Kurdilainen&Suomalainen

Tinttarella86

Onko täällä muita perheitä/pariskuntia joilla mies kurdi ja nainen suomalainen??
Olemme olleet naimisissa 1,5-vuotta.
Mieheni on minua kaksi vuotta nuorempi,mutta välillä tuntuu kuin hän olisi 18-vuotias ja nyt on kyseessä 24-vuotias.Mieheni tekee pitkiä päiviä,kotiin tultuaan lösähtää tv:n ääreen eikä varmastikkaan kuule kun yrittää esim. keskutella päivän asioista tai muista jutuista. Vapaa päivinään nukkuu tietenkin pitkään ja herättyään toistaa saman kuin illalla tultuaan kotiin. Iltapäivällä lähteekin sitten kavereiden kanssa ja tulee illalla kotiin. Olen miettinyt monta kertaa,että pystyisikö asian jotenkin korjaamaan,mutta vaikeahan se on toista muuttaa. Rakastan miestäni,mutta jotain silti puuttuu..
Meillä ei ole yhteisiä lapsia vaan minulla ns. oma lapsi. Mieheni välittää lapsestani,mutta en voisi esim. viedä häntä mieheni kotimaahan hänen vanhempiensa kotiin. Olen ajatellut asian niin,että en lähde itsekkään. Toisaalta ymmärrän asian,mutta kovan pääni takia en. Lähden kohta työelämään ja se vähäinenkin yhteinen aika loppuu.
Tarvitsisin hieman neuvoja jos joillakin on ollut samanlainen tilanne. Mitä olette tehneet ja miten jaksaneet asian??

2

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen23v.

      nalkuttaminen ei tuollaisessa tilanteessa auta, aina voit koittaa järjestää jotain yhteistä kivaa jollekin tietylle illalle, jos mies siitä innostuisi. ja lapsia ei todellakaan kannata hankkia, jos mies on noin etäinen.

      -koska te muutitte yhteen?
      -oliko mies tuollainen jo ennen yhteenmuuttoa?
      -maksatteko vuokran/ruoat/laskut tasapuolisesti?
      -onko miehellä pysyvä oleskelulupa?

      kun exäni ei käynyt töissä hänellä oli ihan liikaa energiaa minuun verrattuna ja hän olisi halunnut kokoajan tehdä jotain yhdessä. minä taas olin väsynyt töiden jälkeen ja halusin ehtiä nähdä ystäviänikin. mies aina loukkaantui tästä, kun ei vietetty tarpeeksi laatuaikaa yhdessä.

      kannattaa kait antaa miehelle sitä hänen kaipaamaansa tilaa. keskity itseesi ja lapseesi, näe ystäviä, aloita uusia harrastuksia jne. mikäli mies rakastaa sinua ja haluaa, että suhde toimii kyllä hän jossain vaiheessa sinua alkaa ikävöimään. eli kannattaa olla etäisempi ja näyttää, että sinullakin on elämä.

    • Waya

      Hankalaluonteiselta kuulostaa miehesi. Minulla on myös kurdimies, muutaman vuoden nuorempi kuin minä, ja meillä on oikeasti kivaa yhdessä. Juttelemme paljon, hassuttelemme, vitsailemme ja olemme tosi läheisiä. Mies opiskelee ja käy töissä, ja kaiken vapaa-aikansa omistaa minulle. Tokihan hänkin joskus on omissa oloissaan; katsoo telkkaria tai lueskelee netistä kurdinkielisiä uutisia tms, mutta itsekin vetäydyn toisinaan omiin oloihini lueskelemaan tai katsomaan telkkaria.

      Teidän suhteenne kuulostaa aika yksipuoliselta ja tylsältä. Miehesi ehkä odottaa perinteiseen kurdityyliin, että vaimo on sitä varten että koti on siisti ja olettaa että vaimo viihtyy taloushommiensa parissa, eikä tajua että meikäläisittäin vaimo on myös kumppani ja kaveri, jonka kanssa jutellaan päivän tapahtumista ja muistakin asioista. Oma mieheni oli aiemmin naimisissa kurdinaisen kanssa ja on itse sanonut ettei hän tämän kanssa jutellut, vitsaillut ja kohdellut samoin kuin minua. Se ei ilmeisesti vain kuulu tapoihin.

      Sinun pitää ehkä kertoa miehellesi millaisen parisuhteen ja välit haluat hänen kanssaan. Itse tosin kokemuksesta tiedän, ettei mikään asia ja muutos kerralla uppoa kurdimieheen, vaan ne pitää hitaasti ja toistamalla juurruttaa päähän...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe