Oon tuossa viimenin saanut valmiiksi VBA:lla tehdyn koodin. Nyt pitäisi saada ohjelmaan vielä sellainen toiminto, että ohjelmassa olevat muuttujat voitaisiin määrittää Excel -taulukon puolelta. Eli olen määritellyt esimerkiksi A3 soluun alasvetovalikon, josta löytyy arvot. Kun valitsen tietyn arvon, koodi hakisi kyseisen luvun A3 -valikosta. Eli ideana on että Excel taulukosta valitaan n. kymmenen muuttujaa, jonka jälkeen ohjelma laskee kyseisillä arvoilla tuloksen. Tuossa on pätkä koodia ja tähdellä merkityt pitäisi saada määriteltyä excelin puolella:
...
kokoaika = 10 *
dt = 0.03 'aika-askel
imax = kokoaika / dt
dx = 0.01
paksuus = 0.25*
...
Kiitoksia jo etukäteen
Excel VBa -koodaus
VBA koodaaja
1
250
Vastaukset
laita moduuliin oma funktio
määrittelet vain muuttujille oikeat tyypit samoin kuin funktion palautusarvolle
esim.
Function Kuutiontilavuus(Leveys As Double, Syvyys As Double, Korkeus As Double) As Double
Kuutiontilavuus = Leveys * Syvyys * Korkeus
End Function
ja sitten soluun kaava esim. =Kuutiontilavuus(A1;B1;C1)
siinäpä se yksinkertaisimmallaan...
Keep EXCELing
@Kunde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elina Valtosella täydellinen mahalasku Ylen Ykkösaamussa. Ei hallitse alkuunkaan tonttiaan.
Ulkoministerimme Elina Valtosen haastattelu Ylen Ykkösaamussa 25.1.2025 oli jotain niin kiusallista katsottavaa, ettei4713283- 1491506
- 851231
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL1191114- 2261073
Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,441011Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta
Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.37981Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi40980- 10930
- 102922