Suosittelen nettilukiota

nettilukiolainen

Moi.

Jos on lukio-opintojen loppuunsuorittaminen TAI lukio-opintojen aloittaminen puhtaalta pöydältä pyörinyt mielessä, suosittelen enemmän kuin lämpimästi nettilukion suorittamista.

itse olen suorittanut kymmenkunta kurssia nettilukiossa. Opiskelu on ollut yllättävän mukavaa ja positiivista. Teen pitkiä päiviä töissä ja kakarat pyörivät jaloissa mutta silti olen saanut opiskelullekin aikaa. Suoritteita voi tehdä 24/7 v vaikka laiturin nokalta jos on netti.

Itse epäilin koko nettilukion toimintaa mutta hyvin on tuntunut toimivaa.

Suuri miinus siitä että opettajat eivät potki takapuolelle vaan motivaatio ja kaikki muu täytyy repiä omasta niskasta irti. Palautteet ja muut toki saa netin kautta.

Opiskelun aikana ei siis kertaakaan tarvitse käydä koululla - siis ei yhtäkään kertaa. Ei alussa, ei lopussa. Tentit tehdään verkossa. YO-kirjoitukset voi hoitaa lähikoululla. Yhtäkään opintosuoritetta ei ole pakko mennä suorittamaan mihinkään. Kaikki tieto liikkuu verkossa ja paperit postissa. Halutessaan voi mennä tunneille ja lähitapaamisiin jos haluaa, mutta vain jos haluaa, pakko ei ole.

Kannattaa luopua ennakkoluuloista ja lähteä yrittämään.

Suosittelen Otavan opiston nettilukiota http://www.otavanopisto.fi/ ja lisätietoja nettilukiosta http://www.nettilukio.fi/fi/sisalto/ ja internetixistä http://www.nettilukio.fi/fi/sisalto/internetix_opinnot/01_index .

Kouluun voi ilmoittautua milloin vain, ei tarvitse kikkailla yhteishakujen ja muiden kanssa. Jos peruskoulu on kesken niin nekin voi suorittaa etäkursseina ja sen jälkeen tähdätä lakkiin!

Kustannukset vähän yli puolen vuoden opintojen jälkeen on ollut kokonaisuudessaan 1 postimerkin hinta kun laitoin todistuksia postiin. Muuten kulut on oma aika netti tietokone viitseliäisyys.

Ei omatoiminen opiskelu maailman helpoin juttu ole mutta yllättävän hyvin on mennyt kun ajattelee että peruskoulu meni aika seinille.

Suosittelen!

7

2326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nettilukiolainen

      Niin ja materiaali kursseille löytyy netistä, kirjat saa kirjastosta jos tarvitsee.

    • Hmm...?

      Onko kellään kokemuksia aineopiskelusta nettilukiosta? Itse tarttisin yhden lukiokurssin.

    • miimoomiii

      Joo itseäkin kiinnostaa. Lukiossa olen

    • kiinnostaa787

      Kiinnostaa, olen valmistunut juuri ammattiopistosta, ja sitä ennen suoritin noin puolet lukio-opintoja lukiossa. Nyt haluaisin käydä sen loppuun ja tehdä samalla töitä, jotta pärjäisin taloudellisesti. Haavena ois päästä yliopistoon tai amk:hon, riippuen mikä haluamistani linjoista on lähempänä.

    • etälukiolainen

      Miten kokeet voi suorittaa netissä ilman, että ei luntata, vai onko vain periaatteessa vaikeampia esseitä, joita tehdään kirjan kanssa?

      Itse käyn etälukiota, kaikki muu etänä, kokeet koululla.

    • kiinnostunutt

      Itsellä myös harkinnassa muutamien kurssien käyminen etälukion kautta. Olen jo kirjoittanut ylioppilaaksi, mutta tahtoisin täydentää tutkintoa aineilla, joita vaaditaan alalla jonne tahtoisin. Lähiseuden aikuislukioissa kun ei ole mahdollista näitä kursseja käymään.
      Kuinka montaa kurssia mahdollista käydä päällekkäin?
      Annetaanko jonkinlaiset aikataulut tai ns lukujärjestykset, jotta tahti pysyy?
      Miten arvostelu tapahtuu?

    • nettilukiossa

      Nettilukiossa voi tehä myös yksittäisten aineiden kursseja. Jos ei ole missään kouluissa kirjoilla, se on vielä ilmaista. Sitten joutuu maksamaan, jos on jonkun toisen lukion tai ammtikoulun opiskelija. Muistaakseni, kannattaa kysyä tuolta Internetixistä!

      Kurssit tehdään esseitä ja erilaisina tehtävinä, kokeita ei välttämättä oo. Joskus voi olla netin kautta suullinen keskustelu opettajan kanssa, mutta nämäkään ei ole pakollisia yleensä.

      Lukujärjestyksiä nettilukiossa ei anneta. Itse saa suunnittella oman ryhmänohjaajan kanssa hopsin, eli mitä kursseja käy ja missä järjestyksessä. Jos haluaa parempaa aikataulua ja vähän "perseelle potkimista" kannattaa suorittaa ryhmäkursseja. Ne kestää aina yhden jakson ajan, mutta tehdään kokonaan netissä. Niissä pääsee keskustelemaan toisten kanssa ja saa enemmän ohjausta opettajalta. Vaikka saa täysin itsenäisilläkin kursseilla aina, kun kysyy neuvoo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe