ikkunalasien tummennuksien laillisuus?

kagggee3

Moi!

Tuli tossa päivällä mieleen ku kattelin vaimon smarttia niin että vois tummentaa noi "takalasit" kalvolla. Olen kyllä kohtuu kätevä käsistä niin luulisin että vois onnistua hyvinki.

Kysyisin vaan sitä että mitä kalvoa suosittelette? Ja sitä että onkohan laillista tummentaa nuo sivuovien taaimmaiset pienet lasit? katsokaan kuvaa niin ymmärrätte mitä tarkoitan. Eli sivuovien taaimmainen pikku ikkuna ja takalasin tummennusta. Tuskin noista hylsyä tulee katsastuksessa mutta korjaus kehotus saattaa tulla eli en viittis alkaa repimään niitä sitte veke.

http://images.forbes.com/media/2010/12/03/1203_cars-smart-for-two_485x340.jpg
Kuvan auto on valittu satunnaisesti googlen kuvahausta ei ole vaimoni.

7

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

      Kyllä tuo onnistuu, ei pitäisi tulla mitään kehotuksia poistaa kalvoja. Etusivulaseja ja etulasia ei saa tummentaan kalvolla mutta muuten anna mennä.
      Ja kalvotuksessa käyttäisi ehdottomasti laatukalvoa ja en lähtisi itse räpeltämään.
      Kyseessä on niin pieni pinta-ala että ei alan liikkeessäkään paljoa maksa.
      3M kalvo on kunnollista kalvoa, valkkaat vaan minkä tummuus asteen haluat.

    • SPORT bi_jätkä

      Voi etusivutkin kalvottaa, kun ei vedä liian tummiksi. Mulla on Audi A3:ssa etusivutkin kalvotettu ja voin sanoo et on magee, takasivut ja takalasi tummemmalla ja auto kun on muutenkin musta niin ei voi välttyä kateellisten katseilta.
      Ei niitä lakipykäliä tarvitse aina niin pilkulleen noudattaa.

      • lol, audi

        BWAHAHAHA... kaateelliset? Sitten kun on RS, tai edes S alla niin voi kuvitella että katseet ovat kateudesta. Nyt taitavat olla säälistä.


    • -

      Voihan vaikka tuulilasin kalvottaa mutta kun on LAITON.
      Et ole selkeesti joutunut vielä tien päällä raaputtaa niitä jollain cd:levyllä pois.
      Se kun käy kerran että poliisi pysäyttää ja antaa sakot ja pakottaa ottaa kalvot heti pois ennen kuin auto liikkuu metriäkään niin sopii miettiä ohi ajajien naurunpyrskäyksiä kun jätkä hinkuttaa jollain ikkunaskrapalla tummennuksia pois ikkunoista.

    • k0k0123

      Miks ne pitäs raaputtaa veke samantien jos poliisit pysäyttää ja sanoo et noi on otettava veke? Sitäpaitsi noi kalvot lähtee kohtuullisen helpolsti irti ku saan kulmasta kiinni mut liimapinta jää kyllä lasiin kiinni.

      -Tietääkseni audissa on sähkösesti aukeavat etu-sivu lasit.
      -Voiha sitä ajaa ikkunat auki ei niistä kalvoista ole silloin mitää haittaaa Vvai onko ?

      "lol, audi" taitaa olla ite vaan kateellinen jollekki suomi24 palstan vastaajalle ku ite ajelee jollain toyotan tai volvon romullla. Ite en hankkisi audin rs tai s malleja vaikka taloudellinen puoli sen sallii. Tuli nimittäinen tuotua saksasta viime vuonna 335xd coupe tuolla ei kyllä iha heti jää jalkoihi suomessa tosin kaverilla on 320xd coupe joka riittää aivan mainiosti suomeen. Mun auto makso vaan 5 tonnii enempi ku toin saksasta vs kaveri osti suomesta. 'sis veroineeen.

      • jasassiin

        te rosmot ette kuitenkaa niitä koskaan ottas. siks heti.


    • -

      No vaikkapa siks että ne on laittomat joten auto liikahtaa siitä pisteestä seuraavaks hinausautolla tai sitten kun kalvot on poistettu. Oon ollu tällaisessa tapauksessa mukana. Onhan ne helpompi repiä irti jos ne on jotain paksua biltema paskakalvoa, mutta sellaista kuraa en laittaisi laseihini.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      162
      2651
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1786
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      183
      1679
    4. 79
      1321
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1085
    6. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      991
    7. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      986
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      890
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      873
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      838
    Aihe