Hiiva ja Fluconazol tabletti

Liinukka

Sain hiivatulehdukseen Fluconazol-nimisen suun kautta otettavan lääkkeen,1 tabletti. Kuinka pian muilla ko. lääke on helpottanut kutinan ja polttelun oireita? Itselläni on mennyt jo kaksi vuorokautta, eikä helpotusta näy....

29

52650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Hoitsu-

      kesti sen 2-3 päivää enneku alko vaikuttaa.. joskus tosin tehonnu nopeemminki...

      • ssss

        mulla vaikuttanut tosi hitaasti, menny lähemmäs viikko


      • huolestunut 22 -vuotias
        ssss kirjoitti:

        mulla vaikuttanut tosi hitaasti, menny lähemmäs viikko

        Tämä nimimerkki on mulla ihan vaan siksi kun kirjotin juuri yhden "kysymysryöppyviestin" -kuukautiset- palstalle, ja tulin lukeneeksi myös tätä palstaa ja ajattelin vastata sulle samalla..

        Eli mulla on paljon kokemuksia fluconatsolista, sillä mulla on hiiva alapäässä joka kolmas kuukausi, siis tosi usein ja se on tosi ilkeä vaiva enkä pidä siittä.. Eli aina aikasempina kertoina se on vaikuttanut melkein samantien, eli jos oon ottanut sen ennen nukkumaanmenoa, ei aamulla ole ollut enää ongelmia, (oon tosin käyttänyt voidettakin)

        Mutta sitten kolme viikkoa sitten kun mulle tuli miljoonannen kerran se hiiva, niin se ei auttanutkaan kunnolla, ja menin siitä hieman "paniikkiin", joten laitoin vielä 7 pv:n sellaisen hoidon mitä saa ilman reseptiä apteekista. Tuli mieleen, että jos mun typerät (!) hiivakasvustobakteerini ovat tulleet resistenteiksi sille lääkkeelle, niin muutin täysin ruokavaliotani (->karkit ja leivät yms pois) ja nyt oireet hävisivät. Nyt mä odotan ettei se vaan uusiudu. Joten tän pitkän sanoman pointti oli se että jos se ei fluconazolilla tokene, koita muuttaa ruokavaliota, mulla se ainakin onnistui. Nyt mä pyrin pitämään tän terveellisemmän elämäntavan yllä ettei se hiiva ole enää osa mun elämää.. Mä en tiedä mitä mä teen jos se TAAS uusiutuu. Toivottavasti ei..


      • cesium
        huolestunut 22 -vuotias kirjoitti:

        Tämä nimimerkki on mulla ihan vaan siksi kun kirjotin juuri yhden "kysymysryöppyviestin" -kuukautiset- palstalle, ja tulin lukeneeksi myös tätä palstaa ja ajattelin vastata sulle samalla..

        Eli mulla on paljon kokemuksia fluconatsolista, sillä mulla on hiiva alapäässä joka kolmas kuukausi, siis tosi usein ja se on tosi ilkeä vaiva enkä pidä siittä.. Eli aina aikasempina kertoina se on vaikuttanut melkein samantien, eli jos oon ottanut sen ennen nukkumaanmenoa, ei aamulla ole ollut enää ongelmia, (oon tosin käyttänyt voidettakin)

        Mutta sitten kolme viikkoa sitten kun mulle tuli miljoonannen kerran se hiiva, niin se ei auttanutkaan kunnolla, ja menin siitä hieman "paniikkiin", joten laitoin vielä 7 pv:n sellaisen hoidon mitä saa ilman reseptiä apteekista. Tuli mieleen, että jos mun typerät (!) hiivakasvustobakteerini ovat tulleet resistenteiksi sille lääkkeelle, niin muutin täysin ruokavaliotani (->karkit ja leivät yms pois) ja nyt oireet hävisivät. Nyt mä odotan ettei se vaan uusiudu. Joten tän pitkän sanoman pointti oli se että jos se ei fluconazolilla tokene, koita muuttaa ruokavaliota, mulla se ainakin onnistui. Nyt mä pyrin pitämään tän terveellisemmän elämäntavan yllä ettei se hiiva ole enää osa mun elämää.. Mä en tiedä mitä mä teen jos se TAAS uusiutuu. Toivottavasti ei..

        Immuniteettia lisää! Kemialliset lääkkeet taas heikontaa sitä. Vitam. ja mineraaleja Hiivasta ei pääse helposti eroon, koska se tarvitsee sokeria. Ja sitä on myös veressä.

        Tiedän luonnontuotteen, joka puhdista elimistöä. Mm. raskasmetalleista ja loisista ja hiivasta. Loisia voi olla meillä hyvin paljon.

        Mun siskoni oli saanut veteen mukaan 2 erilaista loista. Oireet ovat epämääräisiä.


      • Elise
        cesium kirjoitti:

        Immuniteettia lisää! Kemialliset lääkkeet taas heikontaa sitä. Vitam. ja mineraaleja Hiivasta ei pääse helposti eroon, koska se tarvitsee sokeria. Ja sitä on myös veressä.

        Tiedän luonnontuotteen, joka puhdista elimistöä. Mm. raskasmetalleista ja loisista ja hiivasta. Loisia voi olla meillä hyvin paljon.

        Mun siskoni oli saanut veteen mukaan 2 erilaista loista. Oireet ovat epämääräisiä.

        Loiset oli kyseessä ja missä ne vedestä saa ??? Kiitos.


      • thaikkulakki
        Elise kirjoitti:

        Loiset oli kyseessä ja missä ne vedestä saa ??? Kiitos.

        Jos Thaimaassa juot hanasta vettä, niin voit saada alkueliöitä ruuansulatuskanavaasi!


      • scratchy

        Täälläkin odotellaan lääkkeen vaikutusta jo toista päivää :(

        Luin jostain toisesta ketjusta kuinka kutinaan auttaa joku hapan kylpy esim. maustamaton/sokeroimaton jogurtti, etikka tai piimä. Ajattelin ensin, että en todellakaan laita piimää alapäähäni, mutta kun kutina ja polte ei lievitä ja kun muutkin olivat kokeilleet niin miksen minäkin. Siispä AB piimää ostamaan ja sitä sitten joku rkl ulkosynnyttimiin (ei vaginaan asti!). AUTTOI HETI! Nyt ei kutise eikä polta! Enkä usko, että tällainen "luonnontuote" haittaa pieninä määrinä ja kuuriluontoisesti alapään omaa bakt. kasvustoa.

        Lopun piimän join, sillä sen pitäisi ainakin teoriassa hapantaa elimistöä, jolloin sienten on vaikea lisäntyä. Ja kun mitä tahansa hiivasieneen liittyvää lääkettä ottaa pitäisi välttää vaaleaa leipää ja sitä sokeria, että varmasti lääke tehoaa. Nämä lääkkeethän estävät sienten soluseinän (kitiinin) rakentumisen.


      • huom huom
        scratchy kirjoitti:

        Täälläkin odotellaan lääkkeen vaikutusta jo toista päivää :(

        Luin jostain toisesta ketjusta kuinka kutinaan auttaa joku hapan kylpy esim. maustamaton/sokeroimaton jogurtti, etikka tai piimä. Ajattelin ensin, että en todellakaan laita piimää alapäähäni, mutta kun kutina ja polte ei lievitä ja kun muutkin olivat kokeilleet niin miksen minäkin. Siispä AB piimää ostamaan ja sitä sitten joku rkl ulkosynnyttimiin (ei vaginaan asti!). AUTTOI HETI! Nyt ei kutise eikä polta! Enkä usko, että tällainen "luonnontuote" haittaa pieninä määrinä ja kuuriluontoisesti alapään omaa bakt. kasvustoa.

        Lopun piimän join, sillä sen pitäisi ainakin teoriassa hapantaa elimistöä, jolloin sienten on vaikea lisäntyä. Ja kun mitä tahansa hiivasieneen liittyvää lääkettä ottaa pitäisi välttää vaaleaa leipää ja sitä sokeria, että varmasti lääke tehoaa. Nämä lääkkeethän estävät sienten soluseinän (kitiinin) rakentumisen.

        ...Ja sitten taas oma järki käteen: ei "raakaa" etikkaa alapäähän, vaan hyvin laimennettua! Pöytäetikka on kumminkin 10% etikkahappoa! Mieluiten maustamatonta jogurttia tai piimää, jos kokeilette.


      • Anonyymi
        huolestunut 22 -vuotias kirjoitti:

        Tämä nimimerkki on mulla ihan vaan siksi kun kirjotin juuri yhden "kysymysryöppyviestin" -kuukautiset- palstalle, ja tulin lukeneeksi myös tätä palstaa ja ajattelin vastata sulle samalla..

        Eli mulla on paljon kokemuksia fluconatsolista, sillä mulla on hiiva alapäässä joka kolmas kuukausi, siis tosi usein ja se on tosi ilkeä vaiva enkä pidä siittä.. Eli aina aikasempina kertoina se on vaikuttanut melkein samantien, eli jos oon ottanut sen ennen nukkumaanmenoa, ei aamulla ole ollut enää ongelmia, (oon tosin käyttänyt voidettakin)

        Mutta sitten kolme viikkoa sitten kun mulle tuli miljoonannen kerran se hiiva, niin se ei auttanutkaan kunnolla, ja menin siitä hieman "paniikkiin", joten laitoin vielä 7 pv:n sellaisen hoidon mitä saa ilman reseptiä apteekista. Tuli mieleen, että jos mun typerät (!) hiivakasvustobakteerini ovat tulleet resistenteiksi sille lääkkeelle, niin muutin täysin ruokavaliotani (->karkit ja leivät yms pois) ja nyt oireet hävisivät. Nyt mä odotan ettei se vaan uusiudu. Joten tän pitkän sanoman pointti oli se että jos se ei fluconazolilla tokene, koita muuttaa ruokavaliota, mulla se ainakin onnistui. Nyt mä pyrin pitämään tän terveellisemmän elämäntavan yllä ettei se hiiva ole enää osa mun elämää.. Mä en tiedä mitä mä teen jos se TAAS uusiutuu. Toivottavasti ei..

        Jaahah, joku on näköjään taas pelleilly mun nimimerkillä

        t:ssss(se oikea)


    • seksiä?

      mietin vain itsekseni että otin fluconazol lääkkeen eilen, ei siis vielä vaikutusta mut kuten keskustelusta tulee ilmi ni se varmaa vaikuttaa vähä myöhemmin.. mullakkii on usein hiivoi. nii mut siis mietin vain et voikohan hiivan aikana harrastaa seksii? käytetää kondomii, joten ei luulis tarttuvan..?!

      • 958

        nii no ei kannattaisi seksiä harrastella, ärtyypi vaan. Ite samainen lääke meneillään 2.pvä eikä vaikutusta näy, rupee pikkuhiljaa todella kyllästyttämään tää kutina...ensin apteekin lääkkeil ja nyt fluconazolil...ja perhana jos ei koht lopu ni hyppään kaivoon. Itel antibioottikuuri laukas


      • hiivatus
        958 kirjoitti:

        nii no ei kannattaisi seksiä harrastella, ärtyypi vaan. Ite samainen lääke meneillään 2.pvä eikä vaikutusta näy, rupee pikkuhiljaa todella kyllästyttämään tää kutina...ensin apteekin lääkkeil ja nyt fluconazolil...ja perhana jos ei koht lopu ni hyppään kaivoon. Itel antibioottikuuri laukas

        Antibiootti kuuri laukaisi tämän "riemun". Kolme viikkoa väliä ja taas uusiksi. Sain eilen flucanazolin mutta edelleen niin tuskaista että ilman housuja tekisi mieli juosta. Polte on hirveä ja haavat tihkuu verta.


      • Anonyymi

        Miks ei?


    • mimmaska

      miten fluconazolin kanssa,voiko käyttää alkoholia lainkaan? Itselläni 150 mg kerta-annos ja mietein uskaltaako illalla muutamaa tuntia lääkkeen oton jälkeen ottaa pientä määrää?

      • lllllljji

        mietin samaa, voiko juoda alkoholia


      • auch
        lllllljji kirjoitti:

        mietin samaa, voiko juoda alkoholia

        en oikein osaa sanoa, koska mulla se ei oikein tehonnut koskaan. tai vähäsen helpotti mutta ei hiiva oikein lähtenyt. kokeillut sitä diflucania, fluconazolia useasti. =/


      • Anonyymi
        lllllljji kirjoitti:

        mietin samaa, voiko juoda alkoholia

        Ei voi, pahentaa oireita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi, pahentaa oireita

        Ai. Miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai. Miten?

        Alkaa ahdistaa ja pissattaa


    • Kanttuvei

      Itsellä oli huono verensokeritasapainon takia melko pahakin hiiva, joka ei millään Canestenilla eikä muilla hoitunut, vaikka melkein pari kertaa kuukaudessa ostin. Nyt sain sitten vuoden kuurin tuota Fluconazolia 150mg ja oireet ovat helpottaneet huomattavasti, kun aluksi oli rinnalla Gyno Daktarin voide kahden viikon kuurina. Minusta tuntuu että Fluconazol on kuitenkin tehokkaimpia perushiivalääkkeitä, uskoisin että paranee melkeinpä hiiva kuin hiiva.

      • Anonyymi

        Ja pointti oli, että...?


    • Tuskainen.

      Minä sain tänään apteekista saman lääkkeen. Minlle kerrottiin, että kolmen vuorokauden kuluttua,vaivan pitäisi olla pois.

      • Anonyymi

        Päivitys: ei toiminut :(


    • Ihmetytsy

      Kävin apteekissa hakemassa tämän halvimman vaihtoehdon hiivatulehdukseen, nyt kadun sitä älyttömästi. Minulla on ehkäisykapseli, ja kuukautiset jäivät pois kokonaan kun otin sen vuosi sitten. Vuoden verettömän tauon jälkeen heti kun otin tämän kapselin, kuukautiset alkoivat samana iltana. Muita sivuoireita myös tuli: pahoinvointia, ripulia, vatsakipuja. Vuoto oli runsasta ja kesti 4-5 päivää. Kaiken huippu on se, että tämän jälkeen kun olen ollut yhdynnässä, JOKAISEN kerran jälkeen kuukautiseni ovat alkaneet. Ei ole niukkaa tiputtelua, vaan ihan runsaat kuukautiset se 4-5 päivää. Tämä Fluconazol tabletti pisti kroppani TÄYSIN sekaisin ja lääkäriä taas odotellessa.. en suosittele aina ottamaan sitä halvinta apteekista.

      • Lääkärisi_tutkii

        Oletko ajatellut että olotilasi oli tähän saakka epänormaali. Vuoden tauko kuukautisissa on epänormaalia, eikä ehkäisykapselinkaan pitäisi tehdä sellaista. Kohdun limakalvo oli nyt kasvanut vuoden aivan liian paksuksi, joten ei ihme jos tuli suuret ja pitkät vuodot kun vihdoinkin kropan normaalitoiminto palautui. Etkö ymmärtänyt kysyä gynekologiltasi missä on vika kun kuukautiset loppuivat noin pitkäksi aikaa. Hän olisi voinut antaa lääkityksen jolla normaalit kuukautiset olisi palautuneet.

        En oikein usko että Fluconatzol olisi aiheuttanut nuo oireesi, mutta ole tyytyväinen että kuukautiset palasi.


      • Anonyymi
        Lääkärisi_tutkii kirjoitti:

        Oletko ajatellut että olotilasi oli tähän saakka epänormaali. Vuoden tauko kuukautisissa on epänormaalia, eikä ehkäisykapselinkaan pitäisi tehdä sellaista. Kohdun limakalvo oli nyt kasvanut vuoden aivan liian paksuksi, joten ei ihme jos tuli suuret ja pitkät vuodot kun vihdoinkin kropan normaalitoiminto palautui. Etkö ymmärtänyt kysyä gynekologiltasi missä on vika kun kuukautiset loppuivat noin pitkäksi aikaa. Hän olisi voinut antaa lääkityksen jolla normaalit kuukautiset olisi palautuneet.

        En oikein usko että Fluconatzol olisi aiheuttanut nuo oireesi, mutta ole tyytyväinen että kuukautiset palasi.

        En ole: oloni on ollut varsin ookoo, huomioiden olosuhteet. Mutta kiitos kuitenkin tyhjänpäiväisestä vastauksesta. Vuoden tauko epänormaalia? Koska sinä sanot niin?


    • beevitam

      Hiiva lähtee B-vitamiinillä eikä tuu takaisin kunhan pitää huolta vitamiinien saannista.

      • Anonyymi

        B-vitamiinilla?? Olet ilmeisesti näitä 'vitamiinit auttaa kaikeen' -tyyppejä?


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe