Eroahdistus pois!

Tarvitsen apua kokeneimmilta cockelin omistajilta. Meille tuli kaksi viikkoa sitten Englannin cockerspanieli Uros. Tämä tuhoaa kaiken mikä vastaan tulee meidän ollessa pois kotoa. Vaikka käymme kaupassa, (max 20min) niin tämä on saanut jo lasipöydältä, (korkeus 75cm) olevat kynttilät sekä muut tavarat, kuten pöytä tabletit heitettyä pöydältä alas. Pahvilaatikon on pureskellut täysin piniksi paloiksi sekä tuhonnut jo kahdet sädekaihtimet. Ensinnäkin nyt kaikki nostetaan ylös ja pyritään pitämään kaikki tavara pois koiran ulottuvilta, mutta jotenkin se aina saa jotain hampaisiinsa. Seuraavana on matto jos ei muuta ole tuhottavana.

Miten pääsemme tästä eroahdistuksesta? Muuten tuo sydänten särkijä on meidän seurassamme kuin herran enkeli ja kulkee ulkonakin ilman hihnaa. Ongelmat ovat ainoastaan kun on yksin. Poika on Huhtikuussa 2012 8kk ikäinen. Mikä neuvoksi? Yksin ollessaan myös haukkuu tai ulvoo. Mielelläni en lähde sitruuna pantaan, en ainakaan ihan vielä.

1

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissamestari

      Kuinka aktiivinen koira on muuten kotona? Laiska, älykkö, koko ajan menossa? Millaisia rutiineja teillä on ennenkuin te lähdette? Otatteko vain takin niskaan ja lähdette, vai juoksenteletteko ympäri taloa etsien avaimia, käsilaukkua ja muuta tavaraa? Ei ihme jos koiralla nousee kierrokset ja se rupeaa yksinollessaan häseltämään.

      Kotoa poistumisesta pitäisi tehdä riitti. Eli koiralle tehdään vallan selväksi, että kun tietyt asiat tapahtuvat (esim. takki päälle, käsilaukku olalle), se tarkoittaa nukkumista. Eli koira osaa automaattisesti lähteä nukkumaan, kun se tietää että porukat on poissa hetken.

      Koiran saa helpoten väsyneeksi teettämällä sille aivotyöskentelyä. Aamuruoan voisi antaa kongissa, eli koira joutuu kaivelemaan ruokansa itse ja keksimään tapoja miten sen saa ulos. Jos kongia ei löydy, tyhmemmälle koiralle kelpaa varmasti myös tyhjään maitopurkkiin piilotetut nappulat. Jos koiralla on kongi ja se on fiksu, voi ruoan sekaan sekoittaa raakaa lihaa ja mahdollisesti jäädyttää koko paskan. Ihan varmasti löytyy haasteellisuutta.

      Koiran lenkittäminen ei välttämättä auta. Koira on hyvä käyttää pihalla ennen lähtöä, mutta sitä ei pidetä vapaana ja sitä ei juoksuteta. Se nostaa kierrokset tappiin, eivät ne kierrokset välttämättä ihan tosta noin vaan laskekaan. Niin tarviiko ihmetellä, kun moisella toimintamallilla se on sitten kämppä syöty työpäivän aikana. Koira ei osaa rauhoittua, kun sille ei anneta siihen aikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe