Auran hidas kuolema

Olen ihmetellyt..

Mitä mieltä olette? Vielä pari vuotta sitten Auran nuortentalo oli ihan kelpo tanssipaikka. Uusikin ihminen pääsi mukavasti tanssimaan, hauskaa oli. Nyt on väki vähentänyt, aina vain samat pariskunnat ja muutama tanssiriippuvainen joka hakee vain muutamaa tuttua naista.

69

7666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VoisikoOlla

      Jos en väärin muista, niin siellä tapahtui jokin omistaja tai vetäjävaihdos jokunen vuosi sitten. Ilmeisesti sillä oli vaikutusta esiintyjiin/muuhun ja monet ennen Auraa suosineet katosivat muualle.

      • Tanssijat muistaa

        Auran romahdus tapahtui jo useampiakin vuosia sitten, kun tanssien järjestäjät tekivät paikallisen tanssiklubin toiminnan mahdottomaksi. Tanssien järjestäjän törkeä asennoituminen tanssijoihin oli jokseenkin käsittämätöntä. Aura kärsii edelleenkin väärien toimenpiteiden aiheuttamasta romahduksesta. Varsinkin aktiiviset tanssin harrastajat ja entiset tanssiklubilaiset valitsevat mieluummin jonkun muun tanssipaikan.


      • Satuilemaan
        Tanssijat muistaa kirjoitti:

        Auran romahdus tapahtui jo useampiakin vuosia sitten, kun tanssien järjestäjät tekivät paikallisen tanssiklubin toiminnan mahdottomaksi. Tanssien järjestäjän törkeä asennoituminen tanssijoihin oli jokseenkin käsittämätöntä. Aura kärsii edelleenkin väärien toimenpiteiden aiheuttamasta romahduksesta. Varsinkin aktiiviset tanssin harrastajat ja entiset tanssiklubilaiset valitsevat mieluummin jonkun muun tanssipaikan.

        Aika jännä juttu ettei tanssinjärjestäjä halua rahaa.

        Eikö ymmärrä että tämäkin on bisnes jonka rahoittavat todella suurelta osalta juuri aktiivitanssijat mukana mahdollisia tanssiseuroja.

        Onneksi on paljon hyviä tassipaikkoja. Voi itse valita sen missä on paras musa ja reippaasti tanssiinhakijoita puolin ja toisin.


    • Komppaan

      Samaa mieltä, itse ajelen mieluummin sata kilometriä kauemmas Valtatie 2:lle, jossa miehet uskaltavat hakea myös uusia daameja. Mieluisia tuttuja tanssittajia siellä onkin runsaasti ehtinyt kertyä. Aurassa pitää olla tuttujen varassa muuten saa kuluttaa penkkiä. Toki esiintyjät vaikuttavat Aurassa. Ihquja illan pelastajia tuovat paikalle Finkut ja Sinitaivas. Vähemmän väkeä vetävät pumput eivät saa paikalle kuin lähiseudun väen, joten en vaivaudu paikalle näinä iltoina.

      • Kukonhiekan Kukko

        Erittäin eri mieltä. Se, että lähin tanssipaikka alkaa tuntua tylsältä, johtuu omien korvien välistä. Maailmanloppu on lähellä kun ajetaan tiettyjen bändien perässä satoja kilometrejä silloinkin kun lähimmällä lavalla on jokin keskivertobändi.

        Olin viime lauantaina vierailevana tähtenä Auran Nuortentalolla. Jackpot Hallikaisineen ja La Strada soitti hyvää musiikkia. Naisia oli enemmän kuin yksi mies jaksoi tanssittaa. Sattui sateinen ilta, paikan valot loivat mielikuvan syksystä. Baarin koristelamput olivat kuin joulukoristeita.

        Ilta oli mukavaa vaihtelua Kartano Kievarin lauantai-iltoihin, joissa ainainen läsnäolo kuluttaa omaa naamaa muiden silmissä. Kyllä Aurassakin oli omasta takaa vakaa riikinkukkokanta, mutta kiitos kun sovin sekaan ja kiitos kaikille, jotka autoitte minua tanssimaan jalkani kipeäksi.


      • Kukin tyylillään!
        Kukonhiekan Kukko kirjoitti:

        Erittäin eri mieltä. Se, että lähin tanssipaikka alkaa tuntua tylsältä, johtuu omien korvien välistä. Maailmanloppu on lähellä kun ajetaan tiettyjen bändien perässä satoja kilometrejä silloinkin kun lähimmällä lavalla on jokin keskivertobändi.

        Olin viime lauantaina vierailevana tähtenä Auran Nuortentalolla. Jackpot Hallikaisineen ja La Strada soitti hyvää musiikkia. Naisia oli enemmän kuin yksi mies jaksoi tanssittaa. Sattui sateinen ilta, paikan valot loivat mielikuvan syksystä. Baarin koristelamput olivat kuin joulukoristeita.

        Ilta oli mukavaa vaihtelua Kartano Kievarin lauantai-iltoihin, joissa ainainen läsnäolo kuluttaa omaa naamaa muiden silmissä. Kyllä Aurassakin oli omasta takaa vakaa riikinkukkokanta, mutta kiitos kun sovin sekaan ja kiitos kaikille, jotka autoitte minua tanssimaan jalkani kipeäksi.

        "Maailmanloppu on lähellä kun ajetaan tiettyjen bändien perässä satoja kilometrejä silloinkin kun lähimmällä lavalla on jokin keskivertobändi."

        - aiheesta on monesti kirjoiteltu. Koetahan nyt sinäkin ymmärtää, että ne tietyt bändit vetävät juuri niitä kaivattuja tanssimiehiä paikalle, jotka ovat minulla erittäin oleellinen osa tanssi-iltaa. Nämä miehet taas tulevat paikalle kun tietävät että meitä naisia on siellä runsaasti :). En mene tanssipaikalle istumaan, mitä Aurassa saan tehdä, vaan tanssimaan. Siksi ajelen mieluummin kauemmas omalta kannalta hyviin tansseihin. Panostan laatuun en määrään eikä siten löpön hintakaan ole ongelma. Maailmanloppu jos on lähellä, niin ainakin olen ottanut hyödyn irti ihanista tansseista kera ihqujen tanssittajien ja upeiden bändien jossain muualla kuin Aurassa. :D


      • Muualle mieluummin
        Kukonhiekan Kukko kirjoitti:

        Erittäin eri mieltä. Se, että lähin tanssipaikka alkaa tuntua tylsältä, johtuu omien korvien välistä. Maailmanloppu on lähellä kun ajetaan tiettyjen bändien perässä satoja kilometrejä silloinkin kun lähimmällä lavalla on jokin keskivertobändi.

        Olin viime lauantaina vierailevana tähtenä Auran Nuortentalolla. Jackpot Hallikaisineen ja La Strada soitti hyvää musiikkia. Naisia oli enemmän kuin yksi mies jaksoi tanssittaa. Sattui sateinen ilta, paikan valot loivat mielikuvan syksystä. Baarin koristelamput olivat kuin joulukoristeita.

        Ilta oli mukavaa vaihtelua Kartano Kievarin lauantai-iltoihin, joissa ainainen läsnäolo kuluttaa omaa naamaa muiden silmissä. Kyllä Aurassakin oli omasta takaa vakaa riikinkukkokanta, mutta kiitos kun sovin sekaan ja kiitos kaikille, jotka autoitte minua tanssimaan jalkani kipeäksi.

        Kukkojen kannattaakin mennä Auraan kun "kanarivi" tursuaa daameja. Miehen tanssit Aurassa vaan ei ole vertailukelpoiset naisen Aura-iltaan, joten turha on asiasta enempää kukkoilla ja arvostella kauemmas parempien tanssien perässä matkaavia. Jos tätä ei ymmärrä, niin silloin lienee vika korvien välissä.


      • simmu käteen
        Muualle mieluummin kirjoitti:

        Kukkojen kannattaakin mennä Auraan kun "kanarivi" tursuaa daameja. Miehen tanssit Aurassa vaan ei ole vertailukelpoiset naisen Aura-iltaan, joten turha on asiasta enempää kukkoilla ja arvostella kauemmas parempien tanssien perässä matkaavia. Jos tätä ei ymmärrä, niin silloin lienee vika korvien välissä.

        Heh heh .... jokapaikassa on useimmiten naisia enemmän. Miehillä on valinnanvaraa todella runsaasti.


    • pikufy

      Paluu Auraan oli edessä..


      aikoinani viikonloput omistin Auralle mutta aktiiviajoista ainakin 10 vuotta aikaa,vielä ainakin tulen katsomaan tilanetta huolimatta kirjoituksista,harmi jos kovasti mukava paikka muuttunut

    • fani mä vaan 2

      JES! Finkut Aurassa 2.3..pitkästä aikaa

    • Kauriksetar

      Aurassa on kyl sitä, että tietyt vakiokävijät hakevat lähinnä vakiodaamejaan ja penkkiä todellakin saa kuluttaa ( = ei siis saa liikunnallista hyötyä).
      Pitäisi saada enemmän miehiä kiinnostumaan tästä tanssiharrastuksesta.

      Moni mies pelkää ja on ujo ihan turhaan. Ei lavalle käytännössä tarvitse osata kuin jotkut foksin askeleet ja valssi, niillä pärjää jo ja helppoja ovat.

      Eikä kaikki daamit hei odota ammattilaistanssittajaa, joillekin, kuten mulle, se voi olla jopa painajainen.
      Mieluummin köpöttelen jonkin keskiverron kavaljeerin kanssa, ilman paineita
      taituruudesta :)

      Miehet vaan opettelemaan, vaikka nyt kevään kursseille ja sitten lavoille.
      Tanssi on tosi hyvää liikuntaa, aika menee siivillä.

      • Kukkojen kukko

        Kävin taas Aurassa (Blockman). Kyllä ne Auran "tanssimiehet" ovat hieman kulahtaneita ja väsyneitä, mutta niitä pikku pupuliineja tuntuu heille riittävän. Joten voivat pitää nappikauppaansa maailman tappiin.
        Jotkut "konkarit" oli tosi manerisoituneen tuntuisia tehdessään joitain kikka kolmosiaan tuttujen naisten kanssa.
        Kun siellä toisaalta oli paljon hyviä naisia, jotka kertoivat olleensa eri tanssilajien kursseilla, mutteivät saa lavalla harjaantumista uusiin lajeihin, koska miehet eivät halua laajentaa haaremiaan. Paradoksiko?
        No hakivatko naiset naistentunnin aikana minua Rumballe tai Cha challe. Ei kyllä tutun Turakaisen kanssa vaihtoaskel tuli rakkaammaks.

        En sitten tiedä, keitä ovat he, jotka haluavat sieltä mennä muualle.


      • On Aurassakin helmiä
        Kukkojen kukko kirjoitti:

        Kävin taas Aurassa (Blockman). Kyllä ne Auran "tanssimiehet" ovat hieman kulahtaneita ja väsyneitä, mutta niitä pikku pupuliineja tuntuu heille riittävän. Joten voivat pitää nappikauppaansa maailman tappiin.
        Jotkut "konkarit" oli tosi manerisoituneen tuntuisia tehdessään joitain kikka kolmosiaan tuttujen naisten kanssa.
        Kun siellä toisaalta oli paljon hyviä naisia, jotka kertoivat olleensa eri tanssilajien kursseilla, mutteivät saa lavalla harjaantumista uusiin lajeihin, koska miehet eivät halua laajentaa haaremiaan. Paradoksiko?
        No hakivatko naiset naistentunnin aikana minua Rumballe tai Cha challe. Ei kyllä tutun Turakaisen kanssa vaihtoaskel tuli rakkaammaks.

        En sitten tiedä, keitä ovat he, jotka haluavat sieltä mennä muualle.

        "En sitten tiedä, keitä ovat he, jotka haluavat sieltä mennä muualle"

        Ne, jotka tietää paremmasta.. ;)


      • ...ja sikoja
        On Aurassakin helmiä kirjoitti:

        "En sitten tiedä, keitä ovat he, jotka haluavat sieltä mennä muualle"

        Ne, jotka tietää paremmasta.. ;)

        Olisi suotavaa, jos se parempi olisi asenteena tanssijan korvien välissä. Tai.
        Ne maneereihinsa fakkiutuneet voisivatkin ymmärtää parempansa olevan jossain muualla.


    • Olen hakenut paljon

      Oletko tehnyt asian eteen muuta, kuin ihmetellyt?

      • Olen ihmetellyt..

        Olen aika hyvä ihmettelemään, jos en keksi mitään syytä mihinkään, hyppään sopulien kelkkaan ja koetan mennä aina sinne, minne kaikki muutkin menevät.


    • ytrfd

      Samaan aikaan on monta yökerhoa kuollut hyvin nopeasti.
      Että mitä vouhotusta.

    • Tanssimassa myös

      Viimeksi kun itse kävin pari vk sitten, väittivät että hyvin väkeä. Kädenalitanssijat olivat kyllä jossain muualla omissa kemuissaan.
      Hyvin me silti mahduttiin.

      • Väkeä riittää!

        Kyllä Aurassa väkeä käy runsaasti. Tuo otsikko ei siis pidä paikkaansa. Eihän Turussa tai lähiseuduilla ole muuta lavatanssipaikkaa talviaikana kun tuo Auran Nuortentalo. Eikä liputkaan päätä huimaa, ekalla tunnilla 20-21 välillä pääsee sisään 13 €:lla ja aina on kaksi orkesteria.


      • Tanssin harrastaja
        Väkeä riittää! kirjoitti:

        Kyllä Aurassa väkeä käy runsaasti. Tuo otsikko ei siis pidä paikkaansa. Eihän Turussa tai lähiseuduilla ole muuta lavatanssipaikkaa talviaikana kun tuo Auran Nuortentalo. Eikä liputkaan päätä huimaa, ekalla tunnilla 20-21 välillä pääsee sisään 13 €:lla ja aina on kaksi orkesteria.

        Turusta perjantaina Teeriharjulle ja lauantaina Tanhuhoviin suuntaa moni tanssin harrastaja.


      • Hippunenä
        Tanssin harrastaja kirjoitti:

        Turusta perjantaina Teeriharjulle ja lauantaina Tanhuhoviin suuntaa moni tanssin harrastaja.

        Eikö Lohjaa ole haukuttu samasta asiasta kuin Auraa, siis ne , jotka haukkuu.
        Itse en hauku, mutta yhtä tahdon mainostaa. Laikan kuva, Laikan kuva


      • Selvä jako
        Hippunenä kirjoitti:

        Eikö Lohjaa ole haukuttu samasta asiasta kuin Auraa, siis ne , jotka haukkuu.
        Itse en hauku, mutta yhtä tahdon mainostaa. Laikan kuva, Laikan kuva

        Vanhushoviin luonnollisesti suuntaavaa iäkkäämmät tanssijat. Aurassahan on monenikäisiä, mutta iäkkäämpää ei niinkään. Iäkkämmän käyvät Teeriharjulla päivätansseissa keskiviikkoisin. Teeriharjun perjantaitanssit on nuorentuneet ajasta jolloin Teeriharjun tanssit olivat lauantaisin.


    • Camisa Negra

      Siellä kun on vielä se upea nainenkin.

    • Kuoleman hidas aura

      Kuolema on katsojan silmässä.

    • nimimerkkierkki2

      Pöhh Aura mitään kuolemassa ole. Vilkas tanssipoaikka.

      • minäkin Aurassa

        Enpä tiedä. Noin viiden vuoden kulutuksella voin sanoa, että tanssijat ovat vähentyneet ja keski-ikä noussut sekä tanssitaidottomuus.
        Hyväksi vinkiksi lähinnä miehille: PESKÄÄ ITSENNE JA HEITTÄKÄÄ SE HIRVEÄLLE VANHALLE KUSELLE HAISEVA PAITA ROSKIIN. Tätä tuntui taas eilen olevan ilmassa. Arvatkaa mille tanssitettavan vaatteetkin alkavat haista. Yäk, oksennus lähellä.


      • Ratto Renki
        minäkin Aurassa kirjoitti:

        Enpä tiedä. Noin viiden vuoden kulutuksella voin sanoa, että tanssijat ovat vähentyneet ja keski-ikä noussut sekä tanssitaidottomuus.
        Hyväksi vinkiksi lähinnä miehille: PESKÄÄ ITSENNE JA HEITTÄKÄÄ SE HIRVEÄLLE VANHALLE KUSELLE HAISEVA PAITA ROSKIIN. Tätä tuntui taas eilen olevan ilmassa. Arvatkaa mille tanssitettavan vaatteetkin alkavat haista. Yäk, oksennus lähellä.

        Isojen kirjainten XL Tudor jyrähtää. Kusi on haistajan nenässä.


      • Puhdas paita pliis!
        minäkin Aurassa kirjoitti:

        Enpä tiedä. Noin viiden vuoden kulutuksella voin sanoa, että tanssijat ovat vähentyneet ja keski-ikä noussut sekä tanssitaidottomuus.
        Hyväksi vinkiksi lähinnä miehille: PESKÄÄ ITSENNE JA HEITTÄKÄÄ SE HIRVEÄLLE VANHALLE KUSELLE HAISEVA PAITA ROSKIIN. Tätä tuntui taas eilen olevan ilmassa. Arvatkaa mille tanssitettavan vaatteetkin alkavat haista. Yäk, oksennus lähellä.

        Tiedän siellä yhden haisuliinin, jonka paidasta tarttuu kauhea haju. Meinasi tullut yökkö kun niin kuvotti, meinasin jättää parketille kun taannoin tanssittiin. Ei onneksi hakenut viime lauantaina, mutta paikalla oli tämä teepaitainen hajupommi. Hajun tunnistin että lähistöllä liikkui..


      • Eikö sitä
        Puhdas paita pliis! kirjoitti:

        Tiedän siellä yhden haisuliinin, jonka paidasta tarttuu kauhea haju. Meinasi tullut yökkö kun niin kuvotti, meinasin jättää parketille kun taannoin tanssittiin. Ei onneksi hakenut viime lauantaina, mutta paikalla oli tämä teepaitainen hajupommi. Hajun tunnistin että lähistöllä liikkui..

        Kannattais ihan vaikka sanoa ääneen tanssin loputtua että minunko paita täällä haisee vai kenen, tosin ihmisillä on kyllä erillaiset ominaistuoksut liittyen esim elämäntilanteisiin, arka aihe kuitenkin.


      • Puhtaus on puoli ruo
        Eikö sitä kirjoitti:

        Kannattais ihan vaikka sanoa ääneen tanssin loputtua että minunko paita täällä haisee vai kenen, tosin ihmisillä on kyllä erillaiset ominaistuoksut liittyen esim elämäntilanteisiin, arka aihe kuitenkin.

        Ominaistuoksu, likaiselle vanhalle hielle haiseva, ei kylläkään ole mikään ominaistuoksu. Mielestäni se kertoo enemmän siitä, että ihminen ei peseydy seikä pese myöskään vaatteitaan.


      • Tarkka nenä
        Puhtaus on puoli ruo kirjoitti:

        Ominaistuoksu, likaiselle vanhalle hielle haiseva, ei kylläkään ole mikään ominaistuoksu. Mielestäni se kertoo enemmän siitä, että ihminen ei peseydy seikä pese myöskään vaatteitaan.

        Nimenomaan juuri näin. Vissi ero siinä. Älkää edes harkitko saman paidan laittamista toistamiseen ennen pesua vaikka se vielä kotona ei pahemmin haisisi omaan nenään. Se meinaan alkaa taatusti tansseissa haista muitten nenään. Jo alkuillasta haiseva tapaus on selkeesti laiminlyönyt pesun tai käyttää likaista paitaa.


      • The old fart
        Tarkka nenä kirjoitti:

        Nimenomaan juuri näin. Vissi ero siinä. Älkää edes harkitko saman paidan laittamista toistamiseen ennen pesua vaikka se vielä kotona ei pahemmin haisisi omaan nenään. Se meinaan alkaa taatusti tansseissa haista muitten nenään. Jo alkuillasta haiseva tapaus on selkeesti laiminlyönyt pesun tai käyttää likaista paitaa.

        Osaatko haistaa jo kalman, jos Aura on hitaasti kuolemassa?


      • Rohkeesti mukaan!
        The old fart kirjoitti:

        Osaatko haistaa jo kalman, jos Aura on hitaasti kuolemassa?

        Ei kannata nyt ihan kaikkea uskoa.. Huomenna Finkut Aurassa jeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • silmaanparsk

      aivan niin just niin, olen samaa mieltä,
      miehet pukeutukaa siistimmin älkääkä antako puhuessa syljen pärskyä.
      t. silmään saanut

      • SylviSilmäänsäsaanut

        Naires ne vasta ärsyttävii ovat.


      • Niin se

        maailma muuttuu 30v sitten Auras ei ilennyt käydä tanssimassa kun alle 20v pojat pitivät kravattia, myönnetään ei siellä vanhempia herrasmiehiä silloin ollut. Nyt on kaikille sopivaa ikää, nuoret pojat vain vähissä ilman
        ja kravatin kanssa, syy lienee että liian monta ta nssia opeteltava ja silloinkaan ei pääse kaikilla tansseilla iholle, siksi me -80 luvulla
        noi diskoilut lopetettiinkin ja siirryttiin lähitaisteluun. Yksi hyvä toinen huono.

        Ihmiset hakekaa itsellenne uusia tanssi tuttuja tanssimaan ja samalla
        parannatte omaa tanssitaitoanne eri tavoilla joutuessanne askeltaan.
        Samalla huomaamattanne tuotatte toisillene iloa mikä on tanssin yksi tarkoitus aina ollut ja ennenkaikkea kun kaikki pääsevät tanssimaan he
        tulevat aina uudestaan hauskaan paikkaan.

        Aforismi: Fiksu elää niin että saa itse kaiken hyvän, viisas ajattelee pidemmälle hän tuottaa kaikille hyvää saadessaan sitä itsekin ja ennen kaikkea jotta joku joskus tuottaisi hänellekin hyvää.


        Hauki on kala tyyliin opetelulla ei menesty millään muullakaan elämän
        alueella, empiiristä tutkittua tietoa on.


    • Robinson Crusoe

      "Ihmiset hakekaa itsellenne uusia tanssi tuttuja tanssimaan ja samalla
      parannatte omaa tanssitaitoanne eri tavoilla joutuessanne askeltaan.
      Ja huomaamattanne tuotatte toisillene iloa mikä on tanssin yksi tarkoitus aina ollut ja ennenkaikkea kun kaikki pääsevät tanssimaan he
      tulevat aina uudestaan hauskaan paikkaan."

      Asiat voi tehdä juuri tuolla asenteella. Se todella kannattaa.

    • Einarssontaas

      Onko kaikkien pakko olla ammattilaisia?
      Meikä ei uskalla hakee muijia, osaan valssia, foksia ja humpasta jotain haparoivia kokeiluja. En muuta.

    • Parahin Einari

      Kun oikein tarkasti seuraat toisten askellusta niin huomaat että olet jo monta tanssivaa edellä noilla taidoillasi, tansseissa on aivan yhtä epävarmoja ihmisiä joka kerta, aivan turhaan ja kun oikein mietityttää niin muista naiset ovat aina tyytyväisiä kun joku hakee, me kaikki niin miehet kuin naiset olemme lähteneet tanssimaan lavoille tuon turhan kynnyksen takia jotkut jopa eivät eläissään tanssi, tiedän monta järkevämpääkin tapaa hukata elämänsä.

      PS jos vielä arveluttaa niin jätä ne pingviinittäret aluksi rauhaan,ei muuten mutta meidän muitten ilta huononee kun katselemme hapanta naamaa lattialla vaikka vain sivustakin.
      Ai mistäkö, no niillä on ne töppöset erillaiset käsistä et heitä erota.

      • Einarifani

        Einari on paras


    • Aurafan

      Aurassa on ihan kivat tanssit lähes joka kerta kun olen käynyt. Itse olen ollut tanssin suurkuluttaja joskus aiemmin. Nyt käyn kun töiltäni ehdin ja tanssi on hyvä liikuntamuoto edelleen. Tanssimaan pääsee mielestäni melko mukavasti, vaikka ei joka viikonloppuna naamaansa näytäkkään. Pidän tanssimisesta ja monet tanssityylit ja -laadut ovat tuttujakin. On kiva juttu kun ihmiset ovat pukeutuneet eri tavalla mitä työssä käydessään pukeutuvat. Myös kohteliaat tavat säväyttävät, vaikka aina ei kohtaakkaan sitä parkettien parasta tanssittajaa. On myös hauska turista tuttujen tanssittajien kanssa, mutta uudetkin tuttavuudet ovat hauskoja yllätyksiä. Aurassa käy paljon pareja, jotka vaihtavat pareja päittäin. Joskus vapaat jäävät näiden tanssittajien huomiotta, vaikka tanssitaitoa riittäisikin vaikka parempiinkin tanssittajiin. Silloin kannattaa naistenkin hakea itse jos haluaa tanssimaan. Vapaat miehet saisivat kunnostautua ja rohkaistua juttelemaan enemmänkin. Ennakkoasenteet saisi heittää roskiin ja vapauttaa Turkulainen tai Raisiolainen jäyhä mieli avoimemmaksi. Tansseissa on usein hauskempaa silloin kun kaikki vakiokuviot eli tavannomaiset ihmiset ovat poissa ja syntyy enemmän sekotuksia erilaisten tanssiparien osalta. Myös kauempaa tulleet tuovat enemmän virtaa. He ovat avoimempia juttelemaan. Hauskaa tanssi-iltaa kaikille!

      • Auraan illalla :)

        Aurassa viihtyy ja siellä on hyvä meno. V2 on hieman hiipunut eikä siellä ole kovin tasokasta tanssijaa enää mitä oli alkuaikoina.


    • Kävin sitten

      Aurassa eilen, olivat saaneet tuuletuksen nyt kuntoon
      kun alkaa kylmät kelit.
      Lattia eivoiollatotta jos tuollaisenaan pidetään niin
      voin kertoa pienen lavakuoleman tulee tekemään,
      kun tanssilattialla ei pieninkään liu`utus onnistu
      niin se ei ole tanssilattia laisinkaan.

      Urheilun kannnalta en osaa sanoa millaisen
      lattian vaatii mutta tiedän että jokainen kuka
      tekee nopeita käännöksiä, pysäytyksiä
      tuollaisella lattialla tulee myöhemmällä
      iällä huomaamaan että nivelet eivät kestäneet
      sitä jos ei tapahdu pepeytymisiä jo aiemmin.

      • Lattiaan luistoa!

        Saman huomion tein lattiasta, edelleen surkeassa kunnossa. Tosin ei kovin kummoinen ilta tällä kertaa, vaikka muuten kyllä ollut hyvä meno. Lienee Lemmenklaani karkottaneen väen. Titov sentään monipuolisti iltaa verrattuna tuohon klaaniin. Lemmenklaanin ovat ilmeisesti pois jäänet jo nähneet kertaalleen ja se on riittänyt. Nyt ekaa kertaa näin ja kieltolistalle meni oitis. Ei tartte todeta toistamiseen sitä tylsää ohjelmistoa, mitä tarjoilivat. Hieman on puuhastelun meininkiä heillä, parempi esiintymispaikka heille lienee joku muu kuin tanssilava. Pitää todeta että mieluummin menen Yölinnun keikalle kuin Lemmenklaanin.


      • Kristallipalli
        Lattiaan luistoa! kirjoitti:

        Saman huomion tein lattiasta, edelleen surkeassa kunnossa. Tosin ei kovin kummoinen ilta tällä kertaa, vaikka muuten kyllä ollut hyvä meno. Lienee Lemmenklaani karkottaneen väen. Titov sentään monipuolisti iltaa verrattuna tuohon klaaniin. Lemmenklaanin ovat ilmeisesti pois jäänet jo nähneet kertaalleen ja se on riittänyt. Nyt ekaa kertaa näin ja kieltolistalle meni oitis. Ei tartte todeta toistamiseen sitä tylsää ohjelmistoa, mitä tarjoilivat. Hieman on puuhastelun meininkiä heillä, parempi esiintymispaikka heille lienee joku muu kuin tanssilava. Pitää todeta että mieluummin menen Yölinnun keikalle kuin Lemmenklaanin.

        Pullauta leijonankyntesi esiin ja näytä toisille, mistä sinä olet kotoisin. Nämä ajat sopivat hiirulaisille vain, jos ne yhdistävät voimansa ja käyvät taistoon.


    • Wau Titov

      Lemmenklaani toi loistavaa vaihtelua yleensä tylsään toisiaan kopioiviin "ykkösbändeihin" verrattuna. Titovin poppoo piti huolta siitä samasta massamusiikista mitä kymmenkunta "huippubändiä" esittää, ja heidän tahtiinsa oli helppo tanssia tanssikurssien kaavojen mukaisia askelrytmejä ja kuvioita.

      • Kerta riitti

        Miten se yksipuolinen tarjonta on vaihtelua kun tulee beatia beatin perään? Todella vaihtelua juu :DD


      • Kerran kielonkin pää
        Kerta riitti kirjoitti:

        Miten se yksipuolinen tarjonta on vaihtelua kun tulee beatia beatin perään? Todella vaihtelua juu :DD

        Oletkohan sinä Auran alaspainaja alkanut Beatisi väärällä jalalla. Mäntsälälläkin on omansa.


      • Kerta riitti
        Kerran kielonkin pää kirjoitti:

        Oletkohan sinä Auran alaspainaja alkanut Beatisi väärällä jalalla. Mäntsälälläkin on omansa.

        Missähän kohtaa haukuin Auraa? Aurahan on hyvä paikka eilen vaan oli skeidaa musaa ala la Lemmenklaani. Jo ensi lauantaina meno on hyvää, sinne :D


      • Vinkkukopio??????
        Kerta riitti kirjoitti:

        Miten se yksipuolinen tarjonta on vaihtelua kun tulee beatia beatin perään? Todella vaihtelua juu :DD

        On se kuitenkin erilaista, kun soi erilainen musiikki yleiseen tarjontaan verrattuna. Kymmenkunta vinkkukopiopäntiä kun vetää samanlaiset setit peräjälkeen illasta toiseen niin johan tympii. Toisin sanoen jonkun meilestä monipuolisuudeksi riittää se kun soi perustanssilajit vuorotellen ja taas alusta ja taas sama seuraavalla kerralla vinkkupiopäntien tahtiin. Ajetaan jopa satoja kilometrejä vinkkupiopäntien perässä, ettei vaan missään tapauksessa sattuisi paikkaan missä soi vinkkukopiopänteistä poikkeava musiikki.

        Ja se Lemmenklaanin musiikki ei ole beatia sen enmpää kuin muidenkaan bändien musiikki.

        Ja mikä siinä piitissä on vikana. Jopa suurin joukoin ajellaan vinkkukopiopäntien soittaman beat-musiikin perässä satoja kilometrejä.


      • Auran tanssija
        Kerta riitti kirjoitti:

        Missähän kohtaa haukuin Auraa? Aurahan on hyvä paikka eilen vaan oli skeidaa musaa ala la Lemmenklaani. Jo ensi lauantaina meno on hyvää, sinne :D

        Beatmusiikkia soittaviin bändeihinn verrattuna Lemmenklaani oli loistavaa erilaista musiikkia. Miksi vain beat uppoaa tanssikansaan!


      • Voi vekkulia
        Kerta riitti kirjoitti:

        Missähän kohtaa haukuin Auraa? Aurahan on hyvä paikka eilen vaan oli skeidaa musaa ala la Lemmenklaani. Jo ensi lauantaina meno on hyvää, sinne :D

        Plussitat ite omat jargonisi.


      • Kerta riitti
        Auran tanssija kirjoitti:

        Beatmusiikkia soittaviin bändeihinn verrattuna Lemmenklaani oli loistavaa erilaista musiikkia. Miksi vain beat uppoaa tanssikansaan!

        " Miksi vain beat uppoaa tanssikansaan! "

        Voi sentään! Juuri pelkkä beat ei uppoa, olet ymmärtänyt väärin. (luetun ymmärtäminen?) Ei tod. mikään yleisömenestys ollut tämä Klaani.

        Mutta nimestään huolimatta on tuleva ensi lauantain bändi FBI Beat sellainen, joka uppoaa tanssikansaan, koska osaa soittaa tanssilajeja laidasta laitaan ja hyvin. Ensi lauantaina tullee porukkaa ihan eri lailla kun viime la.


      • Joko ymmärsit?
        Vinkkukopio?????? kirjoitti:

        On se kuitenkin erilaista, kun soi erilainen musiikki yleiseen tarjontaan verrattuna. Kymmenkunta vinkkukopiopäntiä kun vetää samanlaiset setit peräjälkeen illasta toiseen niin johan tympii. Toisin sanoen jonkun meilestä monipuolisuudeksi riittää se kun soi perustanssilajit vuorotellen ja taas alusta ja taas sama seuraavalla kerralla vinkkupiopäntien tahtiin. Ajetaan jopa satoja kilometrejä vinkkupiopäntien perässä, ettei vaan missään tapauksessa sattuisi paikkaan missä soi vinkkukopiopänteistä poikkeava musiikki.

        Ja se Lemmenklaanin musiikki ei ole beatia sen enmpää kuin muidenkaan bändien musiikki.

        Ja mikä siinä piitissä on vikana. Jopa suurin joukoin ajellaan vinkkukopiopäntien soittaman beat-musiikin perässä satoja kilometrejä.

        Jos tanssitaito rajoittuu vaihtoaskeleen tallaamiseen niin ei kannata edes yrittää ymmärtää että halutaan tanssia muutakin. Onko se sinulta pois jos halutaan tanssia lajeja monipuolisesti? Ota selvää, jos et ymmärrä mitä monipuolisuus tarkoittaa. Turha täällä on parkua omaa tietämättömyyttään tai osaamattomuuttaan kuten sinä selkeesti teet. Vaihtoaskeleellakin pärjää hyvin sitä en kiellä mutta ei pitä katkeroitua niille jotka osaavat muutakin.


      • Beatiä pukkasi
        Vinkkukopio?????? kirjoitti:

        On se kuitenkin erilaista, kun soi erilainen musiikki yleiseen tarjontaan verrattuna. Kymmenkunta vinkkukopiopäntiä kun vetää samanlaiset setit peräjälkeen illasta toiseen niin johan tympii. Toisin sanoen jonkun meilestä monipuolisuudeksi riittää se kun soi perustanssilajit vuorotellen ja taas alusta ja taas sama seuraavalla kerralla vinkkupiopäntien tahtiin. Ajetaan jopa satoja kilometrejä vinkkupiopäntien perässä, ettei vaan missään tapauksessa sattuisi paikkaan missä soi vinkkukopiopänteistä poikkeava musiikki.

        Ja se Lemmenklaanin musiikki ei ole beatia sen enmpää kuin muidenkaan bändien musiikki.

        Ja mikä siinä piitissä on vikana. Jopa suurin joukoin ajellaan vinkkukopiopäntien soittaman beat-musiikin perässä satoja kilometrejä.

        "Ja se Lemmenklaanin musiikki ei ole beatia sen enmpää kuin muidenkaan bändien musiikki. "


        - Yhtään hidasta valssi, valssia, rumbaa, chachaata, salsaa, tangoa, humppaa, jenkkaa, masurkkaaa, polkaa ei tullut niiden kahden setin aikana jotka Lemmenklaania kuuntelin. Jaa mitä tuli? Jälkelle jäi vain se s..tanan beat mössö nopeena, hitaampana tai nopeempana. Kertokaa loppuun asti olleet monipuolistuiko tarjonta?


      • Hulmuhelma
        Beatiä pukkasi kirjoitti:

        "Ja se Lemmenklaanin musiikki ei ole beatia sen enmpää kuin muidenkaan bändien musiikki. "


        - Yhtään hidasta valssi, valssia, rumbaa, chachaata, salsaa, tangoa, humppaa, jenkkaa, masurkkaaa, polkaa ei tullut niiden kahden setin aikana jotka Lemmenklaania kuuntelin. Jaa mitä tuli? Jälkelle jäi vain se s..tanan beat mössö nopeena, hitaampana tai nopeempana. Kertokaa loppuun asti olleet monipuolistuiko tarjonta?

        En ollut Aurassa sattuneesta syystä paikalla, mutta kesällä näin kerran Lemmenklaanin ja se riitti. Silloin eivät soittaneet kuin kaksi settiä, mikä oli toisaalta ihan hyväkin; loppuajan levymusiikki oli paljon parempaa.


      • Vaihtoaskelvinkku
        Hulmuhelma kirjoitti:

        En ollut Aurassa sattuneesta syystä paikalla, mutta kesällä näin kerran Lemmenklaanin ja se riitti. Silloin eivät soittaneet kuin kaksi settiä, mikä oli toisaalta ihan hyväkin; loppuajan levymusiikki oli paljon parempaa.

        Kyllä meille vaihtoaskeltallaajille riittää vinkut ja muut hyvät vaihtoaskelbeattia soittavat bändit. Se on niin turvallista. Lemmenklaani on myrkkyä tavalliselle vaihtoaskeltallaajalle ja voisi pysyä poissa tanssilavoilta tai menisi sinne missä on taitavampia tanssijoita.


      • Ravintolassa pare
        Vaihtoaskelvinkku kirjoitti:

        Kyllä meille vaihtoaskeltallaajille riittää vinkut ja muut hyvät vaihtoaskelbeattia soittavat bändit. Se on niin turvallista. Lemmenklaani on myrkkyä tavalliselle vaihtoaskeltallaajalle ja voisi pysyä poissa tanssilavoilta tai menisi sinne missä on taitavampia tanssijoita.

        Heh, ei sitä niin vaan mennä jos ei huolita :DD Taisi aika vähän keikkailla oikeilla tanssilavoilla. Kerrotko missä on parempia tanssijoita kuin tanssilavoilla?


    • paskapaikka

      Siellä tanssii vieläkin se sasma pystyperseinen ja -nenäinen vakiojengi. Varsinainen harjaus suoritetaan parkkipaikoilla tanssisalin hinkkauksen jälkeen. Mieluummin ajan kauemmas.

      Ps. koko Turun seutu on Suomen syöpä

      • Ei tarvittu harjaa

        "Varsinainen harjaus suoritetaan parkkipaikoilla tanssisalin hinkkauksen jälkeen. "

        - ei tullut vielä lunta Aurasta lähtiessä. Auton ikkunat toki oli pyyhittävä. Hurja sumu oli kuitenkin.


      • Kerran kielonkin pää
        Ei tarvittu harjaa kirjoitti:

        "Varsinainen harjaus suoritetaan parkkipaikoilla tanssisalin hinkkauksen jälkeen. "

        - ei tullut vielä lunta Aurasta lähtiessä. Auton ikkunat toki oli pyyhittävä. Hurja sumu oli kuitenkin.

        Täältähän nämä löytyivät.


    • london at look

      Asuin viisi vuotta ulkomailla ja takaisin tultuani huomaan samojen tanssiriippuvaisten veivaavan samoja juttuja kuin lähtiessäni.
      Ole muuta elämää?

      • Ole huoleti!

        Pitäisi Lontoossa asuneet tietää että on pahempiakin riippuvuuksia.. Tanssihan on kohtuu terveellinen riippuvuus, eikö?


    • Vai, onko kysymys siitä kuin muuallakin?
      Tansseihin mentiin ennen tanssimaan ja tutustumaan vastakkaiseen sukupuoleen. Nykyään tanssi sinäänsä tuntuu olevan kuin jokin urheilusuoritus, ihme ettei hakurivissä tarvitse pitää CV:tä mukana mitä muotitanssidiplomeja on suoritettu.
      Kun itse tanssiminen on korvattu esiintymisellä tyyliin " Katsokaa, katsokaa minua", niin lopulta tansseissa ei viitsi käydä kuin kourallinen narsisteja ja koko ilmiö kuihtuu ja kuolee.

      • Tanssiitähteidenkanssa

        Juuri näin. Tanssi on pelkkää presentaatiota ja jumppatuntia.


      • Kuinkalavedessä

        Kyllä tuo näytteleminen on vain joidenkin katselijoiden omaa mielikuvitusta. Jokainen vaan tanssii mieluisimmalla tavallaan samoin osaavien kanssa. Tanssitaito kehittyy säännöllisesti harrastettaessa kuten mikä muu taito tahansa. Lähes laji kuin laji niin mieluisinta harrataminen on samantasoisten kanssa. Ei siinä juuri kukaan mieti miltä näyttää muiden silmissä kun esim. juoksee tavanomaista lenkkivauhtiaan tai tanssii vaikkapa fuskua. Moni tietysti haluaa nähdä haettaviensa tanssia ennen hakemista.

        Pitää paikkansa, että tanssi on joillekin jopa ainut liikuntaharrastus. Mutta edelleenkin tanssipaikoilla on se sosiaalisen ja parinhaun ulottuvuus edelleen mukana, mutta ei läheskään samassa mittakaavassa kuin vuosikymmeniä sitten.

        Tanssipaikat eivät kuole niissä kävijöiden, vaan käymättömien takia. Tiettävästi valtaosalla tanssijoista on vain kohtuullinen tanssitaito, mutta monilla tanssipaikoilla he kuitenkin ovat pienenä vähemmistönä.


    • EiAutatäydennysPyynnöt

      Jostain syystä Auran Nuortentalon talkoopuuhastelijoita ei kiinnosta päivittää esiintyjätietoja tanssinettiin. Onkohan se liian kallista vai mikä siinä mättää? Lehti-ilmoittelua kun ei enää ole niin tanssinet on oiva paikka katsoa kerralla tietyn päivän tanssitarjonta. Ylimielistä touhua.

      "Tuorein ohjelmapäivitys tanssinjärjestäjältä 15.4.2018. Seuraavat tiedot on saatu muista lähteistä. Lähetä täydennyspyyntö "

      • pzze

        Sehän tehosi heti. Mahtavaa!


    • Anonyymi

      "Tuorein ohjelmapäivitys tanssinjärjestäjältä 7.3.2022. Seuraavat tiedot on saatu muista lähteistä."

      - ylimielistä meininkiä, kun eivät saa esiintyjätietojaan ajantasalle 😏

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe