Samsung 32" LED-TV UE32D5005 ongelmia scartin kanssa.

TV-amatööri

Ostin tuossa jokin aika sitten itselleni Samsung 32" LED-TV UE32D5005 missä minulla oli pelkästään HDMI liitäntöjä, mutta nyt haluaisin liittää hieman vanhempia laitteita scartilla kyseiseen telkkariin. Ongelma on se, että yksi scarttini on vanhaa ''palikkamallia'' mikä ei tietenkään mahdu moiseen ohueeseen televisioon ja toinen scarttini on tuommoinen kapea mikä sopii (tuli television mukana), mutta siitä roikkuu yksinään sininen, 2 punaista, vihreä jossa keltaista ''kärjessä'' ja valkoinen liitin. Sain scarttiin sovitettua vanhan laitteeni johtoja, mutta sininen, 1 punainen ja tuo vihreäkeltainen jäävät ilman mitään liitäntöjä.

Kertokaa te viisaammat ihmiset, että mitä minun pitää tehdä. Kyseinen vanha laite minkä haluaisin liittää on ps2.

4

526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeillaanpas näin

      Vaihtoehto yksi: Osta pleikkariin komponenttijohto (PS2/PS3, niitä saa pelikoneita myyvistä liikkeistä) ja liitä pleikkari sillä johdolla telkkarisi "punainen-vihreä-sininen -liitäntään", joka siis on komponenttiliitäntä. Sitä ennen sinun täytyy kytkeä pleikkari vanhalla johdolla perinteiseen scartiin ja muuttaa pleikkarin asetuksista komponenttilähtö päälle. Sitten vasta voit tehdä kytkennän uudella johdolla.

      Vaihtoehto kaksi: Osta scart-jakaja ja kytke kaikki vanhat laitteet siihen tv:n yhteen ainoaan perinteiseen scartiin. Tv:n mukana on tullut sitä varten scart-adapteri, jossa on kuvailemasi "palikka-scart". Kuvanlaatu saattaa heiketä, mutta vhs-laatuinen kuva uudella hd-näytöllä nyt on karmeaa kuraa muutenkin.

      Vaihtoehto kolme: Mieti, tarvitsetko oikeasti enää vanhoja scartilla kytkettäviä laitteita? Kun sinulal nyt on HD-tv, voit harkita pelikonsolin päivittämistä HD-tasoiseksi (PS3/X360), vanhan scartilla kytketyn dvd-soittimen voit samalla heittää romukoppaan, kun em. peliokonsolit ja itse asiassa nykyinen PS2:kin toistaa dvd:t. Vanhat VHS-videot voi kopioda dvd:lle taio siirtää tietokoneelle jne.

      • thtyjhyre56u735673

        Eikö ole mahdollista, että kirjoittajalla on jo uudet pelilaitteet, mutta haluaa myös säilyttää PS2? Itsellänikin on PS3 ja PS2 koska PS3 ei toimi PS2 pelit. Pelailen molempien pelejä mielelläni.


    • ExHorisija

      Se ei ole mahdollista. Kuten ei ole sekään, että aloittaja marssisi kaupan tiskille, kertoisi huolensa ja saisi ratkaisun kouraansa, valmiina käyttöön.

    • Kokeillaanpas näin

      Niin, ja onhan tuolla mainittu kaksi muuta mahdollisuutta ratkaista ongelma, jossa vanhasta PS2:sta ei tarvitse luopua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe