustaja
Aina puhutaan, että ajat muuttuu. Lentelin aikanaan enemmänkin Cessnoilla, mutta minun entisessä Lappeenrantalaisessa kerhossa, näillä koneilla lentäviä alettiin haukkua ja muutenkin ahdistaa. Kuuleman mukaan niillä pilattiin lentokäsiala. Ajat ilmailufoorumilla muuttuu myös, koska kolme vuotta sitten, kun kommentoin asiallisesti dieselien ostoa, seurasi välittömästi tunnuksieni poisto. Näinkin on ajat muuttuneet!
- ojasta alikkoon
Ojasta alikkoon. Flightfoorumilta Suomi24:jään....
- Sami757
Asiasta kukkaruukkuun: Ei kukaan sattuisi tietämään miten oma Flightforum käyttäjä poistetaan? Voiko sitä tehdä itse vai pitääkö se tehdä ylläpitäjän kautta? Profiilin asetuksista en onnistunut profiiliani poistamaan...
- Karu-kohtalo
Flight Forum voi lähteä sinusta mutta sinä et voi lähteä Flight Forumista!
- Suroilia
Pistä Surolle viestii
- saatananpunikit
Eihän siellä ole kuin punikkilentäjiä, ilmapiikoja ja heidän kommunistikavereita.
- himohässijä
sulla ei ole koskaan ollut kavereita
- poikalentää
Noo mitäpä tuota asiallinen foorumi,, kun asiallisesti kaikki keskustelloo, tietoo kaikki halluu ilimailusta ja uskoisin että sitä saa jos haluaa :-)
- Anonyymi
Onpa alatyylistä, perusteetonta vuodatusta!
- Anonyymi
Suomessa on myös julkaisuvapaus. Se tarkoittaa sitä, että lehden, foorumin tai muun median ylläpitäjä saa valita mitä heidän mediassaan julkaistaan. Kaikkia houreita ei tarvitse julkaista, etenkään jos niissä rikotaan esim. median määrittelemiä sääntöjä.
Julkaisuvapauden käyttäminen ei ole sen enempää sensuuria kuin sananvapauden rikkomista. Se on tavanomaista sisältömoderointia.- Anonyymi
Jaahas, renteli on eksynyt tänne! Helppo päätellä kun siivettiä on mainostettu lisäksi. 5 piikin mies?
Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067