Olen 14 vuotias poika ja minulla on toisessa silmässä huonompi näkö. Mistä tämä voi johtua? Mitä tehdä asialle?
Toisen silmän huonompi näkö
6
936
Vastaukset
- rillipelli
Sinun kannattaisi varmaankin hakautua Optikon tai Silmälääkärin puheille. Ne antavat sulle oikeanlaisen rillireseptin ja saat silmälasit itsellesi :DD
- huononäkö
No minulla on terveystarkastus parin päivän päästä niin siellä asia selviää. Silmälasit eivät kuitenkaan innosta ja siksi kysynkin että onko piilolinssit hyvä käyttää?
- kannattaa tutkia
huononäkö kirjoitti:
No minulla on terveystarkastus parin päivän päästä niin siellä asia selviää. Silmälasit eivät kuitenkaan innosta ja siksi kysynkin että onko piilolinssit hyvä käyttää?
Suosittelen, että hakeudut silmälääkäriin, mutta sano siellä terveystarkastuksessakin, ettet mielestäsi näe hyvin.
Ensimmäiset lasit nuorelle on hyvä hankkia silmälääkärin kautta.
Lasit on hyvä olla, vaikka hankkisi piilolasit rinnalle. Suosittelen alkuun päivittäin vaihdettavia piilolaseja, koska niitä ei tarvitse puhdistaa. Jatkossa voit miettiä, oletko valmis puhdistamaan linssejä (jos hampaidenpesu sujuu aamuin illoin, niin sujuu piilolinssien hoitokin).
Piilolinssit estävät vähän silmän hapensaantia, siksi on hyvä olla lasitkin vaikka kotikäyttöön.
- piilarimies
Piilolinssejä on helppo käyttää, vaatii toki vähän opettelua. Tietenkin jos näkö on huono vain toisessa silmässä, voit pärjätä sen avulla.
Huono näkö ei välttämättä johdu varsinaisesti mistään. Ainakin jos kyse on tavallisesta likinäköisyydestä, se vain tulee jos on tullakseen.
Ymmärrän hyvin, ettei lasit innosta. Ei minuakaan innosta enkä siksi käytä niitä kuin kotona. - eriparisilmät 40 v
Sama vika rahikaisella eli toisen silmän näkö on osoittautunut yllättävän heikoksi. Siis ihan kotikutoisen silmän peittotestin tuloksena. Molemmin silmin näen kyllä oikein hyvin sekä lähelle että kauas. Liekö tilanteesta jotain haittaa silmille, heikommalle tai hyvin näkevälle? Mitään oireita ei ole ja kun näkee moitteetta niin ei ole tullut reagoitua..
- dölkgfd
En ole mikään asiantuntija mutta voisi kuvitella ettei se silmille ainakaan hyvää tee jos kovin ovat "eri paria". Toinen silmä tekee työt ja toinen passivoituu entisestään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3412936Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011463- 1081291
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841282Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991275Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581215- 481125
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi781027Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24931- 33837