Labbis hyppii

murkku3

Meidän murkkuikäinen uroslabbis välillä hyppii vieraiden päälle ja yrittää alistaa vieraitamme(olen itse tehnyt tämän päätelmän). Meihin ei kohdista tällaista käytöstä. Olen kieltänyt koiraamme kun se niin tekee. Onko tämä murkkuikäisen koiran käytöstä vai mistä johtuu?Kokeileeko se miten muut ihmiset reagoi kun se tekee niin? Ärsyttää ku pitää koko ajan vahtia mitä koira tekee kun on vieraita...Onko muilla samanlaisii kokemuksii??Neuvoja???

4

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • posavinajokki

Tunnen koiria, jotka hyppivät päälle, mutta eivät yritä alistella, vaan yrittävät vain olla ystävällisiä, mutta eivät ole oppineet käytöstapoja.

• Koira paikalleen

Opeta koiralle oma paikka kotona aina käskettäessä omalle paikalle!
      Vieraita tulee koira viedään omalle paikalle ja palkitaan näin opetetaan.
      Myöhemässä vaiheessa pelkkä katsominen riittää koiralle paikalleen menoon.Labbiksesi on täysi kaheli vielä noin nuorena.Viimeistään nyt kunnollinen opetus pitää aloittaa.Labbis on otollinen koira oppimaan uutta vanhempanakin koirakouluun jos mahdollista.

• Hyppimättä paras

Hei,

Ehkä saat seuraavasta jotain vinkkejä :)

Meillä on parivuotias labbisnarttu, joka opetettiin vieraiden tuloon niin, että se odottaa kauempana ovesta tai muuten omistajan määräämässä paikassa, lupaa mennä tervehtimään vieraita. Aina niin, että omistaja menee ensin ja sitten vasta koira. Meillä tuo opettelu sujui helposti ja koira tajusi kyllä nopeasti, mitä siltä haetaan. Meillä opetettiin ensin odota- käsky, jota harjoitellaan edelleen yhä vaikeammissa ja vaikeammissa paikoissa. Aluksi voitte harjoitella vaikka ihan omalla kotiporukalla. Ovikello soi --> koira istumaan määrättyyn paikkaan -->odota- käsky --> avaa ovi ja huomioi, että koira odottaa määrätyssä paikassa edelleen --> ovi kiinni, jos ryntää tervehtimään ilman lupaa --> ja homma alusta niin kauan kun koira hoksaa, että odottaa pitää ja sitten lopuksi saa mennä tai vapaa- käsky ja koira voi mennä tervehtimään vieraita. Lienee vähän makukysymys, että seisooko alkuun itse koiran edessä niin, että koira on kontaktissa eli katsoo sinua silmiin ja joku toinen avaa oven. Näin ehkä harjoitteleminen on aluksi helpompaa, mutta labra kyllä fiksuna koirana tajuaa aika nopsaan, mistä on kyse! Uskoisin edellä mainitun toimivan myös tuohon ihmisten päälle hyppimiseen, sillä odota- käsky lujittaa koiran kärsivällisyyttä ja tehostaa teidän välistä suhdetta koiraan. Ja koiran voi vapauttaa vasta vaikka sen rauhoituttua (itse tosin vapautan koiran tervehtimään vieraita, kun itse olen heitä tervehtinyt, kun koira ei hypi tms.).

Tuossa hyppimisessä on oltava nollatoleranssi, ymmärsin, ettei koira hypi teidän päälle? Sitten vaan napakka ei. Vieraille voi myös sanoa, että koiran voi jättää huomiotta kokonaan tullessa sisälle (ei ole tällöin kannattavaa koiralle hyppiä, kun kukaan ei lässytä ja yritä silittää.) Samoin vieraita voi ohjeistaa selän kääntämisellä koiralle, jos hyppy tulee. Mutta itse kyllä pidän tuota omistajan ohjaamista oikeaan toimintaan kaikkein tärkeimpänä. Lujittaa jälleen teidän suhdetta. Ja tosiaan, meillä oli myös silloin alkuu koiran kanssa hyppimistä ja hyvin on kitkeytynyt pois se.

Tsempit teille :)

• murkku3

Meillä ei niinkää ole ongelmana tuo vieraiden tervehtiminen kun ne tulee meille vaan se, että jos vieraat eivät huomioikaan koiraamme niin se alkaa ns. käskemään niitä.Tästä siis aina seuraa kielto, mutta niin oisko kellään tähän mitää ideaa?Tuoki oli hyvä, mitä"hyppimättä paras" neuvoi, mut ei ehkä koko vierailun ajan sitä voi pitää omalla paikallaan kuitenkaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 530
      8418
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3632
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1975
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1123
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      756
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      702
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      28
      653
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      60
      650
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      617
    10. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      34
      588
    Aihe