Valokuvan hinta??

paskatalikko

HEY! Olen ottanut valokuvia omaksi ilokseni ja huomaan, että niistä tykätään kovasti, niistä tuli hienompia kerta toisensa jälkeen. Sitten äitini serkku hoksasi kuvani facebookissa ja haluaa nyt ostaa minulta viisi kuvaa. Mitä hinnaksi? Kyseessä tuttu ihminen, en ole ammattikuvaaja (mikä muuten on ammattikuvaaja? Kouluja käynyt? Mitä kouluja? Kauanko?) mutta kuvat on hienoja. Olen pitänyt neljä pienimuotoista valokuvanäyttelyäkin ympäri pitäjää ja oikein mukavasti mennyt. En ole aikaisemmin myynyt kuviani, olen pitänyt niitä vain esillä. Nämä ko. kuvat voisin myydä mielelläni...mutta se hinta...? Kuvat, jotka äitini serkku haluaa löytyy minulta valokuvausliikkeessä kehitettyinä, allmost A4 kokoisina ja mattapintaisina. Onko 16e/kpl liikaa?

9

2393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Art Photography

Juu noi oli lehtikuvien hintoja. Jos kuitenkin puhutaan taiteellisista kuvista, niiden hinta on yleensä korkeampi.

Ja sellain nyrkkisääntö, että tutuilta tuplahinta - muuten menee hyväntekeväisyyden puolelle.

http://www.youtube.com/watch?v=N9kOgrKDlhc

• 02o

Hinta on hyvin moniklooninen kysymys.
      – myytkö muille samoja kuvia
      – onko vedokset numeroitu tpl`a ja signeerattu
      – onko ostajalla lupa tehdä kopioita

Ehkä:
      Jos kuvat on ihan kivoja koristeita niin max 25€/kpl
      Hyvistä kuvista (= haluaa pitää seinälä) tuplasti n. 50€/kpl
      Jos teoskynnys ylittyy (kuva on taiteellisen luovan työn tulos) niin minimi on 70€/kpl

• anna ilmaiseksi hänelle ne niin hän muistaa sinua testamentissaan.

• 20+19

"Kuvat, jotka äitini serkku haluaa löytyy minulta valokuvausliikkeessä kehitettyinä, allmost A4 kokoisina ja mattapintaisina. Onko 16e/kpl liikaa? "

tuskin.
      kysy häneltä :-)

• 9 16 25

Ei varmaankaan ole liikaa :) mutta jos kuvat ovat omalla seinälläsi kehystettyinä, anna niiden olla siellä, ja teetä vaikka ifolorilla pelkät A4 kuvat (hinta taitaa olla ilman alennuksia n 4€/kpl. Myyt ne sitten ilman kehyksiä 15€/kpl, ja tietysti signeeraat ne.
      Kehystäköön äidin serkku sitten niin kalliilla kehyksillä, kun itse haluaa.

• Kuvapotti

Mä oon itte tulostanu omia kuviani Canon MG 5150 kotitulostimella ja myyny niitä sitten kavereille 2,5 e hinnalla. En sit tiiä onko liian paljon vai liian vähän hintaa.

• kfjsdjkhgjhjg

Et ainakaan ansaitse mitään noilla hinnoilla.

• kuvat.tuottamaan

Kuvien myyntiä kiinnostaisi ainakin kokeilla ja ilmeisesti Shutterstock on yksi suosituimmista palveluista. Hain sieltä erästä asiaa jonka kuvilla ajattelin aloittaa eikä sieltä löytynyt yhtään kuvaa tästä aiheesta. Muitakin aihetta sivuavia kuvia löytyi yllättävän vähän ollakseen suosituin palvelu.
      Luulisi siis mahdollisesti kysyntää olevan mutta millaisia vaatimuksia kuville on noin resoluution suhteen ja mikä tiedostomuoto kuville, jpg vai joku häviötön muoto?
      Mitenkäs verotus? Minulla on vakituinen työpaikka ihan muulta alalta joten jos kuvista tulee tuloa niin ne lienevät ilmoitettava seuraavassa veroehdotuksessa sivutulona tms.?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      118
      1193
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      752
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      36
      656
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      566
    5. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      71
      523
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      49
      520
    7. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      48
      512
    8. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      32
      510
    9. Miksi ajattelit minun

Rakastuneen sinuun?
      Ikävä
      42
      485
    10. Dina on valittu virkaan Rovaniemelle

Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.
      Kemijärvi
      25
      477
    Aihe