kumpi luontokuvaukseen nikon D300s VAI nikon D7000

eli kumpi luontokuvaukseen nikon D300s vai nikon d7000

113

1789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jan eerik eenestam

      "eli kumpi luontokuvaukseen nikon D300s vai nikon d7000 "

      eipä noilla paljoa eroa tuossa kohdin ole.

      7tonnissa on uudempi kenno ja enemmän pikseleitä, mutta 3satanen on taasen vähän jämäkämpi rakenteeltaan ja vikkelämpi toiminnoiltaan.

      melkein yks ja sama kumman hankkii.

    • ok mut onko niillä iso herkkyyksillä väliä vaik ei ne erot oopaljon

      • Olen käyttänyt D300s runkoa jo vuosia (pari ainakin) hyvällä menestyksellä. Toisena runkona on ollut D90 hieman kauemmin eikä kummassakaan ole moitteen sijaa. D7000 kennossa on hieman enemmän pixeleitä joten siitä saa ehkä hieman suuremman kuvan valokuvalaatuisena mutta olen noista omista kuvistani (12M kenno) tehnyt A3 kokoisia ja ainakin minun silmilläni katsoen terävinä.

        D300s on "semipro" tyyppiä eikä siinä ole aiheohjelmia kun kuvitellaan kuvaajan osaavan toimensa, kun taas D7000 on harrastajarunko joskin noiden semipro runkojen ohella pöly ja roiskevesitiivis (tarkasta vielä jos muistan väärin!) sekä noilla aiheohjelmilla varustettu. D300s on lisäksi kevytmetallivalurungolla joten sen lujuus saattaa olla parempi. D7000 runkoon en ole tutustunut.

        Ostat kumman vain niin tulet pärjäämään ainakin rungon puolesta.


    • lin tu bong ari

      "Ostat kumman vain niin tulet pärjäämään ainakin rungon puolesta. "

      juu
      sitten kun alkaa objektiivien ostelu kiinnostamaan, niin alkaakin jo kunnon arpominen :-)

      Riippuen toki, et millaista luontokuvausta tarkoitus harrastaa.

    • lintujen ja nisäkkäiden kuvausta olis luvassa ens kesänä

      mutta olen kuitenkin jo päättänyt ostaa tuon nikon d300s rungon sillä luulisin pärjääväni

      • ja objektiiveina on

        NIKKOR AF-S DX 35/1.8G
        NIKKOR AF-S DX 18-55/3.5-5.6G
        SIGMA 150-500/5-6.3 APO DG OS
        SIGMA 70-300/4-5.6 DG

        noilla luulis pärjäävän vai mitä olette mieltä


      • pöööööö
        m.hoppanen kirjoitti:

        ja objektiiveina on

        NIKKOR AF-S DX 35/1.8G
        NIKKOR AF-S DX 18-55/3.5-5.6G
        SIGMA 150-500/5-6.3 APO DG OS
        SIGMA 70-300/4-5.6 DG

        noilla luulis pärjäävän vai mitä olette mieltä

        Noi telet on kyllä melko pimeitä joten d7000 sattais pärjätä niiden kanssa paremmin


      • oufjwekgwh
        m.hoppanen kirjoitti:

        ja objektiiveina on

        NIKKOR AF-S DX 35/1.8G
        NIKKOR AF-S DX 18-55/3.5-5.6G
        SIGMA 150-500/5-6.3 APO DG OS
        SIGMA 70-300/4-5.6 DG

        noilla luulis pärjäävän vai mitä olette mieltä

        Hämärässä metsässä liikkuvat nisäkkäät jää kyllä haaveeksi noilla linsseillä, vaikka polttovälivalikoima kyllä riittää. Oksalla paikoillaan kököttäviin lintuihin kyllä riittää, kunhan vain ei tuuli puuta heiluta. Vakaaja ei auta liikkuvassa kohteessa yhtään. Se auttaa vain hieman kuvaajan jännitystutinaan.


