lumilautatemput

snoukkagirl87

olisko mitään neuvoja hyppyjä aloittelevalle lumilautailijalle?olen tässä lautaillu n.4vuotta ja tarkotuksena olis että alottaisin hyppyjen treenaamisen, ja tosin opettajaki puuttuu, mutta neuvoja jos sais niin kiitos etukäteen.

7

1502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • old dod

      no aloita pienistä bokseista.. siis sellasista 2-4metrisistä.. kato mistä muut ottaa vauhtia ja lähde ´samasta kohdasta.. mieluummin meet liian hiljaa kuin liian lujaa.. muuten tuut alas flätille.. ja se sattuu.. .tod.näk..
      mut siis treenaa eka vauhdin ottoa ja muista mennä aina hyndälle pikkasen kyykky asennnossa.
      polvet rentona..
      otat sellasen kyykky asennon..
      kyllä se siitä..
      itsell'ä takana 6v laskemista ja nyt alkaa tulee vanhaks.. mut parhaimmillaan oon vetänyt n.20 meterisestä frontti femmoja ja bäkki ysejä...
      t. M24

      • snoukkagirl87

        kiitti kauheesti tosta on paljo apua mulle. löytyihän sitä joku joka osaa antaa neuvoi.
        tack tack!


      • Jre
        snoukkagirl87 kirjoitti:

        kiitti kauheesti tosta on paljo apua mulle. löytyihän sitä joku joka osaa antaa neuvoi.
        tack tack!

        Juu ensin kannattaa vaan pomppia niissä hyppyreissä et tulee jonkulainen varmuus.Sitte siirryt gräbeihin eli lauasta kiinni eri kohasta esim. helppo perus temppu (Indy) takakädellä etukantista kiinni.. tsemiä


      • Balance
        Jre kirjoitti:

        Juu ensin kannattaa vaan pomppia niissä hyppyreissä et tulee jonkulainen varmuus.Sitte siirryt gräbeihin eli lauasta kiinni eri kohasta esim. helppo perus temppu (Indy) takakädellä etukantista kiinni.. tsemiä

        Niin, tosta vauhdinotosta vielä sen verran, että älä pelkää vauhtia, sillä 'lyhyeksi' jääneet hypyt sattuu henkisesti vielä enemmän kuin yli menneet, flätille pudonneet.
        Ja sitten vielä. Koitappa aina hahmottaa se ländäys eli alastulopaikka ilmassa ajoissa. Se auttaa.
        Nokalla olis hyvä ainakin ihan vähän ponnistaa, ettei hyppyri 'katoa' jalkojen alta. Silloin usein hypystä tulee epätasapainoinen.
        Parasta on tietysti seurata muiden tekemisiä ja ottaa opiksi.
        MIe oon jo luovuttanut pääosin ton boksien vetelyn muille, mutta paippi on hieno laite, kun se ei syö liikaa jalkoja ja polvia, jos saa vedettyä smoothisti.


    • Rege

      netist löytyy temppuohjeit, jos vaa ettii. Helpoimmat temput o gräpit(käden kosketus lautaa) ja 180:n asteen käännös ilmas.

    • Lumilautailija377

      Kirjoittelen tänne todella myöhemmin kuin muut, mutta voi yhdestä neuvostani olla jollekin jotain apua jopa.
      Kannattaa aina ennen hyppyä käydä tarkistamassa hyppyrin kunto, etäisyys ländiin, hyppyrin korkeus yms.
      Jos ottaa kovat vauhdit, eikä ole tarkistanut hyppyrin ''laatua'' ennen hyppyä voi ilmassa kokea karkean halun päästä äkkiä pois. Ja pahimmassa tapauksessa tämän takia voi joku paikka murtua tai mennä sijoiltaan.

      Toivottavasti nouvoistani oli apua!

      #Lumilautailija377

      • aff54afs

        puollan..itse olen tyhmyyksissäni kerran kattonut kuinka junnut hyppii pienestä boksista ja näytti siltä että eihän noi hyppää minnekään. Minä viisaana sitten otsin vielä junnuja ylempää vauhtia, tykitin satalasis boksia kohden ja niin sitä sitten lennettiin alastulon yli ja montun pohjalle. Ei ollut herkku se, ei. Eli kannattaa aina ekana tsekata hyndät ym. ennen kuin laskee niistä


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe