Tehokkain Antihistamiini?

Allergia

Allergia oireisiin?

Mikä on paras / Tehokkain?

Itsellä Ollut Aerius 5mg x 2 päivässä, mutta ei apua.. ei sitten mitään!

Kiitän jo etukäteen! =)

23

9264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarvitaan.

      Minulla auttoi D-vitamiini. Pääsin eroon antihistamiinista lähes kokonaan.

      Syön 100µg/vrk.

      Kokeile, koska D-vitamiinia tarvitaan.

      • D ei auta

        D-vitaminia 25µg/vrk ja menee unet. Piristää liikaa aamullakin otettuna. Antihistamiini ainoa ratkaisu.


      • tarvitaan.
        D ei auta kirjoitti:

        D-vitaminia 25µg/vrk ja menee unet. Piristää liikaa aamullakin otettuna. Antihistamiini ainoa ratkaisu.

        Aamulla D-vitamiini ja muutkin vitamiinit syödään.

        Veren D-vitamiinipitoussu tulisi olla yli 100 nmol/l kokonaisterveyden kannalta.

        Voi kokeilla kalanmaksasta eristettyä D-vitamiinia.


      • rajansa kaikella

        sä otat kyllä ihan liikaa tuota d-vitamiinia.


    • Allergia

      Mulla menee D-vitamiini jokapäivä!

      Joten tarvitsen myös antihistamiinia päivittäin..
      Pahin edessä oleva on anafylaksia!

      Aijemmin Aerius on tehonnut, mutta nykysin teho ei riitä / vaikuta!

    • paras teho

      Minulla toimii lecosiritsiini (esim. xyzal) lääkärin ohjeen mukaan tuplaannoksella (2tbl/pv)

    • Allergia

      Nyt mullakin uusi antihistamiini; Xyzal ja teho on jo heti huomattavissa..
      2xpvä tuota!

      Voi ihminen sitten iloita "pienestä" , mutta nyt on yksi vaiva taas vähemmän! =)

    • terveyttä.

      Vuonna 1992 104-vuotiaana edesmennyt arkkiatri Arvo Ylppö antoi jo 1920-luvulla suosituksen 100 µg D-vitamiinia vuorokaudessa, mutta 1960-luvun alussa suosituksia alettiin rajusti pienentää. Suomessa ja muualla aikuisten suositus pudotettiin peräti 5 µg/vrk, ja sen ylittämisellä peloteltiin, että myrkytys tulee. Suomalainen lastenlääkäri dosentti Outi Mäkitie vaati Duodecim -lehden kesäkuun pääkirjoituksessa lasten suosituksen nostamista takaisin 100 mikrogrammaan.
      http://sundqvist.blogspot.com/2012/04/d-vitamiini.html

      Luontaisesti Terve TV ohjelma alkaa 2.4.2012
      http://www.luontaisterveys.info/index.php?valikko=valikko&sivu=tv_ohjelma

      • terveyttä kaikille

        Viime syksynä aloitimme perheessä kokeilun tuhdilla D-vit. annoksella eli sellaista kalaöljyssä olevaa 50 mikrogrammaa aamuisin ja käyttö jatkuu edelleen. Ensimmäinen positiivinen juttu oli se, ettei kukaan sairastunut pahasti mihinkään räkätautiin, ei ainuttakaan antibioottikuuria koko talvena, vaikka aiemmin niitä meni. Nyt kaikki valittaa siitepölyistä ja sen runsaudesta, osa käyttäjistä on pahasti siitepölyallergisia ja he ihmettelevät, miten tänä vuonna ei käy siitepölyt henkeen, kuten vuosi sitten. Toki tunnistavat astmaatikkoina hengittävänsä pölyisempää ilmaa, mutta ei tarvitse yskiä ja kakoa, ei turpoa limakalvot jne. Ja nyt jännätään sitä, jääkö myös se perinteinen siitepölykaudenpäätös- antibioottikuuri syömättä. Vielä ainakin näyttää hyvältä.

        Vuosi sitten oli juuri se, tilanne, että vaikka kuinka söi antihistamiineja, niin ne ei vaan pitäneet oireita poissa. Arvo Ylppö oli oikeassa. Kannattaa kokeilla, mutta se siis vaatii pitkäjänteistä käyttöä, näin uskon oman kokemukseni kautta. Ja silläkin on väliä, millaista D-vit. valmistetta syö. Nimittäin ennen näitä kalaöljyisiä kapseleita, olimme vuoden syöneet oliiviölypohjaisia D-vitamiineja, 20 mikrogrammaa, niissäkin parempi teho kuin joissakin lisäainepuristepillereissä. Vaihtaessamme tähän nykyiseen eron huomasi viikon käytön jälkeen. Olemme myös tarkistuttaneet verestä lukemat ja tällä annoksellakaan eivät ole lähelläkään ylärajaa, mutta toki erittäin hyvällä tasolla.
        Pitäkää siis huolta lapsistanne ja itsestänne ja voikaa paremmin siitepölyjenkin keskellä, joskus se vaan on niin, että virallinen suositus on metsässä.

        Etsikää myös käsiinne internetin ihmeellisestä maailmasta sellainen kiva taulukko, jossa on tämä virallisen D-vitamiinisuosituksen laskeva annoskäyrä ja samassa taulukossa lasten diabeteksen lisääntyminen/ räjähdysmäinen kasvu, jotain yhtäläisyyttä täytyy olla. Kuten silläkin, mitä ravintoa kitusiin vedämme tai mitä suositellaan vedettäväksi.


    • mesaanimasto

      Täällä toinen...ei mitään apua..ja nyt on kuumekin noussut...38.5 ja välillä laskee 37.5...5-6 vkoa kestänyt...lääkärillä käyty...Aerius ja Doximed 7 pv:n kuuri i tabl.pv...yksi parempi välipäivä...ja taas alkoi oikein hyökyaaltona....ja nyt tämä kuume..Onko siis mahdollista kuumeilu siitepölyallergian aikaan??
      Vastatkaa hyvät ihmiset...ja mikä olisi vahva antibioottikuuri,kun tuntuu oireet olevan keuhkoputkentulehd. Lääkärin sain vasta ke illalla päiv.ajan.

    • Allergia

      Minä myös nyt kuumeilen..
      Viikko sitten viikon kuumeilin ja taas sama! :(

      Ei ole muita oireita, kuin ahdistaa, nenä vuotaa, silmät vuotaa ..
      Allergia ainut vaihtoehto tähän kuumeiluun!

      Niin ärsyä!!! :

      • kohtalotoveri !

        allergia oireet voi nostaa pientä lämpöä /lievää kuumetta ! Toivottavasti teille löytyy sopivat tunteet teidän pitäs käytää tabletin lisäksi vielä jotain silmä tippoja ja nenäsuihketta jos kaikki oireet eivät muuten helpota . T. kohtalotoveri .


    • aller viina mies

      viina on paras lääke 10l päivässä

    • ei kannata

      viinasta tulee tunne-elämän häiriöitä..

    • paranusta.

      Poista allergeeni.

      Mulla se oli viljat.

      • nuunuu43

        mites poistat siitepölyn ilmasta?


      • asera
        nuunuu43 kirjoitti:

        mites poistat siitepölyn ilmasta?

        Polta puut, simple as that.


    • bronkiittis

      D vitamiini ei ole allergialääke. Tehokkain iho-oireisiin on lääkärin määräämä Atarax. Sitä ei kuitenkaan pidä syödä kuin pieni kuuri siihen asti kun oireet häviää. Koska voi aiheuttaa riippuvuutta.
      Sivuoireena voi tulla väsymystä, verenpaineen laskua jne.

    • Astma-ja-dermografismus

      Toi 100mg D-vitamiinia kuulostaa kokeilemisen arvoiselta. Mulla on niitä jo nyt, mutten ole uskaltanut syödä niitä joka päivä - korkeintaan joka toinen. Mutta flunssa ei ole vaivannut, vaikka unohdin käydä rokotuksessa (mikä jo paljastuikin vääränlaiseksi v.2017).

      Kun on kyse sairauksista, vannon vastustuskyvyn vahvistamisen nimeen - hyödylliset mikrobit niin suolistossa kuin ympäristössäkin ovat todella tärkeitä terveenä pysymisen kannalta. Maitohappobakteerit on se tunnetuin ryhmä hyödyllisistä mikrobeista. Muistan ikivanhan mainoksen, missä vanha ukkeli kertoo pitkän ikänsä salaisuudeksi sen, että hän syö jugurttia. Omasta kokemuksestani voin kertoa, että olen voinut monella tapaa oikein hyvin, kun aloin juoda päivittäin vähintään 1/2 litran jugurtti-rahka-(pakaste)marja-smoothien. Hyödyllisiä maitohappobakteereja on kaikkien tuoreiden kasvisten pinnalla, ei pelkästään hapatetuissa maitotuotteissa - minä vain satun pitämään niistä muutenkin. Sokerin määrää pitää silti varoa. Itse totuin makeuttamattomiin smootheihin viikossa, mutta kun maistatutin sellaista lapsukaisella, hän ei tykännyt.

    • Astma-ja-dermografismus
    • Kutinakohtaus

      Järjetön kutinakohtaus. Raavin itseni verelle. Unissakin.
      10 mg setiritsiini päivässä pitää kutinan poissa.
      Mitä tekee pitemmänpäälle, jos syö päivittäin antihistamiinia?

    • Anonyymi

      Mulle on ollut apua kaikkein parhaiten Revitellestä, mutta bilastiini ei ole korvattava lääke.

    • Mulle on ollut avun tuonut pahimpana aika ei-korvattava Revitelle eli bilastiini. On kyllä melkoisen kallis lääke, mutta auttaa ainakin mua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      51
      3636
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2098
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1584
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1434
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1391
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1312
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1208
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1079
    10. 23
      1059
    Aihe