Missä maassa valmistetaan toyotat nykyään?
Tulevatko osat Japanista ja kootaan jossain?
Mistä tulevat Toyotat
28
461
Vastaukset
- Avet ainakin
ihan eurooppalaista tekniikkaa suunnittelusta lähtien. Taitaa siinä joitakin komponentteja olla Japanista. No, nimi ainakin.
- Ainokeija
Euroopassahan toki.
Turkista ja puolasta pikkutojotat, isommat lekksukset ja avensit portugali ja englanti- Yaris2012
Kyllä 2 viikoa uusi Yarikseni on valmistettu Valenciennessä, Ranskassa. Kone enklannisssa?
- 2.0 D4D
Yaris2012 kirjoitti:
Kyllä 2 viikoa uusi Yarikseni on valmistettu Valenciennessä, Ranskassa. Kone enklannisssa?
Corollat tulee Etelä-Afrikasta
- eino.
Eli mitä samaa on vanhoissa toyotissa, jotka oli valmistettu japanissa verrattuna
näihin muissa maissa valmistettuihin toyotiin.
Onko laatu nykypäivänä samalla tasolla ?- Kohillaan on
Toyotan "laatu" on samalla tasolla, eli perinteisiä eurooppalaisia merkkejä paljon huonompi.
- aitoja japseja
Tokkopa laatu ihan samaa on ,koska käytetään eurooppalaisten valmistajien osia niin laatu on pudonnut tietyissä osissa,toki lexukset tehdään japanissa ja toyotan rav4 käsittääkseni myös sekä prius eli niitten laatu onkin sitten huipputasoa,niinkuin esim.Priuksen kohdalla on moneen kertaan todettu olevan vähävikaisin automalli.
- Me eurooppalaiset
aitoja japseja kirjoitti:
Tokkopa laatu ihan samaa on ,koska käytetään eurooppalaisten valmistajien osia niin laatu on pudonnut tietyissä osissa,toki lexukset tehdään japanissa ja toyotan rav4 käsittääkseni myös sekä prius eli niitten laatu onkin sitten huipputasoa,niinkuin esim.Priuksen kohdalla on moneen kertaan todettu olevan vähävikaisin automalli.
Eli kerrot koko kansalle, että teet töissäsi huonoa jälkeä ja paskaa laatua? Sinänsä ihan ok tu nnustaa tuollainen tosiasia, mutta itse eurooppalaisena en myönnä tuota. aika usein Toyotan laadukkuus yritetään kaivaa katsastustilastosta, mutta mitä kertoo katsastustilasto? Toyotan omistajat on tutkitusti autoistaan parempaa huolta pitäviä ihmisiä, oiskohan tällä jotain merkitystä ja toisaalta jos esim. BMW hylätään väärän rengastuksen takia niin näkyy miinuksena BMW:lle, mutta vikahan ei ole auton.
Jos katsastustilastoa pitää tutkia niin tutkittaisiin edes tilastoa missä kilometrit otettu huomioon, eli saksalainen Dekran tilasto on tässä hyvä, mutta Toyota ei erityisen hyvin pärjää siinä. Toisaalta tilasto jossa tutkitaan miten usein auto jättää tielle, niin siinäkin Toyota keskikastia ja eurooppalaiset merkit kärkipäätä luotettavuudessa. Lisäksi kokonaislaatuun vaikuttaa myös ruosteherkkyys ja auton ajettavuus, Toyota ei näissä oikein pärjää - me eurooppalaiset va
Me eurooppalaiset kirjoitti:
Eli kerrot koko kansalle, että teet töissäsi huonoa jälkeä ja paskaa laatua? Sinänsä ihan ok tu nnustaa tuollainen tosiasia, mutta itse eurooppalaisena en myönnä tuota. aika usein Toyotan laadukkuus yritetään kaivaa katsastustilastosta, mutta mitä kertoo katsastustilasto? Toyotan omistajat on tutkitusti autoistaan parempaa huolta pitäviä ihmisiä, oiskohan tällä jotain merkitystä ja toisaalta jos esim. BMW hylätään väärän rengastuksen takia niin näkyy miinuksena BMW:lle, mutta vikahan ei ole auton.
Jos katsastustilastoa pitää tutkia niin tutkittaisiin edes tilastoa missä kilometrit otettu huomioon, eli saksalainen Dekran tilasto on tässä hyvä, mutta Toyota ei erityisen hyvin pärjää siinä. Toisaalta tilasto jossa tutkitaan miten usein auto jättää tielle, niin siinäkin Toyota keskikastia ja eurooppalaiset merkit kärkipäätä luotettavuudessa. Lisäksi kokonaislaatuun vaikuttaa myös ruosteherkkyys ja auton ajettavuus, Toyota ei näissä oikein pärjääOlen 100% varma kuten myös useimmat muutkin että japanilainen työmoraali kestää vertailun eurooppalaisiin ja siitä tulee ns. laatu...tiesitkö muuten kun aina puhutaan että robotit tekevät nykyään autot niin esim. mazdan tehtaalla on nimenomaan linjatössä paljon "ihmisiä" robottien sijasta koska ovat huomanneet laadun kuiteskin olevan korkeampaa tasoa ihmissilmin havaittuna tietyissä asioissa.
Tiedän omassa työssäni missä meillä käy monenmaan edustajia tuotteitamme ostamassa (myydään varmaan 20 erimaahan) niin japanilaiset erottuvat selkeästi siitä että tutkivat tuotteen paljon paremmin kuin moni eurooppalainen esim. italilaiset,ranskalaiset ovat aika suurpiirteisiä,heitä kiinnostaa enemmän koska päästään juomaan,syömään ns. euroopan edustajista tsekki ja saksa ovat hiukka tarkempia.
Taitaa kuiteskin olla niin että todellisuudessa Bmw kuskeille auto on elämää suurempi asia kuin toyotan ostajille joten varmasti pitävät huolen autostaan.
millä perustelet miksi muutama vuosi sitten eurooppalaiset autotehtaat nimenomaan ottivat oppia Toyotalta auton valmistuksesta( esim.Mercedes,Vw)
Eipä se toyotan ruosteherkkyys niin kauheaa ole käyppä katsomassa esim. 98-2002 mallin avensiksiä niin aika vähisssä ne ruosteet ovat vaikka ikää autoilla jo yli 10v,kokemuksesta tiedän että oli kakkosautona 98 ave ja pakoputkikin on alkuperäinen,ajettu 340tkm.
P.S en sanonut että teen töissäni huonoa jälkeä,mutta en epäilisi hetkeäkään ottamaan töihini japanilaista työntekijää,monia muita epäilisin enemmän-toki kaikki on yksilöllistä. - jekkeri
aitoja japseja kirjoitti:
Tokkopa laatu ihan samaa on ,koska käytetään eurooppalaisten valmistajien osia niin laatu on pudonnut tietyissä osissa,toki lexukset tehdään japanissa ja toyotan rav4 käsittääkseni myös sekä prius eli niitten laatu onkin sitten huipputasoa,niinkuin esim.Priuksen kohdalla on moneen kertaan todettu olevan vähävikaisin automalli.
Haista home! Ostin Lexus ls 600 h auton ja laatu oli kyllä täys paska! Ei Japsnista tule mitään hyvää!!
- JEKKERI
me eurooppalaiset va kirjoitti:
Olen 100% varma kuten myös useimmat muutkin että japanilainen työmoraali kestää vertailun eurooppalaisiin ja siitä tulee ns. laatu...tiesitkö muuten kun aina puhutaan että robotit tekevät nykyään autot niin esim. mazdan tehtaalla on nimenomaan linjatössä paljon "ihmisiä" robottien sijasta koska ovat huomanneet laadun kuiteskin olevan korkeampaa tasoa ihmissilmin havaittuna tietyissä asioissa.
Tiedän omassa työssäni missä meillä käy monenmaan edustajia tuotteitamme ostamassa (myydään varmaan 20 erimaahan) niin japanilaiset erottuvat selkeästi siitä että tutkivat tuotteen paljon paremmin kuin moni eurooppalainen esim. italilaiset,ranskalaiset ovat aika suurpiirteisiä,heitä kiinnostaa enemmän koska päästään juomaan,syömään ns. euroopan edustajista tsekki ja saksa ovat hiukka tarkempia.
Taitaa kuiteskin olla niin että todellisuudessa Bmw kuskeille auto on elämää suurempi asia kuin toyotan ostajille joten varmasti pitävät huolen autostaan.
millä perustelet miksi muutama vuosi sitten eurooppalaiset autotehtaat nimenomaan ottivat oppia Toyotalta auton valmistuksesta( esim.Mercedes,Vw)
Eipä se toyotan ruosteherkkyys niin kauheaa ole käyppä katsomassa esim. 98-2002 mallin avensiksiä niin aika vähisssä ne ruosteet ovat vaikka ikää autoilla jo yli 10v,kokemuksesta tiedän että oli kakkosautona 98 ave ja pakoputkikin on alkuperäinen,ajettu 340tkm.
P.S en sanonut että teen töissäni huonoa jälkeä,mutta en epäilisi hetkeäkään ottamaan töihini japanilaista työntekijää,monia muita epäilisin enemmän-toki kaikki on yksilöllistä.Ei ne sinun paskat kuitenkaan kelpaa minulle! Vaikka niissä ei olisi tuhanteen vuoteen yhtään vikaa niin ne ei minulle kelpaa! Ne on täyttä roskaa!! Ei tämmöisiä pidä valmisttaa jos ne ovat antiikkia jo uutena. Pitää joku roti olla tässä hommassa : TÄLLÄAISIA EI YKSINKERTAISESTI TARVITA.eLIKKÄ UNOHDETAAN NE PASKA TOYOTAT!!!!
- T niinkuin Turkki
Turkissa pienet karvakätöset vääntävät toilootia läkkipellistä.
Ei vaiskaan, useimmat tojot ovat nykyään Fiatin tekemiä. Siis Euroopassa käytössä olevilla kokoonpanolinjoilla on Fiatin valmistamia robotteja. Ja nyt vaan kiivaasti kiistämään, ettei mene yöunet- ohohho
esim. Mercedeksen tehtaalla on fiatin valmistamat robotit,tuliko yllätyksenä?
- sitä saa mitä tilaa
Aika moni kyllä mikä euroopassa valmistetaan,sääli
Toisaalta sinunlaisethan niitä ostavat
- ewrty7u8i90op+
ei ole samaa laatua ollut kuin 1969-> lähtien kun alettiin tuomaan.
Sama nissanilla, silloin oli luja luupää-datsun ja nyt rimpuloita.
minulla oli corolla sprinter ja corona mark2 ne oli autoja mutta nykyiset ovat näityä morris marinoita ja vauxhallin ja sunpeamin sekasikiö jälkeläisiä - eino.
Kyse ei ole siinä ovatko Toyotat Japanissa valmistettuja ja, että eurooppalainen työ olisi huonoa.
Pointti on siinä minkä tasosta ja laatuista osaa haluataan autoon laittaa.
Jospa autoista tehdään nykyään ns. maanantaiautoja.
Niiden elinikä määritetään jo tehtaalla lyhyemmäksi, kuin ennen vanhaan.
Osat autoihin tulevat jostain paikasta, jossa ne tehdään sarjatuotannossa ja halvimmalla.
Niihin sitten lyödään eri automerkkien leimat.
Jospa nykyajan Toyota ei ole enää se vanha toyota eikä moni muukaan automerkki ole sitä mitä se ennen oli.
Pidän kyllä laadusta.
Toisaalta jos olisi autot kestävämpiä niin kallista autohuoltoa olisi vähemmän ja kuluttajan rahat säästyisivät ja olisi enemmän tyytyväisiä auton omistajia.
Aikoinaan omistamani saksalaismerkin merkkikorjaamossa korjaamon siivoja sanoi, että raha firmaan tulee auton korjauksesta, ei niinkään automyynnistä.- 73
Siltäpä tuo näyttää edelleen, että japanilaiset merkit tekevät kestävimmät autot. Laatu lienee laskenut eurooppalaisten alihankkijoiden johdosta, mutta ei ainakaan vielä eurooppalaisten tasolle.Osa osista tulee Japanista, miten tärkeä lienee tässä laatuasiassa...
Euroopassahan tuota kestävyyttä ei voi todistaa muuten kuin katsastustilastoilla-käyttäjät myös tietävät tietysti itse, jos heillä on riittävästi (10 v?) vertailupohjaa.
Myös autojen tiellejättämistilastoja on Saksasta ADAC-autojärjestön tiepalvelulta, mutta sitä tilastoa vääristää se, että joillakin merkeillä on enemmän omia palveluja, jotka eivät näy ADAC-tilastoissa.Viimeisessä ADAC-tilastossa akku-laturiviat olivat syynä n.42%:ssa tiellejättämisissä, Toyotalla akuista johtuvat matkan keskeytymiset olivat keskimääräistä useammin syynä. Lieneekö nykyään akkua parannettu...
Katsastustilastoja löytyy Saksasta, Ruotsista ja Suomesta. Selkeästi ne näyttävät, että japanilaiset ovat kestävämpiä, koskapa läpäisevät katsastukset vanhoinakin paremmin kuin eurooppalaiset. Vielä 3-vuotiaissa autoissa erot ovat pienet, mutta mitä vanhempiin mennään, sitä paremmin japsit läpäisevät katsastukset.
Suomen A-katsastuksen ja Saksan suurimman katsastajan TÜV:n tilastoissa autot ovat ikäluokittain järjestyksessä, perässä keskimääräiset ajokilometrit. Tuolla perusteella on helppo vertailla autoja keskenään, koska tarvittavat tiedot ovat näkyvillä.
Saksassa eräs katsastaja, DEKRA, listaa autot pelkästään ajokilometrien mukaan ilmoittamatta autojen ikävuosia, kenen tarpeita palvellee...
USAssa puolestaan on erittäin vahva kuluttajajärjestö, Consumer reports, he ostavat olevinaan yksityishenkilöinä autot, ja tutkivat ja testaavat niitä vuosikausia. Sama tulos ollut vuosia-japsit luotettavampia. - me eurooppalaiset
73 kirjoitti:
Siltäpä tuo näyttää edelleen, että japanilaiset merkit tekevät kestävimmät autot. Laatu lienee laskenut eurooppalaisten alihankkijoiden johdosta, mutta ei ainakaan vielä eurooppalaisten tasolle.Osa osista tulee Japanista, miten tärkeä lienee tässä laatuasiassa...
Euroopassahan tuota kestävyyttä ei voi todistaa muuten kuin katsastustilastoilla-käyttäjät myös tietävät tietysti itse, jos heillä on riittävästi (10 v?) vertailupohjaa.
Myös autojen tiellejättämistilastoja on Saksasta ADAC-autojärjestön tiepalvelulta, mutta sitä tilastoa vääristää se, että joillakin merkeillä on enemmän omia palveluja, jotka eivät näy ADAC-tilastoissa.Viimeisessä ADAC-tilastossa akku-laturiviat olivat syynä n.42%:ssa tiellejättämisissä, Toyotalla akuista johtuvat matkan keskeytymiset olivat keskimääräistä useammin syynä. Lieneekö nykyään akkua parannettu...
Katsastustilastoja löytyy Saksasta, Ruotsista ja Suomesta. Selkeästi ne näyttävät, että japanilaiset ovat kestävämpiä, koskapa läpäisevät katsastukset vanhoinakin paremmin kuin eurooppalaiset. Vielä 3-vuotiaissa autoissa erot ovat pienet, mutta mitä vanhempiin mennään, sitä paremmin japsit läpäisevät katsastukset.
Suomen A-katsastuksen ja Saksan suurimman katsastajan TÜV:n tilastoissa autot ovat ikäluokittain järjestyksessä, perässä keskimääräiset ajokilometrit. Tuolla perusteella on helppo vertailla autoja keskenään, koska tarvittavat tiedot ovat näkyvillä.
Saksassa eräs katsastaja, DEKRA, listaa autot pelkästään ajokilometrien mukaan ilmoittamatta autojen ikävuosia, kenen tarpeita palvellee...
USAssa puolestaan on erittäin vahva kuluttajajärjestö, Consumer reports, he ostavat olevinaan yksityishenkilöinä autot, ja tutkivat ja testaavat niitä vuosikausia. Sama tulos ollut vuosia-japsit luotettavampia.Epäilen kyllä tota akkujen kestävyyttä,meillä tosiaan oli kakkosautona ave-98 uudesta ja siinä kesti akku 11v,kaverilla samanikäinen ave ja kesti samanajan eli tasalaatuista tuntui sihen aikaan alkuperäisakut olevan.
Epäilen ettei uusissa autoissa enää akut moista aikaa kestä. - 73
me eurooppalaiset kirjoitti:
Epäilen kyllä tota akkujen kestävyyttä,meillä tosiaan oli kakkosautona ave-98 uudesta ja siinä kesti akku 11v,kaverilla samanikäinen ave ja kesti samanajan eli tasalaatuista tuntui sihen aikaan alkuperäisakut olevan.
Epäilen ettei uusissa autoissa enää akut moista aikaa kestä.Niin, liekö Saksassa eri autot kuin täällä Pohjolassa
ADAC kuitenkin näin todennut:
http://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/detail.aspx?pmdlid=144&pstatid=3&ReturnUrl=nZl4gR.6g9F6VRx6na74gRxEf2dtTZnzgqt1fPdHfRGvVEx4fRsFVEx4fR74VatzeElteEl3naFHTZn1VRp1TRbDVXbzVaBIlaB3fElylrOCVvF6T9tDgDWtoh31ev7Gfh7GfDWHeK7rXSCsY,3xbShnXp3jmr7YWK3oZSF8bixGNvsGN,3V,4J8W9xuWSxBW4FRZil8XqC5X,fUW9jo,ilnmpMtW4fmVinRc9QHepnOXSxUVvjFTaOug,YIWqWsO44H,DFIb4s6YE7S.T__
"Akkuongelmat erittäin yleiset"-Batterieausfälle überdurchschnittlich häufig (alle Baujahre) ,esimerkkinä Yaris, muilla malleilla vuoteen 2007 saakka. - 73
73 kirjoitti:
Niin, liekö Saksassa eri autot kuin täällä Pohjolassa
ADAC kuitenkin näin todennut:
http://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/detail.aspx?pmdlid=144&pstatid=3&ReturnUrl=nZl4gR.6g9F6VRx6na74gRxEf2dtTZnzgqt1fPdHfRGvVEx4fRsFVEx4fR74VatzeElteEl3naFHTZn1VRp1TRbDVXbzVaBIlaB3fElylrOCVvF6T9tDgDWtoh31ev7Gfh7GfDWHeK7rXSCsY,3xbShnXp3jmr7YWK3oZSF8bixGNvsGN,3V,4J8W9xuWSxBW4FRZil8XqC5X,fUW9jo,ilnmpMtW4fmVinRc9QHepnOXSxUVvjFTaOug,YIWqWsO44H,DFIb4s6YE7S.T__
"Akkuongelmat erittäin yleiset"-Batterieausfälle überdurchschnittlich häufig (alle Baujahre) ,esimerkkinä Yaris, muilla malleilla vuoteen 2007 saakka.linkki meni Avensikseen...
noin yleisesti painamalla vasemmalta " Pannenstatistik" pääsee autoluokkiin, valitsemalla listalta auton saa tarkemmat tiedot...
- BMW ja MB
Toyotat kuten myös Tojo-terot tulevat suoraan persereiästä. Tojotat japanilaisesta ja Tojo-terot rehevän työväenluokkaisen akan persereiästä
- Plup..
Mistäpä reiästä se tuommoinen pökäle on tullut......
- Kaienkenlaisiikahjoi
Vaikuttaa olevan "sitä itseään"
- 73
Totta, taisi painua taas pohjalle...
Japanilaisten laatuun vaikuttaa suuresti epäilemättä itse laadukkaasti suunniteltu autonvalmistusprosessi, selkeästi japsiautoissa maanantaikappaleet ovat harvinaisuuksia, josko lienee lainkaan ?
Tärkeä osa nykyautojen tekniikkaa on kaikenlainen elektroniikka, ja kun muu huippuelektroniikka jo tulee Japanista tai Koreasta, niin lienee sikäläinen autoelektroniikka myös muita edellä.
Kun itse moottorikin on kestävä (Toyotalla vähiten moottorivikoja), turvallisuudessa 5 tähteä itsestäänselvyys, niin ei liene ihme, jos lopputuloksena on kestävä auto. - Corolla vs Focus
Laitas pannen statistiikkaa kehiin. Mikä on Toyota paskaisuus-indeksi esim. Fordiin verrattuna, perinteinen länsimainen auto näin esimerkiksi.
- 20
Taitaa tämä aihepiiri olla enemmän sinun tietotaito- kuin myös mukavuusaluettasi-eivät saksalaisetkaan näitä tongi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122