Talon maalaus

ruiskulla

Mietin tuota ruskulla maalaamista eli olen keväällä tai alkukesällä maalaamassa omakotitaola ulkopuolelta. Siis puuverhous on kyseessä. Olen jsotain kuullut, että maali pitää aina hiertää lautaan eikä ulkomaalauksessa kannata käyttää ruiskumaalausta. Onko kellään kokemusta asiasta. Kuinka paljon vuosia vähemmän kestäisi maalaaminen ruiskulla kuin pensselillä. Ruiskumaaluas olisi kuitenkin monta kertaa nopeampaa ja voisi ajatella, että malauksen voisi sitten tehdä nopeammin uudelleen!!

11

555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinhän

sitä vois luulla...
      itsekö ajattelit ruiskuttaa...

• Maalariii

Tietysti maalaan itse taloni ja vastaan siitä sitten.

• niinkuin
        Maalariii kirjoitti:

Tietysti maalaan itse taloni ja vastaan siitä sitten.

täti haluaa...

• Ruiskumestari22
        niinkuin kirjoitti:

täti haluaa...

Ota jatkovarteen pensseli jolla luudit ruiskulla seinään Ampumasi maalin ja vielä yksi kierros ruiskulla niin häipyy pensselin käännöskohdatkin.

• Wärjäri32

Suosittelen kyllä pensselillä riippuen talonlaudoituksesta ja onko ennen maalattu ja millä ?

• Ruiskumestari22

Aika raskasta maalata riippumalla laudotuksesta, kannattaa kayttää henkilönostinta tai siirrettävää telinettä.eikä se maali tiedä millä se siihen seinään on joutunut,tärkeintä on että pensselöidään huolella.

• Wärjäri32

kysymys oli kylläkin että milla maalilla maalattu ennen vai onko talo uusi. Ja eipä tuo ny nii kovin raskasta ole maalata pensselillä. ja suosittelen kyllä pensseliä ennemmin kun ruiskulla leikkimistä.

• Tyyryväinen ruiskull

Minä olen tehnyt vähän tuolla samalla periaatteella talon maalauksen eli olen maalannut talon jo kaksi kertaa n. 5 vuoden välein ruiskumaalausta käyttäen. Maali onpysynyt hyvin ja talo on todella hienon näköinen. Uusi maalipinta on aina uusi maalipinta. Maalasin talon ensi kertaa ehkä 12-13 vuotta sitten pensselillä ja se maalaus oli niin hidasta, että koetin ruiskulla. Ruiskumaalaus kesti vain kolmasosan siitä ajasta, mitä kului pensselimaalaukseen eli se ratkaisi homman!

• Super m 1

Minä maalaan joka kevät taloni ,ruiskulla sipaisen aina uuden sävyn pintaan ,parin tunnin homma ja naapureita ahdistaa!

• viljosh

Älä puku paskoo..

• Ekologinen

Onko kokemuksia ja mikä on hinta ?

Tikkurila ProHouse maalaus.

Onko ekologinen ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2245
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1958
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1489
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1337
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      967
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe