Marsa Alam

Palasimme juuri viikon matkalta Marsa Alamista. Hotellimme oli Port Ghalibin läheisyydessä sijaitseva The Three Corners Fayrouz Plaza.
Teimme matkamme ruotsalaisen Ving matkatoimiston kautta, koska en löytänyt suomalaista matkantarjoajaa tähän kohteeseen, tähän aikaan.

Paikka oli ihana! Viikko rentoa lomailua. Hotellin edustalla olevalla riutalla oli paljon nähtävää ja sinne oli helppo päästä, senkun vain käveli pitkän laiturin päähän ja pulahti kalojen sekaan.
Jos kaipaa shoppailua ja villiä biletystä, ei tämä ole siihen paras paikka.

Kaikki retket ja palvelut sai omasta hotellista. Teimme sukeltajien mukana snorklausretken Dolphin House riutalle. Delfiinien kanssa emme päässeet uimaan, mutta kotimatkalla niitä tuli veneen viereen :) Retkellä meille oli mukana oma snorklausopas.
Teimme retken myös kamelilla ja hevosella läheiselle rannalle. Sielläkin oli snorkkeliopas mukana ja hän löysikin meille valtavia merikilpikonnia ihasteltavaksi. Kävimme samalla rannalla myös omin päin, se on ihan kävelyetäisyyden päässä hotellilta. Sillä reissulla emme konnia nähneet.
Sen virheen teimme, että vuokrasimme hotellilta maastopyörät. Ne olivat vanhat romut, joiden paikka olisi polkupyörien vanhainkodissa. Kävimme pyörilä Port Ghalibissa. Palattuamme hotellille valitin pyörien kunnosta ja niiden törkeästä hinnasta, 20€ kaksi pyörää, kolme tuntia. Saimmekin sitten ne puoleen hintaan.

Jos vertaa tätä kohdetta Hurghadaan niin Marsa Alam vie voiton mennen tullen! Meressä oli paljon enemmän nähtävää kuin Hurghadassa. Hotellialue oli todella siisti ja ruoka hyvää.
Vain kahtena päivänä oli todella tyyni ilma, joten räpylöille on käyttöä aallokossa. Ja illat olivat aika viileitä, piti olla pitkähihaista että tarkeni syödä ulkona.

3

1517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfdksa

      Samaa mieltä. Mäkin tykkäsin Marsa Alamista tuhat kertaa enemmän kuin Hurgadasta. Mekin oltiin Port Ghalibin lähellä, n. 10 minuutin kävelymatkan päässä Crown Plazassa. Ne riutat oli aivan mahtavat, vaikka se aallokko oli silloinkin aika kova. Mä käytin poikkeuksellisesti sitä varten pelastusliiviä snorklatessa, vaikka normaalisti en niitä tarvitse.

    • Hotellin rannalla oli Extra Diversin keskus, sieltä olis kyllä saanut vuokrattua kaikennäköstä, myös liivejä. En tajunnut niitä hakea.

      Piti sanoa, mutta unohdin, että oli ihan turhaa vaihtaa rahaa Egyptin puntiin. Euroilla ja korteilla olisi pärjännyt ihan mainiosti. Ja tulin jopa huijatuksi kun maksoin punnilla. Hotellilla on muutama kauppa, ja yhdestä kävin ostramassa räpylät. Hinta oli 15€, minulla ei ollut kuin puntia mukana ja maksoin niilä. Tyhmä minä vasta myöhemmin laskin hinnan euroiksi mitä olin puntina maksanut. Ja se olikin 20€. Kuvittelin että hotellin kaupoissa en tulisi huijatuksi :(

    • Marzala

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      184
      11092
    2. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      145
      2119
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      242
      1407
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      61
      1020
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      53
      910
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      60
      858
    7. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      42
      757
    8. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      52
      709
    9. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      25
      685
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      42
      679
    Aihe