Mikä voi olla syy, että tummahko ja pyöreähkö likatahran näköinen pallo ilmestyy kuviin pääasiassa noin sekuntia pidemmillä valotusajoilla? Ehkä hieman allekin. Nopeilla valotusajoilla kyseistä tahraa ei yleensä näy. Videokuvauksessa musta täplä näkyy pienempänä, mutta paljon tummempana ja selvemmin.
Kyseinen läiskä näkyy aina samassa kohdassa kuvaa, eli kyseessä lienee kennossa oleva tahra, vai aivan jotain muuta?
Tumma tahra kuvissa
4
232
Vastaukset
- kennoukko
No juu, kennossahan tuo on kun pienellä aukolla kokeilin ja silloin näkyi selvimmin. Puhalluspumpulla ei irtoa, joten oikeaksi puhdistushommaksi menee.
- liinalla linssiin
Kameraliina? Entä linssien väliin päässyt jotain tai kameran sisään, silloin kamera huoltoon?
- kökköä kennossa
Kennon puhdistus. Ei muuta kuin googlettamaan, löytyy ohjeita, voi tilata puhdistusvälineitä tai ostaa valokuvausliikkestä niin kuin minä tein, ostin puhdistuspuikkoja ja imurin, tollasen paketin
http://www.green-clean.at/en/camera/sensor-cleaning-system/
Imurilla voi imeä pölyt kameran sisältä ja kennolta, tehokkaampi kuin käsipumppulla puhaltelu, toki pitää noudattaa ohjeita ja olla varovainen, ei saa käsi täristä. Jos imurointi ei auta, niin puhdistus lastalla.
Jos epäilet, että ei itseltä onnistu, niin silloin vaan huoltoon, maksaa vaan aika lailla ja voi joutua odottamaan viikkoja. Itse olisin joutunut odottamaan 2 viikkoa kun paikallisessa kameraliikkeessä ei puhdisteta kennoja, olisivat lähettäneet kameran huoltoon ja hintaa pyöreesti 50€, puhdistussarja maksoi 73€ ja imuri kestää vaikka kuinka ja lastoja puhdistusnestettä voi ostaa erikseen.
Omalla vastuulla noita kennoja sitten itse puhdistellaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671232- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että336701- 51661
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646- 51638
- 101625
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574