Toisessa silmässä o.8 näkö ja toisessa 0.25 .. Silmälasien hankinta olisi edessä mutten voi edes kuvitella itseäni silmälasien kanssa.. Olen kallistumassa piilolinssien puoleen. Jos piilolinssejä pitää, huomaako sitä mitenkään? Onko piilolinssit yhtä hyvät kuin normaali lasit? Mitä haittaa niistä on, vai onko? Saako 14-vuotias käyttää piilolinssejä?
Piilolinssit?
7
500
Vastaukset
- piilari-micael
Eipä noita piilolinssejä käytännössä kukaan toinen huomaa. Hyvin harvoin kukaan on niin "tarkkanäköinen", että huomaisi toisen ihmisen piilarit.
Vai tarkoitiko sitä, että huomaako piilolinssien käyttäjä omat linssinsä? Eipä juuri, totuttelun jälkeen ne harvemmin tuntuvat yhtään miltään.
Minä itse näen linsseillä paremmin kuin silmälaseilla eli ihan yhtä hyvät ovat.
Piilareille ei ole mitään tarkkaa ikärajaa, riippuu optikosta. Yleensä 14 v. on ihan hyvä ikä aloittaa linssien käyttö. - a.sijantuntija
Antamasi lukemat, 0,8 ja 0,25 ovat eri asiaa tarkoittavia.
0,8 tarkoittaa näöntarkkuutta, 0,25 linssivoimakkuutta. Keskustele nyt uudelleen näkemiseen liittyvistä ongelmasta asiantuntijan kanssa. Mikäli näontarkkuutesi on molemmissa silmissä 0,8 ja korjaavaksi linssiksi on ehdotettu 0,25, unohda koko juttu.
- Niin piilarit kuin sankalasit.- piilarimies
Tarkoitin, että toisessa silmässäni on 0,80 näkö ja toisessa 0,25 ja molemmilla silmillä 0,63..
- piilarimies
piilarimies kirjoitti:
Tarkoitin, että toisessa silmässäni on 0,80 näkö ja toisessa 0,25 ja molemmilla silmillä 0,63..
Tai en minä tiedä kun en ole perehtynyt.. :d
- a.sijantuntija
Ilman laseja vai korjauksen kanssa??? :o
-Mitkä on korjaavien linssien voimakkuudet?- mualikko
Jos tarkoitat,että näkösi on ilman
korjaavia linssejä 0.8 ja 0.25
ja yhteisnäkö on 0.63 .
Eikö silloin yhteisnäön pitäisi
olla vähintään 0.8? - näin on
mualikko kirjoitti:
Jos tarkoitat,että näkösi on ilman
korjaavia linssejä 0.8 ja 0.25
ja yhteisnäkö on 0.63 .
Eikö silloin yhteisnäön pitäisi
olla vähintään 0.8?Ei välttämättä. Toisen silmän huonompi näkö voi sekoittaa yhteisnäköä, jolloin visus ei nouse samalle tasolle kuin yhdellä silmällä erikseen katsottuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135243
- 675044
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603188- 432781
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 391774
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628