Sortavalassa oli eilen kaunis ilma kuten näiiläkin seuduilla. Ajoimme aamupäivällä Vyartsilasta kaupunkiin. Tie oli melko ikävässä kunnossa, lumisohjoa saatiin muutama kerta tuulilasin täydeltä kun rekat painelivat ohi. Onneksi ei noussut kiviä lasiin. Alavilla paikoilla oli laajoja vesilammikoita. Rikkinäisin kohta oli siinä, missä junarata menee tien alitse, ja myös Marmorin tienovilla oli rosoista. Kierreltiin kauppoja, kaupungin kaduillakin oli jonkin verran sohjoa, mutta kevättä ilmassa. Takaisin tullessa sohjo oli maantieltä lähes poissa, mutta kuopat valitettavasti olivat velä jäljellä.
Kaupungilla on ilmeisesti juhlavuosi, täyttää 380 vuotta. Toivottavasti tien saavat kuntoon niin että päästään mukaan juhliin.
Kurssi 38,40, bensa Matkaselässä 28, 70, Värtsilässä 31,40.
Sortavalassa
4
323
Vastaukset
- Tatiana Horovitch
Kun tieasioistakin oli puhe, niin myös Svetogorskin ja Viipurin väli on taas melko kuoppaista ja huonossa kunnossa routavaurioiden takia. Ajelin viimeksi 18.3, kun tein tämän havainnon.
Pari vuotta sitten tien päällyste uusittiin ja oli ilo ajella kuopatonta tietä. Mutta kun tien pohjatyöt on tehty aikoinaan Venäjän tyyliin, niin eihän se kestä raskasta liikennettä ja routavauriot ovat yhtä varma asia kuin vanhan kuolema.
Pitäneekö ajoreitti jatkossa taas kerran valita Nuijamaan kautta, vaikka tulee hieman pidempi kyyti. Mahtaa taas muutama vuosi vierähtää, kunnes saavat taas korjattua Sveto - Viipuri välisen tien henkilöautolla ajettavaan kuntoon.- Volna...
Hei Tatjana!
Lähde mukaan Petroskoin lähelle Paatjärvelle. Olet tervetullut!
Ressu
- Ressu....
Mitenkäs se heinä-elokuun matka Petroskoihin?
Olen saamassa jo porukkaa kasaan. Nostan tuon asian palstalla ylemmäksi. Hei! Mistä löydän sähköpostiosoitteesi? Minun on pto52suomi24.fi.
Pitäisi puhua siitä Paatjärven reissusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk664012Pride-rautu korvaamaan kirjolohi
Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n152117Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin
Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj101894Olen parasta a-luokkaa
Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge361244- 271219
Se mua jotenkin harmittaa
Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et11983Shakki ja matti
Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit71837Oot tosi epätavallinen
ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.43829- 40731
Peuran liikenne ajovaloissa
Haittaako se jos bussit on romuja ja käyttökiellossa? https://www.ilkkapohjalainen.fi/avi-loysi-kahdeksan-puutetta-kaup24684