Versailles: 1 vai 2 päivää?

marie antoinette :)

Oletko käynyt Versaillesissa? Riittääkö yksi päivä sekä palatsin että puutarhan tutkimiseen?

8

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minun mielestäni

      kyllä riittää...

    • paris, je t'aime

      Riippuu paljon siitä kuinka tarkasti haluat perehtyä palatseihin ja puutarha-alueisiin. Yksi päivä riittää hyvin pintapuoliseen perehtymiseen mutta jos itse kävisin siellä ensimmäisen kerran, varaisin 2 päivää. Harrasta siis itsetutkiskelua :)

    • Pariisin matkaaja

      Omasta mielestäni yksi päivä riittää, kun menee riittävän ajoissa ja varaa koko päivän. Minuun teki vaikutuksen linnassa vain peilisali ja sekin lähinnä 1900-luvun historiansa takia. Puisto sen sijaan oli paljon mielenkiintoisempi.

      Liput tulee hankkia ennakkoon. Lippujono oli tunnin ja sisäänpääsy toisen tunnin jonotus. Itsellämme oli liput ennakkoon, joten pääsimme suoraan sisäänpääsyjonoon. Tulimme ehkä hieman liian myöhään paikalle.

      Ruokapaikkoja on aseman lähellä. Juna on nopea ja mukava yhteys Pariisista. Kävimme järjestyksessä ensin linna, sitten lounaalle ja viimeksi puisto. Kannattaa selvittää, minä päivinä ja aikoina puistossa ovat suihkukaivot päällä ja musiikkia. Väkeä on enemmän, mutta niin nähtävääkin.

    • Un garçon 14 ans

      Me olimme talvilomalla Pariisissa ja Versailles'hin ei keskiviikkona kestänyt jonottaa kuin kymmenisen minuuttia. Palatsin näki kätevästi alle päivässä, mutta jos haluaa koluta koko puutarhan, ei riitä päivä. Itse emme päässeet Grand eikä Petit Trianoniin. Olisin kyllä halunnut nähdä Marie-Antoinetten mökkikylän. Itseäni ihmetytti todellakin puutarhojen ja Grand Canalin koko. Puiston eräässä ravintolassa oli mukava syödä lounas, ja ruokakin oli suhteellisen hyvää.

    • viime vuonna

      Ehtii, mutta kävellä kyllä saa... ja kiirettä pitää, joten itse mentiin toisenakin päivänä, kun halusin nauttiakin...Marie Antoinetten tila oli minusta kaikista IHANIN!!

    • iloveparis

      Olin heinäkuussa Pariisissa ja suunnattiin Versaillesiin heti aamulla, kun se aukesi. Jonottamiseen meni tunnin verran ja vaikka kierrettiin melko rivakasti, ei ehditty ollenkaan Marie Antoinette Estateen! Harmitti kyllä, mutta ei vään enää jaksanut monen tunnin jälkeen. Kaksi päivää siis menee, jos haluaa kiertää kaikki paikat rauhassa. Me ei esim. syöty päivän aikana kuin yksi patonki, kun ei ehtinyt

    • Velo

      Puistossa kannatta vuokrata pyörät jos haluaa koko Grande Canalin kiertää. Vuokrasimme maaliskuussa ja puiston loppupäässä sai olla ihan rauhassa, muutama koiran ulkoiluttaja tuli vain vastaan. Niin, ja itse puisto on ilmainen eikä tarvitse jonottaa.

    • Linna voi tuntua aika tylsältä lopulta, kun vaellat samanlaisia saleja toisensa perään. Jonotukseen pitää varautua. Kannattaa tosiaan kysellä, milloin puiston suihkut ovat päällä. Ei läheskään aina. Minusta päivä riittää. Varatkaa vesipullo mukaan, koska paikan päällä Pariisin kalleinta pullovettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1484
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe