Valokuvan hinta??

paskatalikko

HEY! Olen ottanut valokuvia omaksi ilokseni ja huomaan, että niistä tykätään kovasti, niistä tuli hienompia kerta toisensa jälkeen. Sitten äitini serkku hoksasi kuvani facebookissa ja haluaa nyt ostaa minulta viisi kuvaa. Mitä hinnaksi? Kyseessä tuttu ihminen, en ole ammattikuvaaja (mikä muuten on ammattikuvaaja? Kouluja käynyt? Mitä kouluja? Kauanko?) mutta kuvat on hienoja. Olen pitänyt neljä pienimuotoista valokuvanäyttelyäkin ympäri pitäjää ja oikein mukavasti mennyt. En ole aikaisemmin myynyt kuviani, olen pitänyt niitä vain esillä. Nämä ko. kuvat voisin myydä mielelläni...mutta se hinta...? Kuvat, jotka äitini serkku haluaa löytyy minulta valokuvausliikkeessä kehitettyinä, allmost A4 kokoisina ja mattapintaisina. Onko 16e/kpl liikaa?

9

2309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Art Photography

Juu noi oli lehtikuvien hintoja. Jos kuitenkin puhutaan taiteellisista kuvista, niiden hinta on yleensä korkeampi.

Ja sellain nyrkkisääntö, että tutuilta tuplahinta - muuten menee hyväntekeväisyyden puolelle.

http://www.youtube.com/watch?v=N9kOgrKDlhc

• 02o

Hinta on hyvin moniklooninen kysymys.
      – myytkö muille samoja kuvia
      – onko vedokset numeroitu tpl`a ja signeerattu
      – onko ostajalla lupa tehdä kopioita

Ehkä:
      Jos kuvat on ihan kivoja koristeita niin max 25€/kpl
      Hyvistä kuvista (= haluaa pitää seinälä) tuplasti n. 50€/kpl
      Jos teoskynnys ylittyy (kuva on taiteellisen luovan työn tulos) niin minimi on 70€/kpl

• anna ilmaiseksi hänelle ne niin hän muistaa sinua testamentissaan.

• 20+19

"Kuvat, jotka äitini serkku haluaa löytyy minulta valokuvausliikkeessä kehitettyinä, allmost A4 kokoisina ja mattapintaisina. Onko 16e/kpl liikaa? "

tuskin.
      kysy häneltä :-)

• 9 16 25

Ei varmaankaan ole liikaa :) mutta jos kuvat ovat omalla seinälläsi kehystettyinä, anna niiden olla siellä, ja teetä vaikka ifolorilla pelkät A4 kuvat (hinta taitaa olla ilman alennuksia n 4€/kpl. Myyt ne sitten ilman kehyksiä 15€/kpl, ja tietysti signeeraat ne.
      Kehystäköön äidin serkku sitten niin kalliilla kehyksillä, kun itse haluaa.

• Kuvapotti

Mä oon itte tulostanu omia kuviani Canon MG 5150 kotitulostimella ja myyny niitä sitten kavereille 2,5 e hinnalla. En sit tiiä onko liian paljon vai liian vähän hintaa.

• kfjsdjkhgjhjg

Et ainakaan ansaitse mitään noilla hinnoilla.

• kuvat.tuottamaan

Kuvien myyntiä kiinnostaisi ainakin kokeilla ja ilmeisesti Shutterstock on yksi suosituimmista palveluista. Hain sieltä erästä asiaa jonka kuvilla ajattelin aloittaa eikä sieltä löytynyt yhtään kuvaa tästä aiheesta. Muitakin aihetta sivuavia kuvia löytyi yllättävän vähän ollakseen suosituin palvelu.
      Luulisi siis mahdollisesti kysyntää olevan mutta millaisia vaatimuksia kuville on noin resoluution suhteen ja mikä tiedostomuoto kuville, jpg vai joku häviötön muoto?
      Mitenkäs verotus? Minulla on vakituinen työpaikka ihan muulta alalta joten jos kuvista tulee tuloa niin ne lienevät ilmoitettava seuraavassa veroehdotuksessa sivutulona tms.?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3266
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1838
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      540
      1539
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1146
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      796
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe