Mitä mieltä sähköhinnastani olette, normaalia?

Hei.

Minulla on 37,5 neliön sähkölämmitteinen rivitaloyksiö, jossa on sauna. Sain laskun, joka minusta on suuri ja on saanut muutkin haukkomaan henkeään, lasku 4kk niin 581, 00 euroa. Sähköyhtiö ja vuokraisäntä sanoivat sen olevan normaali, muut ei.

Minulla on jääkaappipakastin, astianpesukone, jota käytän 1-2 kertaa viikossa. Pesukone, jota käytän yksi kaksi kertaa viikossa. Sauna lämpenee 1-2 kertaa viikossa. En ole kotona kaiken aikaa ja valotkin saamutan aina heti. Tv on päällä ja tietokone päällä eli käytän niitä joka päivä.. Eivät valmiustilasssa esimerkiksi öisin. Vattenfallilta sanottiin, että kiinni olevat laitteetkin pitäisi poistaa töpseleistä, kun ei käytä.

Eli onko mielestänne tämä hinta normaali 4kk sähkölämmitteinen yhden hengen yksiölle? Haluaisin teiltäkin mielipiteitä, kiitos.

Eli

4

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NYT TUNTUU

jotain olevan pahasti.Laskes nyt montako päivää siinä 4kk on jaat kw määrän päivämäärällä saat tietoon montako kw kulut vuorokaudessa.Sähkölämmitys kyllä haukkaa niitä kw vatteja aika reilusti jos haluaa asunnon lämmön pitää esim.24C,
      Meillä kuluu taloussähköä keskimäärin 8.5-9.5 kw/vrk ja talo on kaukolämmössä.
      Katselin jokinaika sitten rivitalo myyntiilmoituksia n.60 neliön huoneistossa ilmoitetaan 100€/kk lämmitys

• 23455467

Aika reippaalta kuulostaa, mutta ei mahdottomalta. Paljonko on mennyt KWh:na? Onko auton lämmitys kytketty omaan sähkömitttariin?

Hakisin kyllä lämmityksestä syytä isoon laskuun, kaikki muu on melkeinpä peanuts siihen verrattuna, varsinkin jotkut valmiustilakulutukset.
      Eiköhän kulutus kuitenkin kesää kohti pienene.

• ac^dc

ihan tyypillinen talvikauden lasku

kesällä ei sitten tartte maksaa juuri mitään

• Kuuma vesi!

Eurosummaa merkittävempi on tosiaan tuo kilowattituntimäärä, toki myös yksikköhinnalla on merkitystä. Tulitko muuten ajatelleeksi, että asuntosi kuuma käyttövesi lämpenee sähköllä JA sen osuus normaalilla kulutuksellakin on noin 1/3 kokonaiskulutuksesta. Jos tykkäät ottaa pitkiä suihkuja ja lasket muutenkin runsaasti vettä, tuo osuus luonnollisesti kasvaa ja lasku samaa tahtia (kuten myös vesilaskusi!). Myös asunnon lämpötila vaikuttaa merkittävästi kulutukseen, ei ole todellakaan ihan sama onko sisälämpötila 21C vai 25C...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1157
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      44
      595
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      548
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      219
      513
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      504
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe