Mitä mieltä sähköhinnastani olette, normaalia?

Hei.

Minulla on 37,5 neliön sähkölämmitteinen rivitaloyksiö, jossa on sauna. Sain laskun, joka minusta on suuri ja on saanut muutkin haukkomaan henkeään, lasku 4kk niin 581, 00 euroa. Sähköyhtiö ja vuokraisäntä sanoivat sen olevan normaali, muut ei.

Minulla on jääkaappipakastin, astianpesukone, jota käytän 1-2 kertaa viikossa. Pesukone, jota käytän yksi kaksi kertaa viikossa. Sauna lämpenee 1-2 kertaa viikossa. En ole kotona kaiken aikaa ja valotkin saamutan aina heti. Tv on päällä ja tietokone päällä eli käytän niitä joka päivä.. Eivät valmiustilasssa esimerkiksi öisin. Vattenfallilta sanottiin, että kiinni olevat laitteetkin pitäisi poistaa töpseleistä, kun ei käytä.

Eli onko mielestänne tämä hinta normaali 4kk sähkölämmitteinen yhden hengen yksiölle? Haluaisin teiltäkin mielipiteitä, kiitos.

Eli

4

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NYT TUNTUU

jotain olevan pahasti.Laskes nyt montako päivää siinä 4kk on jaat kw määrän päivämäärällä saat tietoon montako kw kulut vuorokaudessa.Sähkölämmitys kyllä haukkaa niitä kw vatteja aika reilusti jos haluaa asunnon lämmön pitää esim.24C,
      Meillä kuluu taloussähköä keskimäärin 8.5-9.5 kw/vrk ja talo on kaukolämmössä.
      Katselin jokinaika sitten rivitalo myyntiilmoituksia n.60 neliön huoneistossa ilmoitetaan 100€/kk lämmitys

• 23455467

Aika reippaalta kuulostaa, mutta ei mahdottomalta. Paljonko on mennyt KWh:na? Onko auton lämmitys kytketty omaan sähkömitttariin?

Hakisin kyllä lämmityksestä syytä isoon laskuun, kaikki muu on melkeinpä peanuts siihen verrattuna, varsinkin jotkut valmiustilakulutukset.
      Eiköhän kulutus kuitenkin kesää kohti pienene.

• ac^dc

ihan tyypillinen talvikauden lasku

kesällä ei sitten tartte maksaa juuri mitään

• Kuuma vesi!

Eurosummaa merkittävempi on tosiaan tuo kilowattituntimäärä, toki myös yksikköhinnalla on merkitystä. Tulitko muuten ajatelleeksi, että asuntosi kuuma käyttövesi lämpenee sähköllä JA sen osuus normaalilla kulutuksellakin on noin 1/3 kokonaiskulutuksesta. Jos tykkäät ottaa pitkiä suihkuja ja lasket muutenkin runsaasti vettä, tuo osuus luonnollisesti kasvaa ja lasku samaa tahtia (kuten myös vesilaskusi!). Myös asunnon lämpötila vaikuttaa merkittävästi kulutukseen, ei ole todellakaan ihan sama onko sisälämpötila 21C vai 25C...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Raimo laamanen

Onko Raimo siirtynyt yläkerran orkesteriin ? Jos on niin jaksamista Seijalle.
      Puolanka
      23
      3203
    2. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      198
      2893
    3. Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa

Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      1911
    4. Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista

Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah
      Maailman menoa
      258
      1534
    5. Aloitko pelätä siis

Että otan suhun oikeasti yhteyttä
      Ikävä
      111
      1305
    6. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      48
      1201
    7. Olet ollut aika törkeä minua kohtaan

Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta
      Ikävä
      46
      1057
    8. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      155
      1031
    9. Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin

maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises
      Ikävä
      33
      960
    10. Voi ei kuvitteletkohan sä

Nyt etten ookaan susta kiinnostunut 😿😿 ethän ajattele niin 🥺
      Ikävä
      43
      834
    Aihe