Zafira 2009 ajovalolamppu

Samperi sentään

On se kerpele, kun on tehty H7 lampun vaihto vaikeaksi sen luukun kautta, onnistyi kyllä, mutta ajovalun kuvio ei olekaan uudella polttimolla enää saman näköinen kuin toisella, vaikka kuinka yritin sen oikein laittaa, mikäköhän meni pieleen, koitettu toisellakin polttimolla, olisiko kenelläkään ideoita?

6

2125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwerdy

Joo se on vähän hankala ja sen kiinityksen saa helposti telottua. Polttimo ei ole kunnolla paikallaan jos kuvio ei ole entisenlainen.

• Samperi sentään

Meinaatko sitä metallista härpäkettä siinä kannassa mihin lamppu kiinnitetään, vai hajooko umpiosta jotain?, väkivaltaa en käyttänyt sitä umpioon laittaessa.

• GFC-XXX

Onnistuin vaihtaman toisen puolen lampun, mutta toinen ei onnistunut sitteen niin millään. Ei auttanut muuta kun viedä auto huoltoon. Kumma juttu kun tällaista läheis yleisintä huoltotarvetta, lampun vaihtoa ei osata tehdä helpoksi. Ihme, että nykyautoissa bensatankin korkin aukaisu on vielä säilynyt "tee se itse" tasolla.

• Samperi sentään

Joo, mulla se kuskin puolenen on se missä kuvio jotenkin vinossa, no eipä ole vastaantulijat valoja vilkutellut, eli ei se ainakaan häikäise, olkoon noin, kyllä se katsastuksessa kerrotaan pitääkö korjailla, vien huoltoon jos tulee huomautusta.

• Reijo setä

Lampunvaihto on helppo ja yksinkertainen toimi. Sen pystyy lapsikin tekemään. Renkaan ja rapakaaren väliin juurikin kämmen mahtuu, ainakin sen lapsen. Siitä sitten näprätään muovisuoja pois. Irroitetaan johtoliitin, suojuskumi ja lampunpidike. Huolella asetetaan uusi lamppu ja kaikki suojukset paikoilleen.
        Tapahtumaa hankaloittaa mahdollisesti sateinen parkkipaikka, pakkanen, pimeys, rapakaareen eli kurasuojaan kertynyt jää, muta, savi, yms. Myöskin tapahtuman aikana yltyvä vitutus kun jokseenkin kaikki irroitettu roipe on tippunut maahan tai sinne jonnekin minne ei enää käsi yllä.
        Lopulta siihen hommaan tympääntyy ja jääköön luukku auki. Näkee sitä yhdelläkin valolla. Sittenpä valokuuppa onkin kohta täynnä renkaan heittämää vettä, räntää, savea koirankakkaa unohtamatta. Nytpä voidaan jo korjaamolle ajella kuupanvaihtoon. Siinä korjaamon työpöydällä voimmekin opetella sen lampunvaihdon ja todeta, että helppoa kuin heinänteko. Onhan siinä se luukkukin, joka helpottaa lampunvaihtoa saattaen toimenpiteen jopa luonteeeltaan iloiseksi, mahdollisesti jopa halutuksi ja kaivatuksi tapahtumaksi.

• Käkelä itte
        Reijo setä kirjoitti:

Lampunvaihto on helppo ja yksinkertainen toimi. Sen pystyy lapsikin tekemään. Renkaan ja rapakaaren väliin juurikin kämmen mahtuu, ainakin sen lapsen. Siitä sitten näprätään muovisuoja pois. Irroitetaan johtoliitin, suojuskumi ja lampunpidike. Huolella asetetaan uusi lamppu ja kaikki suojukset paikoilleen.
        Tapahtumaa hankaloittaa mahdollisesti sateinen parkkipaikka, pakkanen, pimeys, rapakaareen eli kurasuojaan kertynyt jää, muta, savi, yms. Myöskin tapahtuman aikana yltyvä vitutus kun jokseenkin kaikki irroitettu roipe on tippunut maahan tai sinne jonnekin minne ei enää käsi yllä.
        Lopulta siihen hommaan tympääntyy ja jääköön luukku auki. Näkee sitä yhdelläkin valolla. Sittenpä valokuuppa onkin kohta täynnä renkaan heittämää vettä, räntää, savea koirankakkaa unohtamatta. Nytpä voidaan jo korjaamolle ajella kuupanvaihtoon. Siinä korjaamon työpöydällä voimmekin opetella sen lampunvaihdon ja todeta, että helppoa kuin heinänteko. Onhan siinä se luukkukin, joka helpottaa lampunvaihtoa saattaen toimenpiteen jopa luonteeeltaan iloiseksi, mahdollisesti jopa halutuksi ja kaivatuksi tapahtumaksi.

Ei Ei ja Ei, en viitsi itse alkaa lamppuja vaihtamaan, vaihdan aina auton samalla uuteen jos joku lamppu on rikki, nyt on melkein vuoden vanha tää nykyinen Opel, mulla on yks tuttu automyyjä ja kaupanteko sujuu mukavasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      221
      4440
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      22
      3379
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      262
      1945
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      6
      1623
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1227
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1189
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      96
      905
    8. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      63
      755
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      30