olisko mitään neuvoja hyppyjä aloittelevalle lumilautailijalle?olen tässä lautaillu n.4vuotta ja tarkotuksena olis että alottaisin hyppyjen treenaamisen, ja tosin opettajaki puuttuu, mutta neuvoja jos sais niin kiitos etukäteen.
lumilautatemput
7
1541
Vastaukset
- old dod
no aloita pienistä bokseista.. siis sellasista 2-4metrisistä.. kato mistä muut ottaa vauhtia ja lähde ´samasta kohdasta.. mieluummin meet liian hiljaa kuin liian lujaa.. muuten tuut alas flätille.. ja se sattuu.. .tod.näk..
mut siis treenaa eka vauhdin ottoa ja muista mennä aina hyndälle pikkasen kyykky asennnossa.
polvet rentona..
otat sellasen kyykky asennon..
kyllä se siitä..
itsell'ä takana 6v laskemista ja nyt alkaa tulee vanhaks.. mut parhaimmillaan oon vetänyt n.20 meterisestä frontti femmoja ja bäkki ysejä...
t. M24- snoukkagirl87
kiitti kauheesti tosta on paljo apua mulle. löytyihän sitä joku joka osaa antaa neuvoi.
tack tack! - Jre
snoukkagirl87 kirjoitti:
kiitti kauheesti tosta on paljo apua mulle. löytyihän sitä joku joka osaa antaa neuvoi.
tack tack!Juu ensin kannattaa vaan pomppia niissä hyppyreissä et tulee jonkulainen varmuus.Sitte siirryt gräbeihin eli lauasta kiinni eri kohasta esim. helppo perus temppu (Indy) takakädellä etukantista kiinni.. tsemiä
- Balance
Jre kirjoitti:
Juu ensin kannattaa vaan pomppia niissä hyppyreissä et tulee jonkulainen varmuus.Sitte siirryt gräbeihin eli lauasta kiinni eri kohasta esim. helppo perus temppu (Indy) takakädellä etukantista kiinni.. tsemiä
Niin, tosta vauhdinotosta vielä sen verran, että älä pelkää vauhtia, sillä 'lyhyeksi' jääneet hypyt sattuu henkisesti vielä enemmän kuin yli menneet, flätille pudonneet.
Ja sitten vielä. Koitappa aina hahmottaa se ländäys eli alastulopaikka ilmassa ajoissa. Se auttaa.
Nokalla olis hyvä ainakin ihan vähän ponnistaa, ettei hyppyri 'katoa' jalkojen alta. Silloin usein hypystä tulee epätasapainoinen.
Parasta on tietysti seurata muiden tekemisiä ja ottaa opiksi.
MIe oon jo luovuttanut pääosin ton boksien vetelyn muille, mutta paippi on hieno laite, kun se ei syö liikaa jalkoja ja polvia, jos saa vedettyä smoothisti.
- Rege
netist löytyy temppuohjeit, jos vaa ettii. Helpoimmat temput o gräpit(käden kosketus lautaa) ja 180:n asteen käännös ilmas.
- Lumilautailija377
Kirjoittelen tänne todella myöhemmin kuin muut, mutta voi yhdestä neuvostani olla jollekin jotain apua jopa.
Kannattaa aina ennen hyppyä käydä tarkistamassa hyppyrin kunto, etäisyys ländiin, hyppyrin korkeus yms.
Jos ottaa kovat vauhdit, eikä ole tarkistanut hyppyrin ''laatua'' ennen hyppyä voi ilmassa kokea karkean halun päästä äkkiä pois. Ja pahimmassa tapauksessa tämän takia voi joku paikka murtua tai mennä sijoiltaan.
Toivottavasti nouvoistani oli apua!
#Lumilautailija377- aff54afs
puollan..itse olen tyhmyyksissäni kerran kattonut kuinka junnut hyppii pienestä boksista ja näytti siltä että eihän noi hyppää minnekään. Minä viisaana sitten otsin vielä junnuja ylempää vauhtia, tykitin satalasis boksia kohden ja niin sitä sitten lennettiin alastulon yli ja montun pohjalle. Ei ollut herkku se, ei. Eli kannattaa aina ekana tsekata hyndät ym. ennen kuin laskee niistä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18996Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875