Minulle tulee alitajunnaisesti mieleen sana "vanha rouva". Onko päättelykykyni ihan kunnossa?
Mistä tulee sana "fedora"?
5
324
Vastaukset
- Fedora Hats
Löysä arvaus. Fedora-jakeluna on Red Hat:in jatke, ja tarkoittaa jotakin tietyn mallista lierihattua: http://www.villagehatshop.com/fedoras.html
Fedora on miesten huovasta tehty lierihattu. Määritelmä tosin ei ole hirvittävän tiukka, omat fedorani ovat puuvillaa.
Vielä 1800-luvulla fedora oli naisten päähine. Nimensä hattu sai 1882 Victorien Sardoun näytelmän "Fédora" päähahmolta, Prinsessa Fédoralta, jolla siis kyseisenlainen hattu oli päässään.
1800-luvun lopulla sitten joku jätkä hoksasi, että vaikka naisten hattu onkin kyseessä, niin aivan pätevästi tämä päätä tuulelta ja tuiskulta suojaa. Tai sitten kyseessä oli joku crossdresser, ja epähuomiossa joku onneton sitten luuli fedoraa miestenhatuksi.
Piru tietää, mutta hattuna tämä on ihan oikeesti hyvä. Ja tyylikäskin vielä.
Eikä huono ole Fedora Linuxjakelunakaan. Kestää tuulen, tuiskun ja on tyylikäs käyttää, joskin kitkaa aiheuttaa se ettei uutuudenkarheus häviää vasta siirryttäessä Punahattuun.- Fedora rules
Onhan olemassa CentOS, joten punaista ei välttämättä tarvita...
- Fedora <> CentOS
Fedora rules kirjoitti:
Onhan olemassa CentOS, joten punaista ei välttämättä tarvita...
CentOS on toki hieno jakelu, mutta todella kaukana Fedora-jakelun filosofiasta.
Fedora tarjoaa uusinta uutta, kun taas CentOS mukailee kaupallisen RedHat Enterprise -jakelun toimivuutta - lähinnä palvelin käyttöön.
Fedora on aivan erinomainen työpöytäkäyttöön, ja miksi ei palvelimillekin, jos jaksaa huolehtia palvelimen päivitivyksistä.
Nykyisin päivitykset jakeluun kuin jakeluun saa automaattisesti, mutta tietenkään palvelimia ei päivitellä välttämättä heti uusimpien ohjelmaversioiden ilmestyttyä.
- ubytexexxe
Vaikka käytössäsi on internet et saa itse selville moista asiaa? Oletko idiootti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4225449Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1841865Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3591825- 1171059
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl5994- 27918
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60815- 67769
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55723- 35678