Kultainennoutaja

Kultainennoutaja 127

Heipähei!Ajattelin kysyä kultaisistanoutajista, että minkälainen luonne, karvastaako paljon, vetääkö paljon lenkillä, kommentteja kokeneilta kiitos!Ja Mikä on halvin hinta paperillisesta kultsista, entä suurin? Meille olis tulossa kultainennoutaja narttu.

Onko totta että koira pitää ajoittain trimmata?:O en ole ennen kuullutkaan, ennenkuin luin yhdeltä palstalta.

Ja vielä kysymys että mikä väri on teistä paras.

1.) kultainen http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/47/Golden_retriever.jpg/250px-Golden_retriever.jpg

2.) Kermanvaalea http://www.mistdawn.com/wp-content/elsa-elokuu09.jpg

3.) Valkoinen http://www.hauva.com/pics/kultainennoutaja1.gif

23

2904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin meidän perheeseen tulleet kultsit (nartut) ovat olleet hyväluontoisia, hyvin älykkäitä, hiukan arkoja mutta sosiaalisia.. vetämisestä tms. ei pysty yleisesti sanomaan, koulutuksella sellaiset saa kitkettyä, ja hyvällä hoidolla turkki pysyy kunnossa, tietenkin on karvanlähtöajat.. meillä ei pahemmin trimmailla, harjataan vaan.. oliskohan sun pitäny ottaa selvää, enne kuin hakit koiran?? itse täytyy myöntää, että tykkään kultaisesta eniten, mutta kaikki kultsit on ihania ja rakkaita..

    • Näin

      Minun kultsi on kuin peruskallio, vakaa, ja rauhallinen. Mutta innokas oppimaan, ja lenkkikaverina väsymätön =)

    • Aman mamma <3

      meillä on nyt puolivuotias narttu, tosi rohkea ja reipas, mutta osaa olla rauhassakin :) on tuota vetämistä nyt ollut mutta ei niin paljoa etteivät 10- 12-vuotiaat lapset sitä pystyisi taluttamaan. Itsellämme oli vaivaiset 500e, mutta tämä johtui siitä, että pennun emän omistajalla oli kiire saada pennut ''pois alta'' (eikä pikkuisellamme ole ollut ikinä papereita)
      sillä olivat muutamassa seuraavalla viikolla toiselle puolelle suomea, molemmilla vanhemmilla oli siis paperit ja molempia käytettiin näyttelyssä. Ei olla trimmattu, enkä ole ikinä kuullutkaan että pitäisi :o. Meidän rinsessa on valkoisen ja kermanvaalean sekoitus: korvista kermanvaalea ja myös 'selkä-kiharoissa' on kermanvaaleaa, muuten valkoinen :) ja tottakai oma koira on aina paras joten taivun 2) ja 3) puoleen :)

      • Kannattaa trimmata

        No kyllä kultsi trimmata pitää jos haluaa hyvänäköisenä karvan olevan.
        Trimattava rotu kultsi on.


    • Näin

      Näyttelyihin se on trimmattava, muuten tietenkään ei ole pakko sitä tehdä.
      Kultsu kannattaa kouluttaa jo pennusta kunnolla, ja hihnakäytös on ensimmäisenä listalla. Aikuinen kultsu on melkoinen hinaaja, jos se vetää, sen kanssa ei ole aikuisenkaan kiva ulkoilla, 10-15 suoranainen mahdottomuus.

    • h

      Mitä väliä mikä väri on muista paras.Oma päätöshä se on. Etkö ole lukenut koirakirjoja?Varmasti löytyy kirjoitsa ja netistä paljon tietoa kultsuista

    • KultsinOmistajahihi

      Ystävällinen, rauhallinen ja helppo oppimaan on ainakin mun kultsi ja kerma on paras :D

    • NääääsVilleen

      Perinteinen kulta, tietenkin =)
      Ystävällinen, omapäinen vähän. Mutta kun on kunnolla koulutettu, ei ongelmia. Jos vetäisi, olisi vain ja ainoastaan aikamiehen kuljetettava, niin paljon voimaa koirassa on

    • Heips!
      Oma kultsuni on luonteeltaan innokas, energinen, ystävällinen, jääräpäinen sekä supersosiaalinen.
      Hihnassa käyttäytyy yleensä suhkoht nätisti vaikka välillä enerkisyys pistää neidin innokkuuden aivan uudelle tasolle.

      Rekisteröidyt (eli paperilla varustetut koirat) maksat n. 900 -1200 €.
      Omani maksoi 1100€.

      Kyllä vain kultainennoutaja on trimmattava rotu, ja usesti trimmaamisen joutuu opettelemaan itse, sillä kovinkaan moni trimmaaja/trimmaamo ei kultsuja trimmaa, sillä kultsun turkin trimmaamiseen kuluu aikaa ja kaikki työ on tehtävä käsin :D Mutta toisaalta tuo trimmaus myös hyvipuoliakin; turkki pysyy helpommin puhtaana roskista, sen hoito on helpompaa eikä hiekkaa/luntakaan tule sisään valtavia määriä.

      Ja lopuksi viellä pieni korjaus tuohon kultsun väreihin:
      Kultainennoutaja on aina kullan- tai kerman värinen, tosin vain kullan- ja kerma nerisävyissä :D

    • 11+7

      Meillä on kultainennoutaja 5v sekä labbis-pentu. Jotenkin tuntuu, että kultsi on huomattavasti tyhmempi ja flegmaattisempi. Labbis alkaa paljon mieluummin tekemään töitä saadakseen palkinnon.

      • alfatah

        ma ottasin ainaki kullanvarisen


    • GoldenWhisky's

      kotisivuni, sieltä löytyy oma kultsuni luonne ja tämmöiset. www.goldenwhisky.weebly.com

    • u9iuå09iå09

      Kaikkeni olen tehnyt ja narttukultsia en saa vetämättömäksi. Lenkkeily täyttä h.vettiä ja kaikki keinot käytetty. Vahva rotu! Olkapää revähtänyt, vetänyt nurin...harkitsee luopumista koirasta ja hankkii sakemannin!

      • Ihmeitä tapahtuu

        Käyppä ostamassa eläinkaupasta valjaat olivatkohan nimeltään "easyway" meidän eläinkaupassa maksoivat hihnan kanssa 30 €. Valjasissa hihna kiinnitetään eteen rintalastan päälle, kun koira vetää alkaa sillä pää käätymään taluttajaa kohti ja Hokkus Pokkus vetäminen loppuu. Meillä on pariviikkoa nautittu lenkkeillystä, ennen valjaita vuosi yritettiin vaikka millä konstilla saada yhteistä säveltä lenkkeilyyn hihnassa.


      • knupo

        Oiskohan vika hihnan toisessa päässä??!!!!!! Sulle ei mitään rotua!!


    • enerkiapakkaus

      Kultainennoutaja mix. Emä puhdas kultainennoutaja(paperikoira), isä Belkianpaimenkoira(paperikoira). Koirani on narttu 10kk, lempeä ,kova kävelemään , veti aluksi kovasti, mutta vedonestopanta auttoi oppimaan ettei vedä. Nykyään en enään käytä vedonestopantaa. Paimentamaan on erittäin kova, niin sisällä kuin ulkonakin. Nytkin makaa vieressäni. Pitää kaikista ihmisistä, on siis erittäin sosiaalinen. Ei hauku, juuri ollenkaan. Väriltään on kullanruskea, kuono musta. Minä en käytä koiraani krimmauksessa, harjaan koirani itse 2-3krt viikossa. Suosittelen tätä rotuyhdistelmää, missä kultainennoutaja on 85% päärotuna.

      • bbucu

        Kumpi on parempi labradorinnoutaja vai kultainennoutaja?


      • En vaan tiedä
        bbucu kirjoitti:

        Kumpi on parempi labradorinnoutaja vai kultainennoutaja?

        Kultainennoutaja! Kuinka usein kultsi pitää trimmata?:o kumpi: tolleri vai kultsi


      • Anonyymi
        En vaan tiedä kirjoitti:

        Kultainennoutaja! Kuinka usein kultsi pitää trimmata?:o kumpi: tolleri vai kultsi

        Kultsi pitäisi trimmata kerran viikossa, jos haluaa pitää kodin karvattomana ja siistinä. Siihen päälle vielä 5-10 km liikuntaa per päivä.


    • Oma rakas

      Oma koira on paras ja rakkain, siinä ei karvoihin katsota, saatikka rotuun.

    • Iuc

      Mä ottaisin kullan värisen :)

    • Anonyymi

      Hei!
      Ovat todella ystävällisiä ja leppoisia koiria. Kyllä, karvaa lähtee karvanlähtöaikoina hirveästi!:0 Koulutuksestahan se vetäminen riippuu, ei pitäisi.
      Eihän värillä ole mitään väliä! Mieti nyt itsekin kysymystäsi! Otatko koiran värin perusteella?

    • Anonyymi

      Nykyään ulkomuotojalostuksen myötä vihaiset ja arat kultaiset noutajat ovat lisääntyneet. Ja väristä sen verran että jos metsästykseen käyttää niin tumma kultainen. Ei ole kuin lumiukko passissa rantaheinikossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe