Hei!
Olen muuttamassa syksyllä uuteen asuntoon. Nyt hakusessa onkin yksiö. Tuttavalla olisi tarjolla 23 m2 kokoinen yksiö. En ole vielä kämppää nähnyt, mutta tuo neliömäärä tuntuu aika pieneltä?
Onko mielipiteitä tai kokemuksia tämän kokoisesta asunnosta? Onko liian pieni tai ahdas? Olen opiskelija ja yksin muuttamassa.
23 m2 yksiö, onko pieni?
7
5315
Vastaukset
- tätitäti
Se on vähän kaikessa niin, että jollekkin iso=perhepitsa ei ole iso ja jne.
Munsta tuo on sopiva, jos sulla ei lemmikkejä eikä hirvee lauma kamuja käy kerralla. Tosin sopuu sijaa antaa :) Opiskelijalle se on sopiva, halvempi vuokra/vastike kuin tuplasti saman kokoisessa.
Tee uudesta "kodistasi" pieni oma pesä, viihdyt varmasti, eikä siivottavaakaan ole paljoa.
Hyvää kevättä! - Riippuu
Liian pieni mihin? Jos on ihminen jolla on vähän huonekaluja ja joka ei hirveästi vietä aikaa kotona niin voi olla ihan sopiva. Jos on paljon huonekaluja ja/tai tykkää vain nyhjätä sisällä niin onhan tuo aika pieni. Tuosta mennee vähintään 3-6m2 kylpyhuoneeseen ja eteiseen, eli asuintilaa jää vain sellainen 17-20 neliötä. Ja se on noin 4*4 metriä - 4*5 metrin tila, piirrä moinen vaikka hankeen ja mietin mahdutko siinä elämään.
- hmmm...
Jeps, Ensimmäinen asuntoni oli opiskeluaikoina 23,5 m2. Fiksu pohja ratkaisu jossa oma minikeittiösyvennys johon sai ruokapöydän ja pari jakkaraa. Ei tarvinnut katsella petaamatonta sänkyä kun söi aamiaista. Pieneen asuntoon ei kyllä kannata raahata ylisuuria huonekaluja. Joten divcaanisohvat eyc. kannattaa unohtaa.
- 20 + 15
Jos sulla ei ole rahasta pulaa, niin muuta toki vaikka 200 neliöön. Mutta ei sitä elääkseen ihminen montaa neliötä tarvitse.
- ........
Riippuu pohjapiirroksestakin onko ahdas vai ei. Jos on paljon hukkaneliöitä niin voi tuntua pieneltä. Lisäksi esim. huonekorkeus vaikuttaa. Vanhojen talojen 3m korkea katto tekee tilasta avaramman tuntuisen kuin uudemmissa asunnoissa.
Itse asuin opiskeluaikoina 27m2 yksiössä jossa iso parveke, ja oli ihan sopiva mulle sen hetkisessä tilanteessa. - praäeia
Pohjaratkaisu merkitsee paljon omien mieltymysten ja vaatimusten lisäksi. Aikanaan tuo on ollut luksusta.
Muutama vuosi sitten lehdessä kaupiteltiin yksiöta kooltaan seitsemän JA PUOLI neliöta. - Mielikuvitusta
Joo,kaikki on siitä kiinni ,onko se hyvin suunniteltu.Eikä ahda sitä täyteen,niin siitä saa ihan kivan.
Vuodesohva ja pieni pöytä ja kirjahylly .Kiva tuoli tai pari.Nätti matto ja verhot.
Kävis mulle jos on kohtuullinen vuokrakin.Mitä sillä "tyhjällä " tilalla " tekee ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463347
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482087- 402058