Elisa viihde vs. tallentava digiboksi?

KumpiParempi?

Heippa kaikki! Olen kahden vaiheilla,että kumman hankkisi.
En omista tai ole koskaan omistanut mitään tallentavaa boksia tms.
Telkkaria katson mitä sillä hetkellä tulee,mutta nyt olisin halukas tallentamaan sarjoja ja elokuvia mitä tavallisilta kanavilta tulee. Nettini nopeus on 2M/2M ja maksan siitä n.25€/kk. Olisinkin kiinnostut teidän kokemuksista. Kumpi kannattaa ostaa,digiboksia ei olisi varaa ostaa,kuin osamaksulla,kun katselin hintoja niin halvin on ehkä sen 199€,joten siinä menisi ainakin vuosi,kun se olisi oma. Digiboksilla kuitenkin pitäisi pystyä tallentamaan kahta/katsomaan yhtä ym.

Kaikki kokemukset ovat tervetulleita elisa viihteestä sekä tavallisista tallentavista kaapeli bokseista! :)

9

1087

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xcvdgf65

Ei tule telkkarista mitään niin hyvää ohjelmaa että se oikein tallentaa pitäisi. Katso livenä ne mitkä pystyt näkemään, ja loput jätät katsomatta, et häviä yhtään mitään. Muina aikoina ota hyvä kirja käteen, esim Michael Conellyn kyttäkirjoja.

• Kylläpä oli outo kommentti. Ehkä tuolla tavalla ei sieltä koskaan tunnukaan tulevan mitään hyvää. Tallentavan boksin omistajalle tallentamien ei ole mikään erityinen urakka vaan aivan normaali osa katsomista.

Pidemmän päälle tallentava boksi toki tulee halvemmaksi. Elisa Viihteessä on taas suurempi kapasiteetti. Viihteestä ainakin ennen puuttui mahdollisuus aloittaa katselu jo ohjelman kestäessä. Tämä minulle olisi deal breaker. Minä muutenkin pidän periaatteesta, että ostaa laitteen ja se on sitten käytettävissä niin kauan, kun laite kestää sen sijaan, että maksaisi jotain palvelumaksua.

Tallentava boksi on pikemminkin puskuri kuin varsinainen tallennusmedia. Jos luulee sitä tallennusmediaksi se tulee pian täyteen ja sitten ihmetellään mitä tehdä.

Missä korvessa asut, jos nettiliittymäsi nyt on noin hidas. Saako sinne Elisa Viihdettä?

• Kokeillaanpas näin
        okaro kirjoitti:

Kylläpä oli outo kommentti. Ehkä tuolla tavalla ei sieltä koskaan tunnukaan tulevan mitään hyvää. Tallentavan boksin omistajalle tallentamien ei ole mikään erityinen urakka vaan aivan normaali osa katsomista.

Pidemmän päälle tallentava boksi toki tulee halvemmaksi. Elisa Viihteessä on taas suurempi kapasiteetti. Viihteestä ainakin ennen puuttui mahdollisuus aloittaa katselu jo ohjelman kestäessä. Tämä minulle olisi deal breaker. Minä muutenkin pidän periaatteesta, että ostaa laitteen ja se on sitten käytettävissä niin kauan, kun laite kestää sen sijaan, että maksaisi jotain palvelumaksua.

Tallentava boksi on pikemminkin puskuri kuin varsinainen tallennusmedia. Jos luulee sitä tallennusmediaksi se tulee pian täyteen ja sitten ihmetellään mitä tehdä.

Missä korvessa asut, jos nettiliittymäsi nyt on noin hidas. Saako sinne Elisa Viihdettä?

Se on totta, että Elisa Viihteellä ei voi aloittaa tallenteen katsomista jos tallenne on vielä kesken. Mutta toisaalta, ohjelman voi tallentaa kokonaan, vaikka se olisi jo ehtinyt alkaa.

Kaapeliverkossa HD-kanavat tulevat tv-verkon kautta, antennissa ilmeisesti aina nettiä pitkin. En katso maksukanavia, joten niiden osalta puuttuva tallennusmahdollisuus ei ole minua haitannut. Tilausvideota (videovuokraamo) olen kokeillut kerran. Toimi ihan ok.

• KumpiParempi?

Juu kyllä tänne elisa viihteen saa,tarkastettu on,mutta varaa ei siihen nopeampaan nettiin ei ole,eikä tarvetta. Käytän perus tarpeisiin ainoastaan nettiä johon tuo riittää mainiosti. Ja asun ihan uusimaa alueella.

• Varo Elisaa!

1. Ensinnäkin Elisa Viihdettä et saa ilman sitä nopeampaa nettiä vaan kyseessä on kahden palvelun pakkoliittymä.

2. VAROITUKSEN SANA ELISA VIIHTEESTÄ: Jos joskus päädyt hankkimaan maksukanavia niin niitä et voi tallentaa sen enempää verkkoon kuin omille laitteillekaan koska Elisan PACE-merkkisessä boksissa on Macrovision suojaus scartissa joten tallennus esim. tallentavalle dvd-soittimelle tai vhs:lle ei onnistu, varsin typerää sinänsä koska mikään laki tai tekijänoikeusjuttu ei kiellä tallentamasta omille laitteille.

Sama muuten koskee myös maksuttomia lisäkanavia kuten Eurosportia ja MTV Finlandia (ex-Music Television).

Eli sinuna päätyisin hankkimaan sen tallentavan boksin osamaksulla. Voit aina lyhentää sitä osamaksua nopeammin kuin vuoden ajan, mikään ei estä sua maksamasta vaikka kahta tai kolmea osamaksuerää kuukaudessa.

3. Elisa keskittyy lähinnä haalimaan uusia asiakkaita välittämättä vanhojen asiakkaiden palveluiden toimivuudesta joten palvelut, niin netti kuin tuo tv, voi tökkiä ja erinäisiä ongelmia on (fanaattiset Elisa-fanit tietty kiistää tämän kaiken mutta se on silti faktaa).

• KumpiParempi?

Tiesinkin kaiken ton mitä kirjoitit. Elisa viihteessä tykkäisin siitä,että olen lääkärissä,töissä tms. niin voin puhelimesta laittaa tallennuksen.

Saman hinnan maksaisin perjaatteessa kuukaudessa,jos ostan kunnon digiboksin siihen viellä 2M netti.

Ja jos ostaisin digiboksin sen pitäisi olla HD ja kunnon,koska kohta ei näy tv-lähetykset ilman HD:ta.
      Minulle jompi kumpi tulisi ns peruskäyttöön,voisin mistä vain tallentaa ohjelmaa ja katsoa ne jälkikäteen.

• et tarvii HD-boksia

Jos et halua HD-kanavia niin ei tarvitse olla HD-boksia vaan nykyiset peruslähetykset näkyy ainakin vuoteen 2016 asti ja tavallinen boksisi nippanappa kestää niin pitkään. Sen jälkeen voit hankkia uuden.

• KumpiParempi?
      • Osta LA Digital

Finnsatia välttäisin ja pistäisin rahani mielummin LA Digitalin boksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3131
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2112
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81