Turkkiin CityDealin tarjouksella?

Matkakuume

Hei!
Houkuttaisi ostaa matka Turkkiin Alanyan GroupOn CityDealin kautta (alle 300 € viikko 5 * hotelli) mutta onko kenelläkään kokemuksia kyseisistä matkoista?? Aika nihkeää on informaatio itse matkanjärjestelyistä osto vaiheessa! Sen verran tiedän että matkatoimisto on ymmärtääkseni saksalainen WOW travels mutta muuta ei diilistä selviä...mitähän lentoyhtiötä järjestäjä käyttää ja onko perillä suomalaisen oppaan palveluita? Matkan hintaan kuuluu useamman päivän retkiä joten luulisi että mukana olisi suomelainen tai ainakin suomea puhuva opas! Kaikki info on tervetullutta!!

178

4552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • girl88

      hei!!

      oon varannu matkan itselleni!! lähtö toukokuussa.. sain lahjakortin ja sen jälkeen varasin matkan wow travelilta.. nyt tullut vahvistus ja matkaliput lennolle lähetetään paria viikkoa ennen matkaa..

      • girl88

        toivotaan et kaikki menee hyvin :)


      • turkki333
        girl88 kirjoitti:

        toivotaan et kaikki menee hyvin :)

        Hei!
        En ymmärrä tätä lausetta.. mikä maksaa 70e? Pamukkale retki tai se, jos en mene Pamukkaleen??

        6 puolihoidon sisältävää yöpymistä Jasmin Beach Resortissa (*****) Alanyassa ( 7 yötä mikäli ette osallistu Pamukkalen retkelle - lisämaksu 70€)


      • matkakuume

        Moikka!
        Diili kyllä umpeutui jo mutta vastaisuuden varalle kyselen vähän lisäinfoo sulta...mitä siitä vahvistuksesta selvisi? Mitä lentoyhtiötä ne käytää ja onko siinä kerrottu enenmpää esim. oppaan palveluista perillä? Ois tosi kiva jos kertoisit täällä vähän sitten reissun jälkeenkin miten palvelu pelasi! Tällaiset matkathan olisi kaikkien etu ja aivan loistava tapa matkustaa vähän halvemmalla jos vaan homma toimii! Kyllähän sitä yksin menee missä vaan mutta sitten kun on lapset lähdössä mukaan joutuu miettimään tarkemmin!! Mutta oikein hyvää matkaa sulle ja todella toivon että loma onnistuu ja kaikki toimii!


      • matkakuume
        turkki333 kirjoitti:

        Hei!
        En ymmärrä tätä lausetta.. mikä maksaa 70e? Pamukkale retki tai se, jos en mene Pamukkaleen??

        6 puolihoidon sisältävää yöpymistä Jasmin Beach Resortissa (*****) Alanyassa ( 7 yötä mikäli ette osallistu Pamukkalen retkelle - lisämaksu 70€)

        Diilissä lukee kyllä Pamukkalen retken kohdalla että sisältyy matkan hintaan! Ei kai ne nyt siitä voi laskuttaa jos ei retkelle lähde! Jos saat selville niin kerro miten käy!
        Itse vakavasti harkitsen reissun ostamista tätä kautta jos uusia diilejä Turkkiin tulee!


    • girl88

      hei!!

      en musita lentoyhtiöö.. kerron ku pääsen kotiin töistä.. JOO siis jos ei mene pamukkalen retkelle niin joutuu kustantamaan 70 euroa siitä hotellista mikä on varattuna sinulle sieltä pamukkalesta. näin minä ymmärtäisin asian. koska vaikka ei sinne mene se on siellä varattuna.
      hei turkki333 oletko menossa tuolle kyseiselle matkalle ja milloin?

    • girl88

      lentoyhtiö on skyirlines!

      • girl88

        siis hups airlines :D


    • matkakuume

      Kiitti tiedosta! Arvelinkin että vois olla Turkkilainen kone! Mutta varmaa ihan ok, pääasia että pääset turvallisesti IHANAAN Turkkiin!! :) Kerrohan sitten kokemukset täällä! :)

    • turkki333

      Hei!
      Tarkistin asian ja kyllä joutuu maksamaan 70e jos ei lähde sinne Pamukkaleen.. Aikamoinen huijaus koska diilistä lukee selvillä sanoilla 7 yötä 5* hotellissa Yasmine beach resort. Elikkä ne pakottaa sinne Pamukkalen matkalle.
      Minä en kyllä aio sinne Pamukkaleen mennä koska diilissä ei ollut sanakaan siitä 70e lisämaksusta jos ei mene. Maanantaina sit kuluttajavirastoon.

    • girl88

      mones päivä teidän reissu on?
      me ei vielä tiedetä mennäänkö pamukkaleen.. mut jos ei mennä niin ei oo kyl kiva maksaa..

    • turkki333

      Me mennään 13.5- 20.5.

      • girl88

        samaan aikaan mennään :) tiiätkö onks meillä joku saksalainen opas vai suomalainen? onks millanen porukka teilt lähöss?


    • turkkiin

      Miten paljon varauksen tekemisen jälkeen (WOW travelin sivuilla) saitte lisätietoa reissusta? Ja millaista lisätietoa saitte?

      Onhan lennot ihan suorat? Ja eihän joudu maksamaan mitään lentokenttäveroja tms?

      Itse oon lähdössä vasta syksyllä samanlaiselle matkalle mutta ois kiva saada silti jotain inffoa.


      Mites turkki333 kävitkö kuluttajavirastossa kysymässä Palmukkale reissun väliinjättämisen lisämaksusta?

    • girl88

      mä soitin citydealille vihasesti tosta 70 euron lisämaksun kertomatta jättämisestä :D
      varausvahvistus on tullut jo mutta lisätietoa kuulemma tulee varausajan loppumisen jälkeen.. eli meille tulee huhtikuun alussa. lennoista en minä ainakaan tiedä vielä mitään.mutta on turkin kone et eiköhän ole suora..

    • turkey

      Heippa,

      Täälläkin ollaan lähdössä samaiselle citydealin matkalle turkkiin. Miten kauan teillä kesti saada se varausvahvistus wow-travelsilta, kun lähetin sen varauksen jo aikaa sitten, mutta mitään ei ole kuulunut...

    • girl88

      vahvistuksen tuloo kesti muistaaksee joku muutama viikko.. ootko turkey lähös myös jo toukokuussa vai?

    • Heidi Moilanen

      Tuliko vahvistus postissa vai sähköpostilla? Katselin itse turkish airlines sivuilta aikataulua ja ei näyttänyt suoraa lentoa menevän vaan itse asiassa lentoaika näytti olevan lähemmän 6,5 h yhteensä ja siihen saa vielä laskea pälle bussissa istumisen antalyasta kun vielä matkaa alanyaan reilusti yli 100 km.

      • girl88

        sähköpostilla tuli!!! no voi pehva ku ei mee sit varmaa suoraa lentoo :/ no sen näkee sitte..


    • girl88

      hei se lentoyhtiö ei ole turkish airlines vaan skyairlines..

    • kaitsu38

      Kiitos tiedosta girl88

    • girl88

      mutmut.. en sit oo varma ku katoin heldingin lentokentän sivuilta sitä lentoyhtiö listaa, nii siel ei ollut tota skyairlinesii..

    • kaitsu38

      Sky Airlines tilattu lento ja se on suora lento helsingistä antalyaan. Eli koneessa ilmeisesti pelkästään groupon lahjakortin omaavia jos oikein ymmärsin groupon asiakaspalvelusta kun kysyin.

      • girl88

        moi!
        kiitos tiedosta tosi paljon kaitsu!!!


    • Pönttöhuussi

      Itse sain pilaantuneesta kebabista vattan kipeex, muuten meni kivasti..

      [url=http://telkku.com/]ohjelmia[/url]
      tv

    • Azer_lazer

      turkki333, miten kävi kuluttajaviraston kanssa?
      Minä olen kans varannut matkat, ja kyllähän se v*ttaa jos joutuu vielä 70€ maksamaan lisää.

    • aikku8

      Kertokaapa kokemuksia kun tulette:) ois kiva kuulla kun syksyllä itsekki lähdössä samaiselle reissulle. Toivottavasti kaikílla menee hyvin.

    • girl88

      me vähä ajateltiin että mennää tonne pamukkaleen, koska ei haluta maksaa tota 70 euroo ja muutenkin olen ollut turkissa ennenkin nii ois kiva nähä toi pamukkale ku ennnen en ole nähnyt.. mut jos onnistuu vielä tervetulotilaisuudessa ilmottaminen et ei mennä nii sit ei mennä.. onnistuukohan?

      minkä ikästä porukkaa ootte ketkä ootte menos tolle reissulle? 13.5 eteenpäin?

      • luppiska

        Sinne pamukkaleen on 6-7 tunnin tuskallinen ajomatka, ni itteäni ei hirveästi inspaa lähtä sinne... tarkotuksena kuitenki vaa rentouttava auringonotto/shoppailureissu turkkiin. aateltiin poikakaverin kanssa vaan ettiä joku halpis hostelli sitte alanyasta siksi yheksi yöksi. onneks tullu jo muutaman kerran turkissa käytyä ni suunnilleen tietää jo paikkoja..


    • MINTTUPEE

      Ketään menossa 23-30 marraskuuta??

      • Heli

        Hei, meidän perhe on lähdössä tuolloin (2aik 2lasta).

        Mulla on 33 raskausviikko tuolloin, joten pitää kattoo loppuun saakka päästetääkö lomalle, vaikka äitiyslomakaan ei vielä ole alkanut. Kai nyt olen kykenevä lomailemaan, jos kerta oon työkuntonenkin!


    • 13.5

      Siis me ymmärrettiin niin, että jos ei lähde pamukkaleen niin se maksu on sen takia 70e, koska se on maksu hotelliyöstä. Ei siis tarvi
      Varata toista hotellia, jos ei lähde sille reissulle!

      • luppiska

        Mutta kun huomattavasti halvemmalla löytää myös esim. HOSTELLImajoituksen parillakympillä tuoksi yhdeksi yöksi. terveisin pihi.


    • girl88

      yheksi yöksi kun on varattu se pamukkalen hotelli.. joutuu maksaa sit tost yhest yöstä tuol alanyas.. se ois pitän laittaa kyl selkeemmin mut ei voi mitää.. joo ei kyl oo välttämät kivaa istuu 6 tuntii bussissa.. mutta en tiijä onko tuol turkis ees kovin lämmin toukokuussa et pystyy aurinkoo ottaa koko ajan..
      oon ollu heinäkuus turkis monta kertaa ja on ollu ihanan kuuma :) toukokuus kai viileempää..

      • girl88

        hei

        onko kellekkään teistä tullut vielä lentolippui? kahta viikkoa ennnen vissiin luvattiin että tulee.. eli pian pitäis varmaan tulla :)
        jännittää kyl matka, en oo ennnen ollu city dealin matkalla.. saa nähä miten menee..


    • luppiska

      minä oon ollu kaks vuotta sitte toukokuun eka viikolla, ja kärähettii kyllä jo sillonki. kahtena päivänä oli pilvistä, mutta muuten sitte lämpöä ja aurinkoa. :)

    • 13.5

      Meille tuli lentoliput, mutta vähän oudot sellaiset! Lähtöaika löytyy, mutta ei saapumisaikoja! Selvitellään..

      • girl88

        lentoliput tulivat!! mut joo ei luken saapumisaikoja ja meille tuli kahen jonku tuntemattomanki liput.. hmm.. ja soittelen just citydealille.. ois kiva tietää saapumisaika ja sit alkaako lähtöselvitys sitte kahta tuntia ennen.. vai..


    • turkki333

      Hei!
      Meille ei ole vielä lentolippuja lähetetty, aika ihmeellista:( Emme kyllä aio mennä sinne Pamukkaleen. luppiskan kanssa meillä sama idea, että otetaan 1 yöksi joku hotellihuone alanyaan. onko sit kaikille muille lähetetty jo lentoliput, paitsi minulle ja mun kavereille:S

      • Maaruska

        Olin toukokuun alussa Turkin Alanyassa ja siellä oli kuuma. hyvin tarkenee, mukavaa reissua :)


    • 13.5

      Saapumisaika antalyaan 01.00, saapumisaika Suomeen 19.05. Näin siis 13.5-20.5 matkalla! Ja suorat lennot siis!;)

    • girl88

      kysyitkö noi ajat citydealiltä.. mä yritin yks päivä soittaa nii puol tuntii jonotin ja meni hermot.. :D mut kiitos tiedoista :)

      • girl88

        tiettäkö kukaan onko normaali kahta tuntia ennen alkava lähtöselvitys?


      • girl88
        girl88 kirjoitti:

        tiettäkö kukaan onko normaali kahta tuntia ennen alkava lähtöselvitys?

        vielä kysyttävää! :D voikohan siis jäädä yöksi tohon omaan hotelliin jos ei lähde pamukkaleen siis ilman etukäteen ilmoittamista.. tietääkö kukaan? siis jos vaikka tervetulotilaisuudessa sanoo et ei lähdetä pamukkaleen ja maksaa sinne hotellille sen 70 euroa?


    • m4rts487

      Terve,

      ollaan lähdössä samaiselle Grouponin Turkin matkalle 13.05.-20.05. Pakko myöntää, että todella hankalaa on koittaa saada tietoa matkasta niin Grouponin kautta kuin myös WOW-Travelilta.

      Ensin ei tiedetty lentoja, no nyt kun ne tuli niin soitin Helsinki-Vantaan lentokentälle selvittääkseni, kummasta terminaalista lento lähtee, onko lento suora sekä varmistaakseni, että onko tuo 20.05 nyt todellakin se lähtöaika. No, ylläri ylläri Helsinki-Vantaan kentän neuvonnasta sanoivat, että heillä ei ole minkäänlaista mainintaakaan kyseisestä lennosta tai lentoyhtiön operoinnista heillä. Huomasitteko muuten, että lentolipuissa luki TOM TRAVEL????

      Tämän lisäksi, olen koittanut selvittää niin Grouponin kuin WOW-travelin kautta, että tarvitaanko alaikäiselle matkustajalle matkuslupa mikäli hän matkustaa jonkun muun kanssa kuin oman huoltajansa?? Onko antaa vinkkiä? Kun kummaltakaan yllä olevalta ei tule viestiä takaisin. Saako sellaisen tehdä itse, jonka vanhemmat sit allekirjoittaa, vai mistä kyseistä lupaa vois hakea? Itse olen siis 25v. ja lähdössä mun 16v. pikkuveljen kanssa matkalle.

      • Jeeeeees

        Tom Travel ja Wow travel lienevät samaa puljua kun vertaa sivuja:
        http://www.wowtravel.de/finland/flightpartners.html
        http://www.tom-travel.de/flugpartner.html

        Ottakaa varmuudeksi Englanniksi kirjoitettu "lupalappu" vanhemmiltanne. Eihän siinä mitään menetä.

        Joku kirjoitti aiemmin että lennot olisi Sky Airlinesillä, joka on siis Turkkilainen Charter yhtiö. Luultavasi suorat jos vaan ovat tarpeeksi saaneet myyty matkoja Suomesta. Muuten saattaa koukata jostain lisää porukkaa.
        http://www.skyairlines.net/

        Jännä että noin vähän kertovat matkasta, mutta tuskin se mikään kusetus on. Groupon Citydeal menettäisi maineensa joutuisi korvaamaan teiän kaikkien diilin hinnan.


    • jeppisjee20

      Oon selvitelly nyt pari päivää Helsinki-Vantaan infosta ja SkyAirlinesta noita lentoja kun on niin epäselvät. Eilen eivät tienneet mistään mitään, mutta tänään soittivat Helsinki-Vantaalta takaisin, että lento tosiaan lähtee! SkyAirlines alkaa operoimaan siis 6.5 ensimmäisen kerran, näin sanovat infosta. Lähtöselvityksen hoitaa muistaakseni ServiceAir tai vastaava.. mutta sanoivat että turha huolehtia mistään. Tämä kaikki tieto siis Helsinki-Vantaan infosta, joten turha kai huolehtia mistään. Lopuksi sanoivat vielä että kun lento lähtee 23.15 niin hyvä olla paikalla se vähintään kaksi tuntia ennen. Törmäillään 6.5!

      • girl88

        kiitos jeppisjee! tosiaan minä lähden reissuun vasta 13.5 mutta. teillä lähtee tosi myöhään kone. meillä lähtee 20.05


    • 13.5

      Kiitos jeppisjee meidänkin puolesta! Nyt on helpottunut mieli ja ehkä kaikki oikeesti
      Menee niin kuin luvattiin!

    • 20.5.-27.5.

      Hei,
      kiitos kaikille tiedoista. Mekin ollaan lähdössä antalyaan 20. toukokuuta, lento klo 20.05.
      Tietääkö kukaan, moneltako ollaan sitten paikalla hotellissa, sillä ohjelmassa lukee, että eka päivällä on vastaanotto ja illallinen??

      • 7+9

        luultavasti vasta 2-3 aikaan aamuyöstä. antalyan lentokentällä ollaan noin puolen yön jälkeen, ja sieltä kestää vielä runsaat 2 tuntia ajaa alanyaan.. Outoa, jos "illallinen" syödään aamuyöstä..


    • girl88

      mäki oon ihmetelly samaa.. meillä lähtee kans 20.05 kone 13.5.. ja illallinen sitte aamuyöstä :D tuskinpa! tossa joku virhe..

    • matkalle2012

      Turkissa ollaan just nyt bussilla hotellille menossa tähän asti kaikki ok.Lento oli kylläkin n,2 h myöhässä lähti helsingistä 7.5.2012 klo 01:23 piti lähteä 6.5.2012 klo 23:15 mutta nää charter lennot tahtoo aina myöhästellä .Nyt katsotaan millanen meidän hotelli sit näyttää.Varmaan aamiaiselle keretään sinne niinhä ne lupasivatkin josain esitteessä (joko aamiainen tai illallinen)Tiedotetaan jatkosta miten täällä meitä kohdellaan.Ihana täällä nyt ainakin olla lämmintä on.

      • 1+17

        Kiitos viestistä!

        Mahtava kuulla että olette päässeet itse kohteeseen ja kaikki menny ok. Lennot nyt myöhästelee oli sitten kyseessä Detur, aurinkomatkat tai tämä wow travel.. ei sille voi mitään. :)

        Laitahan viestiä, jos on aikaa, että miltä hotelli vaikuttaa. Mahottoman kivaa lomaa teille!!! :)


      • voivoi tiedon puute

        Me ollaan lähdössä 20.5.2012. Samat ongelmat kuin muillakin; tietoa ei tahdo mistään löytyä.Mutta Sinä varmaan voit jo nyt vastata yhteen asiaan - onko siellä suomenkielinen opas? Vai millä kielillä opastetaan. Asia on meille aika olennainen, kun kielitaito vajavainen.


    • 13.5

      Kiitos koekaniinit! Ja kaikkea hyvää sinne!

      • girl88

        odottelen sunnuntaita jännityksellä!! mimmosta porukkaa lähössä 13.5??
        nuorii??


    • Pena45

      Suomenkielinen opas on näin ainakin grouponin asiakaspalvelussa sanoivat.

    • Perdone

      Nykyään on noita parin kaverin pyörittämiä "matkatoimistoja" vaikka kuinbka paljon, kun nettiä ei pystytä valvomaan. Jotkut pyrkivät toimaan lupaamansa mukaan, mutta on oma vika, jos homma ei toimikkaan. En aio maksaa lippujani muualle, kuin tunnettuihin toimistoihin. Eipä tarvitse matkakustannuksia kasvattaa puhelin- ja konkurssikuluilla. Turkkiinkin menee niin halvalla monen tunnetun matkanjärjestäjän ja lentoyhtiön lentoja, että ihmetyttää halu sotkeutua tunemattomaan epävarmaan toimijaan.

      • tuskinpa riskaapelia

        Tämä ei taida olla parin kaverin yritys. Tom Travel näytää olevan melkoisen suuri firma ja lennättää mm. saksalaisia Turkkiin aivan samanlaisille matkoille samoine retkineen. Ja tuskin sakemannit antaa pettää itseään? Ja halpahan tämä reissu on: alle 700 euroa kahdelle 5 tähden hotellissa aamiaisella ja illallisella ja vielä retket 3 päivälle. Että pientä riskiä kannattanee ottaakin. Mutta informaatio matkasta on ollut erittäin heikkoa. Ja menomatkan aikataulu (yöllä) kyllä osin selittää halpaa hintaa ja tietysti ajankohta kiivaimman sesongin ulkopuolella.


    • girl88

      nonii tänää reissu alkaa:) finavian sivujen mukaa kone lähtee 21.05 mut kai sinne täytyy mennä jo sit kuuden aikaa, ku lipuis lukeee et lento lähtee 20.05

      • luppiska

        ilmottele paikanpäällä sitte vähän että miten on sujunut!! me lähetää viikon päästä:) toivotan todella hyvää reissua teille!


    • unna123

      voisko joku matkalta palannut kertoa miten reissu sujui??
      itse hoksasin tuossa pettymyksekseni että hotelli ei olekkaan alanyassa, vaan Avsallarissa, noin 20 km alanyan keskustasta. huoh, onpas taas kerran kusetettu olo.. toisaalta kiva mennä vähän rauhallisempaan paikkaan, mutta olen enemmän shoppailu/illanviettoihmisiä joten pientä pettymystä ilmassa.
      mutta onneksi bussit kulkee.

      • 13.5.Palannut

        totta,20 minuutin matka keskustaan bussilla.Ja sitten se hotelli ei
        todellakaan ole 5 tähden! Piti olla suomenkielentaitoiset oppaat- JOO
        osasivat puhua (2), mutta eivät ymmärtäneet yhtään mitään. Pamukkalen matka
        2 päivää linja-autossa istumista huh huh.. Ei lähdetty,mentiin toiseen hotelliin
        iso porukka suomalaisia yhdeksi yöksi,30 egee yö/hlö ja kaikki juomat ja syömiset kuului hintaan. Kokoaikaisessa hotellissa olisi ollut yö 69 eur/hlö,siitäkin matkatoimisto olisi rohmunnut itselleen 39 eur! Hotelli olisi antanut siis huoneen 30 eurolla!!Eli olivat kuulemma kieltäneet myymästä suomalaisille 30:llä. Ei kamalasti voi kehua matkanjärjestäjää.. No toivottavasti asiat paranee jatkossa.
        Terveisin matkalla ollut :)


      • unna123
        13.5.Palannut kirjoitti:

        totta,20 minuutin matka keskustaan bussilla.Ja sitten se hotelli ei
        todellakaan ole 5 tähden! Piti olla suomenkielentaitoiset oppaat- JOO
        osasivat puhua (2), mutta eivät ymmärtäneet yhtään mitään. Pamukkalen matka
        2 päivää linja-autossa istumista huh huh.. Ei lähdetty,mentiin toiseen hotelliin
        iso porukka suomalaisia yhdeksi yöksi,30 egee yö/hlö ja kaikki juomat ja syömiset kuului hintaan. Kokoaikaisessa hotellissa olisi ollut yö 69 eur/hlö,siitäkin matkatoimisto olisi rohmunnut itselleen 39 eur! Hotelli olisi antanut siis huoneen 30 eurolla!!Eli olivat kuulemma kieltäneet myymästä suomalaisille 30:llä. Ei kamalasti voi kehua matkanjärjestäjää.. No toivottavasti asiat paranee jatkossa.
        Terveisin matkalla ollut :)

        kävitkö tsekkaamassa avsallarin ostospaikkaa? paljonko sinne on matkaa? kuinka hyvin bussit kulki alanyaan? :)


      • J&V
        13.5.Palannut kirjoitti:

        totta,20 minuutin matka keskustaan bussilla.Ja sitten se hotelli ei
        todellakaan ole 5 tähden! Piti olla suomenkielentaitoiset oppaat- JOO
        osasivat puhua (2), mutta eivät ymmärtäneet yhtään mitään. Pamukkalen matka
        2 päivää linja-autossa istumista huh huh.. Ei lähdetty,mentiin toiseen hotelliin
        iso porukka suomalaisia yhdeksi yöksi,30 egee yö/hlö ja kaikki juomat ja syömiset kuului hintaan. Kokoaikaisessa hotellissa olisi ollut yö 69 eur/hlö,siitäkin matkatoimisto olisi rohmunnut itselleen 39 eur! Hotelli olisi antanut siis huoneen 30 eurolla!!Eli olivat kuulemma kieltäneet myymästä suomalaisille 30:llä. Ei kamalasti voi kehua matkanjärjestäjää.. No toivottavasti asiat paranee jatkossa.
        Terveisin matkalla ollut :)

        Hei, oliko teillä Pamukkalen retki laitettu keskelle viikkoa? Saitteko palata takasin jasmine hotellille? meitä nyt täällä uhkaillaan ettei ole mitään asiaa takasin jos nyt lähdemme toiseen hotelliin yhdeksi yöks.... pelottaa hieman...


    • wowtravellirulez

      Avsallariin käveli noin vartin, siellä oli paljo kauppoja ja istuskelu paareja! Alanyaan kulki bussit ihan koko ajan, n. Vartin välein. Kolme ja puoli euroo makso sinne bussilla :) kivalla paikalla hotelli, nuo hienommat hotellit on aina vähän kauempana! Ja tuo hotelli oli kyllä kiva, aurinkoki paisto koko viikon ai että! Hotellin paikallinen luokitus oli 5 tähtee, se on aina vähän yläkanttiin.. Mahtava reissu ei mitään valittamista!

      • unna123

        mahtava kuulla!!!! :) toivottavasti meillä muillaki paistaa arska, välillä vähän näyttäny masentavilta nuo sääennusteet! Mutta aivan tosi kiva kuulla että oli onnistunu reissu.... can't wait! :)


      • kohta lähdetään

        Millainen oli Pamukkalen retki? Pitikö sinne ottaa kaikki tavaransa mukaan, vai saiko jättää hotellille? Oliko opastus ymmärettävää? Oliko retkellä kiire vai sopivan leppoisaa?


    • Diilin ostanut

      Kaikki, jotka kyseisellä Alanyan matkalla ovat jo olleet, infoa, kiitos, kaikesta. Kyllä minun mielestäni diilisivulla on ollut infoa Pamukkalen retkestä ja maksusta, jos ei lähde!. Tottakai ne veloittaa, jos jättää varatun hotelliyöpymisen Pamukkalessa väliin! Se Pmukkale on kyllä erikoinen paikka, suosittelen, olemme kayneet siellä kauan sitten!Lentoajoista sensijaan Grouponilta ei saa millään tietoa!

      Yleensä, jos matkan saa alle neljällä sadalla retkineen ruokineen ym. viiden tähden hotellissa, en ainakaan näin ennen matkaa viitsisi valittaa pikku asioista. Lomalennot on olleet meidänkin kohdalla , joskus jopa 8 tuntia myöhässä, vaikka on ollut ns. tunnettu matkanjärjestäjä.

      Joka tapauksessa, kaikille mitä rentouttavinta lomaa!

      • Diilin ostanut

        Korjaan hiukan edellistä kirjoitustani, sain kyselyyni vastauksen lentoajoista matkatoimistolta. Lento lähtee 27.5 Helsingistä 21.05, ja takaisin 3.6
        Alanyasta 15.45 Tuttavani lähtee viikkoa ennen ja heidän lähtönsä on Helsingistä 20.05, paluuaika sama kuin meillä.

        Toivottavasti jollekin on hyötyä tiedosta. Lupaan muutenkin kirjoittaa loman jälkeen tunnelmista ja kokemuksista. Tuo matka on kyllä niin edullinen, että väkisin miettii, minkänäköinen koira siihen on haudattuna...


    • turkilala

      Meissä suomalaisissa on se vika että me aatellaan että halpa ei voi olla hyvää! Ei ole koiria, täydellinen reissu oli.. Hotelli ja kaikki tosi kiva :) jotku kitisi kun illallisella piti juomat maksaa, mutta puolihoitoon ei kuulu juomia ikinä! Ei menty pamukkeleen, maksettiin kiltisti se lisämaksu :)

      • Diilin ostanut

        Ihanaa kuulla,että reissunne oli hyvä. Kokemuksesta tiedätkin nyt, oliko niillä retkillä suomenkielinen opas. Enkku on vähän kehnohkoa meillä kummallakin :( Kaikki mitä muuta vastaan tulee (tuohon hintaan) on pelkkää plussaa.

        On muutaman kerran samaan hintaan otettu äkkilähtö ja ikinä ei ole päästy viiden tähden hotelliin, saatikka että oltais illallista ja retkiä saatu, ei aina aamiaistakaan. Että siinä mielessä tuntuu edulliselta mutta jos haudattuja koiria ei näkynyt niin levollisin mielin tässä sitten lomaa odotellaan! Riemumielin ostetaan ruokajuomat illalliselle!


    • lomailee

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10534464#comment-55238237 Lue tuolta alhaalta kokemukset lomailee nimimerkilla. Rahastusta tama on kunhan lomailijat vain ensin saadaan tanne halvalla. Varsinkin tuo Pamukkalan retki jakaa mielipiteet. Mekin luultiin, etta pitaa maksaa 70e yo hotellihuoneesta, mutta taalla sanoivat, etta se onkin per henkilo ja 6-12v puoleen hintaan. Meidan poppoolla se olisi ollut 245e joten aika alamolo siita tuli taalla moneltakin suomalaiselta. Mentiin toiseen hotelliin mika maksoi meille 100e yo. Jos muuten osallistut siihen pamukkalan retkeen, niin pitaa maksaa lounaat 2 x 15e ja 10e sisaanpaasy, eli 40e yhteensa per henkilo. Laskeka siita miten halpaa se on.

      • Diilin ostanut

        Meidän diilissämme lukee ihan selvästi, että peruutettu Pamukkalen retki maksaa 70 €/henkilö. Sehän on päivänselvää, että jos sinulle on maksettu yö hotelliin Pamukkalessa,etkä käytä sitä vaan haluatkin yöpyä Jasminessa, , niin et kai voi olettaa että joku muu maksaa sen puolestasi. Olet jo tilatessasi matkaa tiennyt, että diiliin kuuluu yksi yö Pamukkalessa. Minä en voi ymmärtää, mikä tässä nyt yleensä jakaa mielipiteitä. Toki tuo yön hinta Jasminessa tuntuu kalliilta, varsinkin, kun muistetaan, millä hinnalla me saadaan siellä 6 yötä! Siis pilkkahinnalla!

        Todennäköisesti me osallistutaan Pamukkalen retkeen, kun se on kerran tilattu ja maksettu. Ollaan kyllä käyty siellä ennenkin, mutta niin kauan sitten, että voisi jo käydä uudelleen. Missään meille ei ole myöskään luvattu, että retkillä lounaat ja sisäänpääsyt kohteisiin olisivat ilmaisia, tottakai me maksetaan ne itse! Jos se tekee tuon 40 € /henkilö, niin sehän on 60 € vähemmän kuin jos jätettäis retki väliin ja jäätäis Jasmineen. Monet myös valittaa puuttuvista ruokajuomista- millä matkanjärjestäjällä kuuluu juomat puolihoitoon- never heard!

        Minä en oikein valitettavasti ymmärrä näitä valituksia vaan yhä odotan loistolomaa hintaansa nähden!

        Mahdollisimman ihanaa lomaa silti kaikille!


      • wowjee

        Oliko jossain luvattu "ilmaisia lounaita"? Eipä tainut olla. Joten ei tuo lounaan maksaminen retkellä ole mikään kummoinen juttu. Voithan jättää syömättä, jos et halua lounaasta maksaa. Reissun hintaan sisältyi aamiaiset ja illalliset, ei lounasta, missään. Ihme kun porukka ei valita, että tuliaisetkin piti maksaa itse. Itse olin reissussa ja saimme juuri sen mitä luvattu, ei enempää eikä varsinkaan vähempää. Älkää odottako jotain sellaista, mitä ei ole luvattu!!!


    • girl88

      no meillä sattu aika kurjat ilmat.. saavuttii tänää helsinkii.. kahtena päivänä satoi vettä.. hotelli ei sovi oikee nuorille, ei mitää nuorisolle ilta biletystä. ja viimiset bussit hotellille tulee puoli 8 illalla. hotellin ruoka oli mautonta mutta täytti masun silti. hotelli ei tosiaan ollu ihan viiden tähden luokkaa mutta silti huone todella siisti. Kleopatra biitsille alanyaan kannattaa mennä, se on mahtava! hotellin oma ranta ei ollut kovin ihmeellinen.
      Ei menty pamukkalen reissulle joten jouduttiinkin sitten maksamaan 70 euroa per nenä!!! huhhuh!!! luuli net yhteensä huoneelta. joten ei tullut kovin halvaksi matka! 420 euroa tuli sit maksaa ton jälkee ja tolla olisi saanut ihan keskustastakin hienon hotellin rannasta viikoksi. mutta kiva porukka onneks oli! käytii heikin baaris katsomas jääkiekkoakin.. hyvää matkaa kaikille!

      kuulin että pamukkaleen bussi meni 8 tuntia, onneks ei menty! ja 10 tuntia takaisin!! ja matkan varrella 2 tuntia koru liikkeessä ja nahka liikkeessä!

      • 10+20

        Kiitos teillekin matsiseurasta :) Samaa mieltä oon, että porukka matkalla oli todella kivaa ja enpä ole moista yhteisöllisyyttä suomalaisten kesken vähään aikaan nähnyt kuin mitä tuolla oli. Esim. se joukkopako nahkaliikkeestä oli aivan hulvaton. :D

        Ja samaa mieltä tuosta että viittä tähteä tuo hotelli ei kyllä millään ole. 3 tähteä lähempänä totuutta. Kaksi tähteä niillä joiden huoneessa irtoili tapetit seinastä ja vessassa haisi maakellari = home.


    • girl88

      hei tiedätkö kuka otti kuvia paljon heikin baarissa.. olisi kiva saada nähdä niitä :)

      • Lomailija 85

        Hello!
        mä otin sillon ainakin jonkun verran kuvia siellä Heikin baarissa, että multa saa ainakin joitain niitä!

        Toi Heikin baarin -reissu oli kyllä hauska! Kiitokset kaikille siellä olleille ja reissun järjestäneille! ja hyvin selvittiin matsista vaikka ihottumaa pukkaskin ;D


      • girl88
        Lomailija 85 kirjoitti:

        Hello!
        mä otin sillon ainakin jonkun verran kuvia siellä Heikin baarissa, että multa saa ainakin joitain niitä!

        Toi Heikin baarin -reissu oli kyllä hauska! Kiitokset kaikille siellä olleille ja reissun järjestäneille! ja hyvin selvittiin matsista vaikka ihottumaa pukkaskin ;D

        voisitko lähettää osoitteeseen [email protected]?


      • lomailija13.-20.5.12
        girl88 kirjoitti:

        voisitko lähettää osoitteeseen [email protected]?

        juu tulevat sitten osoitteesta inka.ahrens, ettei ole roskapostia :)


    • K <3 M

      Eilen tulimme takaisin Groupparin tarjouspaketilla ja ihan positiivinen maku jäi suuhun kaiken kaikkiaan. Ihmeellisistä jutuista täällä jaksetaan valittaa! Pitää vähän miettiä hintaa/laatua..

      Jos haluaa vain maata rannalla/hotellilla tämä nimenomainen paketti ei välttämättä ole juuri sinua varten. Meidän mielestämme retki Pamukkaleen oli hyvä, lukuunottamatta niitä poikkeamia myymälöihin. Oli niilläkin hetkensä, esim. näki perinteistä matonkudontaa.

      Eikä sitä 70e yötä ole pakko ottaa, niin kuin joku täällä mainitsikin. Hotellin buffetit olivat valtavia, niitä jäämme kieli pitkällä muistelemaan. Retkiin liittyen oli tarjolla kahta eri pakettia, joilla pystyi kattamaan oikeastaan liiankin hyvin päivän muonituksen ja sisäänpääsyt. Liikaa tuli syötyä!

      Viimeiselle (vapaalle) päivälle otimme lisäksi paikallisen matkatoimiston kautta koskenlaskureissun. Reissu kustansi 20e sisältäen kuljetukset ja päivällisen. Se oli täysin hintansa väärti. Luppoaikaa ei tällä ohjelmalla juuri jäänyt, sillä aikaa meni myös kalapedikyyrissä, paikallisten spa-hoidoissa ja niissä helkutin bazaareissa.

      • K <3 M

        Lisäys: tämä paketti oli sellainen mihin sisältyi lennot, hotellit, kuljetukset, oppaat, aamiainen, illallinen ja retket. 350e nuppi. Lisäpaketilla sai lounaat retkille sisäänpääsyt kohteisiin. 55e per nuppi.

        Juomista rahastettiin ylimääräistä kaikilla muilla syömisillä paitsi aamiaisella.

        Grouppari on myynyt tätä pakettia samaan hintaan eri sisällöllä, siksi tarkennus..


      • Diilin ostanut

        Kotona taas! Loma oli kyllä hinta-laatusuhteeltaan tosi,tosi hyvä. Meillä kävi ilmeisesti koko ajan hyvä mäihä, kun kaikki meni lähes nappiin, saatiin vähintään se mitä meille luvattiin.

        Ainoa negatiivinen juttu mielestämme oli tuo surullisen kuuluisa Pamukkalen reissu. Lähtö myöhästyi yli puoli tuntia, ei kylläkään matkatoimiston syystä vaan ihan vaan omaa porukkaa odoteltiin! Koruliikkeessä kauppoja tehneitä odoteltiin sitten toinen mokoma ja niinpä itse Pamukkalessa oltiinkin huomattavasti myöhässä. Ilmakin ehti jo jäähtyä ja vielä kun ripotteli vettä niin ei siitä jaksanut nauttia, vaikka paikka itsessään onkin erikoinen ja ainutlaatuinen maailmassa.

        Ryhmän myöhästymisistä johtuen lounas (ei ollut 15 € arvoinen muutenkaan) oli ehtinyt jäähtyä ja ravintolan tyypit tarjosivat aivan luokattoman huonoa punkkua 4 € lasi. Jälkiruokakin olisi pitänyt erikseen ostaa. Onneksi paluumatkalla syötiin eri raflassa, jossa ruoka oli parempaa , samoin viini.

        Kaikkein ärsyttävintä koko retkellä oli juuri nämä vierailut tyrkkypaikkoihin, jossa myyjät olivat niin päällekäyviä, ettei ihan mitään voinut katsella rauhassa, vaan myyjä oli heti ja koko ajan kimpussa, Sama homma niin koruliikkeessä, mattokutomossa (uskomattoman näppäriä nämä kutojat, heille kaikki kunnia!) kuin nahkaliikkeessäkin! Millähän konstilla nuo kauppiaat saisi ymmärtämään, ettei pakkomyynti kannata, ainakaan suomalaisille. Paremmin kauppa kävisi, kun ihmiset saisi ensin rauhassa tutustua tarjontaan. Niinpä seurauksena olikin joukkopako kyseisistä tyrkkylöistä!

        Retkellä oli mukana englantia selkeästi puhuva opas ja "suomea" puhuva turkkilainen opas. Häntä oli rasittavaa kuunnella eikä väärinymmärryksiltäkään vältytty. Sinänsä tää henkilö oli ystävällinen ja avulias ja yritti parhaansa koko ajan. Jos ei ollut lontoo hallussa, suuri osa parhaista infoista meni sivu suun koko retken ajan.

        Itse hotellialue oli kiva, aamiais- ja illallispuffee aivan fantastisen hyviä, niitä kyllä vesi kielellä kaivataan. Paino ikävä kyllä nousi pari kiloa meillä kummallakin, joten ruokatarjonta saakin nyt täällä kotona huonontua!

        Meille sattui hotellihuoneetkin ihan moitteettomat ja siivous pelasi. Rannalla ja altaalla oli aina tilaa ja suomalaisten porukka tosi kivaa ja yhteishenkistä. Paljon oltiinkin rannalla yhdessä ja nautittiin hotellin tarjonnasta ja varsin loistavista keleistä (varjossa n. 25)

        Kotimatkasuunnitelmat meni uusiksi pariinkin kertaan, mutta huolimatta siitä ja välilaskusta Istanbuliin, paluumatka sujui oikein hyvin. Lisäbonuksena tuli reittilennot lomalentojen sijaan ja ilmaiset ruoat ja juomat lennoilla ja päivälennot. Oltiin jo hyvissä ajoin Helsingissä. Matkalaukkuja jäi tosin monelta ties minne, mutta eiköhän nuo tässä muutaman päivän aikana ilmesty "kotiinsa".

        Vaikka joillakin oli kuulemma ollut jos minkälaista ongelmaa sekä hotellin että paluukuljetusten suhteen, (harmi heidän puolestaan), meille jäi hyvä maku suuhun kokonaisuudesta. Ihan varmasti voidaan lähteä uudelleen samanlaiselle reissulle, mutta ehdottomasti ilman Pamukkalen retkeä!


    • pöpö

      Siispä lähdetään Turkkiin lomalle. Ja kun puhutaan lomasta, jätetään nyt kaikki stressaava osa siitä pois. Jos tuo Pamukkaleen retki oli surkea kaikkine kauppoineen puhumattakaan siitä, etteivät kanssaretkeilijätt noudata aikatauluja, on paras unohtaa se. Kun mukisematta maksaa hotellille tuon vaadittavat 140 euroa, saanee pitää huoneensa ja kohtelukin lienee hotellilla peruuntuneen matkan takia ihan ok? Hyvä on tietää jo lähtiessä, ettei sitten kiukuttele siellä moista yllätystä ja menoerää. Minua kiinnostaisi enemmän nyt tuo hotelli. Minkälaista palvelua, kohtelua, aktiviteettia? Minkälainen uima-allas? Ranta? Ohjelmaa?
      Mukavaa, että joku tekisi uudelleen saman. Negatiivia on kuitenkin niin paljon myös luettavissa. Ensimmäinen Groupon-matka vähän jänskättää, vaikka matkusteltu on aika paljonkin eri puolilla maailmaa.

    • Ei enää

      Olimme koko perheen voimin tällä reissull (7hlöä ) 25.5-3.6.-12 ja voin sanoa että oli niin paska reissu alusta loppuun ettei mitään rajaa....
      Ainut mikä meni hyvin oli lento sinne mutta sen jälkeen oli yhtä helvettiä ! Koko loma pilalla kaikilta. Tämä oli siis Groupparin tarjouspaketilla , lento SkyAirlinella (suora lento sinne) , majoitus oli Jasmin Beach Resortissa .
      Heti sinne saavuttua (hotelli) niin väittivät ettei 5hlöllä ollut huoneita saatikka sitten maksettuja !!!!! meillä oli sähköpostissa kaikki tarvittavat dokumentit aj kuitit ja kaikki mutta siitä huolimatta mikään ei kelvannut !!!!! Lopulta monen tunnin selvitysten ja perhehuoneessa olo yön jälkeen huonevaraukset löytyivät ! Sitten tuli ne väitökset ettei huoneita ole maksettu !!!!!!!!! ja taas selvitellään... Johtaja ? sanoi lopulta siinä että " meillä ei tuollaista käytöstä suvaita (mieheltä paloi käämit) ja jos ei hotelli miellytä niin tuossa on ovi joten olkaa hyvät ja poistukaa hotellista ja etsikää jokin muu paikka... osa meistä jo itkua väänsi !
      Koko viikko oli kaikkea pas....aa . Sitten lauantaina (Sunnuntaina lähtö) näille 5 ilmoitettiin että huonevaraus on päättynyt ja ulos huoneista (aamup.) klo:12 huoneiden kukot oli kiinni joten huoneisiin ei päässyt enää... taas monen tunnin selvitykset... käskivät mennä viereiseen hotelliin viimeiseksi yöksi ja siellä maksaa "vain" 30e /yö !!!!!!!!!!!!!!! ........... siis ei voi olla totta...oikeesti ! no sekin sitten selvisi (kaikkihan oli maksettu huhtikuussa) ....ovien lukitus purettiin ja kaikki pääsivät huoneisiinsa...... Sitten lähtöp.:
      2 oli kuljetus aamulla (7.30) lentokentälle (koneen lähtö oli vasta lippujen mukaan 15.45 ja 5 ei ollut kuljetusta (lähtö koneella (10.50),,,noh.... mentiin kummiski samaan bussiin ku oli tilaa...
      Kentällä nämä viisi menivät koneeseen ja 2 jäi palloilemaan kentälle ja seuraamaan ilmoitustaulua miltä portilta kone lähtee iltapäivällä... kello tuli 10.50 ja koneen lähtöä ei ole ollenkaan ja pikaisesti sitä selvittämään...ja selvisihän se! ei ole olemassakaan sellaista lentoa joka lähtee 15.45 (meillä oli liput sille lennolle!) Jessus ! no pika ravia sinne selvitykseen jonne muutkin oli menny (melkein itkua) (heidän lento oli myöhässä , lähtö 11.00) ihmettelyä selvityksessä... soitto koneeseen... tai jonnekki ja hallelujaa...saimme paikat koneeseen joten pikaravia koneeseen ! huh.....välilaskun kautta kotona ja päätös kaikilla ettei enää ikinä sinne takas...
      Ai niin ...kun olimme menossa bussilla kentälle niin mieheni sai oppaalta? luurin käteen! hotellilta sanoivat että Huoneet ovat maksamatta !!!!!!!!!!!!! per...... Mies kaivoi TAAS kuittia laukusta ja näytti oppalle? joka selitti puh. jotain. Piti saada kuulemma kopio kuitista (missähän se sen kopion siinä bussissa ottaa...) annoimme kuitin joka piti sitten saada takaisin mutta emme koskaan kuittia enää nähneet ! (olisi pitänyt vaan ottaa se kuva kuitista talteen!) Kehtaavat kaiken sen jälkeen soittaa peräänkin !
      Reklamaatiot (tulikivenkatkuiset) jätetty kyseiselle diilin järjestäjälle ja muille asianomaisille pilalle menneestä matkasta ! saa nähdä kuuluuko sieltä mitään !
      niin ja jotta ei olisi NÄIN vähällä päästy niin 2pvää matkan jälkeen ensimmäinen porukastamme sairastui kovaan vatsatautiin ja ripuliin ja näin olemme kaikki vuorollamme sairastuneet. Yksi toimitettiin (diabeetikko) sairaalaan eilen ja on tiputuksessa . Nyt on toivottavasti paranemaan päin. Häät oli lauantaina (hääpari matkalla mukana) morsian oli vatsataudissa vihkipäivänä mutta sitkeästi jaksoi tärkeän päivän läpi

      • 4+17

        voi ei! kuulostaa ihan katastrofilta koko loma - ja sitä varmasti kirjaimellisesti ollutkin. HARMI!

        Hotellin toiminta kyllä oli ihan uskomatonta,...


    • lomailija13.-20.5.12
    • IHANA REISSU

      Toisella foorumilla on mukavia matkakokemuksia. Jopa koettu niin, että IHANA REISSU! Ehkä se sitten vaan on kaikilla erilainen... ihmettelen.

      • on se hyvä matka

        Ihana reissu se oli, mutta ei täydellinen. eikä voi tuohon hintaan ollakaan. Oltiin 20.5.2012-27.5.2012. Sitä saa mitä tilaa. Tämä ei ole rannallamakailureissu, vaan nähtävyys- ja kulttuurimatka. Ja Pamukkale on loistava nähtävyyskohde. Joka haluaa pääosin rantalomaa, tämä on väärä matka. Ostettiin myös se paketti: retkilounaat ja jokiristeily ja Pamukkalen pääsymaksu. Kaikki yht. kahdelle 696 150, siis 5 päivän retket ja lounaat sisältyy. Lentokentälle palatessa matkanjärjestäjä tarjosi ilmaisen lounaan. Ei paha. Mutta mitä huonoa? Oppaan suomenkielentaito ja muukin tietotaito hieman vajavaista, mutta hän (Kemal) oli ylen ystävällinen ja auttamishaluinen. Käynnit kultakorutehtaassa, mattotehtaassa ja nahkatakkitehtaassa esittelyineen hyvin mielenkiitoisia. Mutta sitten porukka joutuu myymälään myyjien armoille tunniksi, puoleksitoista. Kaikki ei siitä tykänneet.Mutta sikäläiseen kulttuuriin kuuluu, että kaupanteko vie aikaa ja rakia, viiniä ja teetä kuluu. Ja oikea hinta oli tositinkaajille lopulta 25-35% alkuperäisestä. Jos enempi maksatte, maksatte liikaa. Lienee niin, että matkanjärjestäjä on kimpassa näiden liikkeiden kanssa, saanee provikat ostoksista. Eihän sinne muuten turisteja vietäisi noin pitkäksi aikaa. Ja ehkä se matkan hinta siten alenee? Kalliita oli myös ne lounaat (15e) ja samoin osa jäänee matkanjärjestäjälle. Ja lounaspaikat on valittu niin, että lähimaillakaan ei ole muita ruokapaikkoja - kaikkien on syötävä samassa paikassa. Pamukkalen lippu maksoi 10 euroa, mutta lipussa luki 15 turkin liiraa = 6,50 euroa. Taas provikkaa jollekin. Se lienee sitä itämaista turkkilaista kulttuuria? Hintatietoinen pitää olla. Basaareissa pyyntihinnat vaihtelee paljon ja on mitä sattuu. Jasmine hotellin lähellä on pieni kauppa, jossa esim makeisten ja maustepakkausten hinta oli alle puolet basaarihinnoista.Eikä aina viitsi edes tinkiä. Merkkisukkia (Tommy Hillfiger yms) sai 10 eurolla 35 paria. Ja ovat muuten hyviä sukkia!


      • on se hyvä matka
        on se hyvä matka kirjoitti:

        Ihana reissu se oli, mutta ei täydellinen. eikä voi tuohon hintaan ollakaan. Oltiin 20.5.2012-27.5.2012. Sitä saa mitä tilaa. Tämä ei ole rannallamakailureissu, vaan nähtävyys- ja kulttuurimatka. Ja Pamukkale on loistava nähtävyyskohde. Joka haluaa pääosin rantalomaa, tämä on väärä matka. Ostettiin myös se paketti: retkilounaat ja jokiristeily ja Pamukkalen pääsymaksu. Kaikki yht. kahdelle 696 150, siis 5 päivän retket ja lounaat sisältyy. Lentokentälle palatessa matkanjärjestäjä tarjosi ilmaisen lounaan. Ei paha. Mutta mitä huonoa? Oppaan suomenkielentaito ja muukin tietotaito hieman vajavaista, mutta hän (Kemal) oli ylen ystävällinen ja auttamishaluinen. Käynnit kultakorutehtaassa, mattotehtaassa ja nahkatakkitehtaassa esittelyineen hyvin mielenkiitoisia. Mutta sitten porukka joutuu myymälään myyjien armoille tunniksi, puoleksitoista. Kaikki ei siitä tykänneet.Mutta sikäläiseen kulttuuriin kuuluu, että kaupanteko vie aikaa ja rakia, viiniä ja teetä kuluu. Ja oikea hinta oli tositinkaajille lopulta 25-35% alkuperäisestä. Jos enempi maksatte, maksatte liikaa. Lienee niin, että matkanjärjestäjä on kimpassa näiden liikkeiden kanssa, saanee provikat ostoksista. Eihän sinne muuten turisteja vietäisi noin pitkäksi aikaa. Ja ehkä se matkan hinta siten alenee? Kalliita oli myös ne lounaat (15e) ja samoin osa jäänee matkanjärjestäjälle. Ja lounaspaikat on valittu niin, että lähimaillakaan ei ole muita ruokapaikkoja - kaikkien on syötävä samassa paikassa. Pamukkalen lippu maksoi 10 euroa, mutta lipussa luki 15 turkin liiraa = 6,50 euroa. Taas provikkaa jollekin. Se lienee sitä itämaista turkkilaista kulttuuria? Hintatietoinen pitää olla. Basaareissa pyyntihinnat vaihtelee paljon ja on mitä sattuu. Jasmine hotellin lähellä on pieni kauppa, jossa esim makeisten ja maustepakkausten hinta oli alle puolet basaarihinnoista.Eikä aina viitsi edes tinkiä. Merkkisukkia (Tommy Hillfiger yms) sai 10 eurolla 35 paria. Ja ovat muuten hyviä sukkia!

        Jatkanpa vielä listaa pienistä puutteista. Koko viikon matkaohjelma oli kirjattu muutamalle riville ja mitään muuta kirjallista infoa ei ollut (ei ollenkaan sitä perinteistä hotellikansiota). Ei saatu lähialueen karttoja, nähtävyystietoja, bussiaikatauluja tms. Retkilläkin päivän aikataulusta ja suunnitelmista tuli tietoa hyvin niukasti. Nuo pakolliset myymäläjaksot vei liikaa aikaa. Esim Pamukkaleen tutustuminen jäi hyvin vajavaiseksi, vain alle 2 tuntia. Toki se on paikka jossa pitäisi viipyä koko päivä. On tietysti myös niin, että joillekin tuntikin kulttuurikohteessa on liikaa. Silti: hintaansa nähden hyvä reissu.


    • viesimies

      Hei!
      Olemme lähdössä syyskuussa eikä tiedämme vielä jos meemme Pamukkaleen tai ei. Onko bussissa ilmastointin vai täytyykö istua sillä 6 tuntia ja risat ilman?

    • Ei mitään käsitystä

      Hei!
      Pitkään aikaan ei ole tullut kirjoituksia ja matkakokemuksia tänne. Voisiko joku kokenut Turkin matkailija kertoa muutamia asioita. Kauanko matka lentokentältä kestää tänne Jasmin Beach Resortiin? Pitkäkö matka Kleopatra Beachille on hotellilta ja mitä taksit yleensä veloittavat matkoista? Miten bussit kulkee? Ovatko suurinpiirtein "aikatauluissa" vai onko kovinkin suurpiirteistä eli tulevat, jos ovat sillä tuulella? Olen koittanut hakea kunnollista karttaa koko Turkin ranta-alueesta, mutta en löydä. Onkohan paras ostaa joku kirja ? Ja mikä? En ole Turkissa käynyt, mutta nyt kun tuo Grouponin matka oli tyrkyllä, tilasin. Lokakuussa on lähtö.
      Olisin iloinen, jos voisitte vielä laittaa lisää kommenttia, jos olette tällä samanlaisella matkalla olleet tai vaikka muuten Turkissa matkailleet. Kiitos teille ja hauskaa kesää!

      • reissuun vain

        Retkibusseissa on ilmastoinnit ja hyväkuntoisia ovat. Mutta wessat puuttuu. Matka lentokentältä hotelille kestää n. 1½ -2 tuntia. Jasminesta Alanyaan on noin 20-25 km. Välillä kulkee yhtenään ns Dolmusbusseja, sopii 10-20 matkustajaa. Ottavat kyytiin mistä vain ja jättävät mihin vain. Tien varren kulkijoille huutelevat ja kyselevät tulisivatko kyytiin. Ei näyttänyt olevan aikatauluja. Lähtee hotellin edestä. Lippu Alanyaan maksoi muistaakseni 4 Turkin liiraa, pari euroa. Varsinaisiakin linja-atoja kulkee, hinnoista ja aikatauluista en tiedä. Mutta: kun tälle reissulle lähdette, älkää menkö rantalomalle.Tämä on kulttuuri- ja nähtävyysmatka. Kannattaa osallistua kaikille retkille, näkee ja kokee paljon. Pamukkale on ehdoton käyntikohde. Hotellikin siellä upea ja hotelilla on lämminvesikylpylä, kuuma vesi tulee maan alta. Kunnollista karttaa saa todella hakea, jonkinlainen löytyi Alanyasta, mutta ei se hyvä ollut.


    • kiinnostaaa

      Onko kukaan ollu tuollaisella reissulla kokoonpanolla 2 aikuista 3 lasta? Tarjoukset kun ovat 2 2?

    • sokrates2008

      Hei,
      Onko joku vuokrannut paikalta auton? Kertoisitko kokemuksiasi, kiitos.

    • koskaanturkissakäyny

      Hei!
      Grouponilta löytyi taas tarjous, että joulukuussa viikon hotelli ja lento yht 199€ per nuppi. Aivan liian halpaa!!

      Mielestäni siinä diilissä lukee että aamiaiset ja yhden illan illallinen, onko näin? Vai onko Jasmine hotellissa joka ilta hintaan sisältyvä illallinen?

      • Malla

        hei!olemme menossa joulukuun puolessa välissä sille halvalle matkalle eli 199 per henkilö. Vahvistus tuli eilen, mutta lentoajasta ei tietoa.liput luvattu pari viikkoa ennen lähtöä. täytyy hakea vaan töistä loma, koska tö on sellainen että pitää tietää aika paljon ennakkoa ja jos nyt käy niin että matkalle ei pääse tai muuta, harmittaisi kyllä.


      • koskaanturkissakäyny
        Malla kirjoitti:

        hei!olemme menossa joulukuun puolessa välissä sille halvalle matkalle eli 199 per henkilö. Vahvistus tuli eilen, mutta lentoajasta ei tietoa.liput luvattu pari viikkoa ennen lähtöä. täytyy hakea vaan töistä loma, koska tö on sellainen että pitää tietää aika paljon ennakkoa ja jos nyt käy niin että matkalle ei pääse tai muuta, harmittaisi kyllä.

        Hei!
        Itse pähkäilin tuota matkaa liian kauan, ja se ehdittiin myydä loppuun.
        Nyt tilasin 199€ matkan Turkkiin helmikuun puolessa välissä, siinä on paljon enemmän tuota matkailua, reittinä on
        Antalya - Aphrodisias - Kusadasi - Ephesus - Selcuk - Pamukkale - Antalya

        Pistin s-postia tuonne wowiin, että jos ne suostuisivat kertomaan eri kohteiden sisäänpääsymaksuja. Ehkä ois fiksuinta vain ottaa pariksi yöksi hostelli tuolla Antalyassa, ku aika pitkiä nuo bussimatkat kuitenkin taitaa olla.


      • 5.10.-12.10.
        koskaanturkissakäyny kirjoitti:

        Hei!
        Itse pähkäilin tuota matkaa liian kauan, ja se ehdittiin myydä loppuun.
        Nyt tilasin 199€ matkan Turkkiin helmikuun puolessa välissä, siinä on paljon enemmän tuota matkailua, reittinä on
        Antalya - Aphrodisias - Kusadasi - Ephesus - Selcuk - Pamukkale - Antalya

        Pistin s-postia tuonne wowiin, että jos ne suostuisivat kertomaan eri kohteiden sisäänpääsymaksuja. Ehkä ois fiksuinta vain ottaa pariksi yöksi hostelli tuolla Antalyassa, ku aika pitkiä nuo bussimatkat kuitenkin taitaa olla.

        Sisäänpääsymaksut yhteensä 30€ oppaalta ostettuna. Jos haluaa jonotella itse joka paikassa, säästää ehkä vitosen. Automatkat ovat tosiaan pitkähköt, mutta tiet ovat hyviä, bussit ilmastoituja ja hyväkuntoisia, maisemat kauniita ja kiertomatkan kohteet erittäin upeita. Suosittelen!


    • GROUPON Goodies

      Ostime GROUPON ilta matkan keväällä ja teimme loppukesästä varauksen - matka vahvistettiin ja sitten luvattua paria viikkoa ennen matkaa syyskuun lopulla EI lippuja kuulunutkaan. Matka siis Turkkiin ja kaikki valmistelut tehty matkan VAHVISTUKSEN perusteella, kuten normaalisti - lastenhoito hankittu, työnantajien kanssa lomat sovittu (palkattomia tällä kertaa), plus kaikki muut matkajärjestelyt. Alkoi selvittely GROUPON in kanssa ja lopputuloksena, että "MATKA EI NYT ONNISTUKAAN, OLEMME KOVIN PAHOILLAMME". Ensin yritettiin sysätä vika meidän kontolle verukkeella, että olimme varanneet matkan liian myöhään ja myöhemmin kun GROUPON illa ymmärsivät matkan vahvistuksen olevan varsin sitova kirjallinen dokumentti, aloitettiin syvä pahoittelu ja sysättiin vastuu WOW-travelille ikäänkuin me olisimme vastakkain WOW-travelin kanssa ja GROUPON pääsisi kuin koira veräjästä. GROUPON ilta tosin tarjottin rahoja takaisin toteutumattomasta matkasta - HIENOA! Saldona kahden hengen viikon ansionmenetykset, äkkilähtöjen metsästys kolmena päivänä puolen tunnin välein keskellä työpäivää ja iltaisin, ensimmäinen pitkään odotettu yhteinen loma tulevan vaimon kanssa peruuntunut, jne... SIINÄ GROUPON ia kerrakseen. Kuluttajasuoja lienee GROUPON in kannalta suotuisin instanssi asian jatkokäsittelyyn. Oikeudet ja vastuut lienevät selvät. Onnea ja menestystä vaan kaikille, jotka uskaltautuvat samaan leikkiin !!!

      • Vipuunko "viisaskin?

        Täällä ainakin on yksi tosi hämmentynyt lippujen ostaja. Neljä päivää reissuun ja liput päin honkia. Ja turha kenenkään on sanoa, ettei sen ole väliä. Minulle on. Aina kun olen reissuissa ollut ja on ollut matkanjärjestäjä, olen saanut kunnollisia vastauksia, jos jotain epäselvyyksiä on ilmennyt. (Yleensä ei ole edes ilmennyt!) Asiat on selvitetty välittömästi ja pyydetty anteeksikin. Virheitä sattuu ja yhteydenotoissani ei tapanani ole pyytää edes hyvityksiä, koska ollaanhan tässä ihmisiä kaikki.
        Sitävastoin Grouponilta olen saanut töykeää kohtelua, koska henkilö, joka on lähettänyt virheelliset liput ja postia minulle, on joku kummajainen. Hänelle itselleen puheluja ei saa yhdistää! Enpä ole koskaan tällaiseenkaan asiaan törmännyt ennen. Mahtaako koko henkilöä olla olemassakaan? Nyt on sitten epäselvää, onko lippuja enää lainkaan molemmille. Pyysin korjaamaan miehen lippuun oikeat tiedot, mutta "korjasivatkin" minun (joissa ei ollut korjattavaa) ja lähettivät vain ne, mutta ei miehelle lippuja lainkaan.
        Joo, en todellakaan lähde enää koskaan Grouponin halpismatkalle. Olisinpa saanut rahani vain takaisin, ettei olisi tarvinnut päiväkausia soitella ja anella korjausta. Taas huomiseksi luvattiin. En usko! Kannattaakohan täältä matkojen päästä edes kentälle lähteä, sitä mietin. Vaikka kuinka halpaa olisi, ei tällaista saa tapahtua. Ja ei se ole edes halpaa...loppupeleissä.


    • Kusetustako?

      Meillä lähtö Turkkiin 19.10, lippuja ei ole vielä näkynyt. Vahvistukset matkasta on ja lupaukset, että liput saapuvat 2 viikkoa ennen matkaa. Matkaan aikaa viisi arkipäivää, viikonloput vähennettynä. WOW-travelille laitettu viestiä, missä liput viipyvät, ei toistaiseksi vastausta. Onko muita lähdössä samaan aikaan Gruponin matkalle ja oletteko saaneet lippunne?

      • Aikku

        Laitoin viestiä WOW-travelille lipuista ja pahoittelivat viivästymistä ja että liput ovat tulossa läkiaikoina. Luotamme:)


      • Aikku
        Aikku kirjoitti:

        Laitoin viestiä WOW-travelille lipuista ja pahoittelivat viivästymistä ja että liput ovat tulossa läkiaikoina. Luotamme:)

        Tulihan ne sieltä:) Tom travelin nimissä.


      • Kusetustako?

        Liput saapuneet myös tänne, huh helpotusta!


    • Keväällä

      Olisi kyllä mukavaa, että tuo s-posti toimisi asiakkaan ja Grouponin välillä vähän jouhevammin. Jos lippuja ei tule (kuten ei tulekkaan) kahta viikkoa ennen matkaa kuten luvataan, yhteydenoton pitäisi tulla sieltä päin. Pimennossa olo on kaikkein ikävintä. "Meillä on ruuhkaa", on huonoa asiakaspalvelua. Monelta mielipahalta säästyttäisiin, jos palvelu pelaisi koko ajan. Niin halpaa tämä ei ole, etteikö siellä voisi olla henkilö-pari enemmän selvittämässä ja asiakkaita rauhoittamassa. Kun lähdetään edulliselle matkalle, kysymys kai on monellakin siitä, ettei ole mahdollisuutta lähteä ns. kalliille. Vaihtoehtojahan on, mistä valita, jos lompakko periksi antaa. Usein vain on niin paljon muitakin välttämättömiä rahareikiä, että tekee mieli tarttua tällaiseen tarjoukseen loman ollessa kysymyksessä. Valintakysymys siis monelle, mistä haluaa maksaa. Joka tapauksessa, maksakoon paljon tai olkoon kuinka edullinen tahansa, se on tuote, jonka asiakas on maksanut. Pakettiin kuuluu asiakkaan ajan tasalla pitäminen. Kenenkään ei pitäisi joutua hermoilemaan ja kyselemään lippujensa perään. Epävarmuus syö jo muutenkin loman tarpeessa olevaa ihan liikaa.

      • Turkey

        Juuri tältä lomalta palanneena täytyy sanoa,että meidän osalta matka oli erittäin onnistunut ja kaikki meni hyvin. Voisin hyvinkin ostaa toisen matkan grouponin kautta!! Pamukkalen reissua ei tehty,mikä oli hyvä ratkaisu muiden kertomusten perusteella. Jos ei huvita istua bussissa kahta päivää ja kiertää kalliita kauppoja,jätä suosiolla Pamukkale pois,lupauksista huolimatta bussi on hotellilla vasta ilta kuudelta.
        Hotelli on siisti. Buffet erittäin runsas,sai huoletta syödä kaikkea. kenelläkään ei ollut minkäänlaisia väänteitä vatsassa. Huoneeseen tuotiin 3l vettä päivässä,joten sitäkään ei tarvinnut kaupoista kantaa.
        Kyllähän siellä kuuli jos jonkinlaista tarinaa matkan järjestelyistä,mutta oli niitäkin joilla kaikki oli mennyt hyvin.
        Toivottavasti lomanne onnistuu ja saatte rahoille vastiketta. :)


      • 5.-12.10.
        Turkey kirjoitti:

        Juuri tältä lomalta palanneena täytyy sanoa,että meidän osalta matka oli erittäin onnistunut ja kaikki meni hyvin. Voisin hyvinkin ostaa toisen matkan grouponin kautta!! Pamukkalen reissua ei tehty,mikä oli hyvä ratkaisu muiden kertomusten perusteella. Jos ei huvita istua bussissa kahta päivää ja kiertää kalliita kauppoja,jätä suosiolla Pamukkale pois,lupauksista huolimatta bussi on hotellilla vasta ilta kuudelta.
        Hotelli on siisti. Buffet erittäin runsas,sai huoletta syödä kaikkea. kenelläkään ei ollut minkäänlaisia väänteitä vatsassa. Huoneeseen tuotiin 3l vettä päivässä,joten sitäkään ei tarvinnut kaupoista kantaa.
        Kyllähän siellä kuuli jos jonkinlaista tarinaa matkan järjestelyistä,mutta oli niitäkin joilla kaikki oli mennyt hyvin.
        Toivottavasti lomanne onnistuu ja saatte rahoille vastiketta. :)

        Meidän kiertomatka (Antalya-Kusadasi-Pamukkale-Antalya-Alanya) 5.-12.10. jäi myös kokemuksena ehdottomasti plussan puolelle. Lennot sujuivat moitteettomasti, hotellit hyviä (tähtiluokitus ei vastaa länsieurooppalaista, mutta ei vastaa myöskään esim. Kreikassa), ruokapaikat siistejä ja ruoka ihan kelvollista, runsasta ja paljon valinnanvaraa, bussit hyväkuntoisia ja ilmastoituja,tiet hyviä, kiertomatkan kohteet erittäin mielenkiintoisia ja maisemat kauniit. Lisäksi mukavaa matkaseuraa, kiitos kaikille mukana olleille! Turkkilainen ilta (lisäpalveluna) oli muuten ohjelmaltaan aivan loistava. Miinuksen puolelle jää aivan surkea "suomea" puhuva opas, jonka kielitaito ja asiantuntemus aivan ala-arvoiset tuollaiselle matkalle. Lisäksi onneton sähläri, joka sotki kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin asiat. Vastaavalle matkalle menijöiden kannattaa hakeutua ehdottomasti selkeää englantia puhuvan oppaan ryhmään, jos kielitaitoa nimeksikään, "suomenkielisestä" opastuksesta nimittäin ei saa mitään tolkkua, mikäli opas yleensä mitään puhui. Toinen miinus oli ohjelmanmuutokset ja jatkuva epätietoisuus aikatauluista sekä pitkät pysähdykset turistirysissä, millä oppaat ja kuskit ilmeisesti tekivät omaa bisnestä. Yksi päivä varattiin kokonaan turistikrääsätorille, sekä kulta- ja nahkakaupalle, ja ilmeisesti tämän takia Antalyan vanhankaupungin kierros, joka piti olla tälle päivälle, oli ympätty kiireiseksi pikajuoksuksi ensimmäisen päivän ohjelman jatkoksi, ja tältä ensimmäiseltä päivältä oli sitten jätetty pois se ohjelmassa ollut vierailu Turkin suurimmalla vesiputouksella Kursunlun luonnonpuistossa (olisi kiinnostanut enemmän kuin se korvaava "putous" kaupungin puistossa, ja ne turistikaupat..). WOW travel oli ilmeisesti ostanut ohjelmapalvelun turkkilaiselta TIT matkatoimistolta, joten ohjelmanmuutokset varmaan heidän syytään. Ja kieltämättä selvä rahastuksen ja huijauksen meininki oli kyseisellä firmalla. Tuosta ohjelmapolitiikasta ja rahstuksesta menee kyllä WOW travelille palautetta.


    • olipareissu

      Hei,
      palasimme eilen ja koska sekä me että monet muut samassa reissussa olleet olivat löytäneet täältä apua, jaan meidän kokemuksemme. Ehkä tästä on apua jollekulle muulle. Eilen illalla koneesta poistuttaessa uusi erä odotti Helsinki-Vantaan lähtöportilla, teitä emme enää tavoita.. sillä Jasmine-hotellin tarjoama verkkoyhteys on niin onneton!

      Tärkein neuvoni on, että matkaan on syytä lähteä pitkällä pinnalla. Kokemukseni oli, että tällä matkalla asiakkaan tyytyväisyydellä ei ole merkitystä. Pääasia on viedä turistikarja paikasta toiseen ja lypsää siinä sivussa mahdollisimman paljon euroja. Aikatauluista, päivän ohjelmasta, hotellin palvelu- ja hinnoitteluperiaatteista yms. yksityiskohdista kerrotaan vain minimi, mikä johtaa siihen että on vain tyydyttävä epävarmuuteen ja että moni asia opitaan kantapään kautta.

      Ensimmäisen päivän "tervetulotilaisuus" viritti tunnelman. Matkaohjelmassa luvattuja drinkkejä ei nähty eikä retkien aikatauluista kerrottu kuin lähtöaika Pamukkaleen. Sen sijaan saimme kuunnella suomea kohtuullisesti taitavan Mustafan vitsejä ja retkipakettien hintoja. Kiusallista oli, että M reagoi aivan asiallisiin kysymyksiin väistämällä aiheen, esimerkiksi ryhtyen äyskimään eräällekin rouvalle: "sinä tiedä minun työ minua paremmin, tule tänne eteen kertomaan tämä asia kaikille". Kun toiselle isännälle tuli M:n antaman kysymystentekoajan jälkeen mieleen kysyttävää, M:n vastaus oli vain tilitystä "miksi et kysynyt äsken, sinä kysy tämä asia nyt, minä joudun selittämään kaikille sama asia yksitellen" 0_0 Minun mielestäni oppaan asenne oli erittäin epämielyttävä.

      Pamukkalen Antalyan retkille myyty lounas- ja lippupaketti maksoi 40 euroa. Muut vaihtoehdot olivat:
      - 5x lounas, Pamukkalen sisäänpääsy, Manavgatin jokiristeily, Alanyaretki 90e
      - 3x lounas, Pamukkale hotelliin 2 päivää all-inclusive 90e
      - 5x lounas, Pamukkale, jokiristeily, Alanyaretki, turkkilainen ilta 109e
      - 3 x lounas, Pamukkale, turkkilainen ilta, hotellin 2 päivää all-inclusive 109 e
      HUOM vain käteinen käy!

      Joku kirjoitti aiemmin, ettei matkalla tarvitse liiroja, eurot kelpaavat. Se on totta, mutta selvennyksenä: euroja otetaan liiroja mieluummin vastaan miltei kaikkialla, jopa dolmus-busseissa. Ravintoloissa loppulasku voi olla halvempi euroissa kuin liiroissa. Esimerkiksi meillä yksi aterialasku oli 25 euroa ja kun halusimme maksaa liiroissa, loppusumma vastasi 30 euroa. Lisäksi varautukaa siihen, että retkillä bussit viedään pysähdyspaikkoihin, joissa pelataan pelkillä euroilla: suklaapatukat 1e, jäätelöt, pienet sipsipussit, limsatölkit 2 euroa, vessa 1e, hedelmämehut, olut 3e.. Verrattuna tavallisiin turkkilaisiin marketteihin hinnat ovat kolmin-nelinkertaisia.

      Vielä retkistä ja "tehdasvierailuista" ennen myönteisiä asioita. Itse lähdimme Pamukkaleen mielellämme. Oli kiva nähdä vuoristoa ja maaseudun elämänmenoa. Ajoajan pituus selittyi alhaisilla nopeusrajoituksilla ja kiemuraisilla vuoristoteillä. Pysähdyksiä oli sopivin väliajoin, vaikka ne tapahtuivatkin turistiansoissa. Pamukkale raunioineen on hieno nähtävyys ja niin kaukana kaikesta, että sinne on mahdotonta päästä ilman pitkää ajoa. Kylpylähotellia ja sen kuumaa lähdevettä kehuttiin. Meidän bussimme ehti kuitenkin perille vasta iltamyöhällä ja koska paluumatkan herätys oli 05:15, satsasimme yöuneen ja kylvyt jäivät näin meiltä kokematta :(

      "Tehdas"vierailut olivat tämän lomamatkan karmeinta antia. Ensinnäkään yksikään kohteista ei ole tehdas, vaan pelkkä myymälä, joihin turisteja tuodaan bussilasteittain. Mattomyymälässä sentään oli näytösesitys kutomisesta ja silkin valmistamisesta. Mitään ei noissa paikoissa pysty katsomaan rauhassa, vaan jokaista turistia kohden on myyjähaukka, joka tyrkyttää tavaraa. Onneksi kuitenkin jos teet tarpeeksi vahvasti selväksi, ettet ole ostamassa, sinut ohjataan ulos. Uloskäynnillä on sitten taas euro-myymälä, josta saa ostaa juotavaa odottelun ajaksi. Kiusallista on, että näissä myymälöissä vieraileminen vie reilun tunnin per paikka. Miksi niissä sitten käydään? Meidän oppaamme kertoi suoraan kultafirman olevan matkan "sponsori". Paikat siis maksavat siitä, että matkatoimistot tuovat sinne turistilasteja!

      1/2 - jatkuu..

      • olipareissu

        No, Jasmine-hotelli tarjosi vastinetta matkan hinnalle. Aamiainen ja illallinen olivat hyviä ja napa rutisi. Päätarjonta vaihteli päivittäin: oli grillattua lampaanviulua, kalaa, uuniruokia jne. Hotellin puutarha oli tosi hienosti hoidettu, uimaranta oli nätti ja puhdas ja tilaa oli hyvin niin siellä kuin altaillakin. Ulkonaisesti Jasmine-hotellin alue on kuin paratiisi maan päällä. Hotellin ohi menee päätie, jota edulliset dolmusbussit kulkevat suoraan Alanyaan tai Manavgatiin, joten omatoimiretkeily on vaivatonta.

        Huonolla tuurilla voi saada huonon huoneen. Meillä oli ennen Pamukkaleen lähtöä huone, jonka kylppäri haisi vahvasti homeelle ja kuulimme myös muilta ikävistä yllätyksistä. Loppuviikon huoneemme villa-alueella oli moitteeton. Meidän kohdallamme illallisjuomien loppulaskutuksessa ei ollut ongelmia.

        Palveluihin kuuluvista asioista piti kiistellä hotellihenkilökunnan kanssa lähinnä siitä syystä, ettei matkanjärjestäjä jakanut tarpeeksi informaatiota meille matkalaisille. Meille tuli ennen Pamukkalea vesipullo ilmaiseksi jääkaappiin, mutta palattua ei. Huoneiden infokansioissa sellainen luvattiin ja kun kyselin pullon perään, vastaus oli että vesi ei kuulu puolihoitovieraille. Yllä joku kirjoitti saaneensa putelin päivittäin - käytäntö on siis vaihdellut. Aamiaisella saa vedet, mehut, kahvit ja teet automaatista, mutta illallisella ei mitään, vaan kaikki on tilattava tarjoilijalta. Hinnastoja ei ole esillä, joten kerrotaan nyt tässä että vesilasillinen/puolen litran vesipullo maksoi 1 euron, kivennäisvesi- ja limsalasi sekä puolentoistalitran vesipullo 1,5 euroa, olut- ja viinilasillinen 3 euroa, viinipullot n. 18 euroa.

        Kaiken kaikkiaan matkasta jäi aika ristiriitaiset fiilikset. Oli paljon hyvää, mutta oli paljon huonoakin. Halvan matkan takia odotukset ja vaatimukset eivät ehkä olleet niin korkealla. Wow / Tom travel on kuitenkin nyt nähty, enpä usko toistamiseen lähteväni tämän firman reissuun.

        2/2


      • olipareissu kirjoitti:

        No, Jasmine-hotelli tarjosi vastinetta matkan hinnalle. Aamiainen ja illallinen olivat hyviä ja napa rutisi. Päätarjonta vaihteli päivittäin: oli grillattua lampaanviulua, kalaa, uuniruokia jne. Hotellin puutarha oli tosi hienosti hoidettu, uimaranta oli nätti ja puhdas ja tilaa oli hyvin niin siellä kuin altaillakin. Ulkonaisesti Jasmine-hotellin alue on kuin paratiisi maan päällä. Hotellin ohi menee päätie, jota edulliset dolmusbussit kulkevat suoraan Alanyaan tai Manavgatiin, joten omatoimiretkeily on vaivatonta.

        Huonolla tuurilla voi saada huonon huoneen. Meillä oli ennen Pamukkaleen lähtöä huone, jonka kylppäri haisi vahvasti homeelle ja kuulimme myös muilta ikävistä yllätyksistä. Loppuviikon huoneemme villa-alueella oli moitteeton. Meidän kohdallamme illallisjuomien loppulaskutuksessa ei ollut ongelmia.

        Palveluihin kuuluvista asioista piti kiistellä hotellihenkilökunnan kanssa lähinnä siitä syystä, ettei matkanjärjestäjä jakanut tarpeeksi informaatiota meille matkalaisille. Meille tuli ennen Pamukkalea vesipullo ilmaiseksi jääkaappiin, mutta palattua ei. Huoneiden infokansioissa sellainen luvattiin ja kun kyselin pullon perään, vastaus oli että vesi ei kuulu puolihoitovieraille. Yllä joku kirjoitti saaneensa putelin päivittäin - käytäntö on siis vaihdellut. Aamiaisella saa vedet, mehut, kahvit ja teet automaatista, mutta illallisella ei mitään, vaan kaikki on tilattava tarjoilijalta. Hinnastoja ei ole esillä, joten kerrotaan nyt tässä että vesilasillinen/puolen litran vesipullo maksoi 1 euron, kivennäisvesi- ja limsalasi sekä puolentoistalitran vesipullo 1,5 euroa, olut- ja viinilasillinen 3 euroa, viinipullot n. 18 euroa.

        Kaiken kaikkiaan matkasta jäi aika ristiriitaiset fiilikset. Oli paljon hyvää, mutta oli paljon huonoakin. Halvan matkan takia odotukset ja vaatimukset eivät ehkä olleet niin korkealla. Wow / Tom travel on kuitenkin nyt nähty, enpä usko toistamiseen lähteväni tämän firman reissuun.

        2/2

        Ei tosiaan enää näille reissuille !


    • en epäillyt turhaan

      Voi herranjumala tätä matkaa, jonka teimme. Kaikki huijasivat ja hotelli eniten! Suuri osa matkalaisista maksoi kaikenlaisia ylimääräisiä maksuja pois lähtiessä. Muuten ei olisi bussi lähtenyt matkaan lentokentälle. Oppaat juopotteli, kukaan ei puhunut sellaista englantia, että olisi saanut selvää. Ruokaa oli PALJON, mutta kun kerran sen söi, olikin syönyt ja nähnyt sen, mitä tarjottiin koko viikon. Hotellin henkilökunta oli koko ajan nokka väärällään. Respassa ei kukaan auttanut tai antanut mitään infoa mistään. Oppaat eivät koskaan tulleet paikalle, kun lupasivat. Syyttelivät sitten meitä, että me ei oltu saavuttu tapaamiseen. Tuntitolkulla istuttiin respassa odottelemassa, kun olisi ollut kysyttävää ja asiat olivat epäselviä. Matkatoimiston infokirjaa ei ole lainkaan. Oltiin kuin karjalauma, joita nämä "oppaat" kyykyttivät ja naureskelivat sitten takanapäin. Huonetaso ei ollut sitä, mitä luvattiin. Hotellille annan 2-3, vaikka kuvat on kauniita. Tunkkaista kokolattiamattoa ja osa meistä laitettiin Villoihin asumaan, rakennustyömaan ja paukuttavan generaattorin viereen. Melu oli karmea. Kun allergian takia olisimme halunneet huoneen ilman sitä mattoa, meille valehdeltiin, että kaikissa huoneissa on kokolattiamatto. Naapureillamme ei ollut, mutta vaikka kuinka asiaa selvitimme, "oppaat" vain lähtivät tylysti pois ja huutelivat mennessään. Hotellin alue oli ihme kyllä siisti, mutta portista kun menit ulos, se oli kuin pahin kaatopaikka. Olit keskellä "ei mitään". Tarjoilijat kyttäsivät ja kyräilivät ja välillä olut maksoi sitä ja toisena päivänä tätä. Ei Happy Hoursia, jos siihen olet matkailijana tottunut. Mitään extraa ei voinut odottaa, eikä saada. Ei edes vesipulloa, koska se ei Grouponin matkaan kuulu. Älytöntä, koska se on perusjuttu ja vettähän tarvitaan jo lääkkeiden kanssakin. Kaikesta piti maksaa ylimääräistä. Tämä ei ollut viiden tähden hotelli! Toki sellaiseen vietiin informaatiotilaisuuteen ensimmäisenä päivänä. Hotelliin päästiin siis neljän aikaan aamulla, sitten odottelin matkalukkuja kello kuuteen asti, kello soimaan kahden tunnin kuluttua ja sitten 9:30 jo informaatiotilaisuuten lähtö. Sekin oli aika erikoinen juttu! Yleensä joku toivottaa tervetulleeksi ja tarjotaan tervetuliaisjuomat. Mustafa kehui hetken Turkkia ja sitten kerrottiin, että nyt ja tässä paikassa on päätettävä koko viikon ohjelma. Mihin osallistut ja mihin et? Ja jos et osallistu esim. Pamukkaleen, on heti paikalla maksettava käteisellä 140 euroa.(2 henkilöä) Turkkilaisen kulttuurin tiesin jo vuosien takaa...ei kannata lähteä retkille nähtävyyksienkään takia. Pääasia retkissä on rahastus ja rihkamakaupoissa kiertäminen. Inhottavat huutamiset ja "ivaamiset", jos ei kaupanteko kiinnosta perään. Varsinaiseen nähtävyyteen ei varata aikaa vaan laumaa kuljetetaan kaupasta toiseen. Ja kävijät kertoivat kuinka perillä sitten kaikki maksoi. Pamukkalessa on joskus käyty, ja sen verran matkusteltu muualla, ettei koskaan enää Grouponin matkalle ja sen takia ei myöskään koskaan enää Turkkiin. Edellisestä matkasta olikin kulunut jo yli kaksikymmentä vuotta ja tavat kohdella turisteita eivät olleet miksikään muuttuneet. Vai vielä EU:hun?!
      JATKUU...lue seuraavakin..

    • en epäillyt turhaan

      JATKUU...
      Yksi törkeistä tapauksista oli heti bussimatkalla hotelille. "Turkinenglantia" tai liekö siansaksaa puhuva opas "selvitti" meille väsyneille matkaajille "jotain"bussissa. Toinen "opas" nukkui vieressä eikä sanonut sanaakaan, vaikka kuuli kaikkien ihmettelvän, mitä tämä toinen mahtaa sanoa ja tarkoittaa. Kun seuraavana päivänä näimme ton nukkuvan uudelleen, hän puhuikin täydellisesti suomea! Kun maksoimme laskua hotelliin (koska mitään ei saanut rahalla maksaa baareissa, ravintoloissa ym.) kuittia piti kerjätä yhä uudelleen ja uudelleen. Kun maksoimme sen ylimääräisen 140 euroa, kun ei Pamukkalen retkelle lähdettykään (sekin silti siirrettiin seuraavaan päivään...kellonaika vielä illalla tuntematon) "opas" otti rahan, ei hotelli. Kuittia kerjättiin, ja opas irvisteli... Joku täällä kirjoitteli, että kusetusta koko matka. Niin on! Ja varoittelen todellakin lähtemästä mukaan. Perukaa ihmeessä matkanne, jos odotatte, että halvalla saatte sen mitä Groupon lupaa. Matka piti olla WOW-Travel, mutta liput tulivat TOM-TRAVEL nimellä.
      Menkää, jos palvelu ja taso ei ole yhtään tärkeää. Säilyttäkää joka ikinen kuitti, mitä ostatte ( vaikka eihän se lasku meilläkään stemmannut, vaikka niin teimme) Olihan porukassa niitä, jotka istuivat nurkkapöytään aamiaisella ja pistivät laukkuihinsa "lounasta". Koska avainkortteja oli vain yksi, ja sähkö oli sen varassa, ei jääkaappiin olisi mitään voinut mistään ostaakaan. Eikä lähettyvillä ollut ainoatakaan paikkaa, josta olisi edes voinut mitään hankkia. Jääkaappi olikin illalla "kuumakaappi" ja yöllä sitten viileni avainkortin ansiosta jääkaapiksi.
      Menkää, jos pelkkä aurinko ja meri riittää ja muusta viis. Jos tykkäätte istua koneessa keinonahkapenkeissä kuin sillit suolassa, menkää ihmeessä. Koneessa tarjoillaan teetä tai laihaa kahvia kuivan käntyn kera.
      Jos huoneessanne sattuu olemaan ylimääräinen vuode, vaikka ette sitä tilanneetkaan, varautukaa maksamaan siitä. Muuten, ei ole pois lähtemistä.
      Mustafa kyllä viihdyttää myös suomalaistyttöjä huoneessaan.
      He, jotka täällä kehuvat näitä matkoja, ovat Grouponin työntekijöitä, ei matkalaisia! Saattaa silti olla, että jos paremmasta ei tiedä eikä muuta kokenut, tämäkin riittää. Ainakin voin käsi sydämellä sanoa, että niin monen henkilön ja perheen kanssa ajatuksia vaihdettiin, ja kaikki katuivat matkalle lähtöä ja sanoivat etteivät koskaan enää lähde Grouponin matkoille, eikä edes Turkkiin.
      Voisi kertoa vaikka mitä. Voisi antaa vahingon kiertää...ja olla hiljaa, mutta päätin ainakin varoittaa heitä, ketkä vielä voivat harkita uudelleen.
      Tulipahan tehtyä kaksi matkaa samalla kertaa...se ensimmäinen ja viimeinen

      • berber1

        valehtelet. olisit keksinyt paremmat valhet mutta aivosi on lultavasti pieni :))


      • sukutaulu
        berber1 kirjoitti:

        valehtelet. olisit keksinyt paremmat valhet mutta aivosi on lultavasti pieni :))

        Sinäpä se berber1 parhaiten tiedät kuka valehtelee ja kuka ei. Oma "aivosi" taitaa "lultavasti" olla "pieni".


      • Jepulis6

        Ihanaa että joku sanoo suoraan kertoa mitä son*aa tämä matka oli :) Itsekin olin toukokuussa 2012 reissulla ja toiste ei tarvi mennä. Harmillista, että ihmiset eivät usko kun suoraan sanotaan mikä meininki reissulla on. Ja sitten tosiaan nämä maksetut "hehkuttajat" täällä kertoilevat että huippua oli ja huippureissu. No, menkää kokeilemaan jos huvittaa. Varautukaa toki siihen että kaikki ei välttämättä ihan mene niinkuin luvataan.. ;)


    • Ei koskaan enää.

      Juuri palannut matkalta. Kyllä osaa harmittaa, ettei ottanut onkeensa näistä kokemuksista täällä. Olisi tainnut silti olla liian myöhäistä perua matkaa, koska aikaa oli enää niin vähän lähtöön. Suomalainen ei usko ennen kuin näkee. Todellakin oli se ensimmäinen ja viimeinen matka. Lomalle mennään nauttimaan eikä elämään epävarmuudessa ja pelossa siitä kuinka paljon joutuu huijaamisen kohteeksi. Ollaanhan sentään totuttu saamaan hyvää palvelua niin Espanjassa kuin Italiassakin vain pari vakinaista lomamaata mainitakseni. Kalliit matkat ja kaukomaat on erikseen. Niihin en edes tätä ala vertailemaan, koska sellaista ei tällaiselta matkalta edes voinut odottaa. Jos jotain luvataan, se pitäisi myös toteutua. Edes opaspalveluita ei ollut, vain lomailijoiden ala-arvoinen kohtelu. Neljän "oppaan" kanssa koitin saada asioita järjestymään. Kukaan ei auttanut. Päivää ennen kotiinlähtöä saimme toisen huoneen, mutta huomasimme joutuvamme ojasta allikkoon.
      Saksalaisilta kuulimme erivärisistä (sinisistä) rannekkeista. Kaikilla oli matkan mukaan oman värisensä.Oltiin kuin "linnanmäellä". Meillä suomalaisilla oli oranssit, joka kertoi henkilökunnalle sen, että me maksamme kaikesta muusta paitsi aamupalasta ja iltaruoasta erikseen ja olemme sitä alinta kastia. Saksalaiset saivat tämän sinisen rannekkeen 20 euron hintaan kuten kaikki muutkin paitsi suomalaiset. Me jouduimme maksamaan siitä 25 euroa päivältä. Sillä sitten sai käydä lounaankin syömässä,(edellisen illan jämät) nauttia paikallista viiniä, siihen kuului uima-altaalla ja kaikkialla muuallakin, vedet, juomat, oluet ja drinksut kuten kahvit ja brandyt. Ranneke oli tietysti henkilökohtainen, mutta, jos haluaa yhden päivän "juhlia" hotellialueella kannattaa ehdottomasti hankkia. Äkkiähän se 25 euron raja täyttyy aamusta yötunneille, kun kolme euroa saat pulittaa pienestä pahvimukillisesta olutta tai tilkasta viiniä ruokaillessa. Ranneketta ei kukaan tarjonnut, ainoastaan tällaisia lounaspaketteja ja retkiä, joissa voi kaikesta muusta sitten rahastaa lisää. Ne myös ostetaan oppaalta, ei hotellista. Käytettäköön nyt tässä sanaa "opas", vaikka eivät muuta tehneetkään kuin väistelivät, valehtelivat ja huijasivat meitä suomalaisia. Haukkuivat jopa! Niin, ja pitää paikkansa, että näitä suomalaisnaisia viihdyttivät huoneessaan ja ryyppäsivät ravintolassa joka ilta. Niin kauniisti ei aurinko paista, että koskaan tilaisin Grouponilta ainoatakaan matkaa. Ja onhan nyt Turkkikin nähty. Rahaa lypsivät ja missään ei ole hintoja näkyvillä. OLihan aikamoinen matka ja kotiin lähtiessä ja bussin odottaessa oli vain maksettava aiheettomatkin laskut. "Oppaalta" pyysin apua siihenkin, mutta lopputulos oli, että maksa, muuten et pois pääse! Ja tätä sählinkiä oli koko respa täynnä (koko ajan) ja niin vain ihmiset maksoivat, koska lennolle oli ehdittävä. Ihmeellistä, että laskua oli kertynyt, vaikka olimme jo kaikki kertaalleen maksaneet. Kuitti on repäisty paperinpala kera tympeän irvistyksen. Onnea vaan teille, jotka lähdette rentoutumaan.

    • Turkkiin ihastuneet

      Voi että sentään, ei voisi uskoa että ollaan oltu samalla matkalla. Meillä meni kaikki hyvin ja se saatiin mitä oli luvattiu. Opas oli asiallinen ja hyvä ja osasi asiansa ja puhui hyvää englantia. Ymmärrän, että osalle oli varmaan pettymys, ettei luvattua suomenkielistä opasta ollut. Se olikin meidän kohdalla ainoa lupaus jota ei täytetty matkan aikana. Bussit olivat hyviä ja ilmastoituja. Hotelli ihan siisti, ruoat erittäin hyvät. Vielä plussaa loistavat kelit ja lämmin merivesi, me jäämme odottamaan innolla grouponin seuraavaa matkatarjousta!

    • reissuun_lähdössä

      Heippa!

      Itse olen lähdössä samaiselle matkalle kuukauden päästä ja kiinnostaisi tietää, onko joku käyttänyt esim. hotellin spa-/hoitopalveluita? Minkä hintaisia nämä olivat?

      Entä esimerkiksi tenniskentän käyttö ja muut hotellin mainostamat palvelut, joutuuko maksamaan erikseen vai kuuluuko hintaan?

      Mielipide Pamukkalen retkestä ovat tullut harvinaisen selväksi, mutta entäs muut retket, joita matkanjärjestäjä tarjoaa?? Kannattaako niille osallistua vai mielummin käydä itsenäisesti?

      Onko antaa hyviä vinkkejä, mitä Alanyassa / lähiseudulla kannattaisi ehdottomasti nähdä / tehdä ? :)

    • matkaaja vm-68

      Heipä hei kaikki Groponin kautta ens keväänä matkaavat Turkin kiertomatkan ostaneet. Aika mielenkiintosia kokemuksia tähän mennessä Groponin reissuilla olevilla. Itse otin ens pääsiäiseksi (29.3-5.4) Turkin kiertomatkan. Onko täällä muita kyseiselle reissulle ilmottautuneita? Toki nuo edelliset kirjoitukset ovat hiukan toisenoloisesta matkasta kuin tämä ensikeväänä toteutettavat matkat. Jään hyvin mielenkiinnolla odottamaan reissuamme. Turkissa olen käynyt neljä kertaa, mutta aina samassa "kylässä", joten sensuhteen tälläinen kiertomatka kiehtoo. Olen asennoitunut koko päivän bussissa istumisiin, mutta nyt haluankin nähdä laajemmalti Turkkia.

    • voi,voi

      Mikä tenniskenttä?
      Hotellialueen ulkopuoli on kyllä epäsiisteydessä vailla vertaansa.

    • Rahastusta

      Minun lahjakortissani lukee, että kahden hengen lahjakortto on 1.420 euron arvoinen. HUOM! ARVOINEN! Tässähän se juuri onkin. Jos ostan 710 euron arvoisen Turkin matkan suomalaiselta matkanjärjestäjältä, minulla on täyshoito, johon kuuluu aivan KAIKKI! Eikä tarvitse edes maksaa tuollaista summaa. 500 eurolla ja alle saat All Exlusive palvelut laadukkaassa hotellissa, suomenkielisen ystävällisen oppaan ja vaikka mitä. Hinta tässä hämää, kun luullaan, että matka on halpa, vaikka kotimaisetkin matkatoimistot tarjoavat samaan hintaan paljon enemmän. Olipahan huumori koetuksella. Groupon ei valvo "yhteistyökumppaneitaan" paikan päällä eikä myöskään laatua. Pääasia että saadaan rahat pois ja sillä sipuli. Onko ihme, että "oppaat" ja hotellin henkilökunta supisevat ja naureskelevat meille suomalaisille. Muut osaavat vaatia, mutta me tyhmät menemme vuosi toisensa jälkeen miinaan. Minä kyllä en enää koskaan. Groupon lähettäköön tarjouskirjeensä heille, jotka eivät paremmasta tiedä. Tosiasia on, ettei tällainen voi iän kaiken jatkua. Ja typerää sanoa, että aurinko oli se, mistä maksettiin. No, se joko paistaa tai ei. Jos sattuukin sadeviikko, mistä silloin sanotte maksaneenne?

    • -alanya12.10

      Minä ja siskoni (20v) lähdimme matkaan iloisin mielin ja meidän mielestämme matka meni loistavasti!!! aina ei saanut suomenkielellä palvelua mutta on se selvä että englantia kannattaa osata. ja oppaat puhuivat sellaista englantia että ymmärsi!!! meillä ainakin meni kaikki aina ihan putkeen, reissut ja matkat eikä meille yritetty mitään kauppoja tyrkyttää(???), jokainen retki ja varsinkin pamukkale reissu oli jokaisen bussissaistutun minuutin arvoinen. meidän mielestä (ja koko meidän kanssa samassa porukassa olleiden) matkassa ei ollut mitään turhaa, jokainen suunniteltu retki oli hyödyllinen ja kyseessä olikin kulttuurimatka eikä aurinkoloma, itse lähdettiin sellasin mielin että ei haittaa vaikka ei rannalle ehdittäiskään, tarkoitus oli nähdä turkkia (alanyaa,antalyaa) mahd.paljon ja niin myös näimmekin!!! hotellissa tapahtuneet väárinkäsitykset yms eivät mielestäni olleet matkaoppaiden vika, eikä turkki ole ainut paikka maailmassa jossa turisteja koitetaan huijata, itse pitäÄ olla hintatietoinen ja tietää euron kurssi jos maksaa liiroilla!! itselläni oli koko matkakassa liiroina, ja olihan se yllätys että eurot kÄvivät joka paikkaan. itselläni oli laskin mukana ja otin joka päivä selväÄ euron hinnan, ja laskin itse oikean liirasumman kauppoja tehdessä. hotellissa oli hyväÄ ruokaa eikä mielestäni viikossa voi kyllästyä, valikoima oli sen verran laaja!! ja on totta että illallisella eivät juomat kuuluneet hintaan mutta onko pakko sitten juoda jos on niin pihi ettei ruuan kanssa tahdo juoda mitään? me lähdettiin lomallalle molemmilla oli matkakassaa n. 300 euroa ja hyvin riitti, ei me shoppailu tai aurinkomatkalle lähdettykkäÄn, mutta joka päivä saatiin oppia jotakin uutta, nähtiin uusia paikkoja ja vatsat täyteen, retkille mentäessä kuunneltiin meidän asiakkaiden toiveita ja pysÄhdyttiin tauolle jos oli tarve jne. tuntuu kurjalta kuulla että toisilla on matka mennyt täysin päinvastaisesti, ja minulta saa kysyä reissusta jos haluaa!!! [email protected]

      • -alanya12.10

        Voi lähteä hyvin mielin!!!!:)) oma asenne tekee suuren osan lomasta.


      • positiivinen

        Samaa mieltä ollaan täälläkin! Tottakai niitä yksittäisiä huonoja puolia on, mutta itse en ainakaan halua pilata koko lomaa jonkun puuttuvan vesipullon takia vaikka toki se harmittikin. Kaupasta sain 0.5litran pullon 25sentillä.

        Ja että oppaat puhuvat huonosti suomea? Voi nyt herran jumala kun ne ymmärtävät turun murteesta helsingin slangiin.
        Eivätkä oppaat juoneet työaikana. Nehän asuvat siellä hotellissa 24/7 eli pakko niilläkin joskus on olla vapaata.

        Kaikki kohteet jossa olimme olivat hyödyllisiä. Oma oppaamme oli todella ammattitaitoinen ja selitti kaikesta mitä matkanvarrella näkyi, välillä alkoi jopa tuntumaan siltä että voisi se välillä olla hiljaakin..

        Respapalvelu oli kyllä surkeaa, enkä voi väittää etteikö osa henkilökunnasta olisi näyttänyt hieman työhönsä kyllästyneeltä. Mutta miten se on matkatoimiston syytä?
        Tällä hintatasolla en lähtisi valittamaan siitä että opas ei osaa täydellisesti suomen tai englannin kielioppia.

        Ainoa minulle merkittävä epäkohta oli tosiaankin vain yksi huonekortti!! Toki kyllä respasta tultiin ovi avaamaan ilmaiseksi jos sitä tarvitsi, mutta kyllä kortteja pitäisi olla yhtä paljon kuin henkilöitä huoneessa.

        Jos joku tätä vielä lukee, niin sanonpahan vain että tänne keskustelupalstalle on kyllä eksynyt pelkästään valittajia. Missä ovat kaikki ne kymmenet joiden kanssa juttelin bussissa, hotellissa ja lentokentällä ja joiden mielestä matka oli onnistunut?
        Kukaan ei vahingossakaan mainitse mistään positiivisesta asiasta, mainostavat vain kielteisistä. Jestas sentään, matka oli halpa, kuljetukset sujui hyvin, kaikki oli selvää jos viitsi kuunnella, ilma aivan ihana, hotelli mukava, todella hienot maisemat, ruokaa iha älyttömiä määriä ja menu vaihtui joka päivä (ai muka samaa ruokaa joka päivä??), hotellin baarit kohtuuhintaisia, lapsille todella paljon toimintaa, kävelymatkan päässä kojuja, kauppoja ja ravintoloita, illalla ilmaiset kuljetukset läheiseen clubiin ja takaisin, siistit huoneet, paljon pakettivaihtoehtoja ja toisaalta myös vapaa-aikaa ymsyms.


      • hyh-hyh
        positiivinen kirjoitti:

        Samaa mieltä ollaan täälläkin! Tottakai niitä yksittäisiä huonoja puolia on, mutta itse en ainakaan halua pilata koko lomaa jonkun puuttuvan vesipullon takia vaikka toki se harmittikin. Kaupasta sain 0.5litran pullon 25sentillä.

        Ja että oppaat puhuvat huonosti suomea? Voi nyt herran jumala kun ne ymmärtävät turun murteesta helsingin slangiin.
        Eivätkä oppaat juoneet työaikana. Nehän asuvat siellä hotellissa 24/7 eli pakko niilläkin joskus on olla vapaata.

        Kaikki kohteet jossa olimme olivat hyödyllisiä. Oma oppaamme oli todella ammattitaitoinen ja selitti kaikesta mitä matkanvarrella näkyi, välillä alkoi jopa tuntumaan siltä että voisi se välillä olla hiljaakin..

        Respapalvelu oli kyllä surkeaa, enkä voi väittää etteikö osa henkilökunnasta olisi näyttänyt hieman työhönsä kyllästyneeltä. Mutta miten se on matkatoimiston syytä?
        Tällä hintatasolla en lähtisi valittamaan siitä että opas ei osaa täydellisesti suomen tai englannin kielioppia.

        Ainoa minulle merkittävä epäkohta oli tosiaankin vain yksi huonekortti!! Toki kyllä respasta tultiin ovi avaamaan ilmaiseksi jos sitä tarvitsi, mutta kyllä kortteja pitäisi olla yhtä paljon kuin henkilöitä huoneessa.

        Jos joku tätä vielä lukee, niin sanonpahan vain että tänne keskustelupalstalle on kyllä eksynyt pelkästään valittajia. Missä ovat kaikki ne kymmenet joiden kanssa juttelin bussissa, hotellissa ja lentokentällä ja joiden mielestä matka oli onnistunut?
        Kukaan ei vahingossakaan mainitse mistään positiivisesta asiasta, mainostavat vain kielteisistä. Jestas sentään, matka oli halpa, kuljetukset sujui hyvin, kaikki oli selvää jos viitsi kuunnella, ilma aivan ihana, hotelli mukava, todella hienot maisemat, ruokaa iha älyttömiä määriä ja menu vaihtui joka päivä (ai muka samaa ruokaa joka päivä??), hotellin baarit kohtuuhintaisia, lapsille todella paljon toimintaa, kävelymatkan päässä kojuja, kauppoja ja ravintoloita, illalla ilmaiset kuljetukset läheiseen clubiin ja takaisin, siistit huoneet, paljon pakettivaihtoehtoja ja toisaalta myös vapaa-aikaa ymsyms.

        Älkääs nyt kuulkaas! Miksei täällä sitten kukaan käy ylistämässä? Valittajaiakin on siksi vähän, kun enää ei kertakaikkiaan jakseta valittaa. Viikko pettymyksiä riittää ja aika kultaa sitten muistot. Mennään eteenpäin ja koitetaan unohtaa kokemukset. Ehkä kuitenkaan ei valita enää Grouponin matkaa, kun niitä muitakin on tarjolla.
        Olen tässä sen verran näitä lukenut, ja kyllä "positiivinen" nyt puhuu täyttä p:tä.
        Ostitkos paluumatkalla turistirysästä mitään? Hinnat oli dollareina! Hämäystä sekin, koska joku antoi tasarahan ja maksoi tietysti euroissa enemmän. Luuletko että takaisin tyrkytettiin? Vasta bussissa huomasi. Jäätelökioskissa samassa kohteessa Magnum ja yksi pieni olut= 10 euroa! Älä nyt maalaile siellä unelmia. Meidän vesipullot maksoi enemmän. Ja sehän oli kiellettyä niitä kaupasta edes viedä huoneeseen! Hyi sua!


      • Tuulenhumina
        hyh-hyh kirjoitti:

        Älkääs nyt kuulkaas! Miksei täällä sitten kukaan käy ylistämässä? Valittajaiakin on siksi vähän, kun enää ei kertakaikkiaan jakseta valittaa. Viikko pettymyksiä riittää ja aika kultaa sitten muistot. Mennään eteenpäin ja koitetaan unohtaa kokemukset. Ehkä kuitenkaan ei valita enää Grouponin matkaa, kun niitä muitakin on tarjolla.
        Olen tässä sen verran näitä lukenut, ja kyllä "positiivinen" nyt puhuu täyttä p:tä.
        Ostitkos paluumatkalla turistirysästä mitään? Hinnat oli dollareina! Hämäystä sekin, koska joku antoi tasarahan ja maksoi tietysti euroissa enemmän. Luuletko että takaisin tyrkytettiin? Vasta bussissa huomasi. Jäätelökioskissa samassa kohteessa Magnum ja yksi pieni olut= 10 euroa! Älä nyt maalaile siellä unelmia. Meidän vesipullot maksoi enemmän. Ja sehän oli kiellettyä niitä kaupasta edes viedä huoneeseen! Hyi sua!

        Onko jollain kokemuksia palmukklen reissusta lasten kanssa? Meidän pojilla ikää 3 ja 6.


      • 3126
        Tuulenhumina kirjoitti:

        Onko jollain kokemuksia palmukklen reissusta lasten kanssa? Meidän pojilla ikää 3 ja 6.

        Lapset saavat vapaan pääsyn Pamukkalaan ja ilmaiset lounaat alle 7v. aikuisilta 10e retkilounaat ja Pamukkalan sisäänpääsy 10e. Antalyaan ei kannata lasten kanssa lähteä mutta Pamukkala on kiva. Tekemistä vaan linja-autoon, Mukavaa matkaa!


    • positiivinen

      Eiköhän jokainen aikuinen ihminen ymmärrä olla ostamatta mitään elintärkeää lukuunottamatta tuollaisesta paikasta. Itse ainakin kiersin kyseisen paikan läpi, mutten ostanut mitään juuri tämän dollari-asian takia.

      Hyvä jos olet niin lainkuuliainen ettet vienyt vesipulloja huoneeseen, meidän bussista näitä rikollisia löytyi sitten vähän enemmänkin. Onneksi ei vankilaan jouduttu ulkomailla!

      Anteeksi siitä että meillä oli mukava loma. Ainiin, ja siitä että ilmaisimme mielipiteemme.

      • Silvatar

        Tulimme juuri reissusta ja meille matka oli kaikinpuolin hyvä ja mukava.Pamukkalen reissukin meni hienosti ja bussissa istumista ei ollut liiaksi.Ostimme monesti vesipulloja Jasminen vieressä olevasta pikkukaupasta eikä kukaan sanonut niistä mitään vaikka ihan käsissä kannoimme ne.
        Respan ja ravintolan henkilökunta oli kylläkin aika tylyä porukkaa, ei minkäänlaista asiakaspalveluasennetta, siis ei ainakaan oikeanlaista mutta siitä viis välitimme:-).
        Se mikä tuli täytenä yllätyksenä oli se että basaareissa ja kaupoissa myyjät eivät enää myyneet väkivalloin vaan sai jopa katsella ihan rauhassa.Aikaisemmilta matkoilta on muistona todella agresssiviset myyjät ja haukkumatulva perään jos ei mitään ostanut.Nyt oli meno toinen ja tämä oli niin iso asia että taidamme ostaa hetikohta toisen Turkin matkan.
        Aina löytyy valittamista joka asiasta jos niikseen on,mutta meillä oli oikein mukava matka.Terveisiä Jyväskylän suuntaan,Turkuun ja 6 hengen perheelle:-)


    • aijjaaha

      tästä että oppaat ovat viihdyttäneet suomalaisia tyttöjä..eiköhän kaikilta se oma tahto löydy, hei halooo, ei siellä kukaan ole VASTOIN TAHTOAAN oppaiden kanssa hengaillut ja ihan ilta-aikaan nämä viihdyttämiset ja ravintoloissa istumiset ovat tapahtuneet. eiköhän se ole jokaisen oma asia mitä lomamatkallaan touhuaa, muut voivat keskittyä omaan lomaansa eikä nuorten (ja oppaiden) illanviettoon..kai nyt edes lomalla saa hauskaa pitää

    • Aikku

      Kyllä se lasten kanssa onnistuu kun on jotain tekemistä vaikka piirtämistä tai pelaamista matkan ajaksi. Pysähdyksiä on ihan hyvin muttei niistä kannata ostaa mitään;) Antalian reissu kannattaa jättää väliin. Liian lyhyt aika kiertelyyn ja ostoksille. Paikallisbussilla vaikka omatoimisesti Alanyaan on parempi. Päätepysäkillä jää pois ja paluun opastavat samassa paikassa kyllä oikeaan bussiin. Mukavaa matkaa!
      Meillä meni kaikki hyvin.

      • Aikku

        .....niin ja hyvät basaarit on Jasmin hotellin samallapuolella noin parin sadanmetrin päässä varsinkin siellä rakennelman oikealla puolella. Kannattaa tinkiä.


    • Urpoja ihmettelevä

      Heh, kansa valittaa kun 150€ hintainen viikon matka Turkkiin ei täyttänytkään odotuksia. Miten luulette kenenkään pystyvän järjestämään kannattavasti mitään tohon hintaan? Niin, yrittäjähän saa noista Groupon/Sityshit diileistä vain puolet.

      Sama ongelma koskee näitä palveluyrityksiä, jotka saavat ison joukon asiakkaita, joista saavat rahaa kenties kympin / työtunti. Sillä ei kateta edes kuluja...

      Nimim. Vaimo koukussa tuohon paskaan

    • menossa myös tuonne

      käykö visa electron maksuvälineenä??

      • Kokemusmatka30.11.12

        Käy toki, ole tarkkana sen käytössä! Yleensä rahan joudut nostamaan automaatilta, esim korukauppa ja nahkatakkikauppa keskustassa toimivat näin. Suosittelen €uroja käteisenä ja vähän paikallisia liiroja. Rahanvaihtopaikkoja on keskustassa melkein joka korttelissa - ne vaihtavat vain käteistä toiseksi valuutaksi.


    • nautittiin

      monessa paikassa kävi ja sillä pystyy rahaa nostamaan. Meillä oli onnistunut ja hyvä reissu

    • Minna

      Viime perjantaina kyseiseltä matkalta palanneene voin sanoa, että koko rahalle saatiin vastinetta ja vähän enemmänkin!! Hotelli kun oli, onneksi, vaihtunut Granadaksi!! Upea paikka, ihana opas Erjam ja todella iloinen ja asiallinen henkilökunta!
      Toisin sanoen huippu reissu ja varmasti lähdetään uudestaankin. Todennäköisesti meitä tältä reissulta lähtee aikamoinen lössi uusinta kierrokselle!! ;D Kiitokset Tampereelle, Porkkalaan ja Helsinkiin!! Ja muuallekkin.... Suosittelen!

    • Hirveätä! Ostin matkan 700 eurolla uudelle Granada hotellille ja Gala illallisille, mutta saan vain vanhan Asteria Side hotellin. Liput ei vielä tulleet. Paska!

      • narisijat pysykööt..

        Siis ostit matkan 350 euroa per nuppi ! Oliko se mielestäsi kallis??? Odottele vaan rauhassa ellet ole jo ollut reissussa. Oletan, että matkasi on joskus helmikuussa. Siellähän on annettu sähköpostiosoite, jonne voit olla yhteydessä, jos et ole vielä saanut matkastasi ohjelmaa. Liputhan luvataankin vasta pari viikkoa ennen matkaa sähköpostiisi.

        Älä ennakoi, hotelli on hyvä! Miksi sulla on noin negatiivinen asenne, kun et vielä tiedä mitä on luvassa. Tee asennemuutos heti, tai jos et pysty niin pysy erossa näistä diileistä ja mene vaikka Olympia matkatoimiston asiakkaaksi. Siellä saat tonnilla jo varsin kohtuullisen matkan, joka ehkä tyydyttää ja on sopivampi sinun tasovaatimuksillesi - ehkä kukkarollesikin!

        Kerro sitten matkasi jälkeen tällä palstalla oliko hinta-laatusuhde kohdallaan.


    • joulukeiju

      Hei!
      Oma reissu on tuolla helmikuun puolella, mutta hirveästi tässä jänskättää mitä kaikkia huijareita siellä on.
      Itse ostin siis tuon kiertoretken Antalya - Aphrodisias - Kusadasi - Ephesus - Selcuk - Pamukkale - Antalya.
      Onko kenelläkään kokemusta tästä reitistä? Vissiin ainakin 3 eri hotellia käydään läpi?

      Eniten minua nyt häiritsee se, että paljonkohan kaiken kaikkiaan kaikki pakolliset sisäänpääsyliput maksavat tuolla retkellä? Kun ne kuitenkin on pakolliset, niin ehkä siellä kiskotaan moninkertaisia hintoja?
      Wow-travelista vastattiin että about 40€ ois kaikki yhteensä, mutta jotenkin epäilen tuota...

      Entä kuinka pitkiä nuo bussimatkat oikein on? Itse olen kyllä noita 12 tunnin bussimatkoja harrastanut Thaimaa-Laos-akselilla, mutta tuo nykyinen mies ehkä vähän ahdistuu sellaisista ihan liian pitkistä matkoista...

      Onko hotellihuoneet olleet ihan kelvollisia yöunille? Onko torakoita tai muita ötököitä näkynyt? Kylppärit homeessa tms epämukavaa?

      • peippo04

        Voin vakuuttaa joulukeijulle, että hinnat eivät päätä huimaa. Jos haluat matkustaa ja pystyt maksamaan tuon 250 euroa matkastasi niin ne sisäänpääsyt eivät sinua konkurssiin vie. Varmaan matkatoimiston arvio osuu ihan oikeaan.

        Olen tehnyt omatoimisesti kiertomatkan sikäläisten matkanjärjestäjien kanssa Antalyasta Pamukkaleen toissa kesänä ja viime kesänä Ankarasta Kappadokiaan ensin ja uuden reissun Ankarasta Altinolukiin. Tiedän siis, että bussimatkoilla pysähdellään sopivin välein (2-3 tunnin ajon jälkeen), joten ne eivät ole rankkoja istumisia. Pysähtyvät samalla tavalla sovittuihin taukopaikkoihin kuin Suomessakin bussifirmat tekevät. Lisäksi busseissa on yleensä tarjolla juotavaa.

        Katselin kartalta, että Antalya - Kusadasi etäisyys on jotain 350 kilometrin luokkaa. Mieti koti-Suomen etäisyyksiä ja päättele siitä miten rasittavasta matkasta on kyse. Muut etapit ovat sitten lyhyempiä.

        Olen ollut Turkissa ainakin 10 kertaa, en suinkaan rantalomilla vaan juuri tällaisilla kiertomatkoilla. Nähnyt paljon ja yhä jaksan olla kiinnostunut lähtemään matkaan. Ikinä en ole nähnyt yhtään torakkaa enkä muutakaan ötökkää. Huoneet ovat siistejä ja ruoka on hyvää. Jos olet ollut Thaimaassa ja Laosissa niin niihin verrattuna nämä tulevat olosuhteet ovat erittäin eurooppalaiset.

        Ei sellainen mies, jonka persus ei tätä matkaa kestä, ole sitten minkään matkan väärti.

        Lukekaa netistä noista kohteista etukäteen niin saatte irti matkasta enemmän ja karttaakin voi katsella, että tietää missä liikutaan. Joku kehoitti lähtemään reissuun mahdollisimman pienellä matkalaukulla. Se pitää paikkansa. Rennot vaatteet ja vaihtovaatteet. Turha kanniskella suurta arsenaalia isossa laukussa, kun kävellään paljon ulkona historian jalanjäljissä.
        Ilmeisesti ollaan lähdössä samalle matkalle.

        Ilmeisesti samalla matkalla ollaan mekin.


    • Matkailu avartaa

      Suosittelen City deal/Groupon matkaa. Itse olin juuri Turkin Sidessä, lento, 5 tähden hotelli, aamiaiset, illalliset, Pamukkalen retki, turkkilainen ilta maksoi 350e/hlö.

      Kaikki toimi hyvin, Asteria Side hotellin ruuat olivat mahtavia. Hotellin ainoa miinus on kokolattiamatot joka huoneessa ja ympäri hotellia. Saimme vaihdettua huoneemme merinäköalahuoneeseen maksamalla 10e/yö.

      Oppaat olivat hyviä; "Muha" puhui Suomea turkkilaiseksi uskomattoman hyvin ja "Cesar" kertoi mm. Pamukkalen bussimatkalla Turkin historiasta yms.todella monipuolisesti. Pamukkalen pääsymaksu oli 10e.

      Pamukkalen retkeä ei kannata perua, näkemisen arvoinen paikka. Matka kesti pysähdyksineen n.6h/suunta. Pamukkalen hotellikin oli hyvä.

      Tuntuu hassulta, että niin monet ovat valittaneet matkasta täällä. Hinta-laatu suhdehan on mieletön!

      Suosittelen kaikille!

      • Kusetusta...

        Siis turkkilainen ilta oli kalliimpi kuin koko matka???


    • Matkalla käynyt

      Olin äitini ja tyttäreni kanssa kyseisellä reissulla pari kuukautta sitten marraskuun alussa. Mitään odotuksia reissulta ei ollut, joten mitään mainittavia pettymyksiäkään ei sattunut.

      Reissut skippasimme suosiolla, mikä oli meille vain ja ainoastaan oikea ratkaisu. Juttelimme reissulla käyneen perheen kanssa ja he kritisoivat samasta, mistä monet muutkin: nahka- ja koruliikkeissä vietetään aikaa ylenpalttisesti, mutta sitten esimerkiksi lounaaseen oli varattu joku parikymmentä minuuttia (ja kun pikkulapsella tämä aika ylittyi, annettiin nuhteita ja epäystävällisesti esitetty toiveeksi naamioitu käsky, että jatkossa pidetään kiinni aikatauluista).

      Meidän reissu oli joka tapauksessa hyvä: nukuimme kaikki syksyn univelat, söimme hyvin (buffa oli hyvä ja runsas, mutta toisti pahasti itseään) ja ulkoilimme paljon (kävelimme päivittäin meren rantaa pitkin läheiseen kylään lounaalle). Tuuriakin oli mukana: sää oli just hyvä ja merivesi edelleen ihanan lämmintä.

      Hotelli ei ollut sovittu Jasmine, vaan läheltä joku toinen (en nyt muista nimeä). Oppaamme markkinoi yllätyskäänteen tietenkin niin, että tämä on hyvä juttu meille, koska hotellimme on parempi kuin mitä Jasmine olisi ollut. En tiedä onko näin, mutta hotellista meillä ei ole moitittavaa; se oli siisti ja henkilökunta mukavaa. Viittä tähteä se tosin ei ole nähnytkään, mutta jos kukaan tietää millainen on OIKEA viiden tähden hotelli, tajuaa, että näihin hintoihin pitäisi pyöräytellä nolla tai pari perään, jotta päätyisi oikeasti viiden tähden hotelliin.

      Long story short: reissumme oli onnistunut: kaipasimme valoa, unta ja kiireettömyyttä ja sitä kaikkea saimme. Toista kertaa en kyllä tällaiselle matkalle lähde, lapsikin on kohta jo sen verran iso että sen kanssa voi tehdä myös ihan toisenlaisia matkoja.

      Matkakokemuksia lukiessa tuntuu, että taitaa jonkin verran tuurista ja tosi paljon omasta asenteesta kiinni miten matka sujuu.

    • emeritus35

      Tässä sen näkee miten erilaisia odotuksia ja myös erilaisia näkemyuksiä asiassa on. Minusta Diilin myyntiesitteessä jo selvästi sanotaan, että reissu on yhtä bussiretkeilyä ja sen takia siihen itse tartuinkin. Miksi ihmiset eivät osta suoraan jotain rantalomaa, tai lepolomaa, jos sitä kerran kaipaavat. Onhan se matkanjärjestäjällekin pieni riesa, kun osa porukasta ei lähdekään mukaan reissuun.

      Olin itse vuosikymmen sitten oppaana muissa maissa ja kokemuksesta tiedän, että näitä narisijoita riittää ihan joka lähtöön. Nämä narisijat pilaavat myös muiden matkailoa.

      Jos ostan 7 vuorokauden matkan Turkkiin 168 eurolla niin en odota luxusta. Lento Kittilään maksaa jo enemmän. Tuskin Saksalainen matkanjärjestäjä kuitenkaan meitä mihinkään murjuihin majoittaa. Lupaavat 4 tähteä ja varmasti pitää paikkansa. Kun itse ostan netistä hotellin mistä päin maailmaa tahansa niin 3 tähteä riittää hyvin. Tuskinpa tulen pettymään nytkään.

      Mistäköhän syystä me suomalaiset olemme varsinaista valittajakansaa. Johtuu ilmeisesti siitä, että emme pysty sopeutumaan uusiin olosuhteisiin vaan aina kaikki pitää olla samaa kuin tutulla kotisohvalla. Puuttuu se luontainen uteilaisuus oppia ja nähdä jotain uutta.

    • lady2
    • sinijo

      Hei! Onko kukaan lähdössä Grouponin Turkin matkalle 23.2.2012 (alunperin 22.2.2013)?
      Onko muille tullut lähtöaikatauluun muutosta?

      • H3nn1

        Me lähdetään miehen kanssa 13.-20.2, eli parin viikon päästä reissuun.
        Mulla kävi sellanen moka, että tein varauksen Wow Travelin sivuilla vahingossa väärälle reissulle, koska lahjakortti tuli sähköpostiin, mutta spa-reissun matkavaraus lomake ei ollut päivittynyt vielä Wow Travelin sivuille. Tämä kyllä selkisi ihan parilla sähköpostilla Grouponin aspaan, jossa laittoivat viestiä eteenpäin ja asia korjaantui nopeasti. Eli ainakaan näin alkuun ei mitään ongelmaa... Mulle on ihan ok, että lentoliput tulee "vasta" viikkoa ennen, kyllä viikossa ehtii miettiä kuljetuksensa Helsinkiin, helposti.

        Sinijo: Jos sulle on laitettu aikataulunmuutoksesta sähköpostia, niin on varmasti muillekin matkaanlähtijöille... ;)

        Miksi ylipäätään lähteä tälläselle omatoimimatkalle (vaikka retkiä järjestetäänkin, niin kyllä tuolla varmasti joutuu vähän oman onnensa nojassa olemaan) jos ei ole valmis siihen? Mulla on vähän sellanen fiilis että tällästen reissujen tarkoituskin on ottaa vähän rennommin ja seikkailla, eikä kiristää pipoa sitä enemmän mitä enemmän "lisämaksuja" tulee... voi huoh, on saanut nauraa muutamia kommentteja lukiessa. Mut toivon, että kaikki ketä reissuun lähtee, niin osaa ottaa mukaansa lämpimän takin lisäksi myös oikeanlaisen avoimen asenteen ja muistaa hymyillä ja olla iloinen, näin pysyy itsellä ja kaikilla muilla matkafiilis päällä ja säilyy vielä kotimatkallekin. Mikäli jotakuta kiinnostaa, voin päivittää tänne miten matka etenee ennen lähtöä ja reissun jälkeen kirjoittaa miten meni. Tosiaan reissuun parin viikon päästä 13.2 - 20.2 ja matka maksoin 159€/hlö, JES, HALPAA.


      • Ollaan kaverin kanssa lähdössä juuri tuolloin ja sähköpostiini sain ilmoituksen reissun siirtymisestä päivällä eteenpäin.


    • hymyä huuleen

      Jes, on sulla ihan oikea asenne! Ihan käsittämättömiä kaikki nuo narinat, joita on tullut luettua. Miks kaiken pitää olla täsmälleen ohjelmoitua ja tiedossa etukäteen. Ei sitten pätkän vertaa seikkailumieltä. Ne, jotka vielä harkitsevat Grouponin tarjouksia voivat tehdä valinnan - lähteä halvalle omatoimimatkalle, jossa on pakko käyttää aivoja ja omaa kielitaitoa tai mennä Aurinkomatkojen mukana suomalaisoppaiden "hoitoon" . En enää yhtään ihmettele, että suomalaisia ei yleensä koskaan näe missään eksoottisissa paikoissa. Pelottavaa, hankalaa, epävarmaa??? Asenteissa olisi parantamisen varaa oikein roimasti.

    • H3nn1

      Jes jes! Äsken tuli lentotiedot sähköpostiin,

      menolento 13.2. on 11.15-15.05
      ja tulolento 20.2 on 6.20-10.15 eli ihan just täydellisesti.

      Hyvää matkaa meille!!

    • unid

      Samoin, liput tulivat viime viikolla nettiin ja lähdetään reissuun edellisen kirjoittajan palatessa eli sama kone vie 20.2. klo 11.15.
      Olen yhä hämmästynyt kuinka paljon narinaa netissä tämän matkanjärjestäjän tekemisistä on ollut. Lisäksi mielenkiintoista on se, että reissun jälkeen vain aniharva on käynyt päivittämässä matkakertomusta. Tästä voi päätellä, että matka on onnistunut ja hävettää enää palata narinoiden jälkeen omalla nimimerkillä kertomaan totuutta.
      Taitaa olla niin, että näillä narisijoilla on halu uusiin kokemuksiin nollassa, eikä seikkailumieltä pätkän vertaa! Vahinko! Maailman on ihan toisenlainen jos uskaltaa kokeilla uutta!

    • Böööööö

      Kukaan 20.2 matkaan lähtijöistä saanut lentoaikatauluista tietoa? Itse en ole yhteenkään sähköpostiin saanut Wow travelilta vastausta, vaikka olen aikataulujakin kysellyt. Täytyisi vaan kauempaa tulevien reissaajien varata junalippuja... Tämänkin olen sähköposteissa selittänyt kyllä. Ja meillä tosiaan tuo spa-reissu kyseessä.

      • Böööööö

        Ohhoh, tuossahan tuo ylempänä jo lukeekin, eli lähtö ilmeisesti 11.15?


    • N H

      Me ollaan avomiehen kanssa lähdössä 23.2 myös samalle reissulle, hyvillä mielen odotellaan ensimmäistä yhteistä ulkomaan reissua :) Eli tuli sähköpostiin viestiä, että matka siirtyy 22.2 päivän sijaan 23.2 lähteväksi. Lentolippuja ei ole näkynyt vielä, toivottavasti tulee pikapuoliin! :)

      • sinijo

        Ollaan lähdössä myös 23.2, mutta hermostuttaa kun lentolippuja ei ole tullut. Onko teillekin N H ilmoitettu lähtöajaksi Helsingistä klo 10.00?


    • tapsuliina

      Sinijo, sulla on se sähköpostilla tullut ensimmäinen vahvistus ja ohjelma matkasta. Palauta eli vastaa sillä viestillä ja pyydä tietoa lentoajoista. Minä lähetin heille kyselyn lentojen aikaktauluista ja kerroin, että täällä sattuu olemaan lasten hiihtolomat ja junissa ruuhkaa, joten pitäisi pystyä varaamaan liput Helsinkiin. Lähettivät seuraavana päivänä lentoliput sähköpostiin.

      • sinijo

        Lähetin sinne sähköpostia ja mieheni ja minun lentoliput tulivat mutta 11-vuotiaan lapseni lippua ei tullut. Pitääkö lapsella olla oma lippu vai onko se samassa kuin vanhempien liput? Lähtöajaksi oli merkitty Helsingistä klo 17.00? Pitääkö paikkansa?


    • N H

      Tällaiset ajat:

      "Flight details:
      23.02.2013 HEL – AYT FHY 850 17:00 – 22:50
      02.03.2013 AYT – HEL FHY 849 05:05 – 09:00"

      Eli sinijo, pitää paikkansa :) Lasten lippuhommaan en osaa sanoa mitään, mutta kannattaahan ehdottomasti asiaa kysyä ja selvitellä, että miten menee.

      • Ainakin

        meidän lapsella on oma lippu. Lentoajat muuttuivat, 7 vrk ei täyty edes matkojen kanssa ja molemmissa päissä lomaa tulee uneton / vähäuninen yö. Perillä olemme ehkä yhdeltä yöllä ja takaisin päin kentälle varmaankin heti puolen yön jälkeen. Matkaa myytäessä asian ymmärsi ihan eri tavalla, matkaahan myytiin 7 vrk Turkin lämmössä.


      • paupi1
        Ainakin kirjoitti:

        meidän lapsella on oma lippu. Lentoajat muuttuivat, 7 vrk ei täyty edes matkojen kanssa ja molemmissa päissä lomaa tulee uneton / vähäuninen yö. Perillä olemme ehkä yhdeltä yöllä ja takaisin päin kentälle varmaankin heti puolen yön jälkeen. Matkaa myytäessä asian ymmärsi ihan eri tavalla, matkaahan myytiin 7 vrk Turkin lämmössä.

        Olen lähdössä aviomieheni kanssa myös tuolle 23.2.-2.3. grouponin matkalle turkkiin. Hotelliksi on ilmoitettu Asteria Sorgun SPA Antalya, hintaan sisältyy tuo 2:n yön retki pamukkaleen, meinaatteko lähteä retkelle??? Ja onko se niin että jos et lähde niin peruutus on 70e/henkilö, eli yhteensä 140e, vai joutuuko molemmilta öiltä maksamaan tuon 70e/henk. eli 70ex2x2=280e. Ja tosiaan ihmetyttää nuo aikataulut, jos paluu lentokin on jo la:na 2.3.klo 05.00, niin perillä oloa ei todellakaan jää ruhtinaalisesti. Kuuluiko tuohon diiliin mitää ruokailuita paitsi aamupalat, kun en oikein saa selvää tuosta matkasta ja jos jää hotelliin (pamukkalen reissun ajaksi), niin onko noille päiville mahdollista ostaa all-inclusive??? tietääkö kukaan?


    • Paljon lomaileva

      Suosittelen grouponin reissua, olimme 16.2-23.2.2013 Antalyan matkalla. Lähdimme ilman ennakko-odotuksia ja kaikki asiat yllättivät positiivisesti. Meillä oli rentouttava lomaviikko.Retkikohteet oli hyvin suunniteltu, ruoka oli erittäin hyvää samoin hotellit eikä ilmoissakaan ollut valittamista -eli hinta-laatusuhde ei voisi olla parempi. Opas kertoi selvällä englannin kielellä kaikesta oleellisesta ja miksi nahka-kulta-matto kaupoissa käydään (sponsoroivat matkaa), kenelläkään ei ole ostopakkoa, vaikka myyjät painostavat kaupan tekoon.
      Oikealla asenteella kun lähdet lomalle, onnistut aina!

    • Mr Top fan

      Helou :)

      Tultiin keskiviikkona Pamukkalen kiertoreissulta Antallyan kautta kierrettynä. Oli ihan huippu reissu!

      Kulttuuria ja kevättä :)

      Ekaa kertaa pakettimatkalla, mutta muut "kokeneet" matkalaiset hehkutti myös.

      Hotellit oli hyvä tasoisia.

      Säätkin suosi, mut se ei ollu wow travelin ansiota.

      Liput tuli sähköpostiin noin viikkoa ennen.

      Ehkä tarpeellinen vinkki lähtiöille:

      Paketit joita voi ostaa ( näitä tarjotaan info tilaisuudessa: ruokaa, sisäänpääsyjä jne valmiiks hinnoiteltuna)
      ei kiskonut ylimäärästä vaan ainoostaan antoi mahdollisuuden easysti jättää kaikki mahdollinen ruoka säätö pois matkasta.

      Jengi oli heti hiilenä et: MITÄS EIKÖ RUOKA JA JUOMA KUULUKKAAN PAKETTIIN.. voi apua.

      Kun olet kerran maksanut pennillä: lennot, Superhienot hotlat, matkaohjelman ja oppaan..

      ( me ei otettu frendien kanssa mitään ruoka pakettia (ainoostaan sisäänpääsyt nähtävyyksiin), mutta huomattiin että ois tullu halvemaksi jos ois ottanu. Meillä oli sitten omat kabab seikkailumme kaupungilla.

      Opas oli todella kokenut ja osasi vastata kaikkiin kysymyksiin. Oli käynyt yli 400x Pammukkalessa esim vimesen 20 vuoden aikana. Oli kuulemman vaimon jälkeen toisisi suurin rakkaus sen elämässä ( Mr Topin loistavaa huumoria)

      Kyllä suosittelen ehdottomasti kaikille lähtemään reissuun!

      Ja voipa olla että itte yllätän ja lähen uusiks :DD

      Bon voyage

    • Kiitos tiedoista...

      Onko ketään, joka olisi lähdössä kyseiselle reissulle 9.3.-16.-3.? Me ei lla saatu minkäänlaista infoa mistään ja kaikki tieto olisi tervetullutta. Onko kaikille retkille siis pakko lähteä? Tuleeko maksamaan jos ei lähde? Se tuli selväksi, että Pamukkaleen pitää lähteä ta joutuu maksamaan sen 70€...

    • tapsuliina

      Moi, kotiuduttiin eilen illalla Wow-travelin matkalta ja voin sanoa, että oli hyvä reissu. Ilmoillehan me ihmiset emme mitään voi, mutta sattui kohdalle upeat säät, vain yksi sadepäivä.

      Ne, jotka eivät ole valmiita istumaan bussissa ja retkeilemään. älkööt vaivautuko koko matkalle. Ostakaa muualta. Nämä ovat ilmeisesti sponsoroituja matkoja, joihin sisältyy tämä retkeily ja tällä tavalla meille halutaan esitellä Turkkia muutoinkin kuin rantalomakohteena. Hotellit vaihtuvat ja siksi ne, jotka haluavat jättäytyä retkiltä maksavat 70euroa per tai etsivät itse hotellinsa siksi ajaksi kun muut matkailevat toisaalla.

      Meille sattui asiansa osaava, erittäin hyvää ja selkeää englantia puhuva opas bussiimme. Jos joku ei osannut kieltä, lähellä istuvat tulkkasivat. Homma hoitui hyvin.

      Kuten joku tuossa edellä jo kertoi, infossa esiteltiin ja tarjottiin - ei tyrkytetty, mutta perusteltiin järkeenkäyvästi - ostettavaksi lounaat ja päivälliset yhtenä pakettina 199 euroa, mikä osoittautui järkeväksi ratkaisuksi. Itse olimme varautuneet budjettiin ruoka 30 euroa per päivä ja juomat päälle. Ne jotka eivät ostaneet pakettia joutuivat sitten etsiskelemään ruokapaikkoja tai syömään omia eväitään muita odotellessaan. RUOKATARJOILU JOKA PAIKASSA OLI
      YLENPALTTISEN HYVÄ!!! Ja ne, joilla oli erikoisruokavalio, saivat kukin valita omansa.

      Bussissa oli ostettavissa juomia.

      Eli ne, joita kiinnostaa nähdä laajemmin Turkin maata ja historiaa, kiertomatka on oivallinen valinta. Ne, joita ei kiinnosta istua bussissa eikä maan historiat tai nähtävyydet, älkää menkö tai jos ostatte matkan niin älkää valittako, että joudutte maksamaan lisää hotelleista, kun jätätte käyttämättä ne huoneet, jotka teille on retkille varattu.

      Euroilla pärjää eli Suomessa ei kannata vaihtaa rahaa! Vaihtokurssi Suomessa oli erittäin huono ja monesti maksoin euroilla vaikka olikin liiroja kukkarossa.
      Niin ja se alkoholi, se on todella kallista Turkissa! Olisi kannattanut ostaa Jekkupullo kentältä, mutta eipä arvattu.

      Uimapuku ja muutamat vaihtovaatteet mukaan, niillä pärjää. Suurista matkalaukuista ei ollut muuta kuin harmia.

      Hyvää matkaa kaikkille lähtijöille! Minä tilasin jo uuden matkan Wow-travelilta.

    • Lämpöön

      Aikaisempiin keskusteluihin viitaten, WOW Travel ilmoittaa sivuillaan selkeästi, että hotelli voi muuttua toiseksi. Eli ei välttämättä ole se, joka reissukuvauksessa on ilmoitettu. Klikatkaa toimiston sivuilta: Frequently Asked Questions!
      Sieltä selviää ainakin joitakin näissäkin keskusteluissa esille tulleita asioita.

      Toivon myös että tänne tulee kommentteja ja kokemuksia tämän hetken SPA-hotelli tarjouksesta Turkissa, kunhan maaliskuun ensimmäiset matkaajat palaavat reissultaan!

      Itse pähkäilemme vielä tuon matkan ostamista.

    • Paupi1

      Juuri tänään palasimme Grouponin-spa reissulta Turkista.
      Matka oli ihan huikea, eli olin reisussa mieheni kanssa. Lähtö Helsingistä 23.2. klo 17.00 ja paluu 2.3. klo 9.45.
      Opas oli vastassa lentokentällä, josta meidät "lajiteltiin" eri busseihin. Ensimmäinen ja toinen yö vietettiin Spa-hotelli Melissa Gardenissa, mahtavat ulkouima-allasalueet ( mutta tähän vuodenaikaan vettä ei vielä ollut), mutta pulikoimme sitten sisäaltaassa ja saunoimme. Ma-aamuna matka jatkui kohti Pamukkalea, poikkesimme matkalla korutehtaassa, jossa myyjät "hieman" päällekäyviä, mutta reippaasti vaan kaupasta ulos! Pamukkaleen saavuimme illalla, jossa hotelli todella loistava ( hotelli Colosseo ), seuraavana aamuna tutustuminen luonnonaltaisiin ja pieni pysähdys lähikaupungissa. Ke-aamuna matka jatkui kohti antalyaa ja mattotehdasta nahkatehdasta, molemmissa noin 1-1,5h pysähdys, sen jälkeen matka jatkui kohti ***** tähden hotellia Asteria Sorgunia. Hotelli oli aivan loistava, ihanat ulkoaltaat ja sisältäkin löytyi allas saunaosasto. Illalla oli myös turkkilainen ilta johon emme halunneet osallistua, koska saapuminen hotelliin jäi niin myöhäiseksi. Seuraavana päivä oli mahdollisuus osallistua Antalyan-retkeen, jossa käynti Basaareilla, skippasimme myös tämän retken, koska halusimme nauttia hotellin All inclusivista ja auringosta, piipahdimme myös lähikaupungissa Dolmuksella.To-iltana järjestimme hotellin Diskoon "Finnish-cornerin", jossa bailasimme yhdessä pikkutunneille asti :) Perjantaina päätimme pitää myös hotellipäivän. Yöllä oli lähtö takaisin kohti Helsinkiä, lennon aikataulu oli klo 05.05, hotellin oli järjestettyu "aikainen aamiainen", klo 00.15-01.00. Lennot olivat ajallaan ja opas paikalla milloin pitikin. IHANAT KIITOKSET KANSSAMATKUSTAJILLE ( BUSSI NRO 9), TERV. MIKKELIN VAHVISTUS P&T :)

      • kaksi naisihmistä

        Anonyymi..Joo kiivaan pakkomyynnin ja omenateen juonnin jälkeen,kun kauppaa ei tullut.myyjä kävi käsiksi ja suorastaan heitti meidät ulos(kaksi naista)huutaen perään menkää V-ttuun,saatanhan karvahnumat !


      • Kokemusta on
        kaksi naisihmistä kirjoitti:

        Anonyymi..Joo kiivaan pakkomyynnin ja omenateen juonnin jälkeen,kun kauppaa ei tullut.myyjä kävi käsiksi ja suorastaan heitti meidät ulos(kaksi naista)huutaen perään menkää V-ttuun,saatanhan karvahnumat !

        Tuttua kauraa..kohtelu muuttui jäätäväksi kun et ostanutkaan mitään !


    • Lämpöön

      Onko Wow Travelin Spa-reissusta (Hotelli Sorgun resort) palanneita? Olisi kiva kuulla kokemuksia!

      • marre

        hotellit oli 5 *, ruoka todella herkullista, uimaan pääsi sisä altaisiin, kuntosalille jos haluaa, hamam maksullinen. Tylsintä oli matto,koru nahkakauppoissa käynnit.


    • Jajja1

      Kävin itse keväällä CityDealin tarjouksella Turkissa!

      Lentokoneen kanssa oli alussa jotain ongelmia ja lennettiin sitten about 6h myöhemmin. Onneksi me asuimme lähellä niin meille ei ongelma tuottanut aivan kauheita ongelmia, mutta jotkut kanssa matkustajista olivat tulleet todella kaukaa. Otimme 10€/henkilö ruokaliput ostimme patongit ja juomat statrbucksista ja veimme ne kotiin ja söimme! Tulimme sitten about 1 aikaan yöllä ja sitten lennettin. Saavuttiin turkkiin n. 6h päästä ja matka meni ihan hyvin. Koneessa oli myös ongelmia istumapaikkojen kanssa, sillä jotkut oli laitettu samoihin paikkoihin, mutta lopulta saimme todella hyvär paikat ja lentoemännät olivat todella auttavaisia!

      Kun pääsimme turkkiin niin menimme ensimmäiseen hotelliin joka oli todella hieno! 5*! Meillä oli tapaaminen jossa saimme tervetuliaisdrinkit ja sitten meille yritettiin myydä ruokapakettia, en nyt muista että kuinka paljon maksoi, mutta muistan että se oli meille ihan liikaa sillä olimme vain opiskelijoita, muistaakseni jotain 150€ luokkaa, ehkä jopa enemmän sillä paketteja oli sielä kolme neljä. Emme ostaneet paketteja sillä melkein kaikki rahat olisivat huvenneet siihen! Löysimme lopulta aina kuitenkin hyvää paikallista ruokaa ja oli hyvää ja halpaa! Saimme myös samalla kokea kulttuuria! Mikään aterrioistamme ei maksanut yli 15€/2 hlö! Halvin ateriamme oli 4€/hlö joka oli jättimmäisen kokoinen! Ja kallein oli about 15-16€/2hlö, eli n.8€/hlö. Hyvää ruokaa, ja aamulla sai tietenki sitä aamiais buffaa jossa tankattiin täyteen!

      Ensimmäisen päivän kiertelimme vain hotellia ja sen ympäristöä ja seuraavana päivänä oli sitten meno Pamukkaleen! Pamukkale oli aivan mahtava kannattaa nähdä! AIVAN USKOMATON ja matka sinne oli myös mahtava, pysähsyttin kerran kahvila basaarissa ja saatiin ottaa mahtavia kuvia ihanissa maisemissa ja juotiin tuorepuristettua granaatti ja appelsiini mehua (2€/lasi). Pamukkalen hotelli ei meillä ollut ihan 5* luokkaa, mutta jos verrataan muihin siellä oleviin hotelleihin niin oli se 5* hotelli! Siellä oli todella hyvä allas jonne tuli vettä sieltä pamukkalen kalliosta, ja se kuulemma on hyväksi keholla ja 'nuorentaa 10 vuotta!' Kokeiltiin ja oli todella hyvä! Ja siit kaikissa hotelleissa oli mahtavat uimaaltaat sun muut

      Pamukkalen retki maksoi 10€/hlö ja oli sen arvoinen! Paljon historiaa ja lopuksi saimme aikaa mennä kiertelemään itseksemme ja oli todella hauskaa! Illalla söimme illallisen kaupungissa, ensimmäisen illan ateria oli n. 12€/2hlö, kanaa riisia lisukkeita ja juoma. Seuraava päivänä illallinen oli 4€/hlö, puolikas grillattu mahtava kana, riisia lisukkeita yms. Pamukkalen alueen basaari on myös todella hyvä, muistakaa tinkiä niin saatte juttuja aivan mahtavaan hintaan! Ihmiset tykkäävät jutella ja ovat todella mukavia. Päädyimme juttelemaan parin ihmisen kanssa ja keskustelut olivat mielenkiintoisia.

      Sitten menimme Alanyaan keskustaan jossa yövyimme ihan keskustassa! Sieltä pääsi helposti kaikkialle ja oli kyllä mahtava. Kauppoja, kahviloita, ravintoloita. hotelli oli mitä parhain! dedeman oli hotellin nimi. Yövyimme keskustassa yhden päivän ja sitten menimme katsomaan antalyan vanhaa kaupunkia ja satamaa. Satamassa oli paljon retkiä, mutta valitettavasti meillä ei ollut paljon aikaa. ja basaarit täällä olivat mahtavia, paljon tavaraa ja tinkimällä saa todella halvalla!

      seuraavana päivänä menimme toiseen paikkaan en nyt muista nimeä mutta hotelli oli taas kerran mahtava ja yövyimme bungalow tyyppisissä paikoissa, mahtavat huoneet ja palvelu! Illalla oli hotelissa entertainmentia jossa ihanat miehet lauloivat ja serenoivat naisia tanssi lattioille. Oli mahtavaa, lähellä oli myös muita ravintoloita, ja paljon basaareita! Muistakaa tinkiä!

      Kaiken kaikkiaan mahtava reissu, odottelen milloin tulee taas lisää noita matkoja nettiin niin ostan taas matkan uudelleen! Matka budjettimme ei ollut mikään iso, lopulta meillä meni vain 200€/2hlö kaikkeen joka sisälsi kaikki ateriat, tuliaiset ymsyms. rahaa jäi yli!!!

      Ainoa mikä välillä ehkä harmitti että koska vaihdoimme hotelleita paljon niin piti aina raahata se laukku mukaan bussiin ja hotellin ja takaisin, mutta ei se oikeasti mikään ongelma ollut!
      Ainiin kävimme myös koru ja matto kaupoissa, historia oli todella kiinnostava, mutta ostamaan emme tietenkään ryhtyneet, vaan kiersimme rauhassa ja lähdimme sitten ulos auringonpaisteeseen. :)

      Mahtava reissu ja mennään ehdotomasti uudelleen!

    • Turkkiin ei menty

      Me erehdyttiin ostamaan Turkin matka lähtö olisi pitänyt olla 26.10.13 tänään 10.10 Grouponilta ilmoittivat että matka on peruttu ja rahat palautettu tilille?? Soitin syytä ja syy oli että ihmiset on niin paljon valittaneet, että heidän korkean moraalin takia eivät halua enää tehdä yhteistyötä WOW matkatoimiston kanssa, entä me ?? voisimmeko me sopia, että haluaisimme todellakin lähteä lomalle, joka on sovittu työnantajien kanssa jo viime keväänä?? Aikamoisia päätöksiä yksipuolisesti ja korvauksia ei varmaankaan ole tulossa, kyllä ketuttaa....

      • Tinde33

        Mä oon ollut aikaisemminkin tuollaisella matkalla ja tykkäsin kovasti. Kyllä meni hermot kun nyt ilmoitetaan että koko reissu on peruttu! Mä laitoin Grouponille viestiä että eikö tällaisessa tapauksessa pitäisi tarjota ihmisille MAHDOLLISUUTTA peruuttaa jos haluaa ja ne jotka haluaa ottaa riskin, saisivat sen edelleen tehdä. Mutta ei. Ärsyttää ihan simona....


      • timucinkaan
        Tinde33 kirjoitti:

        Mä oon ollut aikaisemminkin tuollaisella matkalla ja tykkäsin kovasti. Kyllä meni hermot kun nyt ilmoitetaan että koko reissu on peruttu! Mä laitoin Grouponille viestiä että eikö tällaisessa tapauksessa pitäisi tarjota ihmisille MAHDOLLISUUTTA peruuttaa jos haluaa ja ne jotka haluaa ottaa riskin, saisivat sen edelleen tehdä. Mutta ei. Ärsyttää ihan simona....

        edullisempi hinta parempaa ohjelmaa
        http://kauppa.top10matkatarjoukset.com/store/


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3729
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2327
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2039
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1924
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      402
      1350
    6. 79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      136
      1118
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1000
    Aihe