"myöhään heränneet"

Oksettavaa

En ole lepakkolaaksossa rekisteröitynyt, mutta lueskelin 'myöhään heränneet' -ketjua. Se oli musta järkyttävä, aikuiset naiset toimii kaikki mulle heti nyt -periaattella, täysin itsekkääsi ja ahneesti. Naimisissa ollaan ja omaisuus pitää säilyttää ja kulissit maailmalle ja äijän kanssa seksiä ja sitten vielä iskeä siihen joku lesbo hyödykkeeksi ja omaksi iloksi täydentämään himojen tyydytystä niin että varmasti olis kaikkea ja vähän päälle. Tosi oksettavaa! Toivottavasti kukaan ei ole niin tyhmä että menee tollaseen suhteeseen tavaraksi ja kolmaaneksi pyöräksi.

47

2120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niintainäin

      Mun mielestä valtaosa oli tapauksia, joissa oli ihan oikeasti tunteet pelissä. Ei siellä ehdoin tahdoin haluttu ketään käyttää hyväksi. Sehän se myöhään heräämisen ongelma just on, kun on kaikki rakennettu valmiiksi ja sitten tulee niin yllättävä tilanne, että se horjuttaa perustuksia oikein tosissaan. Mun mielestä olisi aika vastuutonta purkaa kaikki kertalaakista. Mutta on sekin vastuutonta ja härskiä, jos tosiaan käytetään toista vain testimielessä hyväksi oman identiteetin selvittelyyn. Vaikeita tilanteita, joissa melkein väistämättä jotakuta sattuu.

    • loraleecalhoun

      taidatpa olla oikeassa. Itsekkäältä se kuulostaa, peesaan...

    • Ymmärrys hoi !!

      'myöhään heränneet' ???En ole ikinä ymmärtänyt tota käsitystä. ...
      Todennäköisesti 1-2 prosenttia kaikista naisista on ensisijasesti homoseksuelleja,mutta lesboina elävien naisten määrä on pienempi.

      Koska julkisessa elämässsä ei juuri ole lesbonaisia esimerkeina,monet homoseksuaaliset murrosikäiset tyttöt ja aikuiset naiset yrittävät kaikin keinoin piilotaa taipumuksensa sekä itselta että ympäristöltään.Monet yrittävät elää heteroseksuaalisten normien mukaan. He solmivat parisuhteen miehen kanssa ja yrittävät elää perinteistä naisenelämää.Tämä ei ole yllättävää,kuin ajatellaan tyttöjen kasvatusta.Mutta yritys kieltää sukupuoli-identiteettinsä ja sukupuoliset tarpeensa voi kuitenkin johtaa niin halveksuntaan omaa itseä kuin miehiä sekä ylipäätään sellaista yhteskuntaa kohtaan, joka ei kunnioita jollakin tavoin muista poikkeavaa ihmistä.Mutta koska heteroseksuaaliset normit ovat niin vahvat ja koska naiset ovat minäkunsa muodostamisessa niin ripuvaisia muiden ihmisten käsityksestä,on syytä oletta,että useimmat homoseksuaaliset naiset elävät nykyään heteroseksuaalisissa parisuhteissa.
      Jos lesbonaiset menevät naimisiin,muodostavat perheen ja eroavat sitten joskus 30 vuoden iässä siksi,etteivät pysty enää jatkamaan valheellista elämää.Heiltä vaaditan vahva myönteinen itsetunto, jos he uskaltavat rikkoa yhteskunnan normeja ja elää omaa elämäänsä.
      Jos lebonaiset muodostuvat heterosrksuaalisia parisuhteita, hedän elämäntilanteensa voi näyttä monenlaiselta.Useimmiten se elämäntapa,että lesbonainen menee naimisiin miehen kanssa "päästäkseen homoseksuaalisuutensa yli",ei toimi.Mies ja lapset voivat kuitenkin antaa sosiaalista turvallisuutta ja liitossa nainen voi välttyä tulemasta kohdelluksi poikkeavana ja epäonnistuneena. Tämä suoja saattaa olla tärkeämpi kuin oman taipumuksensa tunnustaminen itselleen ja sen mukaan eläminen.
      Jos naisella tämän lisäksi on läheinen tunne-ja ja mahdollisesti seksuaalinenkin suhde ystävättären kanssa,hän voi sopeutua suhteellisen hyvin ja jatkaa elämistä avioliitossa.
      Niille lesbonaisille,jotka eivät kestä kaksoiselämää ja valhelisuutta ja sen kielteistä vaikutusta omaan itsekunniotukseensa, avioerosta tulee ainoa vaihtoehto.Eron jälkein elämä voi jossakin määrin olla uhkapeliä.Voi käydä niin,että nainen saa ellä sopusoinnussa itsensä ja lastensa kanssa tai voi käydä myös niin, että hän saa elää toimivassa rakkaussuhteessa.
      Seurauksena saattavat olla myös yksinäisyyden ja tyhjyyden tunteet,vaikeudet solmia uusia suhteita ja löytää sellaista uutta yhteisyyttä,jossa lesbotaipumukset eivät olisi ongelma.Vanhat ystävät voivat loitontua ja tuomita
      tai vain suhtautua ymmärmättömästi.Lasten voi olla vaikea hyväksyä eroa ja sitä tosiseikkaa,että äiti asettaa sukupuolisuhteissa naiset miesten edelle.
      Vaikka naiset joutuneevat tässä tilanteessa elämän suuren osan yksin,useimmista heistä on yleensä myönteistä se,että he ovat loppujen lopuksi uskaltaneet tunnustaa oman erikoslaatunsa itselleen.Tämä auttaa heitä kunniotamaan itseään.
      Vähän ymmärrystä, kiitos

      • 19+17

        Hyvä teksti, paljon asiaa sulateltavaksi. Jäin miettimään, pystyykö ihminen peittämään todellisen itsensä loputtomiin, vai onko väistämätöntä, että jossakin elämänvaiheessa on katsottava totuutta silmästä silmään? Voin sanoa, että mun piti kohdata itseni kolmekymppisenä. Sitä ennen olin sisäisesti todella rauhaton, mikä purkautui turhana toimeliaisuutena. Oli pakko mennä ja tehdä koko ajan jotakin. Nyt ymmärrän paremmin ja ajattelen, että on suorastaan siunaus, ellei sitten tosiaan ihan välttämättömyys, että elämä pysäyttää ja ainakin tarjoaa mahdollisuuden korjata kurssia, jos on ajautunut kovin kauas totuudesta.


    • Moralisti, kyllä

      Olen kyllä sitä mieltä, että on oltava rohkeasti sitä mitä oikeasti on. Se ei ole pelkästään itsekäs teko vaan myös koko ympäröivää yhteiskuntaa avartava teko; mitä enemmän meillä on erilaisuutta ympärillä, sitä enemmän sitä myös suvaitaan. Mitä enemmän ahtaudutaan ainoan vaihtoehdon malliin, sitä ahtaampaa on kaikin tavoin.
      Toista ihmistä ei saa käyttää omien tarpeiden tyydyttämiseen missään oloissa. Joku voi itsetunnoltaan olla niin heikko, että hankkiutuu riistäviin ihmissuhteisiin. Silloin on vahvemman älyttävä tehdä ratkaisu, joka ei ehkä ole kivoin ja helpoin hänelle.
      Mitä ahneuteen, mielihyvän pidäkkeettömään hakemiseen ja narsistiseen käyttäytymiseen tulee, ovat ne todellakin nykypäivää, valitettavasti.

    • teorioitsijatar

      Voihan se olla niinki, että ihminen muuttuu vanhetessaan. Ehkä luonto on järjestänyt niin, että nuorena miehet kiinnostaa naisia useimmiten että saadaan sukua jatkettua. Sitten miehet ei ole enää mitenkään välttämättömiä ja oma seksuaalisuus nousee pinnalle.
      Omalla kohdalla oon ajatellu, että kun teen töitä hyvin naisvaltaisella alalla ja harrastuksetkin on täynnä naisia, on mielenkiinto kääntynyt täysin naisiin. En tiiä olisko käyny toisin jos olisin vaikka inssi ja harrastaisin metsästystä. No en kyllä tullut toimeen miesten kanssa hyvin nuorenakaan, mutta onpahan yksi teoria tämäkin.

      • nimim. varattu

        Biologialla voi olla hyvinkin paljon tekemistä asian kanssa. Enemmän painottaisin kuitenkin niitä valmiita käsikirjoituksia, joita lapsesta asti aletaan tarjota elämänohjeina. Ehkä, mutta vain ehkä, hyvässä tarkoituksessa tunkeudutaan ihmisen integriteetin ytimeen...nujerretaan luontainen kasvu. Sinänsä muuten aika ristiriitaista, että idän opit perinteisesti painottavat luovuutta ja sisäisen totuuden etsintää, mutta samassa kasvatetaan bonsai-puita ja typistetään jalkoja...

        Anyway, olen joskus bi-puolella kirjoittanut aiheesta, mutta mun mielestä suurin identiteettikriisi on identiteetin käsite itsessään. Ihminen kasvaa ja muuttuu koko ajan ja ympäristön haasteisiinkin tulisi voida vastata. Menee aika hemmetin vaikeaksi, jos täytyy vielä yrittää pitäytyä jossakin rakennetussa henkilökuvassa. Miksikö? No ihan vain siksi, että kollektiivinen käsitys kunnioittaa enemmän ihmistä, joka on johdonmukaisesti sitä mitä se on ollut parikymppisestä lähtien. Sehän osoittaa suurta kypsyyttä, että tietää, mitä haluaa ja toimii säntillisen tarkasti tavoitteiden saavuttamiseksi...vai? Haloo, missä on luovuus ja elämänmakuinen hapuilu? Eikö se ole enemmän ihmistä itseään, että uskaltaa ja erehtyy, antaa tulla mitä tulee ja kohtaa tilanteet sellaisina kuin ne ovat ja sellaisena ihmisenä, kuin siinä hetkessä on. Eikö identiteetiksi riitä, että on mitä on, ja mitä suurimmassa määrin Ihminen isolla iillä. Jep, ei mulla muuta...


      • kokemusta on
        nimim. varattu kirjoitti:

        Biologialla voi olla hyvinkin paljon tekemistä asian kanssa. Enemmän painottaisin kuitenkin niitä valmiita käsikirjoituksia, joita lapsesta asti aletaan tarjota elämänohjeina. Ehkä, mutta vain ehkä, hyvässä tarkoituksessa tunkeudutaan ihmisen integriteetin ytimeen...nujerretaan luontainen kasvu. Sinänsä muuten aika ristiriitaista, että idän opit perinteisesti painottavat luovuutta ja sisäisen totuuden etsintää, mutta samassa kasvatetaan bonsai-puita ja typistetään jalkoja...

        Anyway, olen joskus bi-puolella kirjoittanut aiheesta, mutta mun mielestä suurin identiteettikriisi on identiteetin käsite itsessään. Ihminen kasvaa ja muuttuu koko ajan ja ympäristön haasteisiinkin tulisi voida vastata. Menee aika hemmetin vaikeaksi, jos täytyy vielä yrittää pitäytyä jossakin rakennetussa henkilökuvassa. Miksikö? No ihan vain siksi, että kollektiivinen käsitys kunnioittaa enemmän ihmistä, joka on johdonmukaisesti sitä mitä se on ollut parikymppisestä lähtien. Sehän osoittaa suurta kypsyyttä, että tietää, mitä haluaa ja toimii säntillisen tarkasti tavoitteiden saavuttamiseksi...vai? Haloo, missä on luovuus ja elämänmakuinen hapuilu? Eikö se ole enemmän ihmistä itseään, että uskaltaa ja erehtyy, antaa tulla mitä tulee ja kohtaa tilanteet sellaisina kuin ne ovat ja sellaisena ihmisenä, kuin siinä hetkessä on. Eikö identiteetiksi riitä, että on mitä on, ja mitä suurimmassa määrin Ihminen isolla iillä. Jep, ei mulla muuta...

        Kyllä on myös mahdollista olla hyvinkin luova, vaikka tietäisi tasan tarkkaan mitä haluaa ja mihin tähtää. Elämä itsessään voi olla kasvattava, vaikka taustalla olisikin selkeät päämäärät. Jos on pienestä pitäen tiennyt kuka on ja mitä on, niin ei tämä vielä tarkoita, etteikö voisi olla luova tai elämä itsessään voisi olla mullistatava ja kokemuksia antava. Vaikka identiteetin olisi jo löytänyt hyvinkin nuorena, voi silti elämä muuten olla kaikkea muuta kuin tylsää harmaata..


      • ed.
        kokemusta on kirjoitti:

        Kyllä on myös mahdollista olla hyvinkin luova, vaikka tietäisi tasan tarkkaan mitä haluaa ja mihin tähtää. Elämä itsessään voi olla kasvattava, vaikka taustalla olisikin selkeät päämäärät. Jos on pienestä pitäen tiennyt kuka on ja mitä on, niin ei tämä vielä tarkoita, etteikö voisi olla luova tai elämä itsessään voisi olla mullistatava ja kokemuksia antava. Vaikka identiteetin olisi jo löytänyt hyvinkin nuorena, voi silti elämä muuten olla kaikkea muuta kuin tylsää harmaata..

        Totta. Viittasinkin lähinnä niihin myöhäisheränneisiin, jotka ovat jääneet ikään kuin persoonansa vangiksi, joko ulkoisista paineista johtuen tai sitten oman sidotun uskomuksensa tähden. Ollaan liian sitoutuneita omaan identiteettiin ja se takia asia, esim. rakastuminen samaa sukupuolta olevaan ihmiseen, kriisiytyy. Jos olisi enemmän väljyyttä ja kasvunvaraa vanhempanakin, tällainen ei aiheuttaisi niin suurta päänkivistystä ja hämminkiä :)


      • lue artikkeli
        ed. kirjoitti:

        Totta. Viittasinkin lähinnä niihin myöhäisheränneisiin, jotka ovat jääneet ikään kuin persoonansa vangiksi, joko ulkoisista paineista johtuen tai sitten oman sidotun uskomuksensa tähden. Ollaan liian sitoutuneita omaan identiteettiin ja se takia asia, esim. rakastuminen samaa sukupuolta olevaan ihmiseen, kriisiytyy. Jos olisi enemmän väljyyttä ja kasvunvaraa vanhempanakin, tällainen ei aiheuttaisi niin suurta päänkivistystä ja hämminkiä :)

        ei ole mitä 'myöhään heränneeitä"
        en tiedä mistä selläinen käsitys peräisin
        Lesbonaiset valitsevat erilaisia elämäntapoja.' 1-2 prosenttia kaikista naisista on ensisijasesti homoseksuelleja,mutta lesboina elävien naisten määrä on pienempi.


      • my 5 cents
        lue artikkeli kirjoitti:

        ei ole mitä 'myöhään heränneeitä"
        en tiedä mistä selläinen käsitys peräisin
        Lesbonaiset valitsevat erilaisia elämäntapoja.' 1-2 prosenttia kaikista naisista on ensisijasesti homoseksuelleja,mutta lesboina elävien naisten määrä on pienempi.

        "myöhään heränneillä" tarkoitetaan mitä todennäköisemmin Sigmund Freudin alkuunpanemaa termiä "latent homosexuality".


      • libido on eri mieltä
        my 5 cents kirjoitti:

        "myöhään heränneillä" tarkoitetaan mitä todennäköisemmin Sigmund Freudin alkuunpanemaa termiä "latent homosexuality".

        minä hieman kriitisesti suhtaudun Freudin
        Sigmund Freud ei pitänyt homoseksuaalisuutta sairautena, mutta kutsui sitä joissain kirjoituksissa esim. perversioksi.

        Freudilla oli luonnollisesti oma selityksensä homoseksuaalisuudelle. Hän viittasi lapsi-äitisuhteeseen. Hän sanoo miesten homoseksuuliseeden syiden löytyvän ns. oidipaalivaiheesta. Normaalisti oidipaalivaiheessa poika rakastuu äitiinsä. Homoseksuaalien tapauksessa poika ei kuitenkaan uskalla kilpailla äitinsä tunteista isänsä kanssa, ja yleistää tämä pelon kaikkiin naisiin. Hänen psyyke yrittää sovitella kilpailutilannetta samaistumalla äitiinsä. Freudin teoriaa ei kuitenkaan ole saatu vahvistettua missään tutkimuksissa.
        lainaus
        /Freud kehitti persoonallisuusteorian, jossa persoonallisuus jakaantuu kolmeen osaan: alitajuinen, tietoinen ja yli-minä. Erityisesti alitajuinen on painunut ihmisten kalloon. Kun teen jotain käsittämätöntä, voin aina sanoa, että se on se alitajuinen, joka minua vie. Ja sen päällä vielä mahtava moottori: libido eli seksivietti, joka määräilee, miten käyttäydyn. Illalla haluaisin aikaisin nukkumaan, mutta libido on eri mieltä: baanalle vaan tyydytystä etsimään./


      • my 5 cents
        libido on eri mieltä kirjoitti:

        minä hieman kriitisesti suhtaudun Freudin
        Sigmund Freud ei pitänyt homoseksuaalisuutta sairautena, mutta kutsui sitä joissain kirjoituksissa esim. perversioksi.

        Freudilla oli luonnollisesti oma selityksensä homoseksuaalisuudelle. Hän viittasi lapsi-äitisuhteeseen. Hän sanoo miesten homoseksuuliseeden syiden löytyvän ns. oidipaalivaiheesta. Normaalisti oidipaalivaiheessa poika rakastuu äitiinsä. Homoseksuaalien tapauksessa poika ei kuitenkaan uskalla kilpailla äitinsä tunteista isänsä kanssa, ja yleistää tämä pelon kaikkiin naisiin. Hänen psyyke yrittää sovitella kilpailutilannetta samaistumalla äitiinsä. Freudin teoriaa ei kuitenkaan ole saatu vahvistettua missään tutkimuksissa.
        lainaus
        /Freud kehitti persoonallisuusteorian, jossa persoonallisuus jakaantuu kolmeen osaan: alitajuinen, tietoinen ja yli-minä. Erityisesti alitajuinen on painunut ihmisten kalloon. Kun teen jotain käsittämätöntä, voin aina sanoa, että se on se alitajuinen, joka minua vie. Ja sen päällä vielä mahtava moottori: libido eli seksivietti, joka määräilee, miten käyttäydyn. Illalla haluaisin aikaisin nukkumaan, mutta libido on eri mieltä: baanalle vaan tyydytystä etsimään./

        "Latent homosexuality" on Freudin alkuunpanema termi eikä hänen koko teoriansa homoseksuaalisuudesta.
        Minä en allekirjoita puoliakaan mitä Freud on sanonut/kirjoittanut, mutta tuo termi latent homosexuality tuli ensimmäisenä mieleen kun ajattelen tätä jotenkin kansanomaista ilmaisutapaa "myöhään herännyt" homo/lesbo.


    • idis

      Mä luulen, ettei kyse monella ole niinkään identiteettivankilasta vaan taloudellisesta hyöytyajattelusta. Ja sosiaalisista paineista. Tietty jos on lapsia liitossa niin niitäkin ajattelee.
      Mitä tulee identiteetteihin, niin eikös jo ainakin parinkymmenen vuoden ajan ole ollut vallalla käsitys, että yhtä identiteettiä ei ole, on vain muutosta. Mikään elämässä ei siis ole pysyvää, identiteetti ei varsinkaan.

    • TT-67

      Minä olen ns.myöhään herännyt.Siis uskalsin lähteä heteroliitosta jossa velaton omakotitalo,farmari auto ja kaksi lasta ja miehessäkään ei vikaa, minussa vain. Koitin elää niinkuin muutkin heterona..Silloin 20v sitten ei vaan mistään löytänyt lesboja ainakaan näin syrjäseudulta.Ei ollut nettiä jossa olisin keskusteluja ollut.
      Onneksi kaikki on mennyt melko hyvin lapset hyväksyy,osa ystävistä kyllä hävinnyt mutta haittaaks se?
      Nyt kaikki alkaa taas olla kohdallaan ,itsellä helppo olla,on mikä on.Ex miehenkin kanssa kaikki sujuu sovussa vuoroviikko huoltajuus.Taloudellisestihan tämä ei todellakaan ollut kannattavaa,mutta se pienin murhe.
      Olen löytänyt naisen jonka kanssa voisin elää yhdessä ,mutta tämäkin otamme hitaasti ja harkiten.
      Elämä vie ja minulla ainakin oikeaan suuntaan.
      Uskallusta naiset jos tässä tilanteessa olette.

    • Sleeping Beauty

      'myöhään heränneet' -on VÄÄRÄ TERMI
      Homoeksuaalisuus on syynnynäinen ominaissuus ja siihen ei herätetään noin vaa!
      Se ei ole myöskään tuhkarokko.Että se tarttuu ja ihminen yhtäkkiä muuttuu.
      Sitä aiheesta on tehnyt viimeisen 40 vuoden aikana radikaaleja uudelleenarviointeja.
      Tutkimustulos, jonka mukaan homous on synnynnäistä.

      Vaaditaan paljon työtä ja valppautta ,ennen kuin puutteeellissen itsekunnioitukseeen liityvät onngelmat saadaan oikaistuksi.Meidän täytyy kaikkien ymmärtää niin älyllissesti kuin emotionaalisestikin,että heteroseksuaalisuutta ja ydinperhettä koskevat normit eivät ole ihmisluonnetta määäriteleviä "ikuisia totuksia" , joita kaikkien olisi noudettava.Tavallinen perhe muodostaa yhden monista eri tavoista elää yhdessä, se saattaa olla tavallisin elintapa--mutta se ei vältämättä ole paras kaikille.

    • anuliece

      Eipä taida olla mitään tutkimustietoa siitä, että homous olisi synnynnäistä? Enpä ole ainakaan sellaiseen törmännyt. Varmasti moni tälläinen myöhään herännyt ihminen on aikoinaan ollut ihastunut naiseen, mutta syystä tai toisesta mennyt naimisiin. Varmaan lapsien saaminen yksi suuri syy ja yhteiskunnan normit toinen.

      Mutta varmasti on paljon niitäkin naisia ja miehiä, jotka eivät ole koskaan aikaisemmin tunteneet vetoa samaan sukupuoleen, kunnes joskus kolmekymppisinä. Ovatko he muka koko ajan olleet biseksuaaleja, homoja tai lesboja tietämättään? Varsin oudolta kuulostaa. Itsekin tiedän naisia, jotka pitävät itseään ihan heteroina, vaikka ovatkin suhteessa toisen naisen kanssa ihan siitä syystä, että naisystävä on ainut nainen jota kohtaan heillä on ollut tunteita.

    • nykyisinlesbo

      Itselleni kävi niin, että rakastuin päättömästi naiseen 46-vuotiaana, sitä ennen ei naiset tippaakaan kiinnostaneet. Takanani on avioliitto ym., tosin seksuaalisesti en ole miehistä koskaan ihmeemmin perustanut, joten jospa sitten olen sellainen lesbo, joka on kieltänyt itsensä. Vaikea uskoa tosin.

      • "Wanna be bi?"

        Biseksuaalisuus on varsin näkymätön ilmiö????:D


      • newborn.
        "Wanna be bi?" kirjoitti:

        Biseksuaalisuus on varsin näkymätön ilmiö????:D

        Ehkä on selkeintä jos on nuoresta pitäen lesbo tai hetsku. Oma taustani on niin seksuaalikielteinen ja autoritäärinen, että en olis uskaltanut lesboilla nuorena vaikka olis tehnyt mieli. Nyt myöhemmin sitten maksan tästä.


      • ranskalaiset korot
        "Wanna be bi?" kirjoitti:

        Biseksuaalisuus on varsin näkymätön ilmiö????:D

        Olisi ihan mielenkiintoista tietää, paljonko oikeasti on näitä järjestelyjä, jossa pidetään, joko yhteisestä sopimuksesta tai muuten, yllä heterokulissia ja backstagella touhutaan jotain ihan muuta...


    • kolmaspyörääääääää

      Haha, "kolmas pyörä" on usein mukana vapaasta tahdostaan, kukaanhan ei pakota tällaiseen suhteeseen. Turhaan aapee säälit. Se on sairautta. Saan kuoria herkut päältä, seksiä silloin kun haluan, eikä minun tarvitse ottaa osaa tämän toisen naisen lapsiperheen arkeen, onneksi. Älä puutu muiden elämään kun et kuitenkaan voi tietää. Aikuisten ihmisten omia valintoja. Ja lasten parasta ajatellaan myös, monilta kanteilta. Kykenetkö sinä siihen?

      • french rates ;)

        Minä myös...haluan olla jonkun liukas tomboy :) haluan tilaa ja vapautta, mutta myös intohimoisen ja eroottisen "kalakaverin" :P Mistä tällaisia komboja saa?


      • lappis5

        Olet sairas. Hae hoitoon, itsesi parhaaksi.


      • Anonyymi

        Hmm, missä päin olet?


    • zuph !

      viime kesän praideilla olin komean mimmin kainalossa -
      tukemassa ulostuloa , joka oli kestänyt viisikymppiseksi .

      nyt hän on omillaan eikä koeta piiloutua ; ) oon hänestä ylpeä !

    • summeraina

      Ihan oikeasti voi kestää tosi kauan, että tajuaa, mistä on kyse, kun suhteet miehiin tuntuu jotenkin oudoilta. Mulle tuo termi myöhään herännyt sopii kuin nenä päähän. Olen luullut pitkään olevani bi (mutta suhteita vain miehiin), ja ihmetellyt samalla, miksi seksi miehen kanssa ei kerta kaikkaan tunnu oikein miltään. Olen ajatellut parikymmentä vuotta, että mussa on joku vika, kun en osaa nauttia. En ole kerta kaikkiaan tajunnut, että 'vika' on kumppanin sukupuolessa. En, ennen kuin pääsin sänkyyn naisen kanssa, johon olin ihastunut.

      • klmnopqrstu

        tulee vaan mieleen, että saattaa olla koko liuta naisia, jotka ei oikein tiedä, mistä kiikastaa, mutta eivät uskalla/osaa ajatella tätä vaihtoehtoa.


    • Pitkän tien kulkenut

      Joo varmasti on paljon.
      Kun rupeaa miettimään naisia, jotka vaihtaa miestä vähän väliä kun ei ymmärrä et vika ei oo niissä miehissä vaan omissa tunteissa.

      Jos ymmärtäis/ uskaltais kokeilla naisen kanssa, ni vois palaset loksahtaa kohalleen.

    • Huoh!

      Veikkaan, että ns. frigidit ja suhteessa seksiä välttelevät oikeasti lesboja. Enkä voi uskoa, että meitä olisi vain 1-2 %. Kymmenkertanen määrä lienee lähempänä totuutta. Moni ehkä haluais koklata mutta voi olla vaikea löytää siihen haluisaa kun ei löydy vakkariakaan tai ylipäätään lesboa mistään. Huoh!

      • 20+18

        näin minäkin ajattelisin. mutta mikä vaikeuttaa näkemistä: kasvatus, vanhentuneet näkemykset homoseksuaalisuudesta ylipäätään, uskonto, viihdeteollisuuden muokkaamat mallit (seksikeskeisyys)???


    • eheytynyt2

      No omalla kohdalla silmät avasi rakastuminen. Muuten en olis itteäni kekannut mutta miksi sitten rakastuin just silloin, sitä en osaa sanoa. Ehkä se nainen oli poikkeuksellisen vetävä ja rohkea flirttailija. Sitä en tiedä olisinko koskaan herännyt ilman tuota naista, sen verran ahtaat perhekuviot on takana. Liikuin jonkin verran kyllä lesbo- ja homopaikoissa hyvin nuorena parin hyvän ystävän takia mutta silloin en hakenut seuraa enkä myöskään kiinnostunut kenestäkään naisesta. Ennen eheytymistäni yritin vuosia epätoivoisesti kiinnostua miehistä mutta ei vaan iskenyt, ei niiden ajattelutavat, kropat tai mikään muukaan.

    • TT-67

      Onneks elämä voi muuttua ja olla onnellinen sellainen kun on,vaikka näin "myöhännäis herännäisenä" Talviloma ensi viikolla ja eka kokonainen viikko kullan kans, vaikka melkein vuosi kohta tunnettu.Olen onnellinen.

      • kevätaika - lemmen?

        Ihanaa! Rakkaudentäyteistä lomaa ja kaikille muille samansisältöistä kevättä! Kukkikoon romantiikka kilpaa leskenlehtien ja muiden hangen alta törröttävien kanssa...


      • spring 2012
        kevätaika - lemmen? kirjoitti:

        Ihanaa! Rakkaudentäyteistä lomaa ja kaikille muille samansisältöistä kevättä! Kukkikoon romantiikka kilpaa leskenlehtien ja muiden hangen alta törröttävien kanssa...

        Kaikille aivan ihanaa kevättä ja sille ihanalle kullalle, että nähdään taas, toivottavasti pian ;)


    • Anonyymi

      Mistä löytyisi uusia tuttavuuksia ja kavereita muista ”myöhäänheränneistä”?

      • Voisin laittaa sulle tietoa yhdestä Facebook-ryhmästä, joka on perustettu juurikin tämän asian kanssa kamppaileville (allekirjoittanut ryhmässä), mutta siitä ei saane julkisesti huudella, joten en laita ryhmän nimeä tähän. Jos sulla olis joku sähköposti/profiili tms. niin voisin jakaa tiedon :) Tai sit voit laittaa yv:tä mulle.


      • Anonyymi
        EmilyEmbers_ kirjoitti:

        Voisin laittaa sulle tietoa yhdestä Facebook-ryhmästä, joka on perustettu juurikin tämän asian kanssa kamppaileville (allekirjoittanut ryhmässä), mutta siitä ei saane julkisesti huudella, joten en laita ryhmän nimeä tähän. Jos sulla olis joku sähköposti/profiili tms. niin voisin jakaa tiedon :) Tai sit voit laittaa yv:tä mulle.

        Pystyykö täällä laittaa yvn ilman profiilia:D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pystyykö täällä laittaa yvn ilman profiilia:D

        Ei mun tietääkseni pysty. Kai sitä noi voi minkä tahansa nimimerkin tekaista? :D


      • Anonyymi
        EmilyEmbers_ kirjoitti:

        Ei mun tietääkseni pysty. Kai sitä noi voi minkä tahansa nimimerkin tekaista? :D

        Onko se ryhmä löydettävissä haulla, löysin yhden johon voisin nyt laittaa liittymispyynnön, onkohan oikea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko se ryhmä löydettävissä haulla, löysin yhden johon voisin nyt laittaa liittymispyynnön, onkohan oikea.

        Q?


      • EmilyEmbers_ kirjoitti:

        Voisin laittaa sulle tietoa yhdestä Facebook-ryhmästä, joka on perustettu juurikin tämän asian kanssa kamppaileville (allekirjoittanut ryhmässä), mutta siitä ei saane julkisesti huudella, joten en laita ryhmän nimeä tähän. Jos sulla olis joku sähköposti/profiili tms. niin voisin jakaa tiedon :) Tai sit voit laittaa yv:tä mulle.

        Juu laita vaan tietoa. :)


      • Anonyymi
        naamaalinaa kirjoitti:

        Juu laita vaan tietoa. :)

        Äh taitaa se ollakin julkista tietoa, Yle puheesta areenalta löytyy haastattelu, joka koskee Entiset heterot -kirjaa ja siinä mainittu tämä ryhmä. Eli ryhmä löytyy nimellä projekti Q.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äh taitaa se ollakin julkista tietoa, Yle puheesta areenalta löytyy haastattelu, joka koskee Entiset heterot -kirjaa ja siinä mainittu tämä ryhmä. Eli ryhmä löytyy nimellä projekti Q.

        Minkälainen tää ryhmä on? Jos laitan sinne pyynnön niin näkyykö sen mun face ryhmissä? Oon ihan hukassa, kun jotenkin tuntuu kaikki niin selkeältä. Mutta kuitenkaan en oo yhtään varma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen tää ryhmä on? Jos laitan sinne pyynnön niin näkyykö sen mun face ryhmissä? Oon ihan hukassa, kun jotenkin tuntuu kaikki niin selkeältä. Mutta kuitenkaan en oo yhtään varma.

        Ei näy.


    • Anonyymi

      Miksi nostellaan vanhoja ketjuja, eikö voi vaan aloittaa uutta.

      • Anonyymi

        Tietysti?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe