Kokemuksia

niinnuuska

Elikkäs, oltiin mieheni kanssa maaliskuun alussa Madridissa 5 päivää. Ihanteellinen aika shoppailu lomalle aikoville. Yöllä 2-7 astetta mutta joka päivä lämpötila nousi yli 20 ja tarkeni jo ilman pitkänhihaista.
Varasin lennot aurinko matkojen kautta Helsinki-Amsterdan-Madrid ja takaisin Madrid-Pariisi-Helsinki, n150€/hlö. Odottelua vaihtokentillä oli päivä aikaan vajaa 2 tuntia. Parikymppiä halvemmallakin olisi päässyt mutta silloin kentällä olisi pitänyt odotella yöllä, tai jopa 14 tuntia, Ei kiitos!!

Ostettiin heti lentokentältä 10 kerran metroliput, 9,10€ ja ne riitti just koko reissun ajaksi, en itse suosittele metron käyttöä "ydinkeskustassa", meistä oli ainakin ihana kävellä ja katsella samalla paikkoja ja kauppoja. Metro ei kulje yö aikaan 00-06 välillä. Jouduimme menemään lentokentälle taksilla joka maksoi 30€, bussillakin olisi päässyt mutta olimme sen varran mukavuuden haluisia klo 03:30 että valitsimme helpoimman ja nopeimman tavan.

Hotellimme olis Sterlin Hotel , Suosittelen! Sijainti loistava, Gran vialta n.300m sivukadulle. Itse saatiin huone viidennestä kerroksesta joten minkäänlaista ääntä ei kuulunut. Aamupalakin sisältyi hintaan. Hinta 425€/5 yötä/2hlö.

Käytiin metro matkan päässä Real Madridin stadiolla Santiago Bernabeussa, hinta olis 18€/hlö ilman opastusta, suht suolanen hinta mutta olihan se käytävä. Aikaa meillä meni kiertäessä reittiä 2-3 tuntia.

Casa de campo on kans joen toisella puolella, suosittelen metrolla menoa!! Siellä on eläintarha, huvipuisto, uimala ja sit vaan ihan lenkkeily/pyöräily maastoa. Itse käytiin eläintarhassa. Ei olisi kannattanut. Eläimillä huonot oltavat. Erittäin pienet häkit, linnut oli jalasta kiinni n. 30cm narussa. Norsut ja virtahevot olivat itsensä kokoisissa häkeissä, eivät olisi mahtuneet edes kääntymään. Ole siis fiksu äläkä mene käymään ja rahoittamaan tälläista toimintaa!!!

Toinen puisto madridin itäreunalla jonka nimeä en vaan millään tahdo muistaa, kuitenkin kapea pitkä puisto, löytyy varmasti kartalta. Sinne kannattaa suunnata aurinkoisella säällä iltapäivällä. Mahdollista vuokrata soutuvene tai rullaluistimia. Loistava picnic paikka. Me vuokrattin vene 4,25€/puoli tuntia, max.4 aikuista.

Kauppahallin tapaksia kannattaa kokeilla. Monia "kojuja" ihanaa pientä suolaista. Ostaa vähän jokaiselta jotekin, hakee lasin(tai miksei pullonkin) viiniä ja istuu alas katselemaan madridin vilkasta elämää.

Kuninkaanlinna ja katedraali oli ihan mukava käydä katsomassa, Sisälle asti ei linnaan haluttu maksaa mutta ulkopuolella käytiin arkkitehtuuria ihmettelemässä. 10€/aikuinen olisi ollut sisäänpääsy. Siitä en sitten yhtään tiedä missä kaikkialla siellä pääsee käymään.


Shoppailukin kaupungissa on toki pakollista. Aika hyvin oli kaupat auki joka päivä, myös sunnuntaisin ja siestan aikaan. Pienet kaupat sulkivat ovensa siestan ajaksi ja viikonlopuksi. Ruokakaupat oli kaupungissa hankalia löytää, yksi isompi, normi Salen kokoinen kauppa Vips oli Gran vialla, josta käytiin välillä jotain hotellille ostamassa.

Meillä oli ajatus mennä katsomaan leijona kuningas musikaalia, mutta kun 3kk ennen ajankohtaa olimme lippuja ostamassa ei niitä ollut enää jäljellä. Olkaa siis ajoissa ja tutkikaa tarjontaa heti kun on ajatus lähteä reissuun.

Opiskelijat, muistakaa ottaa mukaan kansainvälinen opiskelija kortti! Museot ymym ilmaisia ja huomattavasti halvemmalla sisään.

Ravintoloista vielä sen verran, moneenkaan ei voi tehdä pöytävarausta viikonloppuna, jos siis aikoo mennä ns.paikalliseen aikaan illalla syömään 21-22 täytyy varautua odottamaan pöytää jopa 2 tuntia. Kahdeksan aikaan mahtui vielä hyvin mutta sen jälkeen puolille öin ravintolat on täynnä.

Toivottavasti näistä oli apua Madridiin lähtijoille ja kerron toki jos tiedän vielä lisää:)

2

1242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puisto piknik

      Madridin suosituin puisto, jonka nimea et muista, on Parque del Retiro

    • missmadriiiid

      Metro ei kulje yö aikaan 00-06 välillä
      VÄÄRIN. 1.30-06.00

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1639
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1046
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      132
      957
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      95
      856
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      73
      847
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      19
      819
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      36
      802
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      729
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      725
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      691
    Aihe