7 milliä

erkki 7

olen ostamassa 7x54 kal vanhaa kivääriä saksalaisella lukolla. omistaja, tuttuni sanoi että siihen käy 7x57 paukutkin, onko mahdollista?

7

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruutirohmu

      Taitaa käydä patruunapesä ahtaaksi, jos sinne yritetään tunkea kolme milliä pitempää hylsyä.

      Seitsemän millin luodit ovat kyllä vaihtokelpoisia.

    • Itse lataaja

      Ellei sit ase ole jo kalvattu 57:si, kannattaa kyllä ens sepällä tarkistuttaa ellei itse osaa tehdä 100% varmasti sitä. tosin, 3mm jättäisi jo jalkeä hylsynsuuhun.

    • erkki7

      Voiko tuota mitata jotenkin? voiko olla itse "kalvattu"?

      • 7.62X39

        Eikös asia selviä sillä, että lataa tyhjän 57 hylsyn piippuun, jos hylsyn suu supistuu, ei ole silloin kavvettu.


    • erkki7

      Mistä tunnistaa mauserit? kun eihän kaikista 7x54 cal pysty kalvamaan 7x57, pitääkö olla m 98 mistä kalvetaan?

    • Stop kokeiluille

      Tämän kaliberisia kivääreitä muutettiin sotien jälkeen sotilaskivääreistä metsästysaseiksi ja patruunoiden saanti voi olla vaikeaa. Asemessuilta voisi katsella 7x54:sia, muita en itse kokeilisi.

    • aseseppä res.

      54:sia ei löydy,joten pidennytä sepällä hylsypesä pitemmäksi. Kannattaa muuten tarkistuttaa piippu ammattimiehellä ettei tule yllätyksiä. Nimittäin ja koska ase on vanha sillä on voitu ampua elohopea nalleilla varustettuja paukkuja. Näillä nalleilla on pilattu tuntematon määrä piippuja, koska rihlat/rihlanharjat syöpyivät pilalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe