Yaris Hybrid

Hybrid

Moniko palstalaisista harkitsee Yaris hybridin ostoa? Itseäni kiinnostaa kovasti, koska suurin osa itselläni on lyhyttä kaupunki-ajoa ja nykyinen Corolla 1.6 hörppää lyhyillä kaupunki kilometreillä talvisin hyvinkin yli 10 litraa kun ei edes ehdi kunnolla lämmetä matkan aikana, joten hybridi toisi kai huomattavaa säästöä bensakuluihin ainakin omassa tapauksessani (N. 90% kaupunki-ajoa ja 10 % ns matka-ajoa). Hintakin siedettävä hiukan yli 21.000 euroa.

63

4052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lckidcii

      onko niitä edes myynnissä vielä?

    • Autoilja

      Kiinnostaa kyllä. Itse kyllä ottaisin tuon parhaimman varustelutason, koska muuten auto näyttää turhan vaisulta. Jotain särmää pitää autossakin olla. Hinta taas nousee reilusti, mikä kyllä mietityttää. Kahden hengen talouteen tilat varmasti riittävät ihan ok, toki samalla rahalla saisi tilavamman perusauton. Omat kokemukseni Toyotan ajo-omisaisuuksista ovat jättäneet varsin vaisun tuntuman. Toki uusimpia malleja en ole ajanut, kuten en myöskään uutta Yarista. Tällä hetkellä ajelen 2005 vuosimallin Golfilla ja kyllä uuden auton pitäisi olla kaikin tavoin parempi kuin tämä nykyinen. Jotenkin tuntuu, että etenkin pitkillä matkoilla HSD Yariksen ominaisuuden eivät vakuuta. Pieni bensankulutus kyllä antaa anteeksi jonkin verran, mutta kyllä mielestäni ajamisesta täytyy myös nauttia. Melko turhaa jorinaahan tämä on, kun en ole autolla vielä edes ajanut. Onko kenellään tietoa milloin nämä tulevat kojeajettavaksi?

      Plussia:

      - kulutus varmasti kohtuullinen
      - automaattivaihteisto vakiona
      - Toyotat hybridit olleet luottettavia, todennäköisesti tämäkin
      - edulliset huollot

      Miinuksia:

      - sisusta omaan makuuni aika karu ja tylsä
      - riittääkö sisätilat?
      - ajettavuus ei tarjonne suuria ilonaiheita
      - maavara talvella?
      - hinta suhteessa auton kokoon ja ajo-ominaisuuksiin

      • Yli 20v. Fiatilla

        Käyppä piruuttas koe-ajamassa uus Yaris. Tykästyin ja meni Grande vaihtoon.


      • Toyota_hybrid

        Olen Yaris hybridiä ajanu kerran kun oli huollon ajan mulla lainassa. Itse en ostais mitään tän luokan autoa kyllä auton on oltava vähintään c sekmentin auto kuten corolla/Auris. Sellainen pikku kännä se on niin kuin kaikki muutkin sen luokan kulkineet mutta on ainoa hybridi luokassaan. Jollekkin pikkuauto käy jollekkin ei niinkauan kun ei tarvii paljoo motareita käyttää se on varmaan usealle oiva peli kaupunki pyörittelyssä.


      • Anonyymi
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Olen Yaris hybridiä ajanu kerran kun oli huollon ajan mulla lainassa. Itse en ostais mitään tän luokan autoa kyllä auton on oltava vähintään c sekmentin auto kuten corolla/Auris. Sellainen pikku kännä se on niin kuin kaikki muutkin sen luokan kulkineet mutta on ainoa hybridi luokassaan. Jollekkin pikkuauto käy jollekkin ei niinkauan kun ei tarvii paljoo motareita käyttää se on varmaan usealle oiva peli kaupunki pyörittelyssä.

        Perheen toisena autona menee. Kaupungissa pätevä parin hengen kuormalla. Mekaanisesti Yaris on hyvin tehty ja luokkansa paras. Kori on myös oikeasti vankka.


    • 5+10

      On harkinnassa. Ennakkohintojen perusteella keskimmäisellä varustetasolla. Karvalakkimalli on naurettavan karvalakki ja eniten varusteita omaavassa taas alkaa hinta karata liian ylös pikkuautoksi.

      Meillä oli aikoinaan vm. -05 Yaris (ensimmäistä sukupolvea) ja se oli ihan näppärä kaupunkipyörityksessä - mitä valtaosa ajoistamme on. Uusinta mallisukupolvea en ole vielä koeajanut mutta viimeistään kun HSD:t tulee koeajettaviksi, täytyy käydä kokeilemassa.
      Jonkinlaisen taulukkolaskelmankin tuossa pyöräytin ja kyllä tuo HSD tulisi halvimmaksi. Ajoa noin 30 tkm/vuosi mistä valtaosa on kaupunki/taajama-ajoa. Pitoaika varmaankin sellaiset 3-4v ja siinäkin ajassa HSD tulee halvimmaksi (kun vertaa 1.33 CVT- ja 1.4D manuaali -malleihin suunnilleen vastaavilla varusteilla).

      Tällä hetkellä alla on Golf/Corolla/Astra/Focus-kokoluokan kulkine ja täytyy kyllä vaihdon lähestyessä punnita tarkkaan, että riittääkö Yariksen tavaratila. Muutoin sisätilat riittävät kyllä.
      Auto vaihtunee noin vuoden kuluttua ja jos Yaris osoittautuu liian pieneksi kontiltaan, on uusi Hyundain i30 tai Kia Ceed varmastikin vahvoina vaihtoehtoina. Mikäli Yariksen kontti on riittävä ja auto on juuri niin näppärä kuin miltä se paperilla vaikuttaa ja maantieajon ominaisuuden riittävällä tasolla, nousee se hankintavaihtoehdoissa hyvin korkealle.

    • jdhdhhh

      en usko että ajo ominaisuuksiltaan yltää Hyundain tai Kian tasolle ainakaan matkalla,mutta jos kulutus on edes litralleen ilmoitetun mukainen,auto kyllä kiinnostaa.

      • 17+12

        Joo, se on varmaa että ei tuo pärjää isommilleen matka-ajon miellyttävyydessä. Omaan kaupunki/taajamapainotteiseen liikkumiseen tuo olisi kuitenkin varsin mainio peli ainakin paperilla. Saa nähdä.


      • Anonyymi

        Jarpan ajettavuus on hyvä. Yllättävän suuntavakaa menijä.


    • 20

      tuossa hesarin näkemys perus- yariksesta, hyvät pisteet ajo-ominaisuuksistakin

    • C+4

      Yaris hybrid kiinnostaa kovasti ja juuri sillä parhaimmalla varustelutasolla. Varustelun ja kulutuksen suhteen vaikuttaa todella mielenkiintoiselta paketilta. Ajo-ominaisuudet kyllä hieman mietityttävät. Lopullisestihan ajettavuus selviää, kun hybridit tulevat koeajettaviksi. Ikinä en ole Yariksella ajanut, joten en vielä tuomitse sen ajettavuutta.

    • Harkinnassa on

      Täytyy käydäottamassa tyypit ihan ajatuksen kanssa. Jo tuo isompi iskutilavuus auttaa ajossa vaikka teho onkin optimoitu pihistelyn suuntaan mutta aina se iskutilavuus auttaa silti.
      Ajo-ominaisuudet on varmasti riittää kaikille joka tuon kokoiseen autoon yleensä päätyy.

      • Bensalla vielä

        Hyvä Toyota. Vaan ei taida bensan hinta vielä siellä 2:ssa Eurossa, tuskin Dollareissakaan.


    • JaniPoloinen

      Varmistin Toyotan puhelin palvelusta Yaris HSD:n parhaassa varustelussa on LED-ajovalot. Samoin kuin Pruiksen huippumallissa. Edistyksellistä kun ei tarvitse enää vaihtaa vuosittain himmentyneitä ksenon polttimoita.

      • pruisprius

        Mahtaako siinä olla myös lämmönsiirrin/talteenotto heti pakosarjan jälkeen kuten isoveljessään? Tämähän mahdollisti sen, että Prius sai muistaakseni parhaat pisteet lämmityslaitteestaan TM:n talviautotestissä.


      • Hybridguru
        pruisprius kirjoitti:

        Mahtaako siinä olla myös lämmönsiirrin/talteenotto heti pakosarjan jälkeen kuten isoveljessään? Tämähän mahdollisti sen, että Prius sai muistaakseni parhaat pisteet lämmityslaitteestaan TM:n talviautotestissä.

        Väittäisin että kyllä on. Löysin Googlettamalla Prius C esittely dokkarin. (Prius C:n tekniikka on sama kuin Yaris HSD:n).

        http://www.scribd.com/Danny1702/d/80918671-12Prius-c-Technical-Presentation-v3-2

        Sivulla 11 sanotaan seuraavaa:

        "Exhaust Heat Recirculation used to heat engine coolant

        1) Newly designed heat exchanger
        a) More efficient fin-type heat exchanger
        b) Provides improved cold-weather performance

        2) Reduces time for coolant to reach operating temperature
        a) Shortens time until gasoline engine can stop

        3) Improves heater performance
        a) Reduces time to warm air by 1 minute"


      • ile D-4D
        Hybridguru kirjoitti:

        Väittäisin että kyllä on. Löysin Googlettamalla Prius C esittely dokkarin. (Prius C:n tekniikka on sama kuin Yaris HSD:n).

        http://www.scribd.com/Danny1702/d/80918671-12Prius-c-Technical-Presentation-v3-2

        Sivulla 11 sanotaan seuraavaa:

        "Exhaust Heat Recirculation used to heat engine coolant

        1) Newly designed heat exchanger
        a) More efficient fin-type heat exchanger
        b) Provides improved cold-weather performance

        2) Reduces time for coolant to reach operating temperature
        a) Shortens time until gasoline engine can stop

        3) Improves heater performance
        a) Reduces time to warm air by 1 minute"

        kiitti linkistä.

        Siinä edellä on myös maininta, että käyttöhihnoja ei ole, koska ilmastointi ja vesipumppu ovat sähköisiä. Eli niitä pyöritetään vain kun tarvetta. Ei kitise eikä mene lämpö harakoille.

        Vielä toivoisin lisättävän sen Amerikan gen2-mallin termospullon, joka nykyversiosta on jo jätetty pois.


    • 7v ja kulut pois

      jos hinta ja laatu kohtaisivat olisi se todellinen vaihtoehto,mutta hinnassa on 2000-3000 liikaa ilmaa.
      Sillä saa jo aika paljon bensaa.

      • bensasähkömies

        todellisuus on vaa nii et vaatimallasi 18.5-20.5k€ ei saa tämän kokoluokan autoja, varsinkaan näin vähä päästöistä


      • älytön hinta
        bensasähkömies kirjoitti:

        todellisuus on vaa nii et vaatimallasi 18.5-20.5k€ ei saa tämän kokoluokan autoja, varsinkaan näin vähä päästöistä

        jos polttoainekuluissa säästää haluaa niin saa maksaa koukkuineen metalliväreineen,vakkareineen yariksesta sol versiona noin 23000 euroa joka pikku autolle aivan liikaa.Monta tonnia halvemmalla saa litran pari enemmän kuluttavan perheauton.Jää vielä parisen tonnia bensarahaakin.


      • Yaris Comfort
        älytön hinta kirjoitti:

        jos polttoainekuluissa säästää haluaa niin saa maksaa koukkuineen metalliväreineen,vakkareineen yariksesta sol versiona noin 23000 euroa joka pikku autolle aivan liikaa.Monta tonnia halvemmalla saa litran pari enemmän kuluttavan perheauton.Jää vielä parisen tonnia bensarahaakin.

        Jos Yaris hybridi on liian kallis, niin sitten kannattaa harkita tavallista Yaris 1.33 Comfort Multidrive-S mallia. Siinä on vakkari sekä automaattivaihteisto, peruutuskamera, bluetooth yms, yms. Siltikään hintaa ole kuin alle 20ke.

        Itse valitsisin tuon Toyotan huippu nykyaikaisen Hybridin, sillä sen 2ke hintaeron säästää bensassa 50tkm ajomatkalla.


    • onhan noita vaikka k

      Aika monia.Kia rio,Hyundai i20,Skoda Fabia,Honda jazz,Mitsubishi Colt,Seat ibiza ja noin 500 euroa kalliinpi WW polo vain muutamia mainitakseni.
      Sitten kokoluokkaa isompana i30,Hyundai i30 1.4 koneella jne............

      • kansan suosikki

        ja Kia Ceed vaikka farkkuna.


      • eri auto on c koko
        kansan suosikki kirjoitti:

        ja Kia Ceed vaikka farkkuna.

        sa 2010-2012 versioita hyvin varustein alle 20.000 ja tilaa on tavaroille ja lapsille.Matkantekokin on miellyttävämpää.Ceedissä vähän käytettynäkin pitempi takuu ja tosiaan tilat kuin e-luokassa


      • kusetustako
        eri auto on c koko kirjoitti:

        sa 2010-2012 versioita hyvin varustein alle 20.000 ja tilaa on tavaroille ja lapsille.Matkantekokin on miellyttävämpää.Ceedissä vähän käytettynäkin pitempi takuu ja tosiaan tilat kuin e-luokassa

        Kannatta tarkistaa mitä se "takuu" kattaa....


    • Kallista säästämistä

      HSD Yaris kiinnostaa mutta oma kanta on että KALLISTA SÄÄSTÄMISTÄ. Varsinkin jos vähän ajoa niinkuin tämän kokoisilla yleensä on. Itsellä Yaris comfort multidrive -12. Menisi monta vuotta ennenkuin se alkaisi "tienaamaan". Ja silloin auton vaihto tulisi jo ajankohtaiseksi ja jälleenmyyntiarvo askarruttaa. Akkujen vaihto tulee joka tapauksessa eteen. Epäluuloja tulee olemaan. Kuinkahan moni kyselee autokaupassa vanhoja priuksia?

      Kuinkahan hybrid käyttäytyy talvella ja lyhyillä ajomatkoilla? Lämmitetäänkö bensamoottori ensin ja sitten alkaa sähkömoottöri tulla mukaan? Lyhyellä työmatkalla talvella kyseenalainen juttu?! Valaiskaa...

      Rullaan ja ennakoin. Motto; Jos käytät ajaessasi jarrua olet epäonnistunut. Hsd sopii parhaiten tuhlailevaan ajotapaan. Ja sitä näkee. Harvan näkee ajavan säästeliäästi. Erityisen suosittua on punaisiin valoihin kiihdytys. (punaisista on kyllä lähdettävä ripeästi)
      Ennakoivalla ajotavalla hybridin akkuun ei ole paljoakaan talletettavaa kun sitä ei ole tuotettukaan! Siis liike-energiaa.
      LOPUKSI: Hybridilla sinun ensin tuhlattava jotta voit sitten säästää. Siihen sopii kallis hybridi. Terv. Homo Idiotus

      • HSD

        "KALLISTA SÄÄSTÄMISTÄ."

        lisähinta hybridistä on 2700€, ja jos tyytyy terra hsd:hen niin vielä vähän vähemmän.

        vastapainona
        - pari litraa pienempi kulutus
        - pienempi ajoneuvovero


      • Yaris Sol 2012
        HSD kirjoitti:

        "KALLISTA SÄÄSTÄMISTÄ."

        lisähinta hybridistä on 2700€, ja jos tyytyy terra hsd:hen niin vielä vähän vähemmän.

        vastapainona
        - pari litraa pienempi kulutus
        - pienempi ajoneuvovero

        Toyotan sivuilta löytyy laskuri. Kirjoitat rek. numeron siihen,niin näet miten paljon säästät nykykinneriin verrattuna.


      • Steelcity
        HSD kirjoitti:

        "KALLISTA SÄÄSTÄMISTÄ."

        lisähinta hybridistä on 2700€, ja jos tyytyy terra hsd:hen niin vielä vähän vähemmän.

        vastapainona
        - pari litraa pienempi kulutus
        - pienempi ajoneuvovero

        Kallista on säästäminen. Kun vähästä kulutuksesta otetaan vähän pois, 2700 e hinnan erotusta saa säästää pitkään ja hartaasti. Taitaa hybriidin huollot olla aika paljon kaliimpia kuin normaalimmalla moottorilla varustetun. Hybriideissä käytetään 0W-20 öljyä, joka ei ole ihan halpaa. Todennäköisesti hybriidien valtuutetut huoltopaikat ovat aika harvassa. Pitkän akkutakuun voimassa pitääkseen jotkut huollattavat tojotaansa merkkiliikkeessä vuosikausien ajan.

        Mersullakin on 30 vuoden ruostumattomuustakuu. Edellyttää tietenkin merkkiliikkeessä huollattamista. Kolmessakymmenessä vuodessa merheedesi tulee maksettua marmoritiskille useampaan kertaan. 30 vuoden kuluttau pellit ovat kuitenkin aika heikossa hapessa. Ei tarvi katsoa kuin 15-vuotiaita mersuja, jotka kukkivat kuin keväinen AmpsterDam.


      • ,kmjhngbfcd
        Steelcity kirjoitti:

        Kallista on säästäminen. Kun vähästä kulutuksesta otetaan vähän pois, 2700 e hinnan erotusta saa säästää pitkään ja hartaasti. Taitaa hybriidin huollot olla aika paljon kaliimpia kuin normaalimmalla moottorilla varustetun. Hybriideissä käytetään 0W-20 öljyä, joka ei ole ihan halpaa. Todennäköisesti hybriidien valtuutetut huoltopaikat ovat aika harvassa. Pitkän akkutakuun voimassa pitääkseen jotkut huollattavat tojotaansa merkkiliikkeessä vuosikausien ajan.

        Mersullakin on 30 vuoden ruostumattomuustakuu. Edellyttää tietenkin merkkiliikkeessä huollattamista. Kolmessakymmenessä vuodessa merheedesi tulee maksettua marmoritiskille useampaan kertaan. 30 vuoden kuluttau pellit ovat kuitenkin aika heikossa hapessa. Ei tarvi katsoa kuin 15-vuotiaita mersuja, jotka kukkivat kuin keväinen AmpsterDam.

        No niinhän sitä luulisi jos ei tietäisi.

        2700e hinnan säätää alle 100tkm matkalla. Hybrid kuluttaa ~2l/100km vähemmän kuin tavallinen Multidrive S malli.

        Hybridin huoltaminen on itseasissa halvempaa kuin normaali mallin. Saat siihen esim. huoltosopimuksen ~20% edullisemmin kuin ei hybrid malliin. Tuo öljy väitteesi on silkkaa roskaa. Ihan normi öljyillä ne kulkee.

        Hybridin huollattaminen onnistuu kaikkialla missä on Toyotan valtuuttama huoltoliike.

        Tässä lukemista niin maailman kuvasi saattaa laajentua hiukan:
        http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla


      • Steelcity
        ,kmjhngbfcd kirjoitti:

        No niinhän sitä luulisi jos ei tietäisi.

        2700e hinnan säätää alle 100tkm matkalla. Hybrid kuluttaa ~2l/100km vähemmän kuin tavallinen Multidrive S malli.

        Hybridin huoltaminen on itseasissa halvempaa kuin normaali mallin. Saat siihen esim. huoltosopimuksen ~20% edullisemmin kuin ei hybrid malliin. Tuo öljy väitteesi on silkkaa roskaa. Ihan normi öljyillä ne kulkee.

        Hybridin huollattaminen onnistuu kaikkialla missä on Toyotan valtuuttama huoltoliike.

        Tässä lukemista niin maailman kuvasi saattaa laajentua hiukan:
        http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla

        Laajennetaan tajuntaa vielä lisää. Annetaanpa maan pää-äänenkannattajan kertoa:
        http://autot.oikotie.fi/koeajo/toyota-auris-hybridin-hyödyt-eivät-vastaa-korkeaa-hintaa/19226

        http://www.mobil1.fi/uutiset/uutisarkisto/exxonmobil-tuo-markkinoille-uuden-korkealaatuisen--mobil-1-0w-20--moottorioeljyn.aspx

        Joku hybridin omistaja voisi ehkä kertoa mitä auton käyttöohjekirja sanoo hybridin öljysuosituksesta.


      • Yaris sol

      • se ja sama
        Yaris sol kirjoitti:

        Kysehän oli Yaris hybridistä.

        Entäs nyt?

        http://www.hs.fi/tulosta/1135260744613

        Samat vaivat kaikissa hypetysautoissa eli takakontti on kuin luokkaa pienemmässä, mutta hintalappu kuin luokkaa isommassa autossa. Pelkkään nurkkapyöritykseen OK, mutta maantiellä ei säästä ja lomamatkoilla yms. voi tuo kontin kokokin tulla vastaan.

        Tämänpäiväinen HS autoliike haukkui hybridin ohituskiihtyvyyden.


      • JUST VARMAAN
        ,kmjhngbfcd kirjoitti:

        No niinhän sitä luulisi jos ei tietäisi.

        2700e hinnan säätää alle 100tkm matkalla. Hybrid kuluttaa ~2l/100km vähemmän kuin tavallinen Multidrive S malli.

        Hybridin huoltaminen on itseasissa halvempaa kuin normaali mallin. Saat siihen esim. huoltosopimuksen ~20% edullisemmin kuin ei hybrid malliin. Tuo öljy väitteesi on silkkaa roskaa. Ihan normi öljyillä ne kulkee.

        Hybridin huollattaminen onnistuu kaikkialla missä on Toyotan valtuuttama huoltoliike.

        Tässä lukemista niin maailman kuvasi saattaa laajentua hiukan:
        http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla

        HS koeajossa eilen kerrottiin aika surullista faktaa hybridin kulutuksesta. Kiesi maksaa 4000 euroa vastaavanlaiseen diesel pikkuautoon ja hinnalla saat:
        - suuremman kulutuksen
        - heikon maantie ajettavuuden (kone huutaa kuin syötävä)
        - ongelmat talvella akkujen kanssa
        - kalliit huollot
        - huonon jälleenmyyntiarvon kolmen vuoden jälkeen


      • poiuyyh h98um98
        JUST VARMAAN kirjoitti:

        HS koeajossa eilen kerrottiin aika surullista faktaa hybridin kulutuksesta. Kiesi maksaa 4000 euroa vastaavanlaiseen diesel pikkuautoon ja hinnalla saat:
        - suuremman kulutuksen
        - heikon maantie ajettavuuden (kone huutaa kuin syötävä)
        - ongelmat talvella akkujen kanssa
        - kalliit huollot
        - huonon jälleenmyyntiarvon kolmen vuoden jälkeen

        - kulutus on pieni jos opettelee ajamaan kuten hybridillä pitää ajaa
        - maanteillä kone ei huuda vaan ainoastaan kovemmissa kiihdytyksissä
        - ei akkujen kanssa ole talvella mitään ongelmia
        - huollot ovat edullisemmat kuin ns. normiautojen. Vertaa esim. huoltosopimuksen hintoja
        - Yaris hybridn jälleen myyntiarvosta on vielä vaikea sanoa mitään. Jos arvo puolittuu 3v jälkeen ostan tuollaisen käyttynä kirkuen.


    • Vastuu myös Sinulla

      On vahvassa harkinnassa. Helppo ostaa kun tietää toyotan toimivuuden vuodesta toiseen.
      Testejä odottelen myös kiinnostuneena vaikka eipä juuri vaikuta ostopäätökseen kun tulee myyntiin , milloin lie?
      Onhan se paljon rahaa ja sillä hinnalla saa hienon ja tienleveyden verran saksanrautaa mutta mielummin uusi toyota hybridi kuin saksantuonti pelti.
      Joidenkin pitäisi myös miettiä semmoista kun öykkäröivät suuritehoisissa leluissaan liikenteessä. Myös se uusi yarppa kusiki olisi voinut valita kyseisen ökypelin mutta valitsi toisen miettikää myös sitä. Olisikohan järjen kanssa mitään tekemistä tai elämän jatkumisen arvostuksen kanssa mitään teklemistä.

      Miten saat corollan viemään yli 10L vaikkakin kaupunki ajossa ??? vie äkkiä korjaamolle tarkistukseen!
      peitä talveksi turhat ilmakulkureitit konetilaan myös vaihdata termostaatti PAKKO olla jokin tekninen ongelam sillä ei vie yli 10l millään!! USKO!!

      • 1.6 Terra

        "Corolla 1.6 hörppää lyhyillä kaupunki kilometreillä talvisin hyvinkin yli 10 litraa kun ei edes ehdi kunnolla lämmetä matkan aikana,"

        "Miten saat corollan viemään yli 10L vaikkakin kaupunki ajossa ??? vie äkkiä korjaamolle tarkistukseen!"

        Onko sulla ymmärryksessä jotain vikaa???


      • Laukasu
        1.6 Terra kirjoitti:

        "Corolla 1.6 hörppää lyhyillä kaupunki kilometreillä talvisin hyvinkin yli 10 litraa kun ei edes ehdi kunnolla lämmetä matkan aikana,"

        "Miten saat corollan viemään yli 10L vaikkakin kaupunki ajossa ??? vie äkkiä korjaamolle tarkistukseen!"

        Onko sulla ymmärryksessä jotain vikaa???

        Corolla 1.6 hörppää helposti vie 10 litraa talvella vaikka ajomatkaa olisi 10 km suuntansa. Siis todella helposti. Ryyppy on päällä kesälläkin.


      • 1.6 Terra
        Laukasu kirjoitti:

        Corolla 1.6 hörppää helposti vie 10 litraa talvella vaikka ajomatkaa olisi 10 km suuntansa. Siis todella helposti. Ryyppy on päällä kesälläkin.

        Niinhän jokainen "tavallinen auto" vie helposti sen 10 l/100km... paitsi tietysti tojo-uskovaisen korolla


    • varistin

      Jos ajokortissa on merkintä automaattivaihteesta, niin tuo Hybridi olis varmaa aika hyvä vaihtoehto ihan millä varustevaihtoehdolla vain.

      Hintaa alle 25 000e ja ei tarvi lisää kuin renkaat ja ehkä metallivärin ja lämmittimen. Mutten varmaa aika valmis jo tehtaalla.

    • Kallista säästämistä

      Olipa hyvä kun oli tuo laskuri toyota sivulla. Ajan alle 10 000km vuodessa ja autoni on Yaris comfort multidrive -12. Molemmista korkein varustetaso: korkein varustetaso Yaris HSD style ja korkein varustetaso Yaris multidrive comfort... hinnan eroa noin 4000e.

      Laskuri laski 10000 km ajolla vuodessa säästöä 299 e HSD:n eduksi.

      Hinnanero 4000e jaettuna säästö 299e tekee noin 13 vuotta.

      Siis 13 vuotta menee ennen kuin säästöä alkaa tulemaan. Voi pyhä sylyvi.

      Ai niin tuleehan toisaalta hybridiin kyllä ledit valoiksi, se voi muuttaa kaiken. Eehehe.

      t. homo idiotus

      • Laskija

        Yaris Comfort vastaa lähinnä Sol tason hybridiä. Ja kas, näin autojen välinen hinta ero onkin vain 1690 euroa.

        Eli laskelmasi menevätkin uusiksi.


      • 14+3
        Laskija kirjoitti:

        Yaris Comfort vastaa lähinnä Sol tason hybridiä. Ja kas, näin autojen välinen hinta ero onkin vain 1690 euroa.

        Eli laskelmasi menevätkin uusiksi.

        paljonkohan bensalitra maksaa viiden vuoden päästä?


      • varistin
        14+3 kirjoitti:

        paljonkohan bensalitra maksaa viiden vuoden päästä?

        14 3

        Turha miettiä paljon joku asia maksaa viiden vuoden päästä. Kuka tietää kuka on viidenvuoden päästä yleensä tankkaamassa ja kuka tietää vaikka autoilua vähennetään mitä kietommalla lailla ja asetuksella....

        Mut jos arvauksen tekee, niin ei se 2,10 euroa varmaa kaukana ole.... tai 2,50e

        Laskijalle.

        Autojen arvot on nipeasti laskevia. Joku 2000e kannattaa aina olla käteisenä vaihtoauton arvon lisäksi ja autoon ei kannata rakastua.... mielummin vietän kulta ja timanttihäitä naisen kanssa kuin auton kanssa.

        Yleiesti. Ei pitkäaikaisella velalla säästä mitään. Korkomenot ja auton arvonpudotus pitää siitä huolen.

        Se tossa hybriissä mietityttää, että pitäs olla katumusaika ja mahdollisuus siirtyä sitten takaisin bensakoneeseen.No, sehän on kun ei velkaannu auton kanssa ja on valmis sitten tilaamaan uuden auton piakkoin.


      • Bensapumpun_asiakas
        14+3 kirjoitti:

        paljonkohan bensalitra maksaa viiden vuoden päästä?

        Tässä joitakin lukuja vuodesta 2000 alkaen (95-oktaaninen):

        2000: 1,071 € (markoista euroiksi muutettuna)
        2002: 1,013 €
        2004: 1,069 €
        2006: 1,228 €
        2008: 1,420 €
        2010: 1,369 €
        2011: 1,509 €
        2012: 1,606 €

        ( http://www.is.fi/autot/art-2000000484524.html )

        Kysymyksestä ei ole kulunut vielä ihan viittä vuotta, mutta voin todeta hinnan olleen eniten käyttämälläni pumpulla eilen 1,519 € / litra. Tämä oli käyttämäni 98E5-laadun hinta – liialla pirtulla pilattu, taulukon mukainen 95E10 olisi ollut muutaman sentin halvempaa tavaraa.

        Bensan hinta näyttää siis jopa halventuneen jonkin verran vuoden 2012 lukemaan verrattuna. Vuosituhannen alkuvuosina bensa kuitenkin oli reaalisestikin selvästi nykyistä halvempaa. Huomattakoon, että rahanarvokerroin vuodesta 2000 vuoteen 2015 on muuttunut rapiat 20 % (tätä uudempaa indeksilukemaa en äkkiä löytänyt).


    • hesari tietää

      Miten siinä nyt näin kävi?. Tämän päivän hesarin testin otsikko oli osuva, Toyota on paras ruuhkassa. Silloin ei huonot ajo-ominaisuudet tunnu.

      EIpä pärjännyt hybridi-tekniikka ja valmistajan kulutuslukemat paljastuivat kusetukseksi. Tuttua oli myös kiihdytykseen liittyvä moottoriääni, joka muistuttaa pistettyä sikaa.

      Ei ole Tojo hybridi hintansa väärrti.

      • ile D-4D

        Minäkin kävin ajamassa yariksen hybridin pari viikkoa sitten.

        Hienoa on pyörittely parkkipaikalla ja vapaarullaus kaupunkinnopeuksilla. Se, että polttomoottori ei pyöri, kun sitä ei tarvita, pitäisi olla itsestäänselvyys kaikissa autoissa, myös vauhdissa.

        Mikä ärsytti, oli kiihtyvyys yli viidenkymmenen nopeuksissa. Normaalia automaatin voimattomuutta. Pitäisi saada sähkömoottorin väännöt käyttöön myös normaalinopeuksilla.

        Sitten vielä ihmetys siitä, mikä ärsyttää ihmisiä Toyotan hybrideissä. Edeltäjänkin kommentti on luettavissa näihin. Jos minä saisin portaattoman automaatin ja jarruenergian talteenoton ja tätä kautta litraa alhaisemman kaupunkikulutuksen, olisin valmis maksamaan jopa hirmuiset 4000€ jälkiasennuksena 11 vuotta vanhaan autoon.


    • KaLle kustaa

      Mikä mahtaa olla toimitusaika jos tänään tilaisi?

    • toyotafani

      Onko kokemuksia Yaris hybridistä?

      • C180Kompressor

        on kokemuksia

        Kaupunkiajossa aivan verraton laite. Hybridijärjestelmä ja portaaton vaihteisto toimii hienosti yhteen ja kulutus pysyy pienenä. Myös ylläpitokulut ovat pienet.

        Maantieajoon en suosittele Yaris hybridiä, ajettavuus sinällään on ihan hyvä, mutta pikkuautolle tyypillisesti melutaso nousee korkeahkoksi. Kulutus maantieajossa ei poikkea mitenkään tavanomaiseen moottoritekniikkaan pohjautuvista autoista.


      • Kohti_hybridiä
        C180Kompressor kirjoitti:

        on kokemuksia

        Kaupunkiajossa aivan verraton laite. Hybridijärjestelmä ja portaaton vaihteisto toimii hienosti yhteen ja kulutus pysyy pienenä. Myös ylläpitokulut ovat pienet.

        Maantieajoon en suosittele Yaris hybridiä, ajettavuus sinällään on ihan hyvä, mutta pikkuautolle tyypillisesti melutaso nousee korkeahkoksi. Kulutus maantieajossa ei poikkea mitenkään tavanomaiseen moottoritekniikkaan pohjautuvista autoista.

        Ymmärtääksen Hybridissä käytetään maantieajossa Atkinssonin kiertoa, joka hyötysuhteeltaan normaalia parempi nimenomaan maantieajossa. Jos vielä oikein muistan niin tuota normaali/Atkinsson toimintaakin voidaan vaihdella riippuen miten ajetaan.


      • C180Kompressor
        Kohti_hybridiä kirjoitti:

        Ymmärtääksen Hybridissä käytetään maantieajossa Atkinssonin kiertoa, joka hyötysuhteeltaan normaalia parempi nimenomaan maantieajossa. Jos vielä oikein muistan niin tuota normaali/Atkinsson toimintaakin voidaan vaihdella riippuen miten ajetaan.

        1.8 HSD:ssä on atkinsson-kierto, Yarisin 1.5 HSD:ssä ei ole.

        Itse hommasin Yaris HSD:n nimenomaan kaupunkiajoon ja siinä se on hyvä. Maantieajoon löytyy parempiakin ja kokonaistalousdellisempia autoja.


      • Kohti_Hybridiä

      • C180Kompressor

      • Kohti_hybridiä

        Np. Mä odottelen mun Yaris Hybridin saapumista toukokuussa. Mulla käytännössä pelkkää kaupunkiajoa ja auton Launch Editionin varustus auttoivat ostopäätöksessä. Olen myös "tekniikkafriikki", joten kaikki multimedia ym. härpättimet kiehtovat. Varsinkin MirrorLink mahdollisuus on kiinnostava, mitä kaikkea on mahdollista puhelimesta näyttää 7" näytöllä.


    • Anonyymi

      Vaihdoin 1,6 Corollan Yaris Hybridiin keväällä 2020. Ajoni on 80-90% kaupunkiajoa. Polttoainekulut ja ajoneuvovero putos puolella entisestä. Yarisin kulutus on ollut 3,8 - 4.2 l/100km, keskiarvo 4l/100km. Erittäin millyttävä ja ketterä kaupunki- ja taajama-ajossa. Moottoritiellä ja kovissa kiihdytyksissä harmittaa vaihteiston kumilankamainen viive mutta taloudellisuus sekä erinomainen kaupunki- ja taajama-ajo-ominaisuus korvaa sen.

    • Anonyymi

      Yaris taitaa hakata reilusti mukavuudessa,vtehossa ja kulutuksen pienuudessa kilpailijansa A-sarjan merrsut.

    • Anonyymi

      Yariksen ajettavuus on erinomainen. Samoin istuimet ovat erinomaiset. Yariksen pieni koko näkyy selvimmin tavaratilassa. Tavallisessa arjessa autolla pärjää hyvin. Kalleimpien mallien rengaskoko 195/16/50 on sikakallis. Niitä ei kannata ottaa, jos haluaa halvalla ajella.

    • Anonyymi

      älä vielä-tulee neliveto

    • Anonyymi

      Jos haluat auton joka palaa todennäköisesti 10vuoden sisään sun pihaan niin ylisähköistetty toyota on varmasti hyvä vaihtoehto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      4928
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      3259
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      419
      2306
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      237
      1422
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1251
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      73
      1180
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1148
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      122
      1059
    Aihe