      • m.hoppanen kirjoitti:

        ja objektiiveina on

        NIKKOR AF-S DX 35/1.8G
        NIKKOR AF-S DX 18-55/3.5-5.6G
        SIGMA 150-500/5-6.3 APO DG OS
        SIGMA 70-300/4-5.6 DG

        noilla luulis pärjäävän vai mitä olette mieltä

        Noista vaihtaisin ainakin 18 - 55 linssin saman firman 18 - 105mm linssiin. Tuo pidemmälle yltävä on hyvä "matkalinssi" joka matkakuvissa ei vaadi optiikan vaihtoa jatkuvasti. Se sopii myös tapahtumakuvaukseen paremmin suurempien rajausmahdollisuuksiensa vuoksi. 35mm F1.8 on hyvä prime Nikon kroppirunkoihin ja yltää hämäränkin puolelle jopa kesäöinä joina sitä olen ainoastaan kokeilujen lisäksi käyttänyt..

        Itsekin olen kuvannut tuolla Sigman 70 - 300 mm APO vehkeellä jossa 1:2 makro toimii 200 - 300 mm välillä, se on käypää kamaa omine rajoituksineen ja vaatii vähintään monopodin. Se makro puuttuu OS versiosta muistaakseni.

        D300s AF toimii ainakin kun pienin aukko on F5.6 mutta varma en ole F6.3:lla toimimisesta. Tosin uuden D800 kanssa väittävät keskimmäisellä tarkennuspisteellä toimivan jopa F8:lla.

        150 - 500 mm putkesta en osaa sanoa mitään muuta kuin arvelen sen olevan kirkkaiden ilmojen kapine. Jos valoa riittää niin ulottuvuutta uskoisin löytyvän vaikka peipon koko luokkaa olevilla kohteille. Itse en ole käyttänyt pidempää kuin 1,4x300mm eli 300mm optiikka 1,4x telelisäkkeellä. Itse jättäisin tuon pisimmän ensin pois ja katsoisin miten homma lähtee käyntiin, saahan sen sitten jälkeen hankittua. Asia on tietysti toinen jos joku tekee noista hyvän pakettitarjouksen.


      • NättiNakuna
        m.hoppanen kirjoitti:

        ja objektiiveina on

        NIKKOR AF-S DX 35/1.8G
        NIKKOR AF-S DX 18-55/3.5-5.6G
        SIGMA 150-500/5-6.3 APO DG OS
        SIGMA 70-300/4-5.6 DG

        noilla luulis pärjäävän vai mitä olette mieltä

        "SIGMA 150-500/5-6.3 APO DG OS
        SIGMA 70-300/4-5.6 DG

        noilla luulis pärjäävän vai mitä olette mieltä "

        Älä tollasia osta.

        Osta mielummin vaikka Sigma 100-300/4 ja siihen mahdollisesti vielä 1,4tc.

        Toinen vaihtoehto on ostaa 300/2,8 ja siihen 1,4x sekä 2x telejatkeet.

        Ainakin jos lintuja haluat kuvata, niin objektiivin pituutta harvemmin on liikaa.

        Nuo mainitsemani kombot ovat vielä kevyitä kuljettaa ja monipuolisia käyttää.

        Eikä maksa ihan hitosti.

        Tuo Sigman 100-300/4 on optisesti hyvä, kestävä ja helppokäyttöinen.
        Toimii vielä tuolla jatkeellakin sekä optisesti, että myöskin tarkennus yms ihan ok, vaikka jonkinlainen ero tarkennusnopeudessa ja fokuksen löytymisessä onkin.


    • Noilla alkuun

      - normaali
      - noin 100mm macro
      - mahdollisimman valovoimainen 300mm

    • ihan vaan kaikille tiedoksi mulla on jo noi mainitsemani linssit
      ja nikon 3000 runko niillä on tullut ihan hyvää jälkeä

      • Se osti jo

        Luinkin noita huvittuneena, ja jokaisen kohdalla pääsi oikein ääneen; #"se osti jo", jos olet kiinnostunut maisemakuvauksesta, niin suosittelen lisäksi Samyang AE- version 14 millistä laajakulmaksi. Valovoimaa on riittävästi, tosin valovoimasta puhuminen on turhaa maisemakuvauksessa, koska aukkoa on syytä aina himmentää johonkin 8 ja 10 kohdille. Teetin tuolla ottamistani maisemista suurennettuja paperikuvia - jotka kertovat kyllä kaikki virheet - ja tulos on erinomainen. Laajaa ja terävää D90 runkoon kiinnitettynä.


    • mitä objektiivia suosittelette joko d300s runkoon tai d700 runkoon. Halpa ja hyvä

      mielellään nikon objektiivi

      • ••••••••••••••••

        Mihin käyttöön? Tele,makro,perus kiinteä vai reissu-tsuumi?


      • tää onparas
        •••••••••••••••• kirjoitti:

        Mihin käyttöön? Tele,makro,perus kiinteä vai reissu-tsuumi?

        Koska hoppasella on jo kaikki, vain yhtä puuttuu niin se on Nikkor AF-S 16-35 f/4G ED VR laajakulmazoomi. Onko se halpa? "Ei ole." Mutta onko se hyvä? "Tää on paras."


      • •••••••••••••••• kirjoitti:

        Mihin käyttöön? Tele,makro,perus kiinteä vai reissu-tsuumi?

        tele


    • niin ja mitkä objektiivit käy noihin nikon D300S JA D7000 kameroihin

      vaikäykö kaikki objektiivit kaikkiin

    • eli käykö FX objektiivit noihin

      • täyttä elämää

        Ha ha Hoppanen! Tiedät itsekkin että käy. Huumorimiehiä kun olet. Osta vaan FX- objektiiveja, niin käyvät sitten siihen Nikon D800 kameraankin. Ei sen puoleen, sopii siihen deeäxätkin mutta mitä hyötyä silloin täydestä kennosta olisi?


      • .,•'*

        Fx objektiivit sopii dx ja dx sopii dx mutta dx ei sovi fx (riippuu objektiivistä)


      • .,•'* kirjoitti:

        Fx objektiivit sopii dx ja dx sopii dx mutta dx ei sovi fx (riippuu objektiivistä)

        pahahomma ei ole oikein rahaa ostaa uutta objektiivia kun kaikki hyvät maksaa
        noin 2000 euroa

        ja olisko hyvä NIKKOR AF-S 70-200/2.8G VR IFED II tää objektiivi ja siihen lisäkkeeks NIKON TC-17E II tai NIKON TC-20E III

        eivarmaan kannattava ostaa SIGMA 150-500/5-6.3 APO DG OS objektiiviin
        SIGMA 1.4x EX APO DG tai SIGMA 2x EX APO DG


      • ihana luonto
        m.hoppanen kirjoitti:

        pahahomma ei ole oikein rahaa ostaa uutta objektiivia kun kaikki hyvät maksaa
        noin 2000 euroa

        ja olisko hyvä NIKKOR AF-S 70-200/2.8G VR IFED II tää objektiivi ja siihen lisäkkeeks NIKON TC-17E II tai NIKON TC-20E III

        eivarmaan kannattava ostaa SIGMA 150-500/5-6.3 APO DG OS objektiiviin
        SIGMA 1.4x EX APO DG tai SIGMA 2x EX APO DG

        Tamron SP 70-300 f/4-5.6 DI VC USD tai Nikkor 70-300


    • vastatkaa tähän

      pahahomma ei ole oikein rahaa ostaa uutta objektiivia kun kaikki hyvät maksaa
      noin 2000 euroa

      ja olisko hyvä NIKKOR AF-S 70-200/2.8G VR IFED II tää objektiivi ja siihen lisäkkeeks NIKON TC-17E II tai NIKON TC-20E III

      eivarmaan kannattava ostaa SIGMA 150-500/5-6.3 APO DG OS objektiiviin
      SIGMA 1.4x EX APO DG tai SIGMA 2x EX APO DG

      • ______________________________

        Häh? Eka sanot ettei varaa 2000e ja sitten suunnitellaa yht 2000e linssiä tc:tä?


    • niin ei nyt varaa mut joskus on ja haluun vastauksia et mitä objektiiveja kannattaa ostaa ja niit lisäkkeitä ja tietysti omia kokemuksia laitteista

      • esim kannattaako ostaa tuohon SIGMA 150-500/5-6.3 APO DG OS objektiiviin niit lisäkkeitä 1,4x tai 2x


      • 14+1
        m.hoppanen kirjoitti:

        esim kannattaako ostaa tuohon SIGMA 150-500/5-6.3 APO DG OS objektiiviin niit lisäkkeitä 1,4x tai 2x

        Ei todellakaan mitään jatkeita tohon muutenkin pimeään zuumiin
        Mihin edes tarttet yli 500mm? Sen kun hiivit lähemmäs jaloillasi


    • niin niin onse jo valmiik pimee mut eine lisäkkeet vaikuta kesä auringossa mitään

      • ~~~~~~~~~|•|

        Laita jatkeet vaan mutta ennemmin suosittelen manuaali-laseja jos käsin haluat tarkentaa...
        Ja oikeesti yli 500mm ???Mihin?


      • ~~~~~~~~~|•|

        Laita jatkeet vaan mutta ennemmin suosittelen manuaali-laseja jos käsin haluat tarkentaa...
        Ja oikeesti yli 500mm ???Mihin?


    • SIGMA 150-500/5-6.3 APO DG OS objektiivi

      • 500mm on aika vähän kun sen vois tuplata 1000mm

        eitartte mennä niin lähelle eläimiä ja esim: sorsat keskellä järveä ei oikein yltä tuo 500mm


      • <><><><><><><>
        m.hoppanen kirjoitti:

        500mm on aika vähän kun sen vois tuplata 1000mm

        eitartte mennä niin lähelle eläimiä ja esim: sorsat keskellä järveä ei oikein yltä tuo 500mm

        Mutta silti tuohon 150-500 laitat jatkeen niin lähtee af pois (ainakin d300s ja d7000)


    • 200-500mm
    • haloo objektiivi maksaa noin 20 tonnia euroina että on mulla varmaan tollaseen varaa kun ostan vaan ton nikon d7000 kameran ja se jää sit siihen ei mulla oovaraa tommosiin objektiiveihin

      • aivanliian kalliita mulle mut jos löytäis halvempaa objektiivia jossa riittää hyvin valo ja tsuumia olis riittämiin eli yli 500mm


      • rapalan eikka
        m.hoppanen kirjoitti:

        aivanliian kalliita mulle mut jos löytäis halvempaa objektiivia jossa riittää hyvin valo ja tsuumia olis riittämiin eli yli 500mm

        "aivanliian kalliita mulle mut jos löytäis halvempaa objektiivia jossa riittää hyvin valo ja tsuumia olis riittämiin eli yli 500mm "

        500mm ja yli, hyvällä valovoimalla ja halavalla, taitaa olla mahdoton yhtälö.
        Vielä jos pitää olla zoom :-)
        esim SIGMA 500/4.5 EX APO DG HSM maksaa rahalassa noin 5k€
        SIGMA 800/5.6 EX APO DG HSM maksaa 6k€

        SIGMA 120-300/2.8 EX APO DG OS HSM maksaa noin 2200€.
        Tähän voi laittaa sit 2X telejatkeen 300€, jolloin saa 240-600/5,6 -zoomin noin 2,5k€ hinnalla.

        Tämä lienee kohtuuhintainen em mainittuihin vrt.


    • niin joo vähän vaikea on saada hyvä objektiivi halvalla mut noi sun ehdotukset on hyviä.

      ja vielä olisko joku sivusto tiedossa jossa myydään käytettyjä objektiiveja
      vai onko järkee ostaa käytettyä.

      esim: jos niissä on naarmuja tai muuten huonoja

    • olisko joku sivusto tiedossa jossa myydään käytettyjä objektiiveja
      vai onko järkee ostaa käytettyä.

      • googlesta löytyy...

        digicamera.net, kameralaukku.com ja rajala jne.


    • tarkoittaako rajalan vaihtolaitteet käytettyä vai niitä voivaihtaa johonkin

      • 30-10-20=

        Käytettyä ainakin, käsittääkseni


    • onko luontokuvaus kojusta hyötyä lintujenkuvaamisessa kun ostin vasta kojun ja kaikki linnut pysyttelee piilossa

      syitä piilotteluun on ehkä se että on talvi ja maastosuojani on vihertävä eli ei sopeudu talvi maisemaan
      tai linnut ei olesopeutuneet suojaani kun jokakerta kun meen kuvaamaan pystytän sen niinpä linnut saattavat huomata sen

      • [[[[[[[[[[[[[[[][[[[[[[[[[|||||||||||

        Pistä koju pystyyn ja anna olla pari päivää mene sitten kojuusi odota jonkun aikaa hiljaa niin eiköhän ala lintuja näkyä....


    • aivan tuota ajattelin itsekin mutta on ongelma seudulla liikkuu paljon nuorukaisia ja ne tuppaa rikkomaan kaiken minkä eteensä tulee että koju ei ole ehkä pystyssä enää toisena päivänä mutta se lintupaikka kyllä sijaitsee metsässä eikä nuoret liiku oikein siellä mutta en sitten tiedä laittaisiko vai ei mutta hyvä vinkki kuitenkin

      testaan varmasti nyt viikonloppuna

      • '"''""""""""

        Juu meidän metsissä samaa ongelmaa suosittelen ettet pidä sitä sillon kun kouluissa on suunnistus liikunnassa :D


    • niin juu mut vielä yks ongelma se on se että onko tietoa että monelta kannattais mennä kuvaamaan niitä lintuja et monelta ne herää suunnillee vai nukkuuko lintu ollenkaa ja siellä käy myös orava se saapuu yleensä sinne noin 8-9 välillä et onko tietoa niistä linnuista et meen kö samaan aikaan sinne kun se orava tulee suunnillee vai pitääkö mennä jo aikaisemmin

      • jepjep

        Kerroppa vielä missä kuvailet? Mitä kuvailet?


      • jepjep kirjoitti:

        Kerroppa vielä missä kuvailet? Mitä kuvailet?

        metsässä ja lintuja/oravia


    • nikonPhotographing niminen youtube käyttäjä siellä on mun kuvia
      mut se ei oo mun käyttäjä vaan se on mun kaveri mut siis ne kaikki kuva diat on mun ottamia kuvia nikon d3000 kemralla

      • @@77313

        Oli siellä jokune hieno kuva tosin videot pitkiä
        Mikä kamerareppu sulla on tossa "my camera bag" videossa?


      • @@77313 kirjoitti:

        Oli siellä jokune hieno kuva tosin videot pitkiä
        Mikä kamerareppu sulla on tossa "my camera bag" videossa?

        lowepro pro runner 300 AW


    • hehhhgeee

      Mistä ajattelit muuten hommata ton d7000? Rajalassa niitä on mutta itse odottelen omaa verkkiksestä...
      Ja mikä tuo salama oli tossa aikaisemmin mainitsemassani videossa?

      • rajalasta kait jos niitä on vielä silloin kun saan rahaa tarpeeks


    • niin ja se salama oli Nissin Di622 Mark II

    • sori mut verkkiksestä tarkottaa mitä kauppaa

      • ((()

        Moni sekottaa myös tuolla nikon-->kamerat hyllyihin palstallakin eli
        www.verkkokauppa.com/
        Mitä mieltä olet muuten tuosta 150-500mm ? Tarkennus jne.


    • lyhyesti sanottuna kaikki siinä on hyvää eli tarkennus nopea mielestäni ja siinähän on se kuvan vakain hyvä toiminto

      mutta siitä en tykkää 150-500mm objektiivissa että se painaa jonkin verran mutta ja lustalla kyllä menee hyvin itselläni on 2 kolmijalkaa ja 1 yksjalka ja tietenkin pieni kolmijalka

    • onko verkkokauppa.com kaupassa yhtälaadukasta kuin rajalalla kun se vaan tuntuu köyhemmältä kuin rajala mut sieltä sais halvemmalla nikon d7000 kameran mutta ne on tosin aika lopussa

      • itsinokiN

        Samoja kameroita noi on.
        Hauska kuulla että tuo sigma on mielestäsi hyvä kun itekkin oon ajatellu hankkia pidempää teleä...


    • onko kellään hyviä luontokuvauskokemuksia joita haluaisi jakaa

      mulla on esim hyvä kokemus lintujen ja oravien kuvauksesta se että molempia pitää kuvata tarkkana haa haa eituo ollut mikään kokemus mutta kertokaa te parempia

    • sigma 150-500mm objektiivi on hyvä kyllä mutta siinä on aika huono valovoima että jos meinaat kuvata aamuvarhain niin en tiedä tuleeko siitä mitään mutta nyt on sill nikonPhotographing käyttäjällä uusi oravavideo siinä on muutama mun tänään päivällä ottamia oravakuvia siinä on 5 kuvaa diana ja yks kuva kestää aina 7sekunttia että eikannata kelailla jos luulee et se kuva ei vaihdu

    • elisiis kaikki nyt kertomaan omia kokemuksia luontokvauksesta

    • onko hyvä objektiivi:

      NIKKOR AF-S 28-300/3.5-5.6G ED VR II

    • NIKKOR AF-S 28-300/3.5-5.6G ED VR II hinta:899 euroa kumpi ennemmin vai
      NIKKOR AF-S 70-300/4.5-5.6G VR IFED hinta:499 euroa

      • siis kumpi

        NIKKOR AF-S 28-300/3.5-5.6G ED VR II hinta:899 euroa
        NIKKOR AF-S 70-300/4.5-5.6G VR IFED hinta:499 euroa


      • Mihin Bigma?
        m.hoppanen kirjoitti:

        siis kumpi

        NIKKOR AF-S 28-300/3.5-5.6G ED VR II hinta:899 euroa
        NIKKOR AF-S 70-300/4.5-5.6G VR IFED hinta:499 euroa

        Tuo 28-300 olisi muuten hyvä reissutsuumi mutta se on hieman ahdas croppiin (siis 28mm)
        ja luulen että 70-300 on parempi telepäässä (vaikkei sekään hurrattava) eikö sigma enää tyydytä?


      • Joo, siis ei
        m.hoppanen kirjoitti:

        siis kumpi

        NIKKOR AF-S 28-300/3.5-5.6G ED VR II hinta:899 euroa
        NIKKOR AF-S 70-300/4.5-5.6G VR IFED hinta:499 euroa

        Ei kumpikaan. Ei noilla sutuilla tule kuin paha mieli.


    • no siis ajattelin ehkä hommata SIGMA 70-200/2.8 EX APO DG OS HSM
      mutta se on aika kallis kun on nytten 999 ja hintakait nousee yli tonnin reilusti mutta en sitten tiedä että mitä hommaisi

      • vai onko parempia ehdotuksia


      • joo, siis ei
        m.hoppanen kirjoitti:

        vai onko parempia ehdotuksia

        - normaali
        - noin satanen macro
        - mahdollisimman valovoimainen kolmesatanen

        Tunen yhden toisen merkin paremmin, mutta arvuutellaan jotain. F/1.8 valovoimaisesta croppinormaalista olen kateellinen Nikonille. Se on optisesti hyvä, mekaanisesti välttävä ja halpa.

        Nikonilla on lukuisia omiakin noin satasia telejä ainakin pari kolme noista macroa. Valinta kukkaron mukaan. Samoin komesatasen osalta. Kolmesatasessa kannattaa muistaa, että valovoima on tärkeämpi kuin vakaaja.


    • niin ja kannattaisko ostaa tuohon nikond7000 runkoon akkukahva

      painoa siitä ei tule lisää yhtään mutta käsi tuntumaa parantaa

      • koita päättää jo :)

        Riippuu siitä miten itse tykkäät toiset tykkää että se parantaa ergonomiaa ja toiset ei tykkää käyttää

        Tuo sigma voisi sopia hyvin siihen kun hämärämässä kuvailet ja runsaassa valossa tuo 150-500mm esille


    • niinpä mutta jos tuo sigma 70-200 kaliistuu niin en voi sitä ostaa kun osto budjekti on 2000 euroa mutta tietääkö kukaan että nouseeko noi rajalan tuotteiden hinnat oikeisiin kun se objektiivi on 999 ja oikee hinta on 1599 euroo

      • mitä eroa
        Sigma 70-200mm F2.8 EX DG OS HSM, Nikon hinta:699
        Sigma APO 70-200mm F2.8 EX II DG MACRO HSM Nikon hinta:1099


      • ....••••***••••....

        Rajalan "oikeat" hinnat ovat täyttä kusetusta. Kanattaa katsoa esim verkkokauppa.comista tms ns normi hinnat
        Mutta jos budjetti on 2k niin eikös tuo nikonin oma paljon kehuttu 70-200mm kelpaa?


    • juu onse ihan ok mut tuo sigma olis kuitenkin paljon maukkaampi valo voimakin kohallaa 2.8

      • Nikon D90

        Kyllä Nikkorin AF-S 70-200 mm F2.8 VR IFED II on aukoltaan ihan sama kuin Sigmankin vastaava. Sigmasta ei minulla ole kokemusta mutta Nikkorista on jonkun verran ja ainoastaan positiivista.

        Noista Sigmoista halvempi lienee vanhaa mallia ja tuo II sisältää myös OS toiminnon ja on Rajalassa 8.4 asti 999,00€ kun hinta normaalisti on 1599€.

        Nikkorin 70 - 200 on nyt Rahalassa 1999,00 ilman ilmoitusta päättymisestä.


    • ok mut budjekti no 2k niin siihen sisältyy myös tuo nikon D7000 runko ja ehkä akkukahva

    • käykö NIKKOR AF-S 70-300/4.5-5.6G VR IFED objektiivi nikon D3000 runkoon kun olen hankkimassa nikon d7000 rungon ja tuon objektiivin ja mulla on nyt nikon D3000

      • (*•*)

        Käy. Ja sopii myös täyskennoon.


    • juu hyvä kiitti tiedosta mut siis oon kuullut että täsikennoihin ei sovi dx mutta fx sopii dx kokoisiin kameroihin

      • ____|||||____|||||

        Kyllä juuri näin. Nyt on muuten digicamera.netissä myynnissä käytetty sigma 70-200mm f2.8


    • käykö NIKON TC-20E III tai joku muu telejatke NIKKOR AF-S 70-300/4.5-5.6G VR IFED objektiivinkanssa

      • siis toimiiko


      • <(")
        m.hoppanen kirjoitti:

        siis toimiiko

        Ei koska ainakin harrastelija rungoissa suurimman aukon pitää olla vähintään f5.6 jotta autofocus toimisi ja tuo telejatkehan huonontaa valovoimaa 2 aukolla. Käsintarkennus toimii mutta etsin on kyllä melko pimeä :)


      • Köyliön Elsa

    • okei eli eikannata hommata mutta kunmpi on parempi mielestänne nikond300s vai d7000

      • •••••___••••••

        Minä kävin hakemassa rajalasta D7000 ja parin päivän jälkeen voin sanoa että kyllä on hyvä kamera! D7000 on parempi kuvanlaatu mutta d300s nopeampi fps (8 vrt 6
        Jos muuten etsit edelleen käytettyä optiikkaa niin suosittelen tätä:
        www.omaetsin.fi/


    • niin siis tahdon palautetta niistä kuvista jos joku aikoo sellasta antaa

    • pamppupoliisi

      osta tojota
      aja sillä hervantaa
      ja kuvaa niit ihania poliisikoulun tyttöi

      • misk tojota nehän on rumia autoja ostan ennemmin bemmin ja meen polttaa kumia

        mutta asiaan jalustaa olen nyt hankkimassa ja tarvitsen hyviä ehdotuksia mikä on hyvä ja mikä kestää


    • niin ja sitten vielä nikon D7000 kameran ostaneet kestääkö kauan tuon kameran käytön oppiminen kun nyt on nikon D3000. D7 tonnisessahan on paljon enemmän toimintoja kuin tuossa D3 tonnisessa

      • 38

        Itse siirryin D7000 canonin powershot d10 ja 1000d vähäisen käytön jälkeen ja nopeasti sen oppi :)


    • okei kiittitiedosta.

      sitten vielä onko siinä paljon asetuksia

      • D7000

        No jaa itsellä moni asetus on turha mutta on myös hyödyllisiä esim tarkennuksen hienosäätö, useita eri tarkennus tapa säätöjä, user 1 ja 2 asetusten tallennus, ja onhan siellä myös monia kuvan muokkaus asetuksia (joita en itse käytä) ja timelapse kuvaus (tai intervallikuvaus(?))
        hidas sarjakuvausnopeus ja painikkeet, Af, toisto jne asetukset mutta ne kaikki oppii nopeasti ja kun on kerran säätänyt niin eihän sitä joka kerta kun kuvaa tarvitse säätää :)


      • D7000 kirjoitti:

        No jaa itsellä moni asetus on turha mutta on myös hyödyllisiä esim tarkennuksen hienosäätö, useita eri tarkennus tapa säätöjä, user 1 ja 2 asetusten tallennus, ja onhan siellä myös monia kuvan muokkaus asetuksia (joita en itse käytä) ja timelapse kuvaus (tai intervallikuvaus(?))
        hidas sarjakuvausnopeus ja painikkeet, Af, toisto jne asetukset mutta ne kaikki oppii nopeasti ja kun on kerran säätänyt niin eihän sitä joka kerta kun kuvaa tarvitse säätää :)

        niin ja sitten vielä saako siihen valikon kieleksi suomen


    • niin kun kerran säätääniin se on sitten hyvä

      • D7000000000000000000

    • juups

    • niin ja sitten vielä saako siihen valikon kieleksi suomen

      • valonkuvailija

        Tottakai


      • valonkuvailija kirjoitti:

        Tottakai

        entäs pitääkö olla 2 muistikorttii vai haittaako se jos kuvaa vain yhellä tilasin vähänaikaa sit sen kameran ja lisäksi tilasin SanDisk Extreme® Pro™ SDHC™ Card 95mb/s- 16GB. Nopeutta ainakin riittää tuossa kortissa


      • valonkuvailija
        m.hoppanen kirjoitti:

        entäs pitääkö olla 2 muistikorttii vai haittaako se jos kuvaa vain yhellä tilasin vähänaikaa sit sen kameran ja lisäksi tilasin SanDisk Extreme® Pro™ SDHC™ Card 95mb/s- 16GB. Nopeutta ainakin riittää tuossa kortissa

        Ei haittaa vaikka ei ole kahta korttia itsekin pärjäsin aluksi käyttäen yhtä korttia. Joo näyttäis olevan kortilla nopeutta mulla korkein nopeus on 30Mb/s joka riittää hd videoonkin eli on tarpeeksi mulle :)
        Mistä ostit ja paljon makso?


      • valonkuvailija kirjoitti:

        Ei haittaa vaikka ei ole kahta korttia itsekin pärjäsin aluksi käyttäen yhtä korttia. Joo näyttäis olevan kortilla nopeutta mulla korkein nopeus on 30Mb/s joka riittää hd videoonkin eli on tarpeeksi mulle :)
        Mistä ostit ja paljon makso?

        rajalasta ja 99 olis saanut halvemmallakin jostain

        muuten onko sinulla nikon d7000 jos on niin tuliko viallinen akku ku eikös niitä ole nyt liikkeellä tai vähän aikaa sitten ainakin oli


      • valonkuvailija.blogspot
        m.hoppanen kirjoitti:

        rajalasta ja 99 olis saanut halvemmallakin jostain

        muuten onko sinulla nikon d7000 jos on niin tuliko viallinen akku ku eikös niitä ole nyt liikkeellä tai vähän aikaa sitten ainakin oli

        Ei ollu mulla viallinen akku mulla oli d-kirjain :p


      • valonkuvailija.blogspot kirjoitti:

        Ei ollu mulla viallinen akku mulla oli d-kirjain :p

        juu ok mut onko niitä viallisia akkuja vielä liikkeellä tiedätkö. tilasin sen kameran ja lisäakun rajalasta luulis että ne osaa kattoa jo etukäteen et onko viallinen ettei tarvii lähettää takas


      • valonkuvailija
        m.hoppanen kirjoitti:

        juu ok mut onko niitä viallisia akkuja vielä liikkeellä tiedätkö. tilasin sen kameran ja lisäakun rajalasta luulis että ne osaa kattoa jo etukäteen et onko viallinen ettei tarvii lähettää takas

        Uskon että on viallisia akkuja vielä liikkeellä. Tässä lisää infoa :
        https://nikoneurope-fi.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/52335


    • juu hyvä kun nykyisessäkin on suomi

    • joo kiitti mut oon lukenut jo ton

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe