Haussa olisi siis 2 lattiakaiutinta ja vahvistin, en tarvitse takakaiuttimia, subbaria tai keskikaiutinta.
Budjetti kaiuttimille olisi n. 600 - 1000 €
Budjetti vahvistimeen 800 - 1200 €
Allaolevissa voisi olla tulevat ämyrit:
Jamo S 608
Monitor Audio BX6
Dali CONCEPT 8
JBL ES100
Tarkoitus olisi saada hyvä äänenlaatu ja tukeva bassontoisto. Leffoihin enimäkseen kaipaisi lisää potkua, musaakin tulee kuunneltua usein. Onko käyttökokemuksia esim. näistä em. merkkien kaiuttimista?
Vahvistimeksi ehkä Onkyo TX-NR809 vai olisiko fiksumpaa ostaa stereovahvistin?
Mielipiteitä kyselisin
5
407
Vastaukset
Jamoa ei kehuta yleensä hifistien keskuudessa. Vahviatimen budjetti aika ylimitoitettu kyllä. Eiköhän jo tonnin lattiakajarit soi melko hyvin. Akustiikka pitää myös ottaa huomioon jos oikein kunnon hi-fistelyyn mennään.
- hiffisti69
"Vahvistimeksi ehkä Onkyo TX-NR809 vai olisiko fiksumpaa ostaa stereovahvistin?"
Jos et aio jatkossakaan päivittää järjestelmääsi lisää kaiuttimia, osta ihmeessä vain stereovahvistin. On selvää, että kun purkin sisältä jätetään noin 5 kanavaa ja kasa elektroniikkaa pois, samalla rahalla saa paljon paremman tuotteen.
Itse jakaisin tuon noin 2000 € budjetin suunnilleen vahvistin 30%, kaiuttimet 60%, johdot 10%. Kaiuttimien vaikutus ääneen on kuitenkin suurin, ja noin 600 eurolla saa jo ihan käyttökelpoisia stereovahvistimia. - kuunteluhuone
Aika ratkaisevaa on myös, miten isoon huoneeseen kaiuttimet ovat tulossa. 4x4m huoneeseen sopii täysin erilaiset kaiuttimet ja vahvistimet kuin 7x7m huoneeseen.
- av-vkitsaus (org
Aika harvalla on 7x7m huone.
- Valinnanvaikeus
Kaiuttimet tulisivat 3x6m olohuoneeseen. Kyseessä on omakotitalo, naapureitakaan ei ole ihan lähellä, joten saapi soitella vähän kovempaakin. Tuosta Jamosta ei ole kokemusta, toiset niitä kehuu, toiset haukkuu syvimpään jonnekin. :)
Pitää testata Dali, Monitor Audio ja OR. Stereovahvistin olisi varmasti fiksuin ratkaisu, turhaahan se olisi pitää "tehoja" tyhjänpanttina. Jokin noista kolmesta vaihtoehdosta tuo hyvin luultavasti potkua leffoihin ja musiikkiin riittävästi.
OR 280Hi olisi myös kiinnostava pari. UK 350 oli aikanaan rokrok, heh. Nuo JBL:n kaiuttimet voivat olla ehkä liiankin "jumputtavia" Merkkinä varmasti hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724144Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963567Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363289- 502795
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182299- 382150
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222012- 201534
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami121480Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321476