Kompostikasa tuottaa paljon lämpöä. Meneekö harakoille, vai käytätkö lämmittämiseen?
Kysymys heräsi kun katsoin videon jossa iso kasvihuone hoiti koko lämmityksen kompostikasoilla jotka oli neljässä kulmassa kasvihuonetta:
http://www.youtube.com/watch?v=_1zKNNRIYu4&feature=related
Kuka lämmittää kasvihuonettaan kompostikasalla?
4
221
Vastaukset
- Idea?
Jos pelkää että räjähtäviä kaasuja (metaani?) muodostuu kasvihuoneeseen, voi kompostikasa olla ulkona, erotettuna lämpöä siirtävästä materiaalista (metalli) koostuvalla seinällä. Näin saadaan luomu-lämmityselementti kasvihuoneeseen.
- Metaanissa ja typess
Joo toi on tosi hyvä konsti : ) .Olen käyttänyt 4vuotta.
- vanha hyvä konsti
Katsoin 80-luvulla TV:stä kiinalaisesta perheestä joilla oli 2 sikaa ja sillä metaanilla lämmitettiin talo ja kaasuhella. Ulkona oli lunta ja sisällä juontajan mukaan lämmin. Ei ollut suuren suuri talo mutta jos jollakulla on mielenkiintoa kokeilla vaikka 10 sian kanssa, se saattaisi olla melko edistyksellinen juttu nyt kun energian hinnat on mitä on.
- 1975-12
Itse olen karjatilaa pitäessäni sulattanut jäisiä rehupaaleja säilörehu ja heinä kompostissa,
joka oli ruokintapöydältä eläinten syömättä jättämää rehua ja muuta huono laatusta
rehu jätettä.
Paali peitettiin kauttaaltaan rehujätteellä, jonka läpötila oli noin 40 astetta,
palaminen pysyi hyvin käynnissä, koska paali vaihdetttiin kerran vuorokaudessa.
Vuorokaudessa jäinen rehupaali oli sulanut, pitempi aika lämmitti liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1257307Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5135470Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513375Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162671Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512372Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681308Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771272Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153