Mikä aikuisille suunnatuissa hotelleissa ärsyttää?

Tilaa kaikille

Varasimme ensi kesäksi lomamatkan Tjäreborgin Sunprime hotellista, joka on suunnattu vain aikuisille. Kerrottuani tästä tutuille ja työkavereille töissä sain kommentteja "kummallisesta asenteesta", "suvaitsemattomuudestani" ja "lapsikielteisyydestä".

Mikä näissä hotelleissa ärsyttää niin hirveästi? Ei meidän kohdallamme ainakaan ole kyse siitä, että ei haluta lapsia ympärille, vaan siitä, että halutaan hotelliin, jossa on otettu aikuisen matkailijan tarpeen erityisen hyvin huomioon.

Taitavat lapsiperheet olla suvaitsemattomia.

20

2034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei mikään

      Ei yhtään mikään! Voisin itsekin välita tallaisen hotellin jos lahtisin matkalla kahdestaan mieheni kanssa.
      Me pienen lapsen vanhempina ei koskaan valita hotellia lapsen kannalta, vaan mikä miellyttää meitä yleisesti, sijanti ja siisteys on tärkeintä. Viime talvena oltiin kylläkin 2v.lapsen kanssa aikuisille suunnatussa hotellissa Indonesiassa (ei kielletty lapsilta) ja lapsi sai suurimman huomion koskaan just täällä, eikä suinkaan negatiivista.

      • Anonyymi

        Ei tuo ole lainkaan hölmö vaihto ehto - aikuisille suunnattu hotelli.

        Oltiin kerran hotellissa jossa bremium alue oli vain aikuisille (+18 ;-).
        Taas vastaavasti toisen alueen allas sääntöjä ei kukaan valvonut ei henkilökunta eikä lasten vanhemmat. Altaaseen hyppiminen oli kielletty - kun aurinkotuolit altaan ympärillä. lapset hyppi "pommeja" altaaseen, tietenkin vesi roiskui ympäriinsä, mikä teki myös liukkaammaksi altaan ympäristön. . Puhumattakaan suihkussa käynnistä ennen altaaseen menoa, sitä ei noudattaneet edes kaikki aikuiset


    • sopu sijaa..

      Juu en ymmärrä itsekään.. Matkustan välillä lapsen kanssa jolloin valitsen ns. lapsiystävällisen hotellin mutta yksin matkustaessa katselen kyllä sellaista hotellia joka on ns.aikuisten hotelli. Jokaisessa matkakohteessa on äärettömän paljon valinnanvaraa eikä se pitäisi olla lapsiperheeltä mitenkään pois jos joku valitsee hotellin missä ei halua välttämättä kuunnella öitään vauvan itkua tms.

    • Kalikka

      Taitaa noilla kommentoijilla omatunto soimata kun tietävät omien lastensa meuhkaavan ilman minkäänlaisia pidäkkeitä. Tai ehkä heitä salaa harmittaa kun eivät itse voi lomailla rauhassa ja purkavat sitten harmitustaan tuossa muodossa. Useinhan se on niin että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

      • 18+4

        Nähdessäni nykyisten pikkulasten kasvattamattomuutta, en ihmettele ollenkaan, että joku aikuinen haluaa edes lomalla olla rauhassa.
        Omien lasteni ollessa pieniä, valitsimme lapsille sopivat matkakohteet, usein kotimaasta. Muutamalla etelänmatkallakin he kyllä osasivat käyttäytyä, kaikki eivät osaa. Eniten ihmetyttää toimintakyvyttömät vanhemmat.
        Siksi nykyisin vain "aikuisten" hotelleihin.


      • Lapsrakas
        18+4 kirjoitti:

        Nähdessäni nykyisten pikkulasten kasvattamattomuutta, en ihmettele ollenkaan, että joku aikuinen haluaa edes lomalla olla rauhassa.
        Omien lasteni ollessa pieniä, valitsimme lapsille sopivat matkakohteet, usein kotimaasta. Muutamalla etelänmatkallakin he kyllä osasivat käyttäytyä, kaikki eivät osaa. Eniten ihmetyttää toimintakyvyttömät vanhemmat.
        Siksi nykyisin vain "aikuisten" hotelleihin.

        ed. kirjoittajan viestiin pakko kommentoida, että minkähän ikäisenä lasten sitten tulisi mielestäsi jo osata käyttäytyä? Ja mitä se pitää sisällään? Että lapsi siis istuu hiljaa muutaman tunnin lentomatkan, ei kitise eikä valita ja hotellin uima-altaalla uiskentelee altaassa pitämättä meteliä ja päästämättä riemunkiljaisua?? ÄÄLIÖ!!


    • AikuistenOmaLoma

      Ei lapsen tarvitse istua hiljaa ja toki hän saa ilakoida uima-altaalla. Minusta on mukavaa katsella lasten vilpitöntä riemua, eikä itkukaan häiritse. Se miksi valitsen vain aikuisille suunnatun hotellin, on lapset joiden vanhemmat eivät juurikaan katso "pienokaisiensa" perään. Lapset joilla ei ole mitään sääntöjä, ei mitään kuria eikä aikuiset heitä kiellä, saavat kyllä toisten - jopa lapsiperheiden - loman pilalle. Lapset kun osaavat olla aikamoisia pikkupiruja sille tuulelle sattuessaan, ja kaikki vanhemmat eivät viitsi/halua/uskalla kieltää omia lapsiaan. Eikä kaikki vanhemmatkaan osaa noudattaa yhteisiä pelisääntöjä .... ikävä kyllä!

    • kysymys

      Minulla on neljä lasta ja jos lähden ilman lapsia lomalle, en todellakaan katsele ja kuuntele muidenkaan kakaroita. Mikä loma se on, että naapurihuoneessa kakarat huutaa ja kiljuu yöt ja päivät ? Enkö odota muilta että sietäisivät minun katrastani, kun itsekään en koko aikaa jaksa.

    • Minun Lpseni

      Tämä on sitä kun Minulla on Lapsia, niin kaikki elävät Minun Lasteni ehdoilla ja Minun pitää päästä joka paikkaan Minun Lasteni kanssa.
      Ja lisäksi kaikkien pitää maksaa Minulle korkeampaa Lapsilisää ettei Minun tarvitse mennä töihin.

    • 4+10

      Nythän lentoyhtiötkin ovat huomanneet tämän markkinaraon ja kaupittelevat esimerkiksi ykkösluokan paikkoja vain aikuisille. Siis kysynnän ja tarjonnan laki. Onhan niille lapsiperheille suunnattuja hotelleja ollut jo kauan ja tuskin niistä lapsettomat valittaa. Yrittävät vain pysytellä kaukana:D
      Itse teimme häämatkan viime talvena tälläiseen aikuisten hotelliin, eikä sitä kukaan tohtinut ihmetellä. Ja nautimme suunnattomasti, vaikkei lapsia vihatakaan...

    • kasvatus kunniaan

      Miksei lapsia kasvateta? Kyllä lapset saavat nauttia, mutta aivan joka paikassa ei voi juosta eikä huutaa. Nykyään on niin, että lasten vanhemmat saavat väsyä lapsiinsa, mutta muu ympäristö ei.

      • Anonyymi

        Kyllä niistä ääntä lähtee vaikka olisi hyvä kasvatus.


    • xxx

      Voi hyvää päivää... Se, että päätit tulla juuri tänne Matkalla lasten kanssa palstalle avautumaan hotellistasi kertoo sinusta ehkä enemmän kuin hotellivalintasi...

      Mekin matkustimme ennen lapsia vain aikuisille tarkoitettuihin hotelleihin ja en kyllä huomannut, että sitä olisi kukaan sen kummemmin ihmetellyt. Emme kyllä tehneet siitä muutenkaan numeroa...
      Tuskin niitä hotelleja olisi jos niille ei olisi kysyntää, ettekä te nyt sen ihmeellisempiä ole kuin muutkaan kun sellaiseen menette, jokainen taaplaa tyylillään.

      • 4+10

        ...hyvää päivää itsellesi.

        Miksei aloittaja olisi saanut kysyä tältä palstalta? Eikö tämä ole keskustelua varten?

        Ehkä hän elää hiukan toisenlaisessa ympäristössä, jos itse et ole kokenut samaa, ei se tarkoita, ettei kielteisiä reaktioita voisi olla.

        Missä kohtaa hän väittää olevansa sen ihmeellisempi kuin muutkaan?

        Kuten sanoit, jokainen taplaa tyylillään. Tee sinäkin se, ja lakkaa arvostelemasta toisia.

        Harvoin tällä palstalla on näin asiallisia aloituksia.


    • xxx

      Ettei kuitenkin olisi ollut hieman provosoiva kirjoitus. Hyvin asiallinen lopetus "taitavat lapsiperheet olla suvaitsemattomia" :D

      Missä kohtaa arvostelin aloittajaa? Jostain syystä tunnut ottavan yllättävän henkilökohtaisesti kirjoitukseni? se koira älähtää mihin kalikka kolahtaa, niinhän se taisi sanonta mennä...
      Ja kuten hyvin viisaasti kirjoitit, tämähän on keskustelupalsta, myös mielipiteille, jotka eivät miellytä minua... ja sinua.

    • Yhyyh

      Voi, ikävää että tuttusi ja työkaverisi eivät ymmärrä sinua. Nyyh.

    • SamanHuomannu

      Tämä on tämän maan ongelma. Lapset pitää hankkia ja viedä joka paikkaan, että siitä päästään avautumaan ja valittamaan. Ikinä ei voi asiat olla hyvin. Jos olet vela tai haluat nauttia oikeasti lomistasi ja reissuistasi niin olet erilainen, eikä sinua voida suvaita. Hyi...

    • Bugsy

      Kävimme syksyllä Las Vegasissa noin viikon matkalla. Hotellimme itsessään ei ollut vain aikuisille suunnattu paikka, mutta suurin osa allasalueesta oli K-21. Lapsille sallittu pieni alue toki löytyi myös, johon ei ollut panostettu niin kuin tähän K-21 alueeseen. Olemme lapseton pariskunta. Emme varsinaisesti ole mitään lastenvihaajia, mutta kylläpäs oli kiva lökötellä altaalla ja killua ettei tarvinut kuunnella kinastelevia kakaroita ja ei tarvinut pelätä että saa rantapallon tai jonkun vesilelun naamaansa tai virvoikkeeseensa.

      Itse koko matkakohde oli myös melko lailla vähälapsinen. Ja kyllä, nautimme!

    • 50252025

      Miksi yleensä työkavereille ja tutuille pitää kertoa mihin on menossa ja jopa minkälaiseen hotelliinkin on menossa??

    • Anonyymi

      Ja kun vielä olisi aikuisille suunnattuja lentoja, joita ei sonnalle haisevat itkumoottorit pilaa, niin elämä olisi jo melkein täydellistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3720
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1823
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1275
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      923
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      880
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      860
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      840
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      839
    Aihe