Hyvä kamera alle 200€:lla

Katyusha

Haussa olisi digikamera, joka ei saisi maksaa yli 200€, vielä enemmän mielellään alle 150€. Opiskelijabudjetilla kun mennään, ja kameralle olisi kova tarve. Käytännössä kamera tulisi vain lomamatkojen, illanviettojen ja muiden vapaa-ajan harrastusten kuvailuun. Ei siis minkäänmoista ammattimaista kuvailua, ihan vain omaksi iloksi ja muistoiksi kuvia. Kuitenkin mielellään suhteellisen hyvälaatuisia kuvia, joskin oletettavasti nykyisin suurimmalla osalla digikameroista saakin varmasti kuvia, jotka eivät ole pelkkää pikselimössöä :D

Mieluusti viisinkertainen optinen zoomaus ja optinen kuvanvakain. Kuvia kun olisi kiva saada myös vähän kauempaa, sekä liikkeestä. Kamera siis tulisi lähinnä vapaa-ajan juttujen kuvailuun, mutta olisi silti kiva, jos kuvat olisivat ihan kunnollisia, ja niitä tosiaan saisi myös esimerkiksi erilaisista tilanteista, tai nopeasti liikkuvista asioista (lemmikit, lapset, jne.).

Tähän asti olen käyttänyt lähinnä Canonin digikameroita, mutta olen avoin myös muille ehdotuksille. Joskin edelleen Canon tuntuu siltä omimmalta, kun sitä on tottunut käyttämään. Kamera siis tosiaan haussa sen takia, että olisi oma kamera, eikä aina tarvitsisi lainailla vanhemmilta tai kavereilta.

Kiitos ja kumarrus jos joku sekavan tekstini ymmärsi ja vieläpä osaisi jotakin digikameraa minulle ehdottaa!

2

526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toisen merkin mies

      Canon-ehdotukseni sinulle olisi IXUS 220 HS, joka lähtee alle 150 eurolla.

      Vähän kalliimmassa IXUS 230 HS:ssä olisi 8-kertainen zoom, mutta sen telepään äärialueella lienee varsin vähän käyttöä loma- ja illanviettokuvauksessa.

      IXUS 220 HS:n laajakulma-alue alkaa jo 24 mm:stä (kinovastaavuus), kun 230 HS:n vastaava lukema on 28 mm. Erotuksella on ahtaissa huonetiloissa oma merkityksensä, mielestäni näppäilykamerassa tärkeämpi kuin telepään ulottuvuuksilla. Lisäksi 220 HS:n ohjektiivin valovoimakin on halvemmasta hinnasta huolimatta himpun verran parempi.

      Itselläni ei ole kumpaakaan Canonia. Olen kuvannut aikaisemmin vanhemmalla Canon PowerShotilla ja ostanut vaimolleni muutama vuosi sitten kameran senhetkisestä IXUS-mallistosta. Hyvin ovat pelittäneet, olemme olleet tyytyväisiä.

      Nyt kuvaan Nikon-järkkärillä, joka on Nikonin vahvinta aluetta. Pokkareistakin löytyy hyviä Nikoneita, mutta noissa hintaluokissa tuskin Canonia parempia.

    • Sillä onko zoom 4x vai 5x ei juuri ole merkitystä, jos pidemmältä haluat kuvata, niin katso niitä, joissa on n. 10x tai enemmän. Periaatteessa joka kameralla voi kuvata lapsia ja lemmikkejä. Canoneissa on ihan oma ohjelma tälle. Sen nimi on - yllätys yllätys - lapset ja lemmikit. Kannattaa kuitenkin muistaa, että pokkarilla liikkuvia kohteita voi kuvata lähinnä hyvässä valossa, etenkin telepuolella.

      Canonilla hyvä yleiskamera on PowerShot SX220 HS, mutta se menee hieman yli 200 euron (min 225 euroa). Ixus 230 HS:n 8x zoomilla saa n. 200 euroon, se toki on pienempi, mutta esim. säätömahdollisuudet ovat huonommat. Harkitse kolme kertaa ennen kuin 20-30 euron takia ostat sopimattoman kameran.

      Jos haluat edullisen peruskameran, niin Ixus 115 HS:ää saa Anttilasta satasella ja mukaan tulee vielä laukku. Muista, että tarjouksia tulee, jos tarvitse kameraa lähinnä kesäksi ei kannata välttämättä heti rynnätä. Parin viikon päästä on Hullut Päivät. Sielläkin on tarjouksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe