olen ostamassa 7x54 kal vanhaa kivääriä saksalaisella lukolla. omistaja, tuttuni sanoi että siihen käy 7x57 paukutkin, onko mahdollista?
7 milliä
7
160
Vastaukset
- Ruutirohmu
Taitaa käydä patruunapesä ahtaaksi, jos sinne yritetään tunkea kolme milliä pitempää hylsyä.
Seitsemän millin luodit ovat kyllä vaihtokelpoisia. - Itse lataaja
Ellei sit ase ole jo kalvattu 57:si, kannattaa kyllä ens sepällä tarkistuttaa ellei itse osaa tehdä 100% varmasti sitä. tosin, 3mm jättäisi jo jalkeä hylsynsuuhun.
- erkki7
Voiko tuota mitata jotenkin? voiko olla itse "kalvattu"?
- 7.62X39
Eikös asia selviä sillä, että lataa tyhjän 57 hylsyn piippuun, jos hylsyn suu supistuu, ei ole silloin kavvettu.
- erkki7
Mistä tunnistaa mauserit? kun eihän kaikista 7x54 cal pysty kalvamaan 7x57, pitääkö olla m 98 mistä kalvetaan?
- Stop kokeiluille
Tämän kaliberisia kivääreitä muutettiin sotien jälkeen sotilaskivääreistä metsästysaseiksi ja patruunoiden saanti voi olla vaikeaa. Asemessuilta voisi katsella 7x54:sia, muita en itse kokeilisi.
- aseseppä res.
54:sia ei löydy,joten pidennytä sepällä hylsypesä pitemmäksi. Kannattaa muuten tarkistuttaa piippu ammattimiehellä ettei tule yllätyksiä. Nimittäin ja koska ase on vanha sillä on voitu ampua elohopea nalleilla varustettuja paukkuja. Näillä nalleilla on pilattu tuntematon määrä piippuja, koska rihlat/rihlanharjat syöpyivät pilalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